بازدید 14571
معاون وزیر بهداشت

جرایم کرونا بر اساس کد ملی افراد اخذ می‌شود / جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود / خرید کیت‌های تست سریع کرونا در دستور کار وزارت/ پیش خرید واکسن کرونا و محدودیت خرید واکسن آنفلوانزا

در اتوبوس هم اگر افرادی رعایت نکنند، خود راننده، مسافران و شرکت آن اتوبوس از یک میلیون تا مبالغ بیشتر جریمه می‌شوند. در تهران، چون سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف است، نمی‌توانیم اتوبوس را متوقف کنیم، اما جریمه‌ها اعمال می‌شود. در مورد افرادی است که در خیابان تردد می‌کنند، چند مکانیزم وجود دارد؛ پلیس و بازرسان قطعا افراد را جریمه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 11 October 2020
تابناک اجتماعی
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، حتما جریمه می‌شوند. رانندگان خودرو‌های عمومی و مسافران آن‌ها و حتی عابران پیاده مشمول این جریمه هستند و مبالغ جریمه به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه افزود: شک نکنید افرادی که ماسک نمی‌زنند، حتما جریمه می‌شود، به خاطر اینکه اگر جریمه نباشد، عده‌ای رعایت نمی‌کنند؛ پلیس و ناظران بهداشتی برای اعمال قانون برای افراد متخلف اقدام می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم از اواخر اسفند همیشه پروتکل‌ها را رعایت کرده و ماسک زده اند، ولی نیمی از مردم رعایت نکرده اند، اکنون رعایت این پروتکل‌ها مطالبه مردم است و می‌گویند چرا باید از افرادی که رعایت نمی‌کنند، بیماری بگیریم. باید این افراد جریمه شوند، چون بقیه را به خطر می‌اندازند.
 
جرایم کرونا بر اساس کد ملی افراد اخذ می‌شود/ جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود/ خرید کیت‌های تست سریع کرونا در دستور کار وزارت

رئیسی افزود: همان طور که کمربندی بستن الزامی است و اگر پلیس ببیند جریمه می‌کند، مورد ماسک هم اول ارائه دهندگان خدمت مثل کارکنان حمل و نقل عمومی جریمه می‌شوند. مثلا اگر در تاکسی کسی ماسک نزند، اگر پلیس ببیند می‌تواند خودرو را متوقف کند. راننده خودش ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود. مسافر هم ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی گفت: در اتوبوس هم اگر افرادی رعایت نکنند. خود راننده، مسافران و شرکت آن اتوبوس از یک میلیون تا مبالغ بیشتر جریمه می‌شوند. در تهران، چون سیستم حمل و نقل عمومی ضعیف است، نمی‌توانیم اتوبوس را متوقف کنیم، اما جریمه‌ها اعمال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: در مورد اصناف اگر فردی که در یک صنف ارائه خدمت می‌دهد، خودش ماسک نزند یا مشتریانی را بپذیرد که ماسک نزدید اول اخطار می‌گیرد، در مرحله بعد ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله بعد یک هفته پلمب می‌شود.

رئیسی گفت: در مورد افرادی است که در خیابان تردد می‌کنند، چند مکانیزم وجود دارد پلیس و بازرسان قطعا افراد را جریمه می‌کنند. دوربین‌های راهنمایی و رانندگی با چهره نگاری و کدملی از همان سیستم که برای حجاب استفاده می‌شود برای ماسک هم استفاده می‌کنند. کد ملی همه افراد را دارند و می‌دانند کجا زندگی می‌کنید. برای افراد پیام می‌آید و جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز و برای مدیریت کرونا نیز از این استفاده می‌شود.

وی افزود: خودرو‌های شخصی جریمه نمی‌شوند، اما اگر فرد از خودرو پیاده شد و ماسک نداشت، جریمه می‌شود. شماره حساب وزارت بهداشت به دولت اعلام شده، چند راه برای اخذ جریمه پیش بینی شده است؛ افرادی که جریمه می‌شوند به دولت بدهکار می‌شوند و از طرق مختلف می‌توانند پرداخت کنند ممکن است روی قبوض بیاید.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیماری‌های تنفسی مثل آنفلوانزا یا هر بیماری تنفسی دیگر سه راه مقابله دارند؛ اول داروی موثر، دوم واکسن موثر و سوم رعایت بهداشت فردی وعمومی است، آنفلوانزا هم دارو و هم واکسن دارد و رعایت نکات بهداشتی بسیار بر روی آن موثر است، امسال در نیمکره جنوبی کمترین میزان آنفلوانزا را داشته اند حدود یک دهم سال‌های قبل بوده است. رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از آنفلوانزا بسیار موثر بوده است.

وی افزود: اما کرونا نه داروی موثر و نه واکسن دارد، فقط رعایت بهداشت فردی و عمومی موثر است. به همین علت نقش رسانه‌ها در آگاهی رسانی به مردم در کنترل این بیماری بسیار مهم است، چون هیچ راهی جز افزایش آگاهی مردم نداریم. دنیا به این نتجه رسیده که محدودیت‌های شدید خیلی موثر نیست.
 
جرایم کرونا بر اساس کد ملی افراد اخذ می‌شود/ جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود/ خرید کیت‌های تست سریع کرونا در دستور کار وزارت

رئیسی در ادامه گفت: استراتژی وزارت بهداشت برای مقابله با موج جدید کرونا این است که اول از همه اعمال قانون و تشدید نظارت بر افراد و قانون شکنان از پروتکل‌ها را با همکاری بازرسان و نیروی انتظامی اعمال می‌کنیم. دوم انجام تعداد زیاد تست است. استراتری سوم ردیابی و ایزوله کردن افراد مثبت است و استراتژی چهارم افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در مورد تست برنامه این است که تعداد تست‌ها را روزانه ۱۰هزار تست بالا ببریم. اکنون بین روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تست انجام می‌شود که به ۴۰ هزار تست در روز می‌رسد. این تست‌ها و نمونه گیری‌ها در مراکز منتخب وزارت بهداشت انجام می‌شود و از بخش خصوصی هم کمک می‌گیریم. در مورد تست، رئیس جمهوری دستور داد که ۱۰۰ میلیون دلار پول برای افزایش تست اختصاص پیدا کند و قرار شد از کره جنوبی با کشور دیگر تهیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این اعتبار کیت‌های تست‌های سریع است که بعد از ۲۵ دقیقه جواب آن مشخص می‌شود. این تستها، تست خونی نیست و از مایع حلق نمونه گرفته می‌شود. اپلیکیشن ماسک هم فعال می‌شود و همه افراد از طریق این اپلیکیشن رهگیری و در صورت ابتلا ایزوله می‌شوند. استراتژی آخر نیز افزایش آگاهی رسانی به مردم است که با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها دنبال می‌شود.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش اختلالات روانی بعد از اپیدمی کرونا گفت: فشار روانی بعد از اپیدمی کرونا میلیارد‌ها نفر را تخت تاثیر قرار داده است. سبک زندگی‌ها عوض شده و همه مناسبت‌ها تغییر کرده است. قبلا می‌گفتیم به پدربزرگ و مادربزرگ سر بزنید؛ اکنون برعکس می‌گوییم رفت و آمد نکنید.

وی افزود: در فرهنگ ایرانی رسم و رسومی وجود دارد مثلا اینکه اگر یکی از عزیزان یک خانواده فوت کند همه آشنایان به افراد تسلی می‌دهند و‌ این خیلی در کاهش فشار روانی موثر است و جایگزین ندارد، اما اکنون می‌گوییم مراسم نگذارید همه این‌ها بار روانی دارد و فشار روانی را در بین مردم افزایش می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت گفت: از دست دادن شغل و فشار معیشتی نیز در افزایش مشکلات روانی موثر است، میلیون‌ها نفر بعد از کرونا شغل خود را از دست دادند و فقیر شدند. مهمانی هم که دیگر برگزار نمی‌شود؛ عروسی‌ها م لغو شده است. تجمعات را هم می‌گوییم برگزار نکنید، همه این‌ها در افزایش اختلالات روانی موثر است.

وی افزود: در کنار این افزایش بار روانی، افزایش بیماری و فشار کاری کادر درمان را هم داریم، افرادی که باید ساعت‌ها بالای سر بیماران بدحال در بیمارستان و آی سی یو بمانند و به بیمارانی که زجر تنفسی می‌کشند رسیدگی کنند.
 
جرایم کرونا بر اساس کد ملی افراد اخذ می‌شود/ جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود/ خرید کیت‌های تست سریع کرونا در دستور کار وزارت

رئیسی گفت: هر چه زمان اپیدمی طولانی‌تر شود، فشار‌های روانی بر مردم افزایش می‌یابد، اگر در گذشته می‌گفتیم ۲۳ درصد مردم به اختلالات روانی مبتلا هستند؛ بعد از کرونا حتما این عدد خیلی بالاتر است، در دنیا نیز میزان خودکشی بعد از کرونا افزایش یافته است که نشانه اثرات منفی روحی و روانی بعد از کروناست که بعد از بروز بیماری سارس در سال‌های گذشته نیز مشاهده شده بود.

معاون وزیر بهداشت افزود: افرادی که دچار سوگ می‌شوند اگر مراسم برگزار کنند، ابتدا دچار اضطراب می‌شوند و بعد از مدتی به سمت افسردگی می‌روند، این روز‌ها نیز که هر روز شاهد مرگ حدود ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا و متاسفانه شاهد ابتلای خانوادگی به کرونا نیز هستیم؛ بنابراین مشکلات افسردگی و اختلالات روانی در بین مردم بعد از کرونا بسیار بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در دنیا حدود یک میلیارد نفر با اختلال روانی زندگی می‌کنند. سالانه سه میلیون نفر بر اثر مصرف الکل فوت می‌کنند. هر ۴۰ ثانیه یک نفر با خودکشی از بین می‌رود و میلیون‌ها نفر تحت تاثیر کرونا هستند.

رئیسی گفت: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که در کشور‌های با درآمد کم و متوسط بیش از ۷۵ درصد افرادی که به نوعی از اختلال روانی، عصبی یا مصرف مواد رنج می‌برند به درمان دسترسی ندارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد به طور متوسط، کشور‌ها در جهان ۳ درصد بودجه سلامت را به سلامت روان اختصاص می‌دهند. این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته سهم سلامت روان از بودجه سلامت به ۱۰ درصد هم می‌رسد، اما در خیلی از کشور‌ها از یک درصد هم پایین‌تر است.

وی گفت: در کشور ما حدود ۳.۶ درصد بودجه سلامت در حوزه سلامت روان هزینه می‌شود. میزان شیوع افسردگی ۱۲.۷ درصد است که شایعترین اختلال روانپزشکی است. این اختلال در زنان بیشتر از مردان است و در شهر‌ها بیش از روستاهاست؛ بنابراین شیوع افسردگی در زنان شهری بیش از زنان روستایی است. میزان افسردگی در افرادی که تحصیلات پایین تری دارند یا بیکار هستند نیز بیشتر است.

رئیسی درباره احتمال حرکت به سمت ایمنی گله‌ای گفت: تا ایمنی گله‌ای خیلی فاصله داریم. ایمنی گله‌ای زمانی است که ۶۶ درصد افراد کرونا بگیرند. یعنی بالای ۵۰ میلیون نفر در ایران، چنین چیزی امکانپذیر نیست، اما نکته مهم این است که الگوی بیماری که اخیرا در بیمارستان‌ها دیده می‌شود بیشتر ابتلای خانوادگی است و این الگو نسبت به قبل بیشتر دیده می‌شود.
 
جرایم کرونا بر اساس کد ملی افراد اخذ می‌شود/ جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود/ خرید کیت‌های تست سریع کرونا در دستور کار وزارت

معاون وزیر بهداشت گفت: ویروس هیچ تغییری نکرده است. آنچه تغییر کرده رفتار ما انسانهاست؛ رفت و آمد‌های خانوادگی بیشتر و مراعات‌ها کمتر شده است. خانواده‌ها فکر می‌کنند بین خودشان بیماری منتقل نمی‌شود و این تصور اشتباه است. بچه‌ها می‌توانند ویروس را به پدربزرگ و مادربزرگ منتقل کنند و این الگوی انتقال رو به افزایش است.
 
وی افزود: در مورد ایمنی گله‌ای هیچ جای دنیا چنین الگویی دنبال نمی‌شود. هیچ کشوری نمی‌تواند به ایمنی گله برسند، چون باید میلیون‌ها کشته بدهد تا به این نوع ایمنی برسد و این کاری عقلانی نیست و باید کلا آن را کنار بگذاریم.
رئیسی ادامه داد: سبک زندگی مردم بعد از کرونا تغییر کرده است. می‌شود آموزش‌ها و خرید‌های آنلاین انجام داد، در آینده برخی خدمات پزشکی را هم می‌شود از راه دور انجام داد. این تغییرات مثبت است و می‌توانیم در آینده این سبک زندگی را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش خرید واکسن کرونا گفت: ایران برای خرید وا کسن کرونا از کوواکس اقدام کرده است. تاریخ ایران برای پرداخت وجه واکسن تمدید شده است. ایران جزو کنسرسیوم پیش خرید واکسن کروناست و مهلت ایران برای پرداخت پول واکسن تا زمانی که این وجه را پرداخت کنیم، تمدید شده است و مشکلی از این نظر نیست.

رئیسی با اشاره به اثر تحریم‌های جدید بر واردات دارو و واکسن گفت: هیج گونه اجازه واردات دارو و ... به ایران نمی‌دهند حتی با پول‌های ایران که بلوکه شده نیز نمی‌توانیم خرید کنیم. وضعیت بدتر بود و از این بدتر نمی‌شود. بد نبود که بدتر شود از اول بدتر بوده است. ترامپ تعادل روحی و روانی ندارد. حالا هم که کرونا گرفته بدتر هم شده است، قسمت مغزی او که به شخصیت و شعور مربوط بوده از بین رفته است.

معاون وزیر بهداشت افزود: تحریم ۱۸ یا ۲۰ بانک دیگر فرقی ندارد برای تهیه دارو و واکسن مشکل داریم. در مورد واکسن آنفلوانزا نیز برای واردات محموله که خریداری کرده و پول آن را هم داده بودیم در آخرین لحظه جلوی آن را گرفتند. دیگر تحریمی نمانده که انجام دهند. این بانک‌ها از قبل هم تحریم بوده اند و اوضاع فرقی نکرده است.

وی در پاسخ به پرسشی که اگر محدودیت‌های کرونا از فروردین و اردیبهشت ادامه پیدا می‌کرد کرونا کنترل نمی‌شد، گفت: اینکه اگر محدودیت‌های فروردین و اردیبشت ادامه پیدا می‌کرد چه می‌شد، باید گفت آیا اگر همه مردم در خانه بمانند و سه ماه از خانه بیرون نیایند اپیدمی کنترل می‌شود، اما دیگر نمی‌شود زندگی کرد. این دوگانه را باید با هم در نظر بگیریم. نمی‌شود همه چیز را تعطیل و بعد جامعه را کنترل کنیم.

رئیسی ادامه داد: در فرانسه که محدویت تردد اجرا شد نیز اکنون آمار کرونا به روزی ۲۰ هزار مبتلا رسیده است. در آلمان و اسپانیا نیز بعد از محدودیت‌ها دوباره با افزایش شیوع بیماری مواجه شدند باید به دنبال رعایت گسترده پروتکل برویم نه تداوم محدودیت ها.

وی گفت: موج‌های اپیدمی ناشی از رفتار ویروس نیست، ناشی از رفتار مردم است؛ بنابراین، محدودیت‌ها به معنی بستن و تعطیلی توصیه نمی‌شود و در ادامه رعایت پروتکل هاست که تاثیرگذار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
راستی مالیات از خانه های خالی به کجا رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
مالیات رو نهایتا مصرف کننده می پردازد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
مالیات؟!
در فکر مصادره هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
فکر نکم بازدارنده باشه.
فرض کن به یک بی خانمان که ماسک هم نزده 100 میلیون جریمه ببندی. هیچ نتیجه ای نداره.
مگر اینکه این افراد را از شهر تبعید کنید.
ناشناس
| France |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
راستی چطو به تو گیر ندادن
راستی مالیات از خانه های خالی به کجا رسید
شما اول مشکل کارت ملیتو حل کن بعد از کد ملی مردم پول درار
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
احسنت!
اینکه نشد آقایانیکه ریش میگذارند ماسک بشدت باعث خارش صورت مبگردد وتازمانیکه ماسک ازصورت برداشته تشود خارش شدید ادامه دارد، بحای این ماسک یک راهکار منطقی پیداکنید
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
خودت را زدی به احمقی یا واقعا در همین حد میفهمی؟
ناشناس
| France |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
ماسک از روی ریش به صورت نمی چسبه و عملکردش به شدت پایین میاد. راهش اینه ریش های خودتان را کوتاه نگه دارید.
دولت پول نداره بودجه وزارت بهداشته رو بده حالا با این طرح می خواد جیب مردمه بزنه کسری بودجه خودشو جبران کنه وگرنه همه این حرفها و رعایت پروتکل بهداشتی کشکه،کجا داره رعایت می شه مثلا فاصله گذاری اجتماعی ، راستی آقای دولت دلار چنده ؟
آقا کارت ملیت رو بده
آقاچاپ نشده
به من چه که چاپ نشده
یه کارتی بده من
من کارت ملی ندارم . گواهینامه هم باهام نیست چون اتوبوس سوارم
کارت بانکی هم دست زنمه
برادران این آقا رو ببرین زندان
آقا نگو زندان دیگه جا نداره
بیا همینجا حلش کنیم بیا این بیست هزاری رو بزار جیبت
ممنونم
ای وای نکنه پوله کروناایی بوده باشه
اقای ریس بهداشت شما در وهله اول علت باز گشایی مهد کودک ها رو پاسخ دهید چطور پروتکل رعایت می کنند چطور مهد ها باز است و مدارس را می بندید چطور کودک دو ساله ماسک بزند و فاصله اجتماعی را رعایت کنید عیر از این است که راهکاری ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سیاست مرغ یک پا دارد کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
سیاست مرغ یک پا دارد دولت ، کشور را بشدت گرفتار کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
مدارس که بازه در اکثر استانها
علت بحران الان هم بازگشایی مدارس بود که قبلا کارشناسا گفتن. جالبه مدارس که مجازی هم کار انجام میشه بازه ولی خیلی جاها مثل تالارا که الان ورشکست شدن بستن.
کفگیر وزارت بهداشت به ته دیگ خورده حالا میخواد اویزون چندرغاز یارانه بشه.خوب دولت بگه لنگ یارانه ما مونده دگ چرا ادا اطوار در میاره.اگه ماسک زدن نتیجه میداد پس چرا امار مرگ و میر بالا رفته.چرا خودرو شخصی جریمه نمیشه؟ چون بنزین میزنه پول بنزین میره جیب دولت.حالا ما که خودرو نداریم دولت برای کسب درامد از ما چه میکنه؟دروغکی میگه ماسک نداشتین یارانه رو قطع میکنه.خیلی زبله این روحانی.از همه همه جوره میخواد پول دراره.
اولین نفر هم جناب آقای رییس جمهور را جریمه کنید که در جلسات هیات دولت که همه ماسک می زنند ایشان ماسک نمیزند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
ستاد ملی کرنا بهش گفت لازم نیست ماسک بزنی طبق پروتکل
پس معلوم شد دوربینهایی که بر سرچهارراهها نصب شده از اونهائیه که چهره را شناسایی میکنه وبا شناسایی چهره تمام مشخصات هویتی فرد کنارچهره ظاهرمیشه.از اونهائیکه در فرودگاههای خارج از کشور (شاید داخل کشور) نصب شده. چینیها از این نوع دوربینهای شناسایی بسیارتولید و در کشورشون استفاده میکنند.بنظرمیرسه به حدوفورهم دراختیار ما قرارداده اند.
دست در جیب ملت کردن اوج هنر و خدمت دولت فشل است به مردم
از بیماران خواسته میشود که خود را قرنطینه کنند ولی ابتدا باید مشخص شود که فرد بیمار است که بدون تست ممکن نیست مگر مراحل پیشرفته بیماری
کشوری به جمعیت ایران حداقل به 100 هزار تست روزانه نیاز دارد که فاصله بسیاری تا این رقم داریم
اختلاسهای نوجومی از چی کم میشه ؟
بی کفایتی دولت و مجلس چه جوری جبران میشه ؟
جمع کنید بابا
دیگه حالمون از این نوع مدیریت و کشورداری به هم میخوره.
جریمه گرانی ها
جریمه قیمت 31 هزار تومنی ارز
جریمه این همه ندانم کاری
جریمه به فلاکت کشیدن مردم

اینارو از کی باید گرفت ؟
مثل اینکه پیامک های سریالی که برای همه میفرستید برای بی حجابی تو ماشین خیلی نتیجش مثبت بوده از این به بعد پیامک های سریالی نداشتن ماسک هم بهش اضافه میشه.دولت با خودش میگه بلاخره هر کسی یه بار در طول روز ماسک رو از رو صورتش برمیداره دیگه ما هم همون رو بهونه میکنیم و جیب خودمون رو پر میکنیم.بسه خجالت بکشید.همون پیامک های الکی کشف حجاب بسه
علت گوش نکردن مردم چیست؟


از نظر روانشناسی و جامعه شناسی علت گوش نکردن مردم به حرف مسئولین چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
چیزی که ما در جامعه میبینیم در محلهای سرپوشیده بالای 95 درصد ماسک دارند مردم ما در دنیا بی نظیر هستند
صدقه سری ملت بدید به رئیس دولت بی تدبیری و ناامیدی کسری بودجه اش را کاهش دهد
ولله دولت فقط بلده كه چه جوري ار مردم عادي پول بگيره اگه اينهمه امكانات داره چرا جلوي دوزدا و موبايل قاپ و زورگير و اختلاسگرها را نميگيره
اگر واکسن آنفولانزا نمیدن پس واکسن کرونا رو چجوری میدن؟
تو دروغ گویی رو دست گوبلزند اول میگند واکسن انفلوانزا را بر اساس کد ملی و سن در داروخانه ها توزیع میکنند نگران نباشید به تعداد کافی وجود دارد بعد از چندی مشخص میشه اصلان واکسنی در کار نیست به تعداد خوداشون وارد کردند بعد دوباره میگند محدودیت ارزی دلریم دوباره میگند برای خرید واکسن کرونا اقدام کردیم که البته راست میگند ولی برا خوداشون البته وزیر بهداشت و سایر دست اندر کاران اجرایی گناهی ندارند چون تصمیم جای دیگری گرفته میشود فقط یک اشکال دارند که دست جمعی استعفا نمیدهند و بگویند بسمالله بفرمایید جلو صحنه خودتان اداره کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
دمت گرم
واسه پول گرفتن از ملت ادرس و تصویر و شماره موبایل رو دارند واسه گرفتن خودی..هیچی ازشون ندارند...جالبه
"موج‌های اپیدمی ناشی از رفتار ویروس نیست، ناشی از رفتار مردم است"
درست است همه مشکلات کرنا و غیرکرنا تقصیر مردم است و مسئولین بیگناه هستند
وقتی ویروس در جامعه است اصرار دولت در انجام تمام فعالیت ها بصورت عادی عامل گسترش ویروس است
درست است که نمیتوان محدودیت زیاد در جامعه اعمال کرد ولی جامعه بدون محدودیت هم بستر گسترش ویروس است
با مسئولینی مثل شما کرنا هرگز کنترل نمیشود
طرف برای تامین نون خودش و خانوادش نیم متر توی ظرف آشغال می ره، تو از اون میخوای جریمه ماسک نزدن بگیری!!!
شما مسئولین از کرونا برای مردم مضرتر هستین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار