بازدید 14342
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به «تابناک»

اصلاح قانون انتخابات برای ۱۴۰۰ باز هم با «اما و اگر...» / مانعی برای ثبت‌نام از کاندیدای زن برای ریاست جمهوری نداریم / طرح «وضع مالیات بر خانه‌های خالی» برای اصلاح به مجلس برگشت

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» که پرسید، آیا اصلاح قانون انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رسد یا خیر، گفت: خیلی نمی‌توان درباره این موضوع اظهارنظر کرد. مصوبه هنوز به دست ما نرسیده است، اگر به دست ما به رسد و ایرادات قابل رفع باشد به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد؛ اما اگر ایرادات جدی داشته باشد می‌ماند.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 10 October 2020

طرح «وضع مالیات بر خانه‌های خالی» برای اصلاح به مجلس برگشت

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شس مصوبه مجلس در شورای نگهبان عدم مغایرت‌شان با قانون صورت گرفت، اظهار کرد: مصوبه جذب داوطلبان بومی شهرستانی ـ که صرفا شامل حال متولدین بود ـ تغییر پیدا کرد و ساکنان بومی بیش از ده سال به آن اضافه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»، «عباسعلی کدخدایی» افزود: طرح وضع مالیات بر خانه‌های خالی از سوی اعضای شورای نگهبان ایراداتی داشت و از نظر اعضا باید مشخص شود که مصداق خانه‌های خالی چیست و باید مشخص شود که حکم مالیات بر چه خانه‌هایی ابلاغ می‌شود و در حال حاضر این مصوبه به مجلس ارسال شد و در وضعیت فعلی شورا در حال بررسی نهایی این مصوبه است.

آخرین تصمیمات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح قیر رایگان نیز تصریح کرد: ایرادات متعددی به این طرح وارد شده به خصوص درباره بودجه این طرح که باید رفع شود تا مورد بررسی مجدد در شورای نگهبان قرار گیرد.

کدخدایی با اشاره به بررسی دو اساسنامه در شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برخی از نامه‌های ارسالی از دیوان عدالت اداری نیز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنان منتظر اصلاح قانون انتخابات برای ۱۴۰۰

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» که پرسید آیا اصلاح قانون انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رسد یا خیر، گفت: خیلی نمی‌توان درباره این موضوع اظهارنظر کرد. مصوبه هنوز به دست ما نرسیده است اگر به دست ما برسد و ایرادات قابل رفع باشد به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد، اما اگر ایرادات جدی داشته باشد باقی می‌ماند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآوری کرد: شورای نگهبان مثل همه ادوار تجربه و نظرات مشورتی خود را از طریق پژوهشکده شورا و اعضا در جلسات مطرح می‌کند و تا زمانی که مصوبه‌ای از مجلس به ما ارائه نشود، نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک

وی درباره اینکه در حال رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک هستیم، اظهار کرد: فعلا در حال بررسی موضوع هستیم و به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی درباره اینکه آیا شورای نگهبان به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ورود پیدا کرده است افزود: ما نسبت به این موضوع ورودی پیدا نکردیم و از رسانه‌ها در این باره اطلاع پیدا کردیم.

هیچ کاندیدایی در ریاست جمهوری به دلیل زن بودن ردصلاحیت نشده است

سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور زنان ثبت نام بلامانع است بحث‌های دیگر آن باید به تدریج حل شود.

وی گفت: هیچ زمان کاندیدی به دلیل زن بودن رد صلاحیت نکرده ایم.

کدخدایی درباره اینکه بررسی لایحه خانه‌های خالی چه زمانی در شورای نگهبان به اتمام می‌رسد اظهار کرد: مصداق شورای نگهبان در بررسی لوایح و مصوبات قانونی است. از این روی، ما بر طبق معیار‌های قانونی در این راستا عمل می‌کنیم. از این روی، درباره مصوبات این گونه عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری بلامانع است خاطرنشان کرد: نظر فقهای شورای نگهبان درباره حضور زنان در انتخابان ریاست‌جمهوری تغییری نکرده است و بنده در مصاحبه‌ای گفتم انشاءالله در دوره‌های آتی این رویه نیر اصلاح شود.

شورای نگهبان نمی‌تواند اختیاراتش را کم و زیاد کند

سخنگوی شورای نگهبان درباره هجمه‌های وارده به شورای نگهبان پیرامون اصلاح‌قانون انتخابات و اینکه شورا به دنبال افزایش اختیارات است، افزود: ما طبق قانون اختیاراتی داریم و نمی‌توانیم آن را زیاد یا کم کنیم. از این روی، در زمان ارسال مصوبه درباره این موضوع اعلام نظر خواهیم کرد.

وی درباره طرح نمایندگان پیرامون بنزین تصریح کرد: اگر این طرح بار مالی داشته باشد قطعا مغایر اصل ۷۵ است، اما در حال حاضر بنده درباره این طرح پیش‌بینی ندارم، چون پیش نویس آن را نیز مشاهده نکردم.

شورای نگهبان مسئولیتی در انتخابات شورا‌ها ندارد

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان درباره انتخابات شورا‌ها هیچ مسئولیتی ندارد تاکید کرد: اگر قرار است دو تا حقوقدان در روند بررسی صلاحیت‌ها انتخابات شورا‌ها حضور پیدا کنند قطعا از اعضای شورا نگهبان نیستند و نخواهند بود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مصوبه نهایی مجلس درباره قانون انتخابات ملاک بررسی شورای نگهبان است گفت: مصوبه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شورا بررسی و برای رفع ایردات به مجلس ارسال شده است و منتظر اعلام نظر مجلس در این راستا هستیم.

تعریف رجل سیاسی کار بسیار سختی است

کدخدایی درباره تعریف و تعیین شاخص رجل سیاسی از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: ما در این راستا کار کارشناسی خود را انجام دادیم، اما باید بدانیم که تعریف رجل سیاسی بسیار کار سختی است و نباید آسان به آن نگاه کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه شورای نگهبان باید تمامی مصوبات را بررسی کند و این وظیفه قانونی است، افزود: ما درباره میزان شفافیت در یک مجلس فقط در چارچوب قوانین می‌توانیم اعلام نظر کنیم و در این راستا قطعا همراه مجلس خواهیم بود.

صبر کنید اگر بخواهم کاندیدا بشوم، ثبت‌نام می‌کنم

کدخدایی درباره اینکه تا سال ۱۴۰۱ در شورای نگهبان حضور دارم و اگر قصد حضور در انتخابات را داشته باشم باید کناره‌گیری کنم تصریح کرد: اگر قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته باشم، ثبت‌نام کنم معلوم خواهد شد و اگر ثبت‌نام نکنم نیز همه چیز مشخص می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳
طبق دستور شرع زن نمی تواند رئیس باشد حالا رئیس هر کجا که می خواهد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
کل مملکت ما همینجوری اداره میشه
زنان مانعی در ثبت نام ندارند
عه
در انتخاب شدن چی؟
در تایید صلاحیت چی؟
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
شما نترسید ریاست شما در منزل محفوظه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
کدوم سند؟
تحلیل من درموردتاثیرانتخابات ریاست جمهوری امریکا برروی بورس:
حالت اول: ترامپ دوباره انتخاب میشه فشارها وتحریمهابیشتر میشه شاید هم جنگ بشه پس بورس سفوط میکنه
حالت دوم : بایدن برنده میشه دلار سقوط میکنه بورس هم به تبع دلار سقوط میکنه
نتیجه اخلاقی : بورس تحت هرشرایطی به زیر یک میلبون واحدسقوط میکنه (:
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
اگه ترامپ انتخاب بشه دلار شدیداً گرون میشه و در نتیجه بورس بعد تنش کوتاه انتخاب ترامپ سر به فلک میزنه مثل دلار
اگه بایدن برنده بشه با لطافت وارد میشه دلار کمی تعدیل میشه و آمریکا برمیگرده به برجام و رونق اقتصادی میشه و بورس می‌ره بازم بالا و بعد یکسال یا کمتر بایرن از مکانیزم ماشه استفاده می‌کنه و دلار سر به فلک میزنم بازم بورس بعد اصلاح سر به فلک میزنم
نتیجه اخلاقی قمار باز همیشه برنده هست به قیمت اقتصاد نابه سامان
چه فرشي انداختن براي آقاي رئيس خداي نكرده كفششون خاكي نشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آفرین از وقتی مدیران رییس شدند دیگه کار از دست دررفت.
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود!!!!!
انقدر وضغيت ماليات بر خانه هاي خالي در رفت و آمد است تا فراموش بشه و سرمايه دار سرمايه دارتر مستاجر فقير تر
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
مطمئن باش بااجرای چنین قانونی مستاجرهافقیرترازقبل خواهندشددوست عزیزکدام کاری بازوروتهدیدموفق بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آقایان ، دادشا
اصلا ناراحت و نگران نباشید این قانون را اینقدر اینور و انور می کنن تا حالش بد بشه و بمیره
دوستان عزیز این قانونها به نفعشان نیست و هیچ موقع هم اجرایی نخواهد شد
در جواب دوست دوم فقط زور هست که توایران جواب می دهد
حالا کی خواست در انتخابات شرکت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
تو و پانصد نفر مثبت شرکت نکنید بهتره
.همین شماها هم میزارید یه ادم معمولی بشه رئیس جمهور...
شما که میتونید بین ۲۰۰۰تا کاندیدا ۴ تا رک انتخاب کنید خب خدتون یباره یکی انتخاب کنید که اصلح باشه از نظر خودتون.دیگهاینقد هم تو سر ملت نزنید که مقصر خودتونید که اصلح انتخاب نکردید
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آمریکا که از نظر اصلاح طلبان مهد دموکراسی مدرنه فقط دو تا کاندیدا حق دارند بیان اون هم از دو حزب بقیه احزاب برن سماق بمکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
آمریکا حذب دارن و اون ۲ تا کاندیدا که میگی از طریق حذب و با انتخاب مردم بالا میان
طرح دریافت مالیات از خونه های خالی برای اصلاح به مجلس برگشت.چقدر مسئولین ما دقیق و خبره هستند. عجله نکنید دیگه کسی قادر به خرید خونه نیست
بعد از رد همه‌ی گزینه‌های مردم و اعمال سیستم تک جناحی حالا برای مشکل عدم اقبال مردم به انتخابات می‌خواهند کاندید زن وارد ماجرا کنند.
رای بیشتر مردم به گزینه‌ی رأی بی رأی هست تردید نکنید.
دست انداختن به هر حربه ای برای گرم کردن تنور انتخابات!
اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در ایران بدین صورت باشد
الف : شرط سنی : ۳۵سال تا ۶۵ سال
ب : شرط مدرک تحصیلی : دکترا
ج : سابقه ی منتخب شدن نداشته باشد
مردم عزیز تر از جانم کسانی که کرونا را شوخی گرفتند در بین ما نیستند
و کسانی که کرونا را دست کم بگیرند متاسفانه در بین ما نخواهند بود قبرستان ها را آباد نکنید
دوستان عزیز با هر ابزاری و شکلی که می توانید هر روز تعداد زیادی را آگاه کنید
علاوه بر رعایت اصول بهداشتی (ماسک زدن و شستن دست و ....) که همه می دانید و لازم به گفتن نیست قشر عام کشور باید سیستم ایمنی را با خوردن تخم مرغ آب پز برای همه مردم (به غیر از بیماران فشار خون ، افراد چاق، و بیماران قلبی که می توانند سفیده تخم مرغ بخورند )تقویت کنند و همچنین با خوردن اسفناج وعدسی و عدس برنج و...
به دلیل اثبات تاثیر قرص ویتامین D پنجاه هزار هر ماه یک قرص ویتامین D بخورید و قرص جوشان ویتامین C بعد از نهار هر روز یک عدد
بهترین ها برای کرونا vitamin d و vitamin c هستند و قرص زینک با مشورت تلفنی با پزشک برای افراد مختلف توصیه می شود
قشر ثروتمند لطفا غذاهای خودتان را بخورید کاری به مردم نداشته باشید لطفا اگر دست مردم را نمی گیرید در جلوی پای آنها سنگ نیدازید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
همه چیزراقاطی گفتی دستورغذائی ورعایت بهداشتت درست ولی گوشه زدن به قشرمرفه برای چه بوداگرهمه فقیر باشندآیاکروناویروس بیماری تولیدنمیکند واتفاقا کروناویروس فرقی بین فقیروغنی نمیکذارد درضمن برعکس اگرهمه ثروتمندباشند فرصت وامکانات مطالعه ودسترسی به منابع علمی رابیشتردارندومیتوانند برای کل جامعه دراینموردمفیدترباشند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
با این اوضاع، اجازه بده کرونا بگیریم و بمیمیریم. اینجوری بهتره بخدا
هر چهار سال همین بحث کاندید شدن زنها هست
بعدشم هیچ
بهانه واسه داغ کردن تنور انتخالات
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
هیچ کس را به دلیل زن بودن رد صلاحیت نکردیم. شما نگویید هم خودمان می دانیم..
رایربی رای.
خانمها ثبت نام کنند، احراز صلاحیتشان هم با خد. اگر دیدید یک زن تأیید صلاحیت شد من تا آخر عمرم تو انتخاباتها شرکت خواهم کرد.
با تبلیغ کاندیداتوری زنها نمیشه مردم رو به پای صندوقهای رای آورد.
مردم باهوشتر از اینها هستند
چیه ؟!؟ میخواید انتخابات پر شور بشه ؟!؟

زن که نمیتونست رئیس جمهور بشه ، چطور شد یهو بلامانع شد ؟!؟؟

امان از دست شماها
دلار وارد کانال ۳۱ شد الان ۳۱۲۰۰ تومان
سکه دراستانه ورودبه کانال ۱۶ میلیون الان ۱۵۷۰۰
اقای همتی هنوزهم معتقدید ارزوبرجوانان برای دیدن دلار ۲۰ هزارتومانی عیب نیست؟!!!!!!
علی برکت الله !!!!
رایی در کار نیست صندوق های ۱۴۰۰ رو خودتون پر کنید
آقای کدخدایی هیچ فکر می کردی روزی به جایی برسی که روی چمن هم برایت فرش یندازند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر