بازدید 6076
۳

انتقاد اردوغان به اظهارات اسلام‌ستیزانه ماکرون

رئیس جمهور ترکیه به شدت از سخنان اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه درباره اسلام انتقاد کرد و گفت که سخنان وی بی احترامی به مسلمانان است.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ 07 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه از «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود به خاطر اظهارات اخیر او درباره اسلام گلایه کرد و گفت که این سخنان آشکارا تحریک کننده بوده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مراسمی در «آنکارا» گفت: «سخنان ماکرون در شهری که اکثریت آن مسلمانان هستند فراتر از بی‌احترامی و یک تحریک آشکار است.»

امانوئل ماکرون روز جمعه از لایحه دولت فرانسه برای مقابله با آنچه «جدایی‌طلبی اسلامی» خوانده شده پرده برداشت.

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که قصد دارد اسلام در کشورش را از نفوذ خارجی آزاد کند. این لایحه که پیش‌نویس آن قرار است پایان سال جاری میلادی در اختیار شورای وزیران این کشور قرار گیرد محدودیت‌هایی را برای آموزش و فعالیت محافل اسلامی در فرانسه ایجاد می‌کند.

به گزارش رویترز، اردوغان خطاب به ماکرون گفت: «شما کی هستید که بخواهید درباره اسلام حرفی بزنید؟»

ترکیه و فرانسه از اعضای ناتو هستند، اما بابت موضوعاتی، چون سوریه، لیبی و فعالیت‌های اکتشافی ترکیه در شرق مدیترانه مدت هاست که اختلاف دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اسلام ستیزانه تر از تروریست های سوری اردوغان هم مگه داریم
اردوغان، دمت گرم. مقتدرترین مرد اسلام.
بارک الله اردوغان با شرف و مسلمان . مکرون و سایر همتایان نژاد پرست فرانسوی باید بدانند زمان کثافتکاری و بعد ماستمالی گذشته است اما جنایتهای فرانسویان در کشور های تحت سلطه آنها در طول قرنها، فراموش نشده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس