بازدید 2810

واکنش بازار نفت و شاخص‌های سهام به خبر بهبود شرایط ترامپ

روز دوشنبه سخنان پزشکان ترامپ از احتمال ترخیص سریع‌تر از انتظار او در این روز خبر دادند. موضوعی که باعث شد قیمت نفت در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهان، جهش داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 05 October 2020

واکنش شاخص‌های سهام و بازار نفت به خبر بهبود شرایط ترامپ

روز جمعه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا طی توییتی تایید کرد که آزمایش کرونای وی و همسرش مثبت شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بامداد شنبه به وقت تهران به یک بیمارستان نظامی در واشنگتن منتقل شد. ترامپ پس از انتقال به بیمارستان در پیام تصویری کوتاهی که در صفحه شخصی وی در توئیتر منتشر گردید، گفت که در شرایط خوبی به سر می‌برد.

حال بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی؛ روز دوشنبه سخنان پزشکان ترامپ از احتمال ترخیص سریع‌تر از انتظار او در این روز خبر دادند. موضوعی که باعث شد قیمت نفت امروز، دوشنبه در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهان، جهش کرده و به بالای ۴۰ دلار بازگردد.

تا ساعت ۷:۰۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۲۴ درصد یا ۸۸ سنت جهش کرد و به ۴۰.۱۵ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۵۶ درصد یا ۹۵ دلار جهش کرد و به ۳۸ دلار بازگشت.

این در حالی است که روز جمعه در حالی که وضعیت نامشخص سلامتی ترامپ باعث نگرانی سرمایه‌گذاران بازارهای جهانی شده بود، قیمت‌های نفت خام ۴ درصد سقوط کرده بودند.

واکنش شاخص‌های سهام و بازار نفت به خبر بهبود شرایط ترامپ

همچنین در حالی که سرمایه‌گذاران با دقت تحولات پیرامون کرونای ترامپ را دنبال می‌کنند، اخبار بهبود شرایط او باعث جهش شاخص‌های سهام آسیا اقیانوسیه شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با جهشی ۱.۱ درصدی روبرو شد در حالی که نیکی ژاپن ۱.۳۵ درصد جهش کرد.

در بازار چین، بورس شانگهای به علت تعطیلات رسمی بسته بود، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵۶ درصد جهش کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا با جهش بزرگ ۲.۳۳ درصدی روبرو شد و کوسپی کره‌جنوبی هم ۱.۳۳ درصد جهش کرد.

در بازار ارز، دلار در مقابل ارزهای مهم آسیا افت کرد. در مقابل ین ژاپن دلار ۰.۱۷ درصد تضعیف شد تا نرخ برابری آنها به ۱۰۵.۵۲ واحد برسد. نرخ برابری یوآن چین و دلار در ۶.۷۸۹۸ واحد باقی ماند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس