بازدید 12364
۱

تشریح محدودیت‌های جدید کرونایی در ۷ استان

معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با ایجاد محدودیت های جدید برای کنترل شیوع کرونا در استان های قرمز و بحرانی همچون تهران، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 04 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ایرج حریرچی، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما، از محددویت‌های جدید کرونایی در استان تهران و ۶ استان دیگر خبر داد و گفت: در مجموع محدودیت‌هایی برای هفت استان از جمله استان تهران برای مشاغل سطح سه و برخی مراکز اعمال شد.

وی افزود: از ۱۲ مهر تا ۱۸ مهر ۹۹ به مدت یک هفته مراکز و فعالیت‌های دانشگاه‌ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه، کافه‌ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی و همچنین برگزاری نماز جمعه تعطیل است.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ممکن است این محدودیت‌ها در سایر استان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند هم با نظر وزرای بهداشت و کشور، اعمال بشود.

وی با بیان اینکه مشاغل به ۴ دسته تقسیم شده اند، ادامه داد: مشاغل سطح ۱ مانند گروه‌های شغلی نانوایی، مراکز فروش مواد غذایی هیچگاه نباید تعطیل شوند. سطح ۲ مانند پاساژها و مراکز خرید، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها و مراکز تفریحی که تاکنون یکبار تعطیل شده اند، اما امروز تعطیل نشده اند.

حریرچی ابراز امیدواری کرد مدارس و مراکز آموزشگاهی به صورت غیر حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: بیش از ۷ ماه است که تعداد جان باختگان ما سه رقمی شده است. ما مرگ بیش از ۲۰۰ نفر را هم داشته ایم.

حریرچی افزود: در تبریز تعداد مرگ بر اثر کرونا برای دو تا سه روز بیش از فوتی‌ها با مرگ عادی بوده است و این تعداد فوتی‌ها بیش از میانگین روزانه ۶۸ شهید در تمام دوره جنگ تحمیلی است.

معاون کل وزارت بهداشت، شرایط فعلی کشور را به شرایط جنگی تشبیه کرد و گفت: در شرایط کامل تحریم هستیم.

حریرچی از افزایش اختیارات استانی در کنترل شیوع ویروس کرونا در دو هفته اخیر گفت و افزود: برای تسریع در امر تصمیم گیری به استان‌ها اختیار داده شده است تا با هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیمات جدیدی بگیرند.

وی ادامه داد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا پوشش ماسک هنگام خروج از منازل اجباری شد و به کمیته بهداشتی و امنیتی مأموریت داده شد به فرهنگسازی بیشتر بپردازد.

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: باید در بعضی از سیاست‌ها تجدید نظر کنیم و از امور ارشادی به امور حاکمیتی برسیم.

وی درباره توزیع واکسن آنفلوانزا، افزود: ابتدا به بیماران خاص و کارکنان بهداشت و درمان به صورت دولتی و رایگان داده می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا بومی تا دو ماه دیگر تولید می‌شود، گفت: چنانچه بیش از تعداد ۲ و نیم میلیون دوز واکسن وارد کشور شود با قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار تومانی توزیع می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بازهم خبر ناقص....باباجان اسم 6 استان دیگه رو چرا نیاوردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار