بازدید 21591
۲

اردوغان: جنگ تا آزادی قره‌باغ ادامه دارد

رئیس جمهور ترکیه گفت که حملات ارتش آذربایجان تا تسلط بر منطقه «قره باغ کوهستانی» ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 02 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی، گفت که حملات تا آزادی منطقه «قره‌باغ کوهستانی» ادامه خواهد داشت. او قره‌باغ را منطقه اشغالی به دست ارمنستان توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در خلال سخنانی از طرق ویدئو کنفرانس برای افتتاح یک سد در شهر «ریحانلی»، مدعی شد که با نگاهی به سیر تحولات از مدیترانه و سوریه تا قفقاز متوجه تلاش‌ها برای محاصره ترکیه می‌شویم.

او تأکید کرد که ترکیه بر یکپارچگی خویش و شکست محاصره‌ای که به ادعای اردوغان دشمنان ترکیه می‌خواهند بر این کشور تحمیل کنند، اصرار دارد.

سخنان اردوغان بر لزوم ادامه جنگ تا آزادی قره‌باغ کوهستانی در حالی است که وزارت خارجه روسیه شب گذشته از تماس تلفنی چاووش اغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه روسیه و ترکیه و تأکید هر دو بر آتش‌بس و توقف جنگ خبر داده بود.

پیش از این نیز «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان گفته بود که تنها در صورت عقب‌نشینی ارمنستان از منطقه قره‌باغ کوهستانی، کشورش فعالیت نظامی در این منطقه را متوقف خواهد کرد.

با این حال ارمنستان نیز گفته که حاضر است میانجیگری روسیه برای پایان درگیری‌ها را بپذیرد.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه (ششم مهر ماه) آغاز شد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲
کاش اردعان میمرد
شیعه کش وهابی جنایتکار تو چه غلطی می‌کنی توی آذربایجان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان