بازدید 89231

حداقل قیمت خودرو به ۱۱۵ میلیون تومان رسید

پراید در مدل ۱۳۱ نیز قیمتی حدودا ۱۱۵ میلیون تومانی دارد. با این حساب، در حال حاضر کف قیمت خودرو در بازار به ۱۱۵ میلیون تومان میل کرده است، آن هم در حالی که پراید دیگر به تولید نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 01 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از دنیای اقتصاد، با تداوم رکوردشکنی در بازار‌های ارز و سکه، خودرو نیز به جاه‌طلبی‌هایش ادامه داد تا قیمت‌های شگفت‌انگیزتری در آن به ثبت برسد. هرچند گفته می‌شود صعود قیمت خودرو‌های داخلی در پی سرکشی‌های ارز و سکه رخ داده، اما گزاف نیست اگر بگوییم «خودرو» روی هر دو بازار را هم سفید کرده است.

 اخبار رسیده از بازار حکایت از قیمت‌های حیرت‌انگیزی دارند، از جمله پراید ۱۳۵ میلیونی که هرچه هم انکار و گفته شود کسی با این قیمت آن را نمی‌خرد، در اصل ماجرا (پراید ۱۳۵ میلیونی) توفیری ایجاد نخواهد کرد.

قیمت‌هایی که این روز‌ها در بازار خودرو پیشنهاد می‌شود، محصول نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور است. در اقتصادی که دلار برای فتح قله ۳۰ هزار تومان به آب و آتش می‌زند و سکه در حال دست و پا زدن برای عبور از مرز ۱۴ میلیون تومان است، پراید ۱۳۵ میلیونی نیز دیگر یک کابوس وحشتناک نیست، واقعیتی است البته تلخ.

جدا از مساله ارز و سکه، کمبود عرضه نیز در اوج‌گیری قیمت خودرو‌های داخلی بی‌تاثیر نبوده است. این ماجرا هم از ناحیه افت تولید آب می‌خورد و هم از محل قوانین شماره‌گذاری. به گفته فعالان بازار، چون هیچ خودرویی بدون پلاک تحویل نمی‌شود و پلاک‌گذاری آن توسط خودروسازان نیز دو سه هفته طول می‌کشد، این موضوع بر کمبود عرضه به بازار اثرگذار بوده است.

البته در حالت کلی اوضاع تولید نیز چندان مناسب نیست، به ویژه آنکه خودروسازان همچنان با پدیده محصولات ناقص (خودرو‌هایی که به دلیل کمبود قطعات امکان تجاری‌سازی بلافاصله پس از خروج از خط تولید را ندارند)، روبه‌رو هستند.

کف قیمت خودرو بالا آمد
بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودرو با سرعتی بیش از گذشته در مسیر گرانی گاز می‌دهد، آن هم در شرایطی که گویا تماشاگری (خریداری) ندارد. فعالان بازار می‌گویند با توجه به قیمت‌های نجومی که در بازار پیشنهاد می‌شود، خیلی‌ها اصلا توان خرید حتی ارزان‌ترین خودرو‌ها را نیز ندارند.

از آن سو برخی نیز منتظرند تا منحنی قیمت نزولی شود و آنگاه اقدام به خرید کنند، زیرا نرخ‌های فعلی را غیرواقعی و حبابی می‌دانند. در بین خودرو‌های داخلی، اما قیمت پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ بک) به حول و حوش ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است. این قیمت البته سقف پیشنهاد‌ها است و برخی نرخ‌های پایین‌تری برای فروش پراید خود ارائه می‌دهند.

پراید در مدل ۱۳۱ نیز قیمتی حدودا ۱۱۵ میلیون تومانی دارد. با این حساب، در حال حاضر کف قیمت خودرو در بازار به ۱۱۵ میلیون تومان میل کرده است، آن هم در حالی که پراید دیگر به تولید نمی‌رسد.

اما تیبا نیز که بناست بخشی از جای خالی پراید را پر کند، خود را از مرز ۱۴۰ میلیون هم عبور داده است. از بازار ساینا هم خبر می‌رسد مالکان این خودرو قیمت‌هایی بالای ۱۵۰ میلیون تومان برای فروش آن پیشنهاد می‌دهند. ساینا هم قرار است در کنار تیبا، بازار پراید حذف شده را پوشش دهد.

در بین دیگر خودرو‌های داخلی، اما پژو ۲۰۶ تیپ نیز که تا همین سه هفته پیش تازه از مرز ۲۰۰ میلیون تومان رد شده بود، حالا در حال سلام کردن به ۳۰۰ میلیون تومان است. این پایان جاه‌طلبی‌ها در بازار خودرو نیست، چه آنکه خودرو‌های دیگر قیمت‌های شگفت انگیزتری را به ثبت رسانده‌اند، از جمله تندر-۹۰ که قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی پشت شیشه‌اش خورده است.

قیمت ۴۰۰ میلیونی تندر-۹۰ در شرایطی است که گفته می‌شود بیش از چهار هزار دستگاه از این خودرو به دلیل نداشتن استاندارد آلایندگی یورو۵، در پارکینگ خودروسازان خاک می‌خورند و شماره‌گذاری نمی‌شوند. دیگر عضو خانواده ال-۹۰ یعنی ساندرو استپ‌وی نیز در حال حاضر خودرویی ۵۷۰ میلیون تومانی در بازار است، آن هم در شرایطی که با قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان تحویل مشتریان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
فقط کافیه مسئولین چهار ماه حقوق نگیرند همه چیز درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
حقوق؟ اونا که حقوق نمیدونن چیه! اونا آنقدر از این ور و اون ور میگیرند که اصلان معنی حقوق ماهیانه را درک نمیکنند. حقوق ماهیانه برای کارمند و کارگر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
دقیقا
وقتی مدیران خودرو سازی همه از کارمندان و اقوام نفرات وزارت صنعت هستند قطعا نمیشود انتظار بیشتر از این را داشت.
دولت بی کفایت یعنی دولت روحانی.هیچ برنامه ای جز بی نظمی و بی برنامگی و سعی و خطا این دولت نداره ملت رو خسته کرده بهتره سرانه نظام یه فکره اساسی بکنن و یک تغییر کلی در سیاستهای سیاسی و اقتصادی کشور بدن چون اینطوری دیگه جونه مردم به لبشون رسیده تا کی بی برنامگی و تحریم و دزدی آقازاده ها!!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
دوست عزیز متاسفانه هیچ وقت دولت ها نتونستن و نمی تونن تغییر اساسی درسیاست های سیاسی و اقتصادی کشور بدهند، چون این دولت نیست که سیاست ها رو اعمال می کنه. دولت ها صرفا مجریان دست و پا بسته ای هستن که فقط دنبال رفع و رجوع کردن هستن. اگه ترامپ هم رئیس جمهور باشه وضع همینه! کشور نیاز به تفییر بنیادی سیاست های خود داره.با وجود تحریم های کمر شکن، با وجود عدم فروش درست و حسابی نفت و صنایع دیگه، با وجود مشکلات وحشتناک بانکی در نظام بین اللملل، هر کسی رئیس جمهور بشه وضع همینه و بدون شک هم بدتر خواهد شد.
گند زدن تو بازار خودرو! خریدار زیاده اما فروشنده نیست. اگر گفته مسئولان درست بود که با این قیمتها خرید و فروشی صورت نمیگیرد الان مراکز شماره گذاری تعطیل شده بودند!
پاسخ ها
عوام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
سیگنال دروغ نده دلال عزیز فروشنده هم کم نیست اتفاقا بنده امروز برای کوییک خریدن اقدام کردم فروشنده هاش انقدر زیاد بودن که سرگیجه گرفتیم از کدومشون بخریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
همشون سر و ته یک کرباسند. میخوان سر به تن مردم بیچاره نباشه.
هدف انقلاب ایجاد ژاپن اسلامی بود!!!
شما به غرغر کردن مردم خیلی توجه نکن،وضعشون خوبه که پراید را با این قیمتها می خرن، اگه نداشتن نمی خریدن.
پاسخ ها
بیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
مجبوره ماشین ارزونتر سراغ داری بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
واقعا گل گفتی
دیگه مسیولین اگه کلاه شونو از ای بالتر بگذارند از سرشان میفته
پاسخ ها
Arya
| Germany |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
دوست عزیز هیچ مسئولی خودش سوار پراید نمیشه
در این میانه، قیمت مسکن با توجه به زمانبر بودن تولید آن ، پایین تر است
پاسخ ها
بااااارااان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
تورو خدا صداشا درنیار روحانی گوشاش تیزه ازین بدترم مگه میشه
شرم اوره
هیچکس پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
این سکوت خیلی حرفها درش هست
البته اینم تقصیر امریکاست دیگه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخدیگه بایدبه حال خودمون بخندیم
ایرانیان ازهمه سرمایه دار تر هستن میگی چطور؟۱- الان بازار پراید۱۳۰میگن اگه بگن شرکت ۲۰۰۰تا ثبت نام میکنه صدمیلیون کمش ۵هزارنفر ثبت نام میکنن .بگن سکه از بازار صد تومان ارزون تر میدن صف درست میشه واسه گرفتن .بگن دلار دوهزار ارزون تر میدن صف درست میشه. پس چرا تا وقتی تقاضا به این شکل زیاد هست شرکتها هرجور دوس دارن نفروشن؟از ماست که بر ماست .
متاسفم
واقعا متاسفم واسه هم وطنام که بابت پراید که حکم ازراییل روداره وداره باجانه خودش خانواش بازی میکنه 115 تومان پول میده
یکی گفته دست دولت نیست فک کنم خودش از آخور دولت میخوره.
نتیجه حمایت تابناک از اصلاح طالب ها و رای مردم کج فهم میشه این
این زمان یادداور دوران افسردگی سردار سازندکی سال ۷۴ و۷۵و۷۳ میباشد
مقصر خود مردم هستن
مقصر خود مردم هستن اینقد به گردن مسئولین نندازین متاسفانه مردم به همدیگه رحم نمیکنن
شما یاد دارید تو کشور ما خودرو که گران شده ارزان شود
هییی روزگار تا کی ظلم و ستم
خداییش من موندم گریه کنم یابخندم..چیکارکنیم آقایان قانون گذار؟؟؟؟؟ده یباره بیایین بگین مردم ماخودمون شاسی بلندداریم وعض شماهم به مامربوط نمیشه مرررردم برین خودتنوبکشین..آره؟آقایاون قانون گذارشماهاهمتون ک پشت میزنشستین منظورتون اینه ک ملت برن خودکشی؟؟؟؟؟خخخخ پراید۱۳۵تومان خدایی وقتی به چن سال پیش نگامیکنم پراید۷تومن بودبنظرم انگاراون زموناقرن هجربود..از۷تومن توی ۵سالپرایدپریده به۱۳۵ یااااخددداااا خودت یه فکری به مافقیرفقرابکن ک دولتمردان مادیگه بفکرمانیستندوبس
راست میگه حیلی هم غصه مردما نخور اگه نداشتن پرایدا با این قیمت نمیخریدن سرو دست میشکنن واسه خودرویی که معلوم نیست توش سالم بر گردی یا نه اونم با این قیمت یه آهن قراضه بدرد نخور کاش تو انتخابات آینده خوب چشمامونا باز کنیم
وقتی دیگه تولید نمیشه باید حداقل سی ملیون بفروشن تا قشر کارگر بتونه بخره وگرنه ورشکستگی رو شاخشونه
خوبه دولت ۴ماه کاری بع اقتصاد نداشته باشه
جالب این خودروهای که نام آورده شده تو کشور تولید میشه و این همه گرونن..خوب اگه نمیتونید ارزون کنید..از خارج اتومبیل وارد کنید..این که نمیشه یا خودروهای گرون و بی کیفیت و مزخرف داخلی را به بالاتر از خودروهای استاندار جهانی قیمت بزارید و منتظر خریدار باشید..و نزارید انواع خارجیش که هزار در صد بهتر از داخلی هستش و لااقل میدونی که تو این ماشین اگه تصادفی بکنی فوت نمیشی وارد نمیشه...آخرش چی میشه...
چطوره که کمبود تولید داریم اما ماشین ها به وفور دست دلال هاست ؟
عوامل دولتی بخاطر کاهش درامد نفتی مثل زالو بدنبال جان ملتی افتادند که شبیه خودشان شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل