بازدید 25291

بیانیه نمایندگان ولی‌فقیه در حمایت از جمهوری آذربایجان

نمایندگان ولی فقیه در استان‌های شمال‌غرب کشور با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند: دولت آذربایجان در بازپس‌گیری اراضی قره‌باغ کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 01 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ائمه جمعه استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در ارومیه در خصوص موضوع اقدام کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر موضوع قره‌باغ بحث و بررسی کردند.

در پایان این نشست بیانیه‌ای مشترک منتشر شد که متن بیانیه به شرح ذیل است

بسم الله الرحمن الرحیم

هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان، کشور اهل‌بیت نیست و دولت آذربایجان در بازپس‌گیری این اراضی کاملاً قانونی و شرعی عمل کرده و با این اقدام درصدد اجرای چهار قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل برآمده است.

ما به اقتضای آیات قرآن و سیره معصومین علیه‌السلام و به اقتضای فلسفه انقلاب اسلامی خود را ملزم به حمایت و دفاع از مظلوم می‌دانیم. ملت آذربایجان بهتر از همه می‌دانند که جمهوری اسلامی بالاترین کمک و حمایت را در طول اشغال قره‌باغ به آذربایجان داشته و در تمام محافل بین‌المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و وزارت امور خارجه نیز اخیراً دوباره بر تمامیت ارضی آذربایجان در غائله اخیر تأکید کرده است. اگر عنایات جمهوری اسلامی در بدو اشغال قره‌باغ نبود، قطعاً اشغال تا باکو امتداد می‌یافت.

در حال حاضر نیز تنها راه زمینی آذربایجان برای نخجوان، خاک جمهوری اسلامی است که ایران سخاوتمندانه آن‌را در اختیار دولت آذربایجان قرار داده است.

جای تأسف است که اخیراً دشمنان رابطه ۲ کشور دوست، به بهانه‌های واهی هیاهو و غوغا راه انداخته و جمهوری اسلامی را متهم به خیانت کرده‌اند. این نکته اقتضا می‌کند که ما نسبت به حجم جنگ روانی دشمن حساس بوده و ابزار برآورده شدن منویات شوم آن‌ها نگردیم.

ما با تجلیل از پیروزی‌های اخیر، از خداوند متعال برای شهدای ملت بزرگ آذربایجان علو درجات مسألت داریم و امیدواریم این غائله هر چه سریع‌تر با احقاق حق به ذی‌حق به پایان برسد و از خون‌ریزی‌های بیشتر جلوگیری شود.

سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی، سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر