بازدید 5313

محکومیت ۶ عضو اخوان المسلمین مصر به اعدام

دادگاهی در مصر روز چهارشنبه، ۶ عضو گروه اخوان‌المسلمین را به اتهام دست داشتن در قتل چند نیروی پلیس به اعدام محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷ 01 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای الخلیج الجدید، دادگاه جنایی الزقازیق مصر ۶ عضو اخوان‌المسلمین را به اعدام و ۶ نفر دیگر را به ۱۰ سال حبس و یک نفر را به پنج سال حبس محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه این افراد را به عضویت در گروه ممنوعه، تحریک مردم علیه سازمان‌های دولت، هدف قرار دادن نیرو‌های پلیس و کودتا علیه نظام متهم کرده است.

در لایحه اتهام این افراد، تیراندازی به شماری از نیرو‌های پلیس، دست داشتن در قتل دو نیروی پلیس و نیز سرقت سلاح‌های گرم آمده است.

مقام‌های مصری از سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

پیش‌تر و در چند نوبت از جمله در مرداد و آذر ۱۳۹۷ دادگاه کیفری قاهره «بدیع» رهبر اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه را به حبس ابد محکوم کرده بود.

این افراد به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت‌آمیز در خیابان البحر الاعظم، تجمع بدون مجوز، قتل عمد، ارتکاب اقدامات تروریستی، انبار کردن سلاح و مهمات در مکانی موسوم به "دفتر ارشاد"، قدرت‌نمایی، حمله به مردم، مقاومت مقابل نیرو‌های دولتی و همچنین آسیب‌رساندن به اموال عمومی و خصوصی پس از برکناری «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر محکوم شده بودند.

دادگاه کیفری «الجیزه» نیز ماه سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی (شهریور ۹۳) این افراد را به حبس ابد محکوم کرد، اما دادگاه استیناف این حکم را نقض کرده و دستور به اعاده دادرسی داده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر