بازدید 10062
۱
بیانیه سازمان نظام پرستاری:

خسته‌ایم،مردم رعایت‌و مسئولان به‌قول‌هایتان عمل‌کنید

سازمان نظام پرستاری با انتشار بیانیه ای درباره مسائل روز پرستاری خطاب به مردم و مسئولان آورده است: «پرستاران خسته اند، مردم عزیزرعایت کنید، مسئولان محترم به وعده ها عمل کنید.»
کد خبر: ۱۰۰۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 30 September 2020

به گزارش تابناک، سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای ضمن تشریح وضعیت و مشکلات جامعه پرستاری در مبارزه با کرونا از مردم خواست با رعایت پروتکل ها در این مبارزه نفس گیر همراه پرستاران باشند و از مسئولان دولت خواست که به وعده های خود برای پرداخت معوقات، فوق العاده ویژه و استخدام نیرو عمل کنند.

متن بیانیه نظام پرستاری بدین شرح است: «سلام بر روح بلند قریب ۵۰ شهید پرستار و سایرمدافعان شهید نظام سلامت. سلام بر هشت ماه دفاع مقدس ایثارگرانه؛ مجاهدانه و مظلومانه سفید پوشان این مرز و بوم، سلام بر طاقت و صبر زینب گونه ۲۵۰ هزار پرستار و ۵۰۰هزار مدافعان سلامت، سلام بر زنان و مردانی که بر تن لباس های فضایی دارند و در رگهایشان خون سلیمانی. آنان که در لباس های فضایی غیر قابل تحمل ‌و در فضاهای غیر قابل تحمل تر زجر می کشند تا مردم ایران عزیز زجر نکشند، جان می دهند تا برای یکایک ملت غیور ایران لذت زندگی توأم با سلامتی بیافرینند.

شیر زنان و شیر مردانی که در نهایت غیرت و شرف از شدت فعالیت در شرایط بسیار سخت و نفسگیر، نفس کم می آورند تا آحاد ملت ایران از نفس نیفتند، سلام بر پرستاری و پرستاران، سلام بر مدافعان سلامت و سلام بر لحظه لحظه های ایثار و گذشت و مظلومیت و معصومیت.»

در ادامه این بیانیه خطاب به «مردم» آمده است: « اگرچه طاقتمان زیاد و صبرمان بی اندازه است و جانمان را سر دست گرفته ایم و فدای نفس های تان می کنیم. اما باور کنید تعدادمان خیلی کم است و از مجموع ۱۱۰ هزار پرستار، حدود ۲۰ هزار نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما باز هم ایستاده ایم.

در این شرایط سخت بالغ بر ۵۰۰۰ نفر به علت ابتلا به کرونا از گردونه خدمت به شما مردم عزیز خارج شده اند و تعداد ۵۰ نفر از بهترین پرستاران در این راه به شهادت رسیده و به ملکوت اعلی پیوسته اند. بار مسئولیت ناشی از هجرت آنان و بارکاری هزاران نفر جداشدگان از خدمت بر دوش زخم خورده ما پرستاران بازمانده افتاده است اما به هر قیمتی که باشد همچنان مصمم به حمل این بار و رسالت سنگین تا قاف قله عشق به شما هستیم.

مگر شیرین تر ازجان و جوانی چیزی داریم که فدای مردم عزیز و این مرز و بوم و آب و خاک کنیم؟ شما خود شاهدید که در چه شرایطی هستیم و چه می کنیم ؟ اگر چه مثل روزهای نخست سرحال نیستیم و در فقد و فراق یاران عزیزمان غصه دار و خسته ایم اما با تمام توان ایستاده ایم، کم هستیم اما هستیم. به خاطر خدا و برای شما و برای میهن عزیزمان می مانیم و تلاش می کنیم تا سلامتی را به شما مردم هدیه کنیم. فقط مرگ بین ما و خدمت به شما فاصله خواهد انداخت.

خواهش می کنیم شما نیز با مراقبت از سلامتی خودتان اندکی هوای ما را داشته باشید. این روزها کرونا با کسی شوخی ندارد. اصلا نمی خواهیم شما یا عزیزان تان را در بستر بیماری و روی تخت بیمارستان ببینیم. ملتمسانه از شما می خواهیم کمتر تردد کنید. حتما در رفت وآمدهای ضروری ماسک بزنید و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید،این روزها ظرفیت تخت بیمارستان ها پر و خدمت رسانی پرستاران موجود بی اندازه سخت شده است. اکنون فقط شما مردم هستید که می توانید به متوقف شدن چرخش این ویروس منحوس کمک کنید.»

سازمان پرستاری در ادامه این بیانیه مسوولان را خطاب قرار داده و آورده است: از اینکه صدای ما را می شنوید، ازاینکه جلسات بسیار زیادی را برای ما تشکیل داده اید، موافقت های قابل توجهی داشته اید، ابلاغیه های بسیار عالی به دانشگاه های علوم پزشکی فرستاده اید و ... از شما تشکر می کنیم اما واقعا در برخی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی چه خبر است؟ تا کی بناست زحمت تمام مسئولان کشور در سطح چند دانشگاه بر باد رود و اتفاقاتی چون بابل و... اتفاق بیفتد؟

چرا با برخی مسئولان میانی یا عملیاتی در سطح دانشگاه ها یا بیمارستان ها که با اعمال سلیقه شخصی نه تنها زحمات مقامات بلند پایه کشور را هدر می دهند بلکه باعث بی انگیزگی کامل مدافعان سلامت در این روزهای نفسگیر می شوند، برخورد قاطع نمی شود؟ بی شک برخی رفتارهای خودسرانه در خدمت به مردم و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار تاثیرگذار است.

در آخرین جلسات برگزار شده با مسئولان سازمان برنامه وبودجه و وزارت بهداشت بنا بود وزارت بهداشت، کمیته نظارتی قدرتمندی را برای نظارت بر استخدام ها، توزیع مناسب معوقات و تسریع در پروسه اعطای فوق العاده ویژه راه بیندازد و خوب است نتیجه این نظارت ها اعلام شود.

چرا اولویت‌های تعریف شده در برخی دانشگاه های علوم پزشکی با اولویت‌های وزارت بهداشت و سطوح بالاترهم راستا نیست؟ چرا با وجود بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان (چیزی که ما درجریانیم )توزیع شده در دانشگاهها معوقات پرسنل صفر نمی شود؟ چرا کارانه واضافه کارشان علیرغم جانفشانی های پرستاران دراین ایام مجادله بامرگ این قدر کاهش یافته است؟

در ادامه با ادعای گلایه‌مندی مدافعان سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی خطه شمال کشور و برخی دانشگاه های استان های جنوبی وغربی آمده است: با وجود تخصیص بودجه های فراوان و به رغم اعطای سهمیه های استخدامی و... توسط سازمان برنامه وبودجه متاسفانه برخی مدیران دست به اقداماتی زده اند که باعث دلسردی، موضعگیری و واکنش های مدافعان سلامت در این ایام ویژه شده است. به دانشگاه هایی که باعث واکنش های مدافعان سلامت می شوند، توصیه می کنیم، ایرادهای موجود را در تیم های مدیریتی بیمارستان و دانشگاههای خود بجویند و مباد که پرستاران یا غیر پرستاران را مورد پرس و جو قرار دهند.

سازمان نظام پرستاری همیشه و به ویژه دراین شرایط سخت، خدمتگزار مردم و حامی سرسخت تمام کارکنان پرستاری و موظف به پیگیری مسائل حرفه ای، صنفی، معیشتی و حقوق همه جانبه اعضای خود یعنی همه کادر پرستاری و رده های وابسته است و تا حصول نتیجه این مسائل را پیگیری می کند.

از مسئولین وزارتی و روسای دانشگاههای علوم پزشکی می خواهیم سریعتر به وعده های داده شده مبنی بر تسریع دراعطای فوق العاده ویژه، تسریع دراستخدام ها و تغییر وضعیت ها، پرداخت معوقات و... عمل کنند و باعث شوند پرستاران عزیز با دلگرمی و انگیزه کافی به خدمت رسانی بپردازند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
راستی در دفاع مقدس هم این قدر برای فداکاری هایشان پول مطالبه می کردند؟ چون مدافعان سلامت دارند با مدافعان 8 سال دفاع مقدس مقایسه می شوند عرض کردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان