بازدید 8873
۸

قالیباف:ارز دولتی به جیب دلالان رفت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه توزیع کالا در کشور ما دچار مشکل است و دولت نتوانست این مجموعه را ساماندهی کند و به همین دلیل ارز دولتی به جیب دلالان رفت.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 29 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف پس از تصویب کلیات طرح تأمین کالا‌های اساسی در جلسه علنی امروز، گفت: رأی مثبت مجلس شورای اسلامی به دو طرح جهش تولید و تأمین مسکن و همچنین طرح تأمین کالا‌های اساسی نشان دهنده آن است که جهت گیری مجلس به سمت موضوعات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مجلس تصمیمات خود را برای ساماندهی وضع مسکن و کالا‌های اساسی گرفته است، تصریح کرد: نماینده دولت در جریان بررسی کلیات طرح تأمین کالا‌های اساسی، نکاتی را مطرح کرد که لازم است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این موارد را در جزئیات طرح لحاظ کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اصرار ما بر این است که کالا‌ها بین مردم توزیع شود. چرا که اکنون در شبکه توزیع کالا مشکلاتی وجود دارد و دولت نتوانسته آن را ساماندهی کند. زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌ها تخصیص داده می‌شد، انتظار می‌رفت کالا‌های اساسی با همان قیمت به دست مصرف کنندگان برسد، اما متأسفانه مابه تفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت و مردم کالا‌های اساسی را با قیمت بالا خریداری می‌کنند.

قالیباف گفت: قطعا این ظرفیت وجود دارد که سبد کالا بین مردم توزیع شود و دولت باید این کار را انجام دهد، اما جهت بررسی پیشنهادات دیگر نمایندگان، طرح تأمین کالا‌های اساسی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع می‌دهیم و در اولین فرصت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
دلالان کسی غیر از مسئولین و انگل زادگانشون هستند ؟!
کی 700 پورشه وارد میکنه ؟!
شناسایشون سخته سا از رفقا هستند؟
خیر به جیب آقاها و آقا زاده ها و مسئولین رده بالا
چرا رفت؟ مقصدش اونجا بود؟
ظاهرا آقایان مسئول در این کشور از بالاترین مقام رسمی و مسئول تا پائینترین آنها فکر میکنند مقامها و پستهایی که در آن قرار گرفته اند ارثیه پدری است و صد البته هیچ کس هم نیست که بطور قاطع آنها را مورد بازخواست قرار دهد و در صورت لزوم بدور از مصلحت اندیشی های کشکی آنها را از کار برکنار و مجازات کنه نتیجه اش میشود چیزی که الان میبینیم به همین راحتی دولت نتوانست ارز دولتی رو مدیریت کنه و به جیب دلالان رفت گور بابای ملتی که بخاطر این اهمال کاری بخاک سیاه نشستند بعد از پایان دوره هم میروند میشنند در مجلسی که باید مصلحت اندیشی کشور را بکنند چه میخواستیم و چه شد!
بیش از 90 درصد مواد مورد نیاز ساخت مسکن در داخل تولید می شود و قیمت ان هیچ وابستگی به دلار ندارد کارگاه و کارخانه های اجر وسیمان سنگ و ماسه نیز ریالی هستند در این میان فقط درصدی از قیمت حمل نقل متاثر از قیمت دلار است (لاستیک و وسایل یدکی) با محاسبه این تغییرات می توان ارزش واقعی نهاده های تولید مسکن را محاسبه کرد و به صورت قرار دادهای عمده با تولید کنندگان قیمت نهاده ها را کاهش داد و با حذف قیمت زمین شرایط مشارکت مردم در طرح های تولید انبوه مسکن بدون محدودیت در سرمایگذاری را فراهم کرد
استاد قالیباف یه کم دیر پی به این مسئله بردند فکر کنم !!!
ارز دولتی به جیبب دلالان رفت ، همین ؟!!! چطور ظرف جند ساعت متهم سایبری شناسایی و دستگیر میشه و یا دیگری از کشور دیگه ای کت بسته به کشور برگردانده میشه ، ولی دلالان داخل کشور هیچ اسم ورسمی ازشون پیدا نمیشه و براحتی جولان میدن ؟!!! دم خروس و ...
به فکر لوازم خانگی هم باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل