بازدید 162531
بررسی چرایی اظهارات سیاسی موسوی خوئینی‌ها

چرا «مرد خاکستری» اصلاحات به میدان آمد؟! / آیا «خاتمی» از عرصه تصمیم‌گیری برای ۱۴۰۰ حذف می‌شود؟

اکنون «مرد خاکستری» جریان اصلاحات که پانزده سال است دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز را بر عهده دارد، از پس پرده بیرون آمده است و با کنش گری‌های سیاسی مهم و پر سر و صدایی نظیر نگاشتن نامه به رهبری انقلاب در مورد وضع موجود کشور و همچنین دادن راهبرد انتخاباتی و نیز تلاش برای افزایش مشارکت در سال ۱۴۰۰، می‌کوشد آغازگر سناریوی احتمالی باشد که از آن سخن گفته شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 28 September 2020

چرا «مرد خاکستری» اصلاحات به میدان آمد؟!/ آیا «خاتمی» از عرصه تصمیم‌گیری برای 1400 حذف می‌شود؟

حجت الاسلام سید «محمد موسوی خوئینی‌ها» که اکنون ۶۹ ساله است و دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز را از سال ۸۴ به این طرف بعد از کناره گیری این حجت الاسلام «مهدی کروبی» از این جایگاه بر عهده گرفته است، از قرار معلوم قصد دارد فصل جدیدی از سیاست ورزی را در سپهر سیاسی کشور و لیدری جریان اصلاحات آغاز کند، به شکلی که خیلی‌ها هدف فعالیت‌ها و مواضع سیاسی اخیر او را انتخاباتی و به منظور گرفتن جای حجت الاسلام سید «محمد خاتمی» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عنوان و تحلیل می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ جریان اصلاحات بعد از انتخابات سال ۸۸ شاید حداقل در کوتاه مدت برای خود چشم اندازی برای تصدی دوباره قدرت و گرفتن ارکان مختلف کشور متصور نبود، ولی یک اقدام سیاسی هوشمندانه در شکل دهی به یک ائتلاف سیاسی و انتخاباتی و همچنین بهره گیری از شکاف به وجود آمده در بین اصولگرایان و همچنین نقاط ضعف آن‌ها توانست در فاصله چهار سال از این انتخابات، پیروز در عرصه سیاسی لقب بگیرند و در چندین انتخابات متوالی هم برنده باشند.

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در سال 94 با تمسک به لیست امید و همچنین بهره گیری از «تکرار» سید محمد خاتمی پیروز عرصه انتخابات لقب گرفتند و در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال 96 هم با طرح دوگانه «جنگ و صلح» بازهم توانستند بر جریان اصولگرایی فائق آیند

اصلاح طلبان که تخصص و تبحر ویژه‌ای در دو قطبی کردن فضای انتخابات و بهره گیری از این موضوع در شرایط حساس دارند، در انتخابات مجلس دهم در سال ۹۴ با تمسک به لیست امید و همچنین بهره گیری از «تکرار» سید محمد خاتمی، پیروز عرصه انتخابات لقب گرفتند و در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۹۶ هم با طرح دوگانه «جنگ و صلح» باز هم توانستند بر جریان اصولگرایی فائق آیند و کار را در قوه اجرایی کشور ادامه بدهند.

«عدم تحقق شعار‌های انتخاباتی و همچنین افزایش مشکلات مردم بجای حل مشکلات آنها» مساله‌ای بود که اصلاح طلبان و همراهان و موتلفان انتخاباتی آن‌ها نتوانستند در مورد آن‌ها طی ۷ سال اخیری که بر اریکه قدرت در قوای مجریه و مقننه تکیه زده بودند، اقدام خاصی انجام بدهند؛ بنابراین اولین رهاورد این موضوع ناامیدی بدنه حامی این جریان از آن‌ها و کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم بود.

در طرف مقابل اصولگرایان که با منتقدان به وضع موجود هم صدا شده و تلاش داشتند که بعد از چند دوره ناکامی در انتخابات، عرصه را از رقیب تحویل گرفته تا به اجرای شعار‌ها و برنامه‌هایشان بپردازند از این مساله به بهترین شکل ممکن بهره بردند و در نهایت هم در انتخاباتی که میزان مشارکت در آن کم و به قول «محمدرضا باهنر» رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری زنگ خطر بود، توانستند بیش از ۷۵ درصد کرسی‌های پارلمان را از آن خود کنند.

اکثر کنشگران سیاسی و تحلیل گران به واسطه عملکرد برجای مانده از دولت تدبیر و امید و مجلس دهم، پیروز عرصه انتخابات در سال ۱۴۰۰ و رئیس جمهور بعدی را یک چهره اصولگرا می دانند. با این شرایط، اصلاح طلبان نمی خواهند به راحتی صحنه را به رقیب واگذار کنند

در این شرایط، اکثر کنشگران سیاسی و تحلیلگران بواسطه عملکرد بر جای مانده از دولت تدبیر و امید و مجلس دهم، پیروز عرصه انتخابات در سال ۱۴۰۰ و رئیس جمهور بعدی را یک چهره اصولگرا می‌دانند. با این شرایط، اصلاح طلبان نمی‌خواهند به راحتی صحنه را به رقیب واگذار کنند و قصد دارند در وهله اول آبروداری کنند و رقیب از پیش بازنده‌ای نباشند و در وهله دوم در صورتی که بتوانند، حتی زمینه را برای پیروزی بر اصولگرایان مهیا سازند.

این اتفاق یعنی عدم پذیرش شکست پیش از کارزار انتخابات ۱۴۰۰ و همچنین پیروزی در صورت مهیا شدن شرایط تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که اصلاح طلبان بتوانند بدنه ناراضی از عملکرد خود و هوادارانشان را ترغیب به حضور در انتخابات کنند و در صورت امکان بعد از ایجاد چنین شور و شوق انتخاباتی، برنامه بعدی خود که تلاش برای پیروزی بر رقیبی که شاید خیالش راحت است و از پیش خود را برنده انتخابات سال اینده می‌داند، اجرایی کند.

این اتفاق حتما هم چهره جدید، هم راهبرد جدید و هم اقدامات جدیدی را از سوی اصلاح طلبان می‌طلبد، چون این جریان نمی‌تواند با تکیه بر چهره‌های تکراری خود نظیر سید «محمدخاتمی» و همچنین راهبرد‌های پیشین به چنین هدفی در انتخابات سال آینده دست یابند. به قول یکی از چهره‌های اصلاح طلب، حتی اگر خاتمی هزار بار هم «تکرار» کند، دیگر میل و رغبتی از سوی بدنه حامی این جریان برای حضور در انتخابات وجود نخواهد داشت؛ مگر در صورت حل مشکلات و عمل به شعار‌های انتخاباتی در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت که عملا شدنی نیست؛ پس این جریان باید سراغ راه حل و استراتژی دیگری برود.

«مردخاکستری» جریان اصلاحات که پانزده سال است دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز را بر عهده دارد، از پس پرده بیرون آمده و با کنشگری های سیاسی مهم و پر سر و صدایی نظیر نگاشتن نامه به رهبری انقلاب در مورد وضع موجود کشور و همچنین دادن راهبرد انتخاباتی تلاش برای افزایش مشارکت در سال ۱۴۰۰، تلاش می کند آغازگر سناریوی احتمالی باشد که از آن سخن گفته شد

اکنون «مرد خاکستری» جریان اصلاحات که پانزده سال است دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز را بر عهده دارد، از پس پرده بیرون آمده است و با کنش گری‌های سیاسی مهم و پر سر و صدایی نظیر نگاشتن نامه به رهبری انقلاب در مورد وضع موجود کشور و همچنین دادن راهبرد انتخاباتی و نیز تلاش برای افزایش مشارکت در سال ۱۴۰۰، می‌کوشد آغازگر سناریوی احتمالی باشد که از آن سخن گفته شد. به نظر می رسد این مسیر آغازی بر حذف خاتمی از این عرصه و جانشینی موسوی خوئینی ها به جای او در جریان اصلاحات باشد.

موسوی خوئینی‌ها رهبر معنوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا و از نزدیکان امام راحل پیش و پس از انقلاب بود. او در دهه اول انقلاب اواخر دهه ۵۰ و عمده سال‌های دهه ۶۰، مسئولیت‌های مهمی همچون نایب رئیسی دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی صدا و سیما، دادستانی کل کشور، سرپرست حجاج ایرانی، نمایندگی دورهٔ اول مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی را بر عهده داشته است و جزو چهره‌های ذی نفوذ و تاثیرگذار در کشور به شمار می‌رفت.

او بعد از رحلت امام خمینی هم مدتی حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تجربه کرد و مشاور سیاسی رهبر انقلاب هم بود، اما رفته رفته از مسئولیت های اجرایی فاصله گرفت و بیشتر به انجام کار سیاسی به عنوان قطب مخالف راست سنتی قدیم در جریان چپ پرداخت. مخالفان موسوی خوئینی‌ها او را به داشتن دیدگاه‌های کمونیستی، ارتباط با شوروی و موضوعاتی از این دست متهم می‌کنند و از القابی چون روحانی سرخ، مرد خاکستری و پدرخوانده اصلاحات برای او استفاده می‌شود. البته او به این مسائل به خصوص داشتن دیدگاه‌های کمونیستی، ارتباط با شوروی پاسخ هایی داده است.

موسوی خوئینی‌ها: برای آوردن مردم بر سر صندوق‌های رأی تلاش و تلاش خود را مضاعف کنید؛ اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و قابل قبول برگزار شد، شما پیروز شده‌اید و اگر مردم به گونهٔ دیگری رفتار کردند، این شما نیستید که شکست خورده‌اید، بلکه کسانی شکست خورده‌اند که بار‌ها با تمام قوا تلاش کرده‌اند تا اصلاحات را ناکام بگذارند

حالا مرد خاکستری جریان اصلاحات به میدان آمده و تلاش می کند که برای انتخابات ۱۴۰۰ میدان داری کند. انتظار می رود این گونه اظهارنظرها و موضع گیری های او بعد از این بیشتر و بیشتر هم بشود و موسوی خوئینی ها به چهره محوری جریان اصلاحات در انتخابات سال آینده تبدیل شود.

دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در آخرین نامه خود ـ که به نظر می رسد خطاب به سیاسیون در جریان اصلاحات نوشته شده ـ عنوان کرده است: شما نخبگان و فعالان و تحلیلگران سیاسی باید با تمام توان تلاش کرده تا مردم را قانع کنید که راه علاج مشکلات ویرانگر رها کردن انتخابات نیست و باید با حضور همهٔ قشرهای جامعه راه را بر رفتار‌ها و دخالت‌های ناصواب بست. شما عزیزان برای آوردن مردم بر سر صندوق‌های رأی تلاش و تلاش خود را مضاعف کنید؛ اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و قابل قبول برگزار شد، شما پیروز شده‌اید و اگر مردم به گونهٔ دیگری رفتار کردند، این شما نیستید که شکست خورده‌اید، بلکه کسانی شکست خورده‌اند که بار‌ها با تمام قوا تلاش کرده‌اند تا اصلاحات را ناکام بگذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۵۴
ببینید چی شده . داریم به انتخابات نزدیک می شیم و انواع و اقسام برنامه ها برای مشارکت مردمی که علاقه به شرکت در انتخابات دیگه ندارند انجام می دن. الان هم مرد خاکستری . فردا قرمزو بنفش و زرد و .... میارند. من از جانب خودم یکی می گم من شرکت نمی کنم.
پاسخ ها
سخن باف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
ولی من شرکت میکنم بشرطی که دلار به پنجاه هزار تومان برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خاتمی چه گلی سرمان زد که خویینی ها بزند
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
بخاطر دعواهایی جناحی وضع کشور این است؟
دولت و بانک مرکزی و... دست شما و روحانیست نه جناحها و مردم!
تاکی آدرس غلط و فرافکنی؟
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
والا مارادونا رو هم بیارید من دیگه رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
قول میدم دو روز دیگه موسوی و کروبی رو هم در میارن......به ترتیب با توجه به شرایط ، مهره های سوخته رو میکشن بیرون
یه عده رو آماده سازی میکنن تو آب نمک برای شرایط خاص!!! ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
پس مجبوری شرکت کنی چون با این وضعیت 50 تومان رو خیلی پایین گفتی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
با این وضعی که بوجود آوردید هنوز خسته نشدید؟؟؟؟؟
بهروز
| France |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
اینا برای اینکه مردم بیان ممکنه یکی رو بیارن به همه فحش بده
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
رای من دهقان فداکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
الان آقای رییس جمهور می فرمایند برین بر آمریکا نفرین کنید که مشکل درست کرده. پس شما چکاره بودید؟
شش سال می فرمودین برجام کلید حل همه مشکلات اقتصادی هست. داماد وزیر سابق صمت در کانادا چه می کند؟؟؟ آمریکا مسوول بوده داماد وزیر شما فرار کرده کانادا؟؟؟؟ دلار بالا رفته آمریکا مسوول بوده؟ این چه استقلالی است که آمریکا هر کاری خواسته کرده؟ شما نباید پاسخگو باشین؟
آقای محمد خاتمی اول پاسخگوی جمله تکرار می کنم خودش باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
این دوره اصولگرایان با حداقل رای برنده اند به شرطی که مهره های از پیش سوخته نیارن .
به فکر زمان حال باشید فعلا مهم اینه که
که با این اقتصاد و گرونی چگونه تا 1400 زنده بمونیم
بعد برید سراغ اصلاح طلب و اصولگرا
خاکستری!
از این ها زیاد دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
تو این سالها همه رنگش رو دیدیم
یااا خدا
یا خود خدا
اینا کجان ما کجاایم
اقا ما میگیم نره تو میگی بدوش؟
چی میگی اصلاح کیه کلشون باهم فامیلن تو هنوز گروه بندی میکنی مگه دهه هفتاده چرا انقدر عقبید از مردم
باید طرحی نو در اندازید والا رفتار به شکل سنتی جواب نمیده
تنها کساییکه هیچ وقت گیر نمی افتند سیاسیون هستند.
رأی بی رأی . این تنور دیگه گرم‌بشو نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
لطف كن از طرف خودت حرف بزن، اين تنور به موقعش گرم ميشه خوب هم گرم ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
از طرف۹۵درصد میگم اگه با ۵درصد میتونی گرمش کن
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
شما هم از طرف خودت بحرف..رای بی رای
مهدیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
من از طرف خود خود می گم با هر کی صحبت می کنم می گه
...من شرکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
تنور هر جوری گرمش کنن بازم مردم میسوزن.
هیچ جایگزینی برای سید محمد خاتمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
اشتباه مثبت دادم . هر چی بدبختی داریم از زمان خاتمی پایه گزاری شده .
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خاتمی دیگه مهره سوخته است یک زمانی مردم فریبش را خوردند
رای بی رای همه رنگهاشونو توی این ۴۱ سال دیدیم
فقط اگر خود حضرت مهدی ظهور کند ممکن اوضاع مردم بهتر بشود . کار از دست چپ راست اصلاحطلب اصول گرا در رفته است خدا به همه ما رحم کند
فقط خدا کنه زودتر کشف حجاب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
کی؟ خاتمی یا خویینی؟
اینها همه بازی واسه کشوندن ملت .از هر دو طیف خیری ندیدن.مرد خاکستری و مرد نارنجی و مرد سبزپوش.مثلا خاکستری بیاد میخواد چیکار کنه؟دیگه نه لبخند زوکون فایده داره و نه غمزه چشم و نه شمشیر ذولفقار .فک نکنم دیگه شعاری مونده باشه و آقایون سرنداده باشن
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خاکستری و بنفش و سبز و سیاه دیگه رای ندارن.
ایشون چطوری هنوز رییس هستند...وقتی که توی کتاب شنود اشباح اون چیزا بهش گفته شد...میخوان رییس جمهور هم بشن...عجب...
با این همه مشکلات، اختلاس و ..... امید به حضور مردم خیال باطلی است!!!!
همتون یه جورید فقط شعارهاتون رو هی تغییر میدید
مردم رای نمیدن اینهمه تاکتیک عوض نکنید
بشینید تا رای بدیم
اووووووو حالا کو تا ۱۴۰۰ چه خوشبین هستی تابناک هر روز تبلیغات انتصابات ریاست جمهوری می کنی ۹ ماه مونده هر ماهش می تونه سرنوشت ساز باشه!!!!!!
دیگه کسی گول نمیخوره
انتخابات بی انتخابات
ورشکستگان سیاسی مردمی و اجتماعی
همه بدبختب ما از دعوای این دوگروه اصلاح طلب و اصول گرا بوجود آمده، در پشت صحنه شریک و فامیل در روی صحنه جنگ زرگری
رای بی رای تمام
هیچ مسئول حقیقی وجود ندارد همه مسئولین برای خدمت به خویش و اطرافیانشان آمده اند نه برای خدمت به مردم
اصلاح طلبان اگر می خواستند و توانایی داشتن توی این ۸ سال کاری می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
مگه اصلاح طلبها روی کار بودن؟! اصولگراها هم اگه عرضه کار کردن داشتن دوره ریاست جمهوری قبلی و مجالس قبل وضعمون خوب میشد!!
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
لطفا وسط دعوا نرخ تعین نکن هی اصلاح طلب و اصولگرا میکنید
دیگه این جنگهای زرگری واسه مردم خاطره شدن اگه باز یادشون نره
رای بی رای
باید فکر بهتری برای کشاندن مردم سر صندوق ها بکند.
بابا مردم دیگه رای نمیدن چه خاکستری چه سیاه و سفید
درود
اصلاح طلب ها هیج اصلاحاتی انجام ندادند....پس فرفی با اصول گرایان ندارند.
سنگرهای اقتصادی ..معیشت مردم..ارزش پول ملی همه سفوط کرده...
ابر تورم تمام بازار را خواهد کرفت..
تابناک چرا اینقد اصرار داری بگی تنور انتخابات گرمه مگه مهمه چه کسی کاندید میشه
تابناک چرا اینقد اصرار داری بگی تنور انتخابات گرمه مگه مهمه چه کسی کاندید میشه
بی خیال... رای بی رای
فقط در انتخاباتی رای خواهم داد که میرحسین موسوی یا خاتمی کاندید شده باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
شوخی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خب اونها هم میان میگن خودتون رای دادید و ما هم اختیاری نداریم و تدارکاتچی هستیم
ایشون 40 سال پیش از کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتن حمایت کردن نتیجشو داریم می بینیم. الان از کدوم دیوار بالارونده ها میخوان حمایت کنن!
دلار ۲۹۷۰۰
سکه ۱۳۶۰۰۰۰۰
مملکت به حال خودش رهاشده وهیچکس پاسخگونیست
دلار ۲۹۷۰۰
سکه ۱۳۶۰۰۰۰۰
مملکت به حال خودش رهاشده وهیچکس پاسخگونیست
چه مرد خاکستری بیاید و چه نیاید ما که مردم فقیر هستیم به ته خط فقر رسیدیم و تا تحریم هست و این مسولین هیچ امیدی به اینده کشور نیست. خلاص
فعلا اجازه بدید ببینیم ترامپ به کاخ سفید می ره یا نه چون اگر بره آینده قابل پیش بینی نیست!!!!!
بابا مثل اینکه شما خوابید با این ترفندها و هزار و یک ترفند و اقدام دیگر نخواهند توانست این دوره مردم را پای صندوق های رای بکشانند مردم دیگر گول دولتمردان از هر جناحی را نخواهند خورد
بیچاره مردم ساده و زودباور
به مولا رای نمیدیم. فرقی نمیکنه کی بیاد
عمرا رای نمیدیم و گول نمیخوریم
حيف كه ديگه خيلي ديره
از سبز شروع شد بعدش بنفش و الان شد خاکستری
فکر کنم رسیدیم به ته دیگش
بابا بیخیال. یک اصول گرا بگذارید ببینیم این دفعه چی میشه. از گردن همدیگه انداختن مشکلات خسته شدیم. بهانه درست نکنید واسه ناکارمدی هر دو طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
مگه احمدی نژاد اصول گرا نبود ؟ چی شد آخرش ؟
دیر اومدی خیلی دیره ، جایی دیگه دل اسیره، حرفای قشنگت اصلا تویه گوش دل نمیره
نامه بنویسید نامه ننویسید انتقاد کنید انتقاد نکنید کاندید عوض کنید کاندید عوض نکنید هر کاری دوست دارید انجام بدید یا ندید حرف ما فقط اینه: رای بی رای
خاکستری ، بنفش یا سبز ! هیچکدوم برا ما مردم دیگه فرقی ندارن. پشت گوشتون رو دیدین رای دادن ما هم میبینید
بارها گفتم تفاوت اصلاح طلبان با اصولگرایان مانند فرق بین هندونه راه راه با ساده است!
ظاهر متفاوت ولی محتوا یکیه
اووووووووووووووو عکس سید محمد!
موسوی خویینی ها من دیوونه ای تو ام. انتخابات شرکت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
نکنه از دیوار سفارت بالا رفتی؟
کشور دیگه وارد فاز جدیدی شده و برگشت به گذشته دیگه امکان پذیر نیست
اصلاح طلب و اصولگرا رو دیگه خدا بیامرزه
تغییر اساسی الان نیاز هست
اصلاح طلبان تبدیل به عروسک های خیمه شب بازی شده اند و برای گرم کردن تنور انتخابات و زمان خریدن و فرار به جلوی آقایان.
از این روحانی مبارز چه خیری دیدیم که از آن روحانی مبارز ببینیم؟
با اینبازی های اصلاحطلبانه ی مصنوعی کسی گول نمیخورد.
حصر را بردارید و میر حسین را بگزارید روشن صحبت کند تا شاید بتواند مملکت را نجات دهد.
تخصص این آقایان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
حرف
رای بی رای

من که تا حقوقی معادل 5000 دلار در ماه مانند کشورهای اروپایی نداشته باشم. رای بی رای

نفت و سرمایه های مملکت را به دلار می فروشید به ما که میرسه به ریال پول می دهید

جالبه چیزی هم که میخواهیم بخریم به دلار باید بخریم
این کجاش خاکستریه؟ سفید و سیاهه!
تا۱۴۰۰ببینیداصلا مردم زنده میمانند
تابیان به شمارای بدهند
بااین وضعیت ازانتخابات حرف زدن
نمک به زخم مردم پاچیدن است
مردم راعصبانی نکنید
به خدااین قدرعصبانی هستم که
مردن وزنده بودن برام فرقی نمیکنه
مثلا با مسائل پیش و پا افتاده می خواهند ذهن مردم را از مسائل اصلی دور کنند. این ترفند کهنه شده است. از نظر مردم اصلاحات و اصول گرایی از یک قماش هستند و هیچ کدام دلسوز مردم نیستند بلکه تشنه قدرت هستند
متاسفانه رای بی رای!
دلار از 10 شد 30 حالا مجلس تصویب کرده ماهی 60 تومن کوپن علی برکت اله
دیر امدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خوش امدی
چگونه عکس فرد ممنوع التصویر را شطرنجی نکردین ؟ انتخابات در راهه ؟؟؟
کلمه (اصلاح) خیلی وقته که از خودش شرم میکنه و خجالت میکشه!!!!
تکرارررررررررررررررررر میکنم!!!!!!!!
من بشخصه کلا قطع امید کردم...خاکستری نباشه هر رنگ دیگه امکان نداره خودم رو بازیچه این سیاسیون قرار بدم
بسمه تعالی
اینبار من فقط به کسی رای می دهم که فقط برنامه سیاسی اقتصادی و ... با شرح کامل و نحوه اجرای آن با توجه
به حدود اختیارتش منتشر کند. از شعار بازی و اتهامزنی و تهییج که هر دوره انتخابات هست باید پرهیز شود هر نامزدی دقیقا باید به شکل علمی برنامه هایش را ارائه کند در غیر اینصورت من که همیشه رای دادم ، رای نخواهم داد
مردم به حد کافی به بلوغ سیاسی رسیدند که به برنامه رای دهند نه به جناح و حزب بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خودش گفت رئییس جمهور تدارکاتچی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
من به اون هم رای نمیدم. آخرش میشه یک تدارکاتچی
ناشناس
| Mauritius |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
تهه تهش یه برنامه از تو اینترنت کپی میکنه میده براش ترجمه کنن بعد وقتی تو رای دادی شد رییس جمهور میگه من کاره ای نیستم تدارکاتچی ام!!!
زرد بنفش خكستري سياه هيچكدام اثر نداره
با مزه است یک آدم افراطی نظییر خویینی ها یا محتشمی پور را اصلاح طلب بدانیم خیلی از مشکلات امروز به خاطر این افراد به اصطلاح اصلاح طلب است
رييس جمهور كاره اي نيست
لعنتی ها سو ء تغذیه گرفتیم
تکررررا میکنم
که همواره
تاریخ تکرارررر میشود
۷۹ سالشه, نه۶۹ سال....
رئیس جمهور در ایران شیر اطمینان است
ادراه مملت با دو مدیر اصلا قابل انجام نیست
آقا ما رئیس جمهور نمی خوایم یک نفر رو در راس قرار بدهید اما یک نفری که مسئولیت کار رو هم قبول کنه
هرچی خوب شد ما بودیم
هرچی بد شد اونا بودن
ایناهمشون ازیه سفره نون میخورن
رای بی رای
اونی که ریشش خاکستری بود این بلا ها رو سرمون در آورد و وای به حال اونی که کلا خاکستریه.......
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
خدایی چه رنگی میزنه خاکستری در میاره؟
دیگه از این بازی های سیاسی خسته شده ام. اگر کسی هست که به داد مردم برسه و اهل عمل باشه من حاضرم بهش رأی بدم و گرنه رأی بی رأی
رنگ دیگه ندارید؟
رای بی رای
آی دیگه دیره! دیگه دیره!!
رئیس جمهور دکوری. مجلس دکوری. ..به اندازه کافی به دکوراسیون قوای مختلف رای دادیم. بشه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
تابناک جان شما که اینقدر تمیز سانسور می‌کنی خب اون غلط املایی رو هم درست میکردی دیگه
مردم تو قوت شبانه خودشون و زن و بچه اشون گرفتار شدن، بعد اینا دارن یار و یار کشی می کنن!!
رای دادن دیگر درکار نیست هرکس چه از فامیل دوست اشنا بفهمم پای صندوق رای رفته تحریم می کنم
ما مردم دیگر به این ها رای هرگز نمی دهیم
اینها فکر میکنند مشکل ما با رنگه. هر بار یه رنگ جدید معرفی میکنند تا سلیقه مون رو پیدا کنند.
آسیاب به نوبت این دفعه طبق برنامه نوبت اصولگرایاست اصلاح طلبان زحمت نکشند
به نظر من از اوضا از این بدترم بشه ملت رای میدن چون اصلا رای تو کار نیست رای بدید یا ندید همینه
اين خاكستري نيست، كبود شده
سیاه،سفید،سبز، ابی، بنفش حالا نوبت خاکستری
با این رنگ هایی که دوستان در نظرات ارسالی نام بردند اشنایی ندارم اما برای مردم عادی در کشور ایران آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور کشور ایران بوده است مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه + واگذاری زمین به همه مردم ایران برای احداث باغچه و باغ و کشاورزی که مخالفت شد..
فققققققققققققققققققققققط خاتمی اونم با گفتگوی تمدنها با جهان والسلام
به نظر می رسد ایالات متحده امریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منافق منطقه، به دنبال جنگ محدود و در نهایت گسترده با جمهوری اسلامی ایران هستند. هر چند که بسیاری این موضوع را انکار خواهند کرد، ولی علائم و نشانه های آن به روشنی درک می شود. ذکاوت و هوش ایرانیان از بروز این رخ داد سمی در منطقه جلوگیری و تلاش برخی کشورهای منافق منطقه نقش بر آب خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
که چی؟ الان منظورت اینه که اگه رای ندیم، جنگ میشه؟ میمیریم؟ خب بشه. بمیریم. بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. لااقل زجرکش که نمیشیم
خود ترامپ هم بیاد کاندید بشه من یکی رای بده نیستم.
بنده به عنوان بدن اصلاح طلبان افتخارمی کنم از سال ۷۶ به یک اصول گرا رای نه دادم اگردر سال۱۴۰۰آقا ی خاتمی هرکی را تایید کند به اورای خواهم داد به کارگر اصلاح طلب رای می دهم ولی به پرفسور اصول گرا رای نمی دهم
و
والسلام دست و پای بیهوده نزنید
مرد خاکستری و زرد و ابی و غیره دیگه فرقی برای ما نمی کنه. کی بیاد و کی بره
هر کس که کاندید میشود باید تخصص خود را اعلام کند تا مردم بدانند ایشان چه کاره بوده و مملکت را به کجا خواهد برد.
باید تعهد کتبی بدهد البته به دست مردم .
باید قدرت رویارویی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
همه شان رو می شناسیم. می دانیم تخصص شان چی هست
مشکلات خودشون را میخواهند با رأی مردم حل کنند!
سیدمحمدخاتمی اگر بیاد ثبت نام کنه تو کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ من فقط فقط به سید محمدخاتمی رای میدهم . غیر سید محمد خاتمی به هیچ کس و احدی رای نخواهم داد. رای فقط سید محمد خاتمی ۲۸ / ۳ / ۱۴۰۰ ان شاالله بیاد ثبت نام کنه . رئیس جمهور۱۴۰۰ سید محمد خاتمی هست و خواهد بود ...... رئیس جمهور محترم سید محمد خاتمی ۱۴۰۰ ....‌.... رای تمام مردم ایران و ملت ایران فقط فقط سید محمد خاتمی میدهد وخواهد بود و هست ...‌‌ رئیس جمهور سید محمد خاتمی ۱۴۰۰ هست ..........
من فقط به مدیران جهادی وانقلابی که دناپلاس بگیرن واکسن انفولانزا و..... رای میدهم البته رای منفی
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
همه بیان رابدن حاکمان به این خوبی کجای دنیا پیدا میشه این همه به مردمانشون توجه دارن اگه رای ندین ظلم میکنین
چرا نظرم را در مورد شاگردان مصباح منتشر نکردید
مگر از آنها می ترسید؟؟؟؟
ایشان با بالا رفتن از سفارت آمریکا به منافع ملی ضربه زدند و باید محاکمه شوند
ایشان خودسرانه و بدون اذن امام رفتار کردند و امام را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند
سلام من به برنامه رای میدهم!
رئیس جمهور هیچکاره است.
تابناک...!؟ چرا هر نظری که تنور را داغ نمی‌کند و ملت را به فکر وا می‌دارد منتشر نمی‌کنی؟
بعنوان رزمنده بسیجی دوران دفاع مقدس تاکید می کنم رزمنده دوران دفاع مقدس نه بسیجی الان در هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییچ انتخاباتی شرکت نخواهم جست
مرد خاکستری بیاد مرد آبی بیاید مرد قرمز بیاید مرد بنفش بیاید مرد سبز بیاید اصلا مرد مداد رنگی 36 رنگ بیاید شرکت نخواهم کرد
مجلس ما دکتر قالیباف
دولت ما دکتر محسن رضایی
قوه قضاییه ما آیت الله رییسی
رهبر آزاده ما آیت الله العظمی علی خامنه ای دامت برکاته
امام ما مهدی عج الله
پیش به سوی ایران آباد اسلامی بعد از ۱۴۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
تاالان پس چرا نتوانستید کاری کنید اگر بااین همه تعاریفی که کردی سال 1400سال مرگ ومیر مردم ایران
هر کس بیاد این مملکت از نظر اقتصادی درست بشو نیست دیگه رای نمیدیم جایی هم جهت اغتراض نداریم همین صندوق هاست
رای بی رای والسلام ریس جمهور از الان مشخص شده
شاید کسی بتونه این درهم ریختگی اقتصاد مملکتو سروسامان بده که سوادش حوزوی نباشه حداقل پایان نامه اقتصادشو تو بهترین دانشگاه اروپا نوشته باشه .قربونت اینا شوووووتن چه بنفشش چه خاکستریش یا سیاه وسفیدش جای یه عصا بدستو پیپ به لب تو این روزگار خیلی خالیه
یه لحظه به تصویر خبر خیره بشید.ادم احساس میکنه گوشهاش دراز شده بخواد تو زمین اینها بازی کنه.خاتمی سیخی چند خاکستری وزرد منی چند
انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت مردگان پر رونق خواهد شد
ببین تابناک، اگه بابای خودم هم در انتخابات شرکت کنه، من رای نمیدم.
رای بی رای.
خوب با ائن همه اصاف تکلیف فتنه 88 چه میشود آیا کسی هست که جواب دهد و گرن بگیرد
دیگر چپ وراست بالا وپایین نداریم دراین سالها همه رقم امدند سرکار اوضاع اقتصادی همهگیشان راببینید وضع وحال مردم را بنگرید درجایی که شاید مارا حساب کنن پای صندوق رای که انشاا... بااگاهی کسی پای صندوق رای نمیرود هرچند ازقبل انتخاب شده
یه پیرمرد میره یکی دیگه میاد آقاجون اینهمه سال زحمت کشیدین بسه برین استراحت
من رای میدم درصورتیکه اقای خاتمی کاندیدوتاییدبشه چراچون سالم ترین دولت پس ازانقلاب بودواگرازمردم نظرخواهی بکنی بهترین دوران دوران ریاست جمهوری اقای خاتمی بود.این یک نظراست
کمی آگاهی،حوصله و انصاف آرزوست.

حل مشکل وضعیت نامطلوب معیشت آحاد مردم ، نیاز به همت و تدبیر دارد، نیاز به شفافیت و مردم مداری و ساده زیستی دارد، مدیران جهادی،ساده زیست و مردم دوست نیاز است، مگر می شود از مدیران کاخ نشین،تجمل گرا، ثروت دوست انتظار فرج داشت.

کرونا و تحریم منحوس، کنار سوءمدیریت و خیانت نفوذ کرده های نفاق و استکبار یکه تازی می کنند،چون آزار مردم هدف شان است،چون آزار مردم، تولید جنبش نظام ستیزی می کند،هدف گدایان تحریم(درخواست کنندگان تحریم)،تولید انزجارمردمی، برابر برنامهدرخواستی کدخدا است.

کدخدا دوستان و عاشقان تحریم کشور ،حتما استقبال می کنند از کرونای منحوس و تبعاتش.

در دوره آخرالزمان ،کدخدا دوستان حامی استکبار حتما از شهادت حافظان امنیت و سرداران لذت می برند و شادی می کنند.

کدخدا دوستان ،از رانت خواران ، اختلاس گران و ژن های خوب استقبال کرده و حمایت می کنند.

کدخدا دوستان کدامند؟
منافقین،بهاییان،وهابیت،استکبار،صهیونیست و...ژن های خوب....

حالا کار ما در این دوره آخرالزمان کجا کشیده و کد خدا دوستان و حامیانشان با کمک شبکه های فارسی بلد دیکته نوشته دفاع مقدس را غلط می زنند.
حامیان جنگ با مهمات های کلان مادی و بین المللی خود حالا دفاع مقدس را زیر سئوال برده اند و جای صدام یزید را با رزمندگان دفاع مقدس عوض می کنند،در دوران دفاع مقدس نفوذ کرده های زیادی بودند و رئیس جمهور منافق و نخست وزیر خائن داشتیم و بعد از فتح خرمشهر دل به حمایت آنها می بایست باعث تجدید قوای دشمنان می شدیم.
که و گروهی به تبع وضعیت اقتصادی کشور ترور شخصیتی ،دفاع مقدس را جشن می گیرند.
با حجاب می جنگند،بامحرم می جنگند،با فرهنگ عاشورا می جنگند،با فرهنگ مهدویت می جنگند،با امنیت کشور جنگ دارند،با پیشرفت کشور نزاع دارند،...

با تروریست های دولتی و اقتصادی هم صدا می شوند و جالب اینکه ایران را جنگ طلب و افراطی می نامند.

سپاه،امنیت،دفاع،فرهنگ مقاومت و شیعه غیر انگلیسی و آمریکایی توی چشم شان است،چرا؟؟؟

انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال آینده همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی از دست کد خدا دوستان خارج شده است،چه باید بکنند(حتی با مشارکت پایین)؟

ترور شخصیتی نهادها و نیروهای انقلابی و جهادی اصیل.

زیر سئوال بردن آرمان ها و اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی.

شیوع اکاذیب و شایعه ها در جوار سوء مدیریت ها و تبعات کرونای منحوس.

بیمارتر و نا به سامان کردن بیشتر اقتصاد خرد و کلان کشور.

کدخدا دوستان بارها زیر دیگ زده اند و از هیچ روشی فروگذار نکرده اند و نخواهند کرد،اتفاق ها و حوادث بسیاری در راه است.

جای خوبی ها و بدی ها با هم به ظرافت با هجمه شبکه های فارسی بلد و شبکه های اجتماعی توسط حامیان کد خدا دوستان،اپوزیسیون و سلبریتی ها عوض می شوند.
همشون سرته یک کرباسن
ززشک.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر