بازدید 79359
محمدباقر نوبخت:

افزایش حقوق سال آینده بیش از نرخ تورم است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر می‌خواهیم از رکود خارج شویم دولت باید در مخارج خود تجدید نظر و قدرت خرید مردم را در بودجه ببیند به همین علت تصمیم نداریم کمتر از نرخ تورم رشد افزایش حقوق داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 27 September 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه ستاد بودجه۱۴۰۰ عنوان کرد: تجربه نشان داده هر گونه تغییر ارز از ۴۲۰۰ به نرخ نیمایی به افزایش قیمت در بازار منتهی می شود؛ لذا سیاست دولت برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در سال آینده تامین آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

او گفت: سال آینده آنچه از فروش نفت به دست می‌آید به دو شیوه است یکی فروش و صادرات نفت است که امسال با شرایط سخت آن را صادر کرده ایم و سال آینده نیز چنین خواهیم کرد و درآمدهای ارزی آن را با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ریالی آن را در بودجه بیاوریم و ارز آن را به کالاهای اساسی اختصاص دهیم.

وی گفت: در بخش دیگر، نفت برای استفاده غیرصادراتی در نظر گرفته شده که پیش فروش آن مدنظر است که هم اکنون در شورای عالی هماهنگی این موضوع نهایی شده است که در شش ماه پیش آینده آن را اجرایی می‌کنیم که سال آینده اجرایی خواهد شد که این یک روش دور زدن و بی اثر کردن تحریم هاست.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، رییس این سازمان اظهار کرد: قیمت هر بشکه نفت برای پیش فروش ۴۰ دلار و نرخ تسعیر آن نیمایی خواهد بود.

نوبخت افزود: سیاست کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را سال آینده دنبال می‌کنیم.

وی گفت: در سال آینده منابع عمومی برای خروج از رکود تعیین کننده هستند و اگر با طرح‌های عمرانی و افزایش آن بتوانیم از رکود خارج شویم و رشد اقتصادی داشته باشیم باید سرمایه گذاری و هزینه کنیم.

به گفته نوبخت، همزمان باید سیاست‌های پولی انقباضی و مالی انبساطی داشته باشیم، چون مصرف بخش خصوصی براساس گزارش بخش آمار مطلوب نیست و ناشی از استمرار رکود است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از رکود خارج شویم دولت باید در مخارج خود تجدید نظر و قدرت خرید مردم را در بودجه ببیند به همین علت تصمیم نداریم کمتر از نرخ تورم رشد افزایش حقوق داشته باشیم.

نوبخت گفت: بر این اساس برای مهار تورم از سیاست‌های انقباضی که مسئولیت آن با بانک مرکزی است استفاده می‌کنیم و با سیاست‌های مالی که سازمان برنامه و بودجه مسئولیت آن را دارد می‌توانیم سیاست‌های انبساطی متناسب داشته باشیم.

وی افزود: به همین علت برای سال آینده منابع بیشتری علاوه بر فروش نفت لازم داریم و آن درآمدها یعنی مالیات و حقوق گمرکی است.

نوبخت گفت: مصمم هستیم اصلاح ساختار را که به مجلس دادیم اجرایی کنیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مالیاتی بدون افزایش تعرفه و حتی در مواقعی در بخش تولید، چند درصد آن را کاهش دهیم. اما با توجه به نوع افزایش پایه مالیاتی بتوانیم برای تأمین منابع و خروج از رکود و جبران آن برای کاهش قدرت خرید و در طرح‌های عمرانی استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مولد سازی دارایی‌ها را امسال انجام دادیم و با توجه به بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به نوعی خروج از مالکیت و مدیریت وظیفه دولت است بر این اساس باید بخشی از دارایی‌های خودمان را که به صورت سهام کارخانجات است برای کمک به بورس عرضه و از منابع آن استفاده کنیم.

نوبخت افزود: در کنار اصلاح ساختار در بخش هزینه‌ها یک کمیته ویژه هزینه‌ها در قانون بودجه آوردیم تا هزینه‌ها واقع بینانه و محدود کنیم.

وی با اشاره به آخرین بررسی‌ها برای صدور بخشنامه بودجه، گفت: بودجه ما در یک شرایط رکود تورمی در حال تهیه است و پیش بینی ما این است که ضمن مهار تورم باید از رکورد خارج شویم که لازمه آن سیاست رشد اقتصادی از طریق ارزش افزوده، طرح‌های تولیدی، عمرانی و زیربنایی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای تحقق طرح‌های تولیدی، سیاست‌های توسعه‌ای صادرات غیرنفتی را به صورت جدی در پیش می‌گیریم. سال آینده رویکرد ما افزایش صادرات غیرنفتی از طریق افزایش تولید به ویژه برای شرکت‌های دانش بنیان و افزایش ارزش افزوده از طریق زیربناها و طرح‌های تولیدی است. طرح‌های تولیدی که امسال و سال آینده قابلیت افتتاح دارند به آن‌ها بودجه کافی پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین بازار سرمایه یک فرصتی است برای فعالان اقتصادی، دولت و صاحبان سرمایه، امسال پیش بینی ما این بود از طریق عرضه سهام دولتی در بازار سرمایه حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان کسب کنیم، اما در پنج ماه نخست سال بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان از این طریق کسب کردیم و در سال آینده بازار سرمایه برای دولت از طریق عرضه سهام‌های دولتی منابع قابل توجه دیگری کسب خواهد کرد تا بتوانیم سیاست‌های خروج از رکود و افزایش اشتغال را دنبال کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۶۰
دیگه تورم واسه ما معنی نداره. که شما بخواین حقوق رو متناسب با اون افزایش بدین.
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
وعده وصلم به فردا ؛ آن پری پیکر دهد / باز می ترسم که فردا ؛ وعده دیگر دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
الان حقوق با دلار 7 هزار تومانی محاسبه می شود
فاصله چقدر است ؟ عقب ماندگی حقوق ها از تورم واقعی و این نرخ دلار خیلی زیاد شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
نرخ دلار در ماه اول سال 4200 تومان در انتهای سال هم 4200 تومان پس تورم نداشتیم افزایش هم اندکی بالاتر از صفر خواهد بود علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
هزینه ها با دلار 25 هزار تومان
یعنی خانواده های که بیشتر از 4 نفر دارند الان چطور زندگی می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
خيلي جالبه نه ؟!!! دقيقا حالا بعد از 8 سال كه قراره دولت رو تحويل بدن به دولت بعدي حاضر شدي به اندازه تورم افزايش حقوق بدي ؟؟؟؟؟!!!!
آره تو راست میگی ما هم باورمون شد.5 ماه بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی رو با این وعده ها گذاشتی سر کار که آخر سر بین 150تا 300به حقوقشون بابت متناسب سازی اضافه بشه الان هم اکثریت زیر 2800 دریافتی دارن .خدا ازتون نگذره
یعنی تا الان کمتر از نرخ تورم و مغایر قانون اساسی بوده. خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد. انشالله
از الان تمرین میکنن تورم رو 9% اعلام کنن. خوبه نمیگن هرکی از وضعیت ناراحته بره حقوقش رو از واشنگتن بگیره
جناب نوبخت بفرمائید سال دیگه انتخابات نه تورم
وگرنه همیشه تورم بوده و همیشه هم کمتر از تورم بوده مگر مگر مگر در سال هایی که انتخابات بوده عزیز دل برادر
تا تورم را چند درصد حساب کنند.
1- فایده نداره
چند برابر نرخ تورم هم باشه، قدرت خرید برنمی گرده

2- دروغه
وعده های داده شده در مصاحبه های قبلی گواه این مدعا هست.
از قدیم می گفتند بزک نمیر بهار میاد .کمبوزه با خیار میاد
امروز در گرانی ملت دست وپا می زنند . شما وعده سر خرمن می دهید.!!
از حالا وعده ها شروع شد و تا شهریور ماه سال 1400 در این خصوص مطلب خواهیم خواند. علی الخصوص در خصوص چانه زنی گروهی.
میزان اخر الامر 10%
برای طرح یارانه کالایی که قراره مجلس تصویب کنه باید تعداد افراد خانواده در نظر گرفته شود خانواده پرجمعیت که زیر 4 میلیون درآمد دارن باید در اولویت باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
این همه بسته حمایتی و معیشتی و ..... اثری داشت ؟
ما دیگه عادت کردیم به گرانی مثل مرده ای شده ایم که دیگه درد را احساس نمی کنیم چون توان درد کشیدن نداریم
عه این که کاری نداره شما نرخ تورم را ببین 15 در صد حقوقا رو 20 درصد زیاد کن داداچ..
تورم دروغی شما با تورم واقعی فرق داره.می خواهید واسه دولت بعدی هزینه تراشی کنید و برید شرتون کم شه
یعنی کسی هست هنوز حرف های آقای نوبخت رو باور کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امثال تو کاسه کوزه شان را جمع کنند وضع حقوق بگیران بهتر میشود
تورم دیگه وجود نداره، بلکه ارزش پول ملی به راحتی روزی ۱۰۰۰۰ واحد نسبت به لار داره میوفته. این اسمش تورم نیست، اسمش فاجعه هست
بزک نمیر بهار میاد، کمبزه با خیار میاد!
تا بیوفته بر دوش دولت بعدی
تو رو قران راضی به ولخرجی شما نیستیم.
بعد یکسری منفی باف میگن بورس سود نمی ده و 50 درصد سرمایه هامون را ضرر کردیم . پس چطور دولت تونسته 35 هزار میلیارد در بورس سود کنه ؟! اونم در عرض 5 ماه !! پس واقعا بورس می تونه سود ده باشه
جناب رییس بودجه و خزانه مملکت نر خ تورم که200 درصده ..شما حقوق را اینقد افزایش میدین؟؟؟ و ایا مانع افزیاش قیمت ها هم میشوید؟..مردم دیگه به سیستم حکومت و دولت کاری ندارند و اعتماد ندارند ..فعلا این ممبلکت برای عده خاص تعریف شده نه رای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
ابله این 35 هزار میلیارد که سود بورس نبوده پولی بوده که مردم بدبخت اوردن تو بورس دولت بهشون سهم فروخته و حالا علی مانده و حوضش
پس نرخ تورم ساعتی کی باید جباران کنه
اقا پاداش کارمندان بازنشسته 98 را کار ساری کن پولمان اب شد
قیمت ها از حقوق ها تندتر می دوند .
طرفی نو دراندازید!
سلام آقای نوبخت با این حرفها فقط نمک روی زخم دل مردم می پاشند اگر صحبت نکنند ما راحت تریم و به زندگی بخور و نمیر راضی تریم . به اندازه کافی استرس و مشکلات داریم لطفا بیش از این اعصاب مردم را داغون نکنید .
اینکه برا نوبخت کاری نداره.
موقع دفاع از بودجه در اسفند ماه خواهد گفت ما توانستیم نرخ تورم را تک رقمی کنیم ۹ درصد.
وحقوق ها را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.
بالاتر از نرخ تورم.
جناب نوبخت اول این که ما دیگه به حرف شما اعتماد نداریم سال هاست که از دهان شما فقط دروغ شنیدیم
دوم اینکه میزان افزایش حقوق از کدام نرخ تورم بیشتر خواهد بود از نرخ تورم اعلامی شما یا ترخ تورم واقعی؟!
جناب نوبخت توکه باتجرذبه تلخ 7سال گذشته با پرداختیهای ناعادلانه بین بازمشستگان وکارمندان با وزرا و مقامان فاصله طبقاتی بی سابقه درکشور ایحادنمودی واقلیتی دررفاه کامل هستند و80درصد زیر خط فقروفلاکت وهرسال ازاین وعده های سرخرمنی میدهی ولی درعمل فشارمضاعف بر اقشارآسیب پذیر وارد میشود ....
افزایش حقوق کارگران چگونه محاسبه می شود؟

افزایش حقوق کارگران باید حداقل 80 درصد سال قبل باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
اگر افزایش حقوق 80 درصد باشد، تورم سال آینده 400 درصد خواهد بود

سال 97 قبل از تحریم ها کارگر روزمزد روزی 60 هزار تومن بود و دلار 3700 تا 3900 بود، یعنی روزی 15 دلار (البته رکود شدید بود و کار پیاپی وجود نداشت!)

الان کارگر روزمزد روزی 120 هزار هست و فقط 4 دلار در روز حقوق می گیره

حالا شما می فرمایید حقوق بشه 216 هزار تومن! خب معلوم هست که دلار هم میشه 60 هزار تومن! و فقط ضرر دنبالش میاد
آره جون عمتون. از نظر شما تورم 10% هست .حقوق رو هم 12% اضافه ميخوايد بكند نه ؟؟؟ تورم الان دقيقا 200% هست . مرد نيستيد اگه اضافه نكنيد
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد.
به این آقا هیچ اعتمادی نیست سال دیگر را کی دیده؟ اینها فقط می خواهند بگویند که دیدید ما کار کردیم نمی گذاشتند ما کار کنیم والا الان بهشت زیر پای ایرانیان بود و بس پس به ما رای بدهید.
از گران کردن لبنیات خاطره ای دارم که به ایشان گفتند شما که اعلام کردید گران نخواهد شد و این آقا با کمال پررویی لبخندی زد و گفت ما برنامه ای نداشتیم اینها خودشان گران کردند!!!!!!!!!!!!!
قضیه شب خوابیدیم صبح بلند شدیم دیدیم بنزین گران شده!!!!!!!!!!!!
حالا که دارید می روید یادتان افتاده حقوق از تورم بیشتر باشه مسئولیت را می اندازید گردن دولت بدبخت بعدی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
اره دیگه دنبال مقصر میگردن حالا میخوان یک خانم رئیس جمهور بشه بکن ای وای باز هم این خانم ها کند زدن به مملکت نمیخوان قبول کنن دیگه بیشتر از این قاطی کردن
پس نه. حقوق را کمتر از تورم افزایش بده که بریم گدایی کنیم.
طبق معمول هر سال :

نرخ تورم اعلامی توسط مراکز آمار دولتی : 20 درصد
نرخ افزایش حقوق : 21 درصد

هر وقت گفتین معادل افزایش نرخ دلار ، حقوق ها افزایش پیدا میکنه اونوقت قسمتون راسته
ازالان تو بوق و کرنا بزن بعد سر وعده که میاد به حرفت عمل نکن ....
پارسال هم همین وعده را دادی ولی عمل نکردی آقای نوبخت....دیگه عادت کردیم به وعده های دروغین شما
مگه تو مملکت ما تورم داریم شوخی نکن دکتر چووون
ابتدای سال تورم 10 درصد اعلام میکنید که حقوق ها رابراساس همان نرخ ببندید بعد از ماه سوم سال شروع میکنید به افزایش آن علی برکت الله....
خخخ نمیدونیم چی میخورید از این صحبت ها میکنید اگر از دست کرونا زنده در بریم و اگر از سو تغذیه زنده در برویم اگر از بی کفایتی دولت تدبیر و امید زنده در برویم ... بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
تورم امسال یا تورم این چند سال در چند سال اخیر قیمت ها بیشتر از 10 برابر شده است
۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان کلا یعنی چی؟
یعنی یازده هزار میلیارد و 900 میلیون تومان؟
یعنی 11900 میلیون تومان (که میشه 11 میلیارد و 900 میلیون تومان)؟


یکی شفاف سازی بکنه
برابر نظام قانون هماهنگ پرداخت که درسال77مصوب شد قانون تسریع کرد که حقوق بازنشستگان کشوری ولشگری باید 10درصد کمترازحقوق شاغلان همطراز باشدولی تا لان هی 5سال 5سال تمدید کردند تا رسید به امسال که فعلا وعده کردند درحقوق مهرامسال حقوق بازنشستگان لشگری وکشوری با همطراز شاغلین 90درصد افزایش یابد حالا صبر میکنیم تا پایان مهر فرا برسد واین افزایش حقوق اینهارا ببینیم ایا اندازه 10تا نان لواش افزایش میدهند یا به اندازه یک شانه تخم مرغ بهرحال هرچی اضافه کردند دهان بیمه خدمات درمانی و...... باز هس تا اینها هم افزایش دهند
جناب نوبخت متجاوزاز7سال است که ازاین وعده های الکی میدهی وهرسال دریغ ازسال گذشته حقوق کارمندان وبازنشستگان حداکثر 15درصد اضافه میشود وتورم 60درصدی کمر ملت را خم میکند وفعلا با لعن ونفرین ازامثال شما حمایت میکنند
جدا از این همه جماعت یکی نپرسید که منابع مالی افزایش حقوق در شرایطی که رشد اقتصادی منفی است و درامد کشور کم شده از کجا تامین می شود؟یا اگر دلار 4200 تومانی اثر داشت پس قصه تخم مرغ شانه ای 30 هزار تومان چیست؟نه برادر شما به غفلت عوام کم سواد پی برده ای و از ان سو ء استفاده می کنی .پول چاپ می کنی ،افزایش حقوق می دهی و تورم درست می کنی سپس به بهانه تورم مجدد پول چاپ می کنی و افزایش حقوق خیالی می دهی جماعت نادان هم فکر می کنند مشگلشان درصد افزایش حقوق است.
تا وقتی خود دولت در نقش دلال ظاهر میشه وضع همینه چند تا سلطان دستگیر واعدام کردید نتیجه چی شد لطفا اگه دنبال مقصر میگردید به آینه نگاه کنید
تورم ما روزانه شده! تورم نقطه به نقطه ماهانه شما به ۳۰ درصد رسیده!
حتی اگه فروردین ۱۴۰۰ حقوق ها ۳۰۰ درصد هم رشد کنه برای اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد تورم ۵۰ درصدی خواهیم بود و این دور باطل ادامه داره!!! مثکه پوپولیستی به مذاق همه مسئولای مملکت خوش اومده!
ما ملت به پول گدایی عادت کردیم.نکنید این کارهارو.خودتون بخورید نوش جان.
ارز ۴۲۰۰ میدین ب ی عده دزد و دلال و مفتخور و رانت خوردرو و بر خودتون ک گوشت ارزون وارد کنن ( نهایتا کیلویی ۳۰ تومن باید بدست مردم برسه ) بعد از وارد کردن بمردم کیلویی ۱۳۰/1۴۰ تومن بفروشن ، بقیه کالاهاتونم همینطوره ، از جیب ملت بیچاره میره بجیب یک‌مشت دزد از خدا بیخبر ، تازه بخش کمی از مردم میتونن گوشت و......بخرن اکثریت با نون و سیب زمینی فعلا روزگار میگذرونن و ب هزار درد و بیماری و سوء تغذیه مبتلا شده ان ،دیگه تخم مرغم نمیتونن بخورن ....
اگه راست میگید تورم واقعی بازارو بسنجید نه تورم دروغین دولتی ....که ساعت به ساعت قیمتا میره بالا حقوقمون دوسه روز اول تموم میشه کم ملت شکسته با این گرونی ... از خدا بترسید
از کیسه خلیفه میبخشی . 7 سال تورم را تا پایان سال کم و بااختلاف یکی دو درصد حقوفها را اضافه کردید حالا که دارید شرتان را کم میکنید میخواهید برای دولت بعدی هزینه تراشی کنید
حتما تورم دویست و سیصد درصدی را ده درصد اعلام میکند بعد دوازده درصد حقوق ها را افزایش می دهد واقعا رو می خواهد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر