بازدید 15911
پیمانه اقتصادی

نماینده مجلس: جو روانی یکی از مشکلات کنونی بازار ارز است / رکورد جدید در بازار سکه / مقام مسئول: همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود / پیش بینی قیمت طلا در روز‌های آینده / دولت خانه دار شدن مردم را مدیریت می‌کند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد بی‌رمق شاخص بورس در اولین روز هفته، ممنوعیت نوسان گیری روزانه درخواست فعالان بازار سرمایه بود، توصیه عضو شورای عالی بورس به سهامداران، افت نسبی قیمت دلار در ساعات پایانی بازار، فاصله تورمی دهک‌ها، حمایت هند از خودرو‌های برقی و انفجار قیمت گاز طبیعی با بالا رفتن تقاضای جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 26 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد بی‌رمق شاخص بورس در اولین روز هفته، ممنوعیت نوسان گیری روزانه درخواست فعالان بازار سرمایه بود، توصیه عضو شورای عالی بورس به سهامداران، افت نسبی قیمت دلار در ساعات پایانی بازار، فاصله تورمی دهک‌ها، حمایت هند از خودرو‌های برقی و انفجار قیمت گاز طبیعی با بالا رفتن تقاضای جهانی را در بر دارد.

رشد بی‌رمق شاخص بورس در اولین روز هفته

امروز شاخص کل با ۴۰۷۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۶۵۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۰۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد به ۴۲۳ هزار و ۶۷۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۹۱۲ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۲ درصد به ۴۱۲ هزار و ۵۲۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۹۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۲ درصد به ۲۷۰ هزار و ۳۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۱۱۶ واحد کاهش معادل منفی ۰.۳۳ درصد به دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۵۷ واحد، شاخص بازار اول با ۵۵۰۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۷ درصد به یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۰۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۲۶۷۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد به ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۹۵ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۱۲۹ هزار نوبت معاملاتی، ۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۱ هزار و ۶۳ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه 5 مهر 99/ سبزپوشی شاخص کل/ سهامداران برای خرید کدام نمادها به صف نشستند؟

گزارش بورس امروز شنبه 5 مهر 99/ سبزپوشی شاخص کل/ سهامداران برای خرید کدام نمادها به صف نشستند؟

ممنوعیت نوسان گیری روزانه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران درباره تصمیم جدید بورس مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز که بلافاصله با موافقت‌ها و مخالفت‌هایی همراه شد، گفت: این تصمیم که تا زمان اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت، خواسته فعالان بازار بود و نهاد ناظر بازار سرمایه، آن را مصوب کرد. اصولاً چرا فعال حقیقی یا حقوقی که هنوز پولی پرداخت نکرده باید قادر به فروش سهامی باشد که در همان روز خریداری کرده است؟ از سوی دیگر، زمانی که ناشران یا بازارگردان ها، مسئولیت نقد شوندگی و اطمینان بخشی به بازار را به عهده می‌گیرند، نباید با رفتار نوسان گیری روبه رو شوند. صحرایی در برابر این پرسش که با توجه به افزایش روند تسهیل و تسریع معاملات سهام در سال‌های اخیر، آیا این تصمیم جدید بورس تهران بازگشت به عقب و کند شدن رویه‌ها نیست، گفت: خیر؛ در گذشته هم تسویه سهام، بعد از پرداخت وجه بود، اما تا قبل از امروز خریداران اعتباری سهام، اقدام به پرداخت وجه در همان روز نمی‌کردند؛ بنابراین نگاه سرمایه گذاران به بازار نباید یک روزه باشد. از سوی دیگر هر تصمیمی دارای مزایا و معایبی بوده و موافقان و مخالفانی دارد؛ اما اصل مهم، رعایت انصاف و ایجاد تعادل و رویه‌های مناسب و اصولی است تا زمینه ایجاد بازاری عمیق، توسعه یافته و شفاف‌تر و نقدشونده‌تر از همیشه فراهم شود. مدیرعامل بورس تهران، از ممنوع شدن معاملات الگوریتمی سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی هم دفاع کرد و گفت: این رویه توسط ماشین انجام می‌شد و با تبعات منفی برای بازار همراه بود؛ در این میان هرچند ممنوعیت معاملات الگوریتمی میزان نقدینگی را کاهش دهد، به نفع همگان خواهد بود.

توصیه عضو شورای عالی بورس به سهامداران

مهماندار حقیقی عضو شورای عالی بورس گفت: یکی از اشکالات موجودِ سهامداران این است که در گرانیِ قیمت ها، خریدار سهام بوده و در ارزانی فروشنده هستند، در حالی که در بورس‌های رایج دنیا، دقیقا برعکس این حالت اتفاق می افتد؛ به این معنی که با ریزش قیمت‌ها، اغلب خریداران حرفه‌ای به جمع کردن سهم‌ها در کف قیمتی خود اقدام می‌کنند تا در آینده به سود مورد نظر برسند. مهماندار حقیقی به سهامداران توصیه کرد تا از انجام معاملات به طور هیجانی خودداری کنند و افزود: لازم است سهامداران آموزش های لازم و مطالعات کافی را قبل از ورود به بازارسرمایه داشته باشند و اگر دانش کافی در این حوزه ندارند حداقل می‌توانید از امکانات موجود در بازار مانند شرکت‌های بازارگردان و سبدگردانان و نیز صندوق های سرمایه‌گذاری بهره مند شوند. /سنا

افت نسبی قیمت دلار در ساعات پایانی بازار

بازار ارز در اولین روز هفته، شاهد رشد نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز بود. اما در ساعات پایانی فعالیت بازار، نرخ دلار، اندکی کاهش داشته است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۸۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر یورو به نرخ ۳۳۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

نماینده مجلس: جو روانی یکی از مشکلات کنونی بازار ارز است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای مقابله با اعلام قیمت های نامتعارف در بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه، اعلام قیمت‌های نامتعارف، ایجاد جو روانی نامطلوب و التهاب در بازار ارز جرم محسوب می شود. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جو روانی یکی از مشکلات کنونی بازار ارز است، درست است که بازار با مسائلی مانند کمبود ارز یا برخی اعمال برخی سیاست ها مواجه بوده، اما تأثیر جو و تحرکات روانی در بازار ارز بسیار زیاد و برجسته است. در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور با هدف حفظ ارزش سرمایه ها بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند. به نقل از خانه ملت؛ قادری ادامه داد: از طرفی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که چه افراد یا گروه هایی در تلاطمات بازار ارز و تشدید فضاسازی ها دخیل هستند، قطعا تأثیر جوسازی ها در تشدید تلاطم بازار ارز غیرقابل انکار است، از این رو نهادهای امنیتی باید به کمک بانک مرکزی آمده و با دلالان و برهم زنندگان بازار ارز برخورد کنند.

فاصله تورمی دهک‌ها

نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ١٣٩٩ برابر با ٢٦ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم نوسان دارد، محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ٢٠.٨ درصد برای دهک دهم تا ٢١.٩ درصد برای دهک دوم است. همچنین در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ٢٥.١ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٣ درصد برای دهک دهم است. بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٦.٥ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٥.٤ درصد) ١.١ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ١.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

رکورد جدید در بازار سکه

به دنبال نوسان نرخ دلار در بازار ارز، بهای طلا و سکه نیز با نوسان مواجه هستند، به گونه‌ای که در پایان فعالیت بازار امروز، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر نیم سکه به رقم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و هر ربع سکه نیز ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد، سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند، افزایش نوسان در بازار طلا به این زودی به پایان برسد. به گزارش ایسنا، افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس سوییس به کیتکونیوز گفت: به حدی ابهامات و نوسان وجود دارد که بازار برای مدتی آشفته خواهد بود. وی نه تنها در خصوص روند قیمت طلا نظر خنثی دارد بلکه در حاشیه بازار نشسته و منتظر خواهد شد تا روند واضح تری شکل بگیرد. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری از کارشناس وال استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۳۸ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران نظرات اندکی واضح تر بود. در این نظرسنجی ۲۳۹۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۲۰۷ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۸۲۲ نفر معادل ۳۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۳۶۲ نفر معادل ۱۵ درصد نظر خنثی داشتند.

انفجار قیمت گاز طبیعی با بالا رفتن تقاضای جهانی

قیمت گاز طبیعی که در اواسط هفته گذشته به پایین‌ترین سطح در هفت هفته اخیر رسیده بود با افزایش تقاضای جهانی ظرف چند روز گذشته بیش از ۱۵ درصد جهش کرده است. قیمت پیش‌خرید هر واحد انگلیسی گاز طبیعی از ۱.۸۴۵ دلار در روز سه‌شنبه با بیش از ۲۰ درصد جهش تا پنج‌شنبه شب به ۲.۳۲ دلار رسید و در معاملات روز جمعه ۵.۰۷ درصد سقوط کرد و در ۲.۱۳۴ دلار به کار این هفته خود پایان داد. عواملی که باعث افزایش شدید قیمت گاز در این هفته شدند، کاهش شدید تولید آمریکا و افزایش شدید تقاضا برای آن بود. طبق داده‌های رفینیتیو، تولید گاز طبیعی آمریکا در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در دو سال اخیر رسید و ۸۳.۸ میلیارد فوت مکعب روز شد. همچنین داده‌های رفینیتیو نشان داد کل تقاضای گاز طبیعی آمریکا شامل صادرات در هفته پیش‌رو به ۸۴.۴ میلیارد فوت مکعب روز خواهد رسید، در حالی که در هفته قبل ۸۲.۰ میلیارد فوت مکعب روز بود.

مقام مسئول: همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: این روزها همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود و نوسانات قیمتی آن تعیین‌کننده قیمت‌هاست. همان‌ طور که قیمت دلار در بازار واقعی نیست و رئیس‌کل بانک مرکزی نیز به این موضوع اشاره داشته، قیمت‌ها در بازار خودرو حبابی شده و غیرواقعی است. اکنون هیچ قیمتی برای خودروها در بازار وجود ندارد، چون فروشنده و در نتیجه خریداری وجود ندارد و همه منتظرند تا شاید تعدیلی در نرخ دلار ایجاد شود. در این میان، ارائه قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی، واتساپی و اینستاگرامی بر این مساله دامن زده است. /ایرنا

حمایت هند از خودروهای برقی

بر اساس سندی که به دست رویترز رسیده است، هند برنامه دارد تا ۶/ ۴ میلیارد دلار را به‌ عنوان بسته‌های تشویقی برای شرکت‌هایی در نظر بگیرد که قصد راه‌اندازی تاسیسات تولید باتری‌ها را دارند تا این‌ گونه بتواند استفاده از خودروهای برقی را در میان شهروندان این کشور ترویج و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد. به نقل از دنیای اقتصاد، این پیشنهاد که توسط یک اندیشکده فدرال به ریاست نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند تهیه و تنظیم شده است، می‌گوید که هند می‌تواند واردات نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۴۰ میلیارد دلار کاهش دهد، اگر استفاده از خودروهای برقی تا آن زمان در این کشور رایج شود. یک مقام فدرال هند به رویترز در این باره گفت که این طرح پیشنهادی احتمالا طی هفته‌های پیش روی توسط کابینه مودی بررسی خواهد شد. در این طرح بیان شده است که دولت تا سال ۲۰۳۰، میزان ۶/ ۴ میلیارد دلار را در قالب بسته‌های تشویقی برای شرکت‌های سازنده باتری خودروهای برقی اعطا کند.

دولت خانه دار شدن مردم را مدیریت می کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت خانه‌دار شدن مردم را مدیریت می‌کند. این در حالی است که نباید با ارائه آمار و اطلاعات بخشی که شامل اکثریت مناطق کشور نمی‌شود، بازار را به سمت نابسامانی هدایت کنیم. /باشگاه خبرنگاران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
وضعیت اقتصاد کلا رها شده، نه دولت نه مجلس، به فکر نیستن. مردم به بازیگر و نمایش گر، نیاز ندارن، به کارگزار خادم برای حل مسائل نیاز دارن.
ناتوانی مدیران یکی از علل اصلی گرانی و تورمه
صفتهای زشت و زیبا را کنار هم بچینید و برای حذف زشتیها و توسعه زیباییها برنامه ریزی 50 ساله نمایید.

ترس- حسادت- بخل- کینه-تنبلی-شهوت - قدرت طلبی- منفعت طلبی

در مقابل شجاعت. جوانمردی. آزادمنشی.سخاوت و و و

در فرهنگ ما دائم می نالند که حق گرفتنی است در حالی که حق همانقدر که گرفتنی است دادنی هم هست.

حق را اگر به حق دار بدهیم و برد و باختهای سیاسی مذهبی اقتصادی و نفس اماره ای , را تامل کنیم . جامعه زیباتری خواهیم داشت.
در انگلیس یا در سوییس و... قیمت دلار در این کشورها در عرض یکسال تا 30 درصد هم بالا میرود ولی خبری از تورم و افزایش قیمت ها نیست خصوصا ماشین اقای محترم وبعد هم دوباره دلار بر میگردد به روال قبل و حتی کم هم می شود اما در طول این افزایش دلار قیمت ها بالا نمی رود
پس بروید ببینید چی کار می کنند که با افزایش دلار در این کشور ها قیمت کالاها گران نمی شود
در ضمن وقتی اقای همتی امد دلار را دوبرابر کرد و از 9 هزار تومان رساند به 19 هزار تومان و بعد با یک سقوط قابل ملاحضه اورد پایین تا 11 هزار تومان پس ادرس غلط ندهید که روانی و تلگرام باعث این قیمت ها می شود که هر وقت اقای همتی خواست به راحتی می اورد زیر 20 هزار تومان و چرا تا حالا نکرده .......
خودروسازها با آزادسازی واردات خودرو در کنار آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستند مردم هم موافق هستند چرا دولت موافق نیست پیدا کنید پرتقال فروش را
پاسخ ها
س.ا.اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
آزاد سازی ورود انبوه سازان خارجی- آزاد سازی ورود پزشکان و بیمارستان ها یخارجی- آزاد سازی ورود انبوه حبوبوات و پروتئینها- آزاد سازی ورود سیستمهای آموزشی و ساخت دبستان و دبیررستانها - آزاد سازی ورود محصولات لبینی و میوه

همش خوبه!!!
بنظرم خودرو کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
ان وقت قیمت ها هم بالا میرود وقتی ازاد که شد بعد چه بهانه ای دارید برای رد گم کنی؟
درود
جو روانی کجا بوده سقوط ازاد ریال به ته جدول ارزش پول در جهان است
دولت خانه دار شدن مردم را مدریت می کند رییس بانک مرکزی :دولت بازار ارز را مدریت میکند آقای واعظی دولت بورس را مدریت میکند نتیجه گرانی مسکن دلار ۳۰هزاریسقوط بورس همه ناشی از مدریت دولت است
پدر این جو روانی بسوزد که همه را روانی کرده است
هدف دلار در کوتاه مدت ۳۵ بعد از ترامپ ۵۰
جو‌ روانی چیه؟ اقتصاد و ارزش ریال نابود شد.
برادرم کدام جو روانی؟؟؟!!اینها با بی اعتمادی که در بازار بورس بوجود اوردند تمام سرمایه ها را به بازار دلار و سکه و...هدایت کردند...مگر میشه سهام ۵۰ درصد کاهش داشته باشد و هیچ فریادرسی هم نباشد؟؟!! فقط وعده داده میشود و از عمل خبری نیست؟؟!!
دولت خانه دارشدن مردم رادرشهرتهران چنان میخواهد مدیریت کند که هرکه درتهران زندگی میکندیاگذرش به تهران بیافتد خانه دارشودوجمعیت درحال انفجارتهران منفجرشودوهوای آلوده وخفقان آورتهران خفه کننده تر راستی چراهمه شهرهاراخراب میکنیدکه همه را به تهران بیاوریدوآنوقت میخواهید قانون تصویب کنید که خانه های مردم رابگیرندوبه بیخانمانهای تهرانی بدهند این که مدیریت نیست ایجادهرج ومرج وتخریب فضای زندگی وکسب وکاراست وحالاهم میخواهید پایتخت راجابجاکنیداگردلتان بحال مردم سوخته باشدتلاش کنیدبجای امتیازات ازچپ وراست به تهران به شهرستانهابرسید هم مشکل مسکن درشهرهای کوچکتروشهرستانه بطورکلی کمتراست وهم حل آن ساده ترمشروط برآنکه فضای کسب وکارشهرهای کوچک رابهبودبخشید
جو روانی؟ چطور موقعی که بورس نورچشمی روزانه ۵ درصد رشدمیکرد وظرف دوسال ازصدهرارواحد به دومیلیون وصدهزارواحد جهش کرد نگفتید علتش هیجان و جو روانیه ؟
دلارحداکثرتااخرهمین هفته وارد کانال ۳۰ هزارواحدخواهد شد طک نکنید
اگرتونستید با ممنوعیت اعلام قیمت خودروومسکن جلوی رشد قیمت انهارابگیرید درموردبازار ارز هم میتوانید موفق شوید !!!!
حالاکه دیگه سلطان سکه هم نیست تقصیررشد قیمت سکه وارز راگذدن جو روانی بیاندازید
مشکلات بازار بورس ناشی از عدم آگاهی است به عنوان مثال در سهامی که اخیراً فاز دوم آن افتتاح شد افزایش فروش حاصل از آن 25 میلیارد ریال در سال 99 است که این مبلغ در سال 1402 برابر 100 میلیارد ریال است و اگر در بهترین حالت عدد 100 میلیارد ریال را تقسیم بر 15 میلیارد سهم کنیم برابر 6/6 ریال است یعنی به هر سهم 6/6 ریال تعلق می گیرد که اگر سود 20 درصد را در نظر بگیریم نهایتا سود 1/32 ریال نصیب سهامدار می شود اما می بینیم که بدلیل عدم آگاهی صف های خرید درست می شود و آیا به این صف ها که بدلیل ناآگاهی و تبلیغات سوداگران ایجاد می شود باید چه گفت؟ و چرا برخی افراد از آگاه کردن مردم نسبت به برخی مسائل واهمه دارند؟
دولت خانه دار شدن مردم را مدیریت می کند. شما را به خاک امواتتان قسم می دهیم مدیریت نکنید و فقط به کارهای خودتان برسید.
اگر توجه کرده باشید اگر در جایی و مکانی یک نفر زباله بریزد بقیه مردم هم همانجا را بصورت ناخودآگاه پر از زباله می کنند یعنی انسان در مقابل محیط تمیز عکس العمل مثبت و در مقابل محیط آلوده عکس العمل منفی از خود نشان می دهد و یا اگر جو حبابی در کشور شکل بگیرد بقیه مردم هم خودشان را با آن هماهنگ و جو حبابی به خود می گیرند و یا اگر جو صادقانه و واقعی شود به همان رنگ در می آیند. وظیفه دولت ها این است که با قوانین و ... از آلوده شدن محیط چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روانی جلوگیری کنند و اگر مسئولین کار خود را خوب و درست انجام دهند و محیط را تمیز نگه دارند مردم هم به همان رنگ درخواهند آمد و جامعه سالم خواهد شد.
چشم حکومت بخاطر قیمت سکه و ارز و مواد خوراکی و اجاره و خانه و امور اولیه که یک انسان لازم داره و وظیفه حکومتهاست این خواسته ها را تامین کند برای مردم ،،، روشن ، روشن ، روشن ،!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
آنوقت وظیفه مردم هم گشت زنی بیکاری تالنگ ظهرخوابیدن ونق زدن وناشکری این وظیفه مردم کشورعزیزمان است البته به زعم شما
قیمت های نجومی خودرو هر روز 1000 بار در تلویزیون زیرنویس می شود، بعد تقصیر را گردن سایت ها و شبکه های اجتماعی می اندازند. مردم را .... فرض کردند.
و جنابعالی و همکاران هم اصلاً دخالتی در این جور مسایل ندارید. اصلاً هم قبول ندارید که گرانی دلار باعث گرانی محصولات بی کیفیت ایران خودرو و سایپا شده. ...
از زمان دلار 1000 تومنی دارن میگن جو روانی. پس چرا یه کاری نمیکنید جو روانی برداشته بشه یا معکوس بشه؟
افت نسبی قیمت دلار در ساعات پایانی بازار!!!!!!!!!!!!!! رشدش را بگویید بعد افتش را تا حداقل بفهمیم چه شد که افت کرد!!!!!!!!!!!!!!
حمایت هند از خودروهای برقی!!!!!!!!!!!!!!!!! هند هنوز نفهمیده که خودروهای برقی توجیه اقتصادی ندارند!!!!!!!!!!!!!! باید این مدیران کارآمدمان کلاس های توجیهی برای این کشورهای عقب مانده بگذارند.
ارز روانی تخم مرغ روانی کره روانی خودرو روانی سکه روانی لاستیک روانی لوازم خانگی روانی خلاصه همه روانی در روانی
اگر همه چیز در بازار خود رو به ارز منتهی میشود خوب خیلی اشتباه کردید جلوی ورود خودرو را گرفته اید .
دنا به قیمت تویوتا به مردم داده میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر