بازدید 38422
۳

نجباء عراق به تهدید پمپئو پاسخ داد

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق تهدیدهای وزیر خارجه آمریکا علیه نیروهای مقاومت را بیهوده دانست و آن را به دست‌وپا زدن فردی تشبیه کرد که در حال خفگی است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 26 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، طی پستی در توئیتر به تهدید دولت آمریکا به هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در عراق به بهانه حملات جاری علیه سفارتش در بغداد و کاروان‌های نظامی آن در مناطق مختلف عراق واکنش نشان داد و بر ضرورت تداوم مقاومت مقابل نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد.

وی نوشت: پس از تهدیدهای بیهوده وزیر خارجه آمریکا به خوبی مشخص شد که کسی که در حال خفگی است در حال دست‌وپا زدن است و تلاش‌های مقاومت به ثمر نشسته است و حاکمیت چپاول شده [عراق] را از چنگال آمریکایی‌ها بازپس گرفته است.

دبیر کل جنبش النجباء در ادامه ضمن تبریک گرفتن به نیروهای مقاومت و تشویق آنها به ادامه فعالیت‌هایشان نوشت: تهدیدات آنها ما را نخواهد ترساند و ما این راه را برنگزیدیم مگر اینکه آرزومند یکی از این دو نیکی بودیم: پیروزی یا شهادت.

وی افزود: به این مناسبت و به این دلیل که پیروزی رزمندگان و مجاهدان، داد و فریاد دشمنانانشان را در آورده است از کلیه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌خواهیم تا این پیروزی را پررنگ‌تر و تجاوز و اهانت آمریکا به حاکمیت و کرامت کشور را محکوم کنند و از آنها بخواهند که مصوبه مردم و پارلمان را با خروج کامل نیروهای اشغالگر خود از عراق اجرا کنند.

دیروز جمعه (۲۵ سپتامبر)، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق نیز در توئیتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت :« پاسخ ما به پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) کودن که به زبان تهدید و ارعاب عادت کرده است، این است که به مکر و نیرنگ خود ادامه بده، هر چه می‌توانی تلاش کن و به دشمنی‌ها و تلاشهای خصمانه‌ات ادامه بده، به خدا قسم، نمی‌توانی یاد نیروهای مقاومت را محو کنی و هرگز قادر به تضعیف اراده آنها نخواهی بود، تهدیدها و اراجیف تو بر خلاف میل تو و ارباب احمقت، به خودت بازخواهد گشت.»

العسکری، وزیر خارجه آمریکا را مخاطب خود قرار داد و خطاب به وی گفت :« تو خوب می‌دانی که مردانی را (در عراق) خواهی یافت که قلب‌هایشان پولادین و مستحکم است، و بینی تو و نظامیانتان را بی رحمانه به خاک خواهند مالید و آن هنگام خواهیم دید چه کسی رحم نمی‌کند، آن طور که خودت توصیف کردی».

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست سران سه قوه این کشور که روز دوشنبه هفته پیش با رهبران احزاب و گروههای سیاسی عراق برگزار شد از تهدید دولت ترامپ به بستن سفارت آمریکا در بغداد و حمله به گروه‌های مقاومت عراق خبر داد و گفت که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا یکشنبه درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پمپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

صالح به نقل از پمپئو همچنین گفت که عملیات احتمالی آمریکا علیه «کتائب حزب الله» و«عصائب أهل الحق» خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳
یعنی رئیس جمهور اینقدر بی اراده و بی کفایت در برابر عرق به کشور و هموطن خود، که در همان زمان که پمپئو در حال اراجیف در باره ی نیروهای مقاومت بوده، نگفته است در صورت چنین تصمیمی از طرف امریکا، من در صف مقاومت هستم!!!
اگر آمریکا از عراق برود، عراقی ها تازه میشن مثله ما ایرانی ها.
ثروت کشور رو دولتمردانش می برن و فقر و بدبختی هم ملتش.
بعد می گن ملت همیشه در صحنه عراق.
همه دنیا جمع میشن تو عبادتگاها و پرستشگاهشون واسه تمام مردم دنیا آرزوی سلامتی و مفقیت دارن این فقط ما هستیم که برای نصف دنیا آرزوی نابودی میکنیم و بعد با ترس و زور هرفمون رو اجباری میکنیم تو گوش مردم واقعا جای تاسف داره که تو این قرن هنوز واسه آزادی بیان و تغییر دین یکی رو بگیری اعدام کنی با خوب بودن مردم دنیا رو جذب کنید دیگه دوران شمشیر زور نیست و هیچ ظلمی هم پابرجا نیست .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل