بازدید 69742
تاملی بر نامه سرگشاده جمعی از پزشکان به وزیر بهداشت

لطفا ترمز «طب سنتی» را بکشید؛ امضا: جمعی از پزشکان «مدرن»!

در هیچ نقطه‌ای از کره خاکی، هیچ فردی خواستار برچیدن بساط تخصص دیگر نمی‌شود، مگر آنکه اسیر افراط و تفریط باشد. دو سویه نامطلوب رفتار که سر زدنش از هیچ کسی پذیرفته نیست؛ چه فرد معممی باشد که مدعی درمان کرونا با داروی فلان امام شود و چه پزشک متخصصی که می‌گوید هرچه جز آنچه خودش خوانده، شبه علم است و باید جلویش را گرفت!
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 25 September 2020
تابناک اجتماعی
افراط بد است؟ تفریط چطور؟ اما آیا جواب دادن به این سوالات به ظاهر ساده برای همه ساده است؟ بخوانید و قضاوت کنید.

به گزارش «تابناک»؛ از تجویز استعمال روغن بنفشه برای در امان ماندن در مقابل کرونا تا پیچیدن نسخه دارویی که نام یک امام را رویش گذاشته و مدعی هستند که مبتلایان کووید-۱۹ را شفا می‌دهد و حتی درمان‌های متفاوتی مثل گزیده شدن با زنبور یا دود کردن سرگین یک حیوان، برای خلاصی از مشهورترین بیماری این روز‌های بشریت است و ویروس کرونا مجالی یگانه و بی نظیر برای سنجش برخی باور‌ها پیش روی بشر قرار داده است.

فرصت آزمودن ادعا‌هایی که برخی شان به سادگی مردود شده و بعضی قوت زیادی یافته اند؛ ادعا‌هایی که احتمالا نمونه‌های مشابه زیادی در سراسر کره خاکی دارند، ولی بعید است در کشوری مانند ایران مجال برای طرح در رسانه ملی و پمپاژ به افکار عمومی در ابعاد کلان در اختیارشان قرار گیرد و از آن فراتر، یگانه راهکار خلاصی از این بیماری مرگبار معرفی شوند.

البته بی انصافی است که به این موارد اشاره کنیم و درباره برخورد صورت گرفته با چند مدعی طب اسلامی و درمان خودسرانه شان در یکی از بخش‌های کرونایی سخن نگوییم؛ اما جز آن برخورد، می‌توان مدعی شد که وسیع‌ترین بحران حوزه سلامت در کشورمان هم نتوانست بساط درمان‌های تایید نشده و ادعا‌هایی که برخی به طب سنتی یا حتی اسلام نسبت می‌دهند را برچیند.

اتفاقی که ظاهرا برخی پزشکان صاحب نام، چشم انتظار وقوعش در ابعاد وسیع تری بوده اند؛ این را می‌شود از نامه امروز جمعی از پزشکان به وزیر بهداشت دریافت که در آن با اشاره به دو رویداد، خواسته‌هایی بعضا عجیب از جمله برچیدن بساط تدریس و به کارگیری طب سنتی مطرح شده است؛ تقاضا‌هایی که بسیاری از مطرح کنندگانش، روسای انجمن‌های علمی تخصص‌های مختلف پزشکی و حوزه درمان هستند.
 
متن کامل این نامه را از اینجا دریافت کنید

آن گونه که در مقدمه نامه آمده، «ورود واحد‌هایی آموزشی طب سنتی به کوریکولوم رشته پزشکی عمومی» و «گسترش آموزش توصیه‌های شبه علمی و برگرفته از طب سنتی به مردم از طریق رسانه‌های فراگیر، به ویژه صداوسیما»، دو عاملی هستند که نگارش این نامه را موجب شده اند. نامه‌ای که تاکید دارد: «بر این باوریم رشته پزشکی با توجه به رسالت والای خود در خدمت رسانی به مردم، نیاز به حفاظت از گزند باور‌های خرافی از یک سو و پالایش از شبه علم و اطلاعات ابطال شده، منسوخ شده و حتی سنجش نشده از سوی دیگر دارد.»

اما اگر تصور می‌کنید که منظور نگارنندگان نامه، امثال طب اسلامی یا طب‌های جعلی دیگر بوده، سخت در اشتباهید، چون در ادامه متن تاکید شده: «می دانیم که بر اساس زمینه‌ی طب سنتی ایران، بسیاری از آورده‌های آن هنوز با ملاک‌های به روز و پذیرفته شده‌ی سنجش علمی آزموده نشده است و کمتر اثری از آن در راهنما‌ها و استاندارد‌های بالینی علمی دیده می‌شود.» نکاتی که با مرورشان، فضا برای طرح خواسته‌هایی از وزیر فراهم آمده که از جمله آنها، حذف واحد‌های طب سنتی و حتی رشته تخصصی طب سنتی است!

البته امضاکنندگان نامه کوشیده اند، تا حدی جانب انصاف را رعایت کنند و حتی یادآوری کرده اند که اگر مصادیق این طب بتوانند تاییدیه‌های علمی روز جهان را دریافت کنند، از آن‌ها استقبال خواهند کرد! اظهار نظری که تلویحا تاکید دارد آنچه امروز طب سنتی می‌خوانیم، علم نیست، بلکه برداشتی است که در نامه با صراحت بیشتر مورد اشاره قرار گرفته: «از جنابعالی [وزیر بهداشت]... تقاضا می‌کنیم برای روشن کردن مرز‌های اطلاعات علمی از شبه علم، خرافات، برداشت‌های شخصی و نیز اطلاعاتی که به روش‌های علمی سنجیده نشده، وارد عمل شوید.»

و پایان بخش این نامه عجیب، خواسته‌هایی عجیب است که چند نمونه از آن‌ها بدین شرح است: «حذف واحد درسی طب سنتی به شکل کنونی از برنامه آموزشی رشته پزشکی»، «حذف رشته تخصصی طب سنتی به شکل کنونی»، «حذف دفتر طب ایرانی از چارت سازمانی وزارت بهداشت» و «درخواست از صداوسیما و سایر رسانه‌های اثرگذار برای ممانعت از حضور افرادی که با عنوان پزشک یا کارشناس، اطلاعات غیرعلمی را در اختیار مردم قرار می‌دهند و پایش و نظارت بر اجرای آن.»

طرح تقاضا‌هایی عجیب و دور از انتظار که اگر بگوییم برخوردی غیرعلمی هستند، سخنی به اغراق نگفته ایم؛ تقاضای برخورد‌هایی غیرعلمی که افرادی خواستار وقوعش شده اند که مدام بر علم تاکید کرده اند و خود گرفتار افراط و تفریط بسیار شدید هستند. افرادی که باید بهتر از ما و شما بدانند که در مقابله با ویروس کرونا، علم مدرن هم تا کنون توفیق خاصی به دست نیاورده، الا به آزمودن و تلاش کردن. راهی غیرعلمی که اگر به نگارندگان این نامه باشد، بایستی وزیر مسدودش کند!

اتفاقی که البته در هیچ نقطه‌ای از کره خاکی رخ نمی‌دهد و هیچ فردی خواستار برچیدن بساط تخصص دیگر نمی‌شود، مگر آنکه اسیر افراط و تفریط باشد. دو سویه نامطلوب رفتار که سر زدنش از هیچ کسی پذیرفته نیست؛ چه فرد معممی باشد که مدعی درمان کرونا با داروی فلان امام شود و چه پزشک متخصصی که می‌گوید هرچه جز آنچه خودش خوانده، شبه علم است و باید با همه ابزار‌ها و با تمام قوا ـ حتی با نظارت و احتمالا اعمال جریمه خاطیان! ـ جلویش را گرفت!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۰۴
کاملا نظر دقیق و علمی داده اند. در تخصص تابناک نیست که اظهار نظر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
خیر
می ترسند دکانشان تخته شود...از خانواده خودم گرفته تا دوستانم با یکبار ته سه بار ویزیت پزشک سنتی مشکلاتی را که طب مدرن در آن مانده وبعضا جراحی توصیه کرده بودند را بکل رفع کرد
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
میدونید مشکل از کجاست؟وقتی پیش پزشک(علمی)میرید نتیجه ای نمیگیرید.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
بنده متخصص داخلی هستم و در آلمان مشغول به کارم بنابراین ذی نفع نیستم.
بنده عرض میکنم که ۹۹ درصد چیزی که به عنوان طب سنتی عرضه میشه کلاهبرداریه.
لطفا پاسخ بدید ، آیا خودتون کسی رو میشناسید که دچار بیماری دیابت، سرطان، نازایی و ... بوده باشه و از طب سنتی جواب بگیره؟
اگر طب سنتی خوبه پس چرا اثری از اون در متون علمی و دانشگاهی دنیا نیست؟
دانشگاه های معتبر دنیا که در خاک و آب ... دنبال دارو و ... میگردن، چه طور هست که به طب سنتی محل نمیزارن!

شما که میگید طب سنتی خوبه، برید کتاب طب ابوعلی سینا رو بخونید و طبق اون عمل کنید و ببینید آپاندیسیت یا دندان درد یا سرطان یا دیابت یا فشارخون بالا و سکته قلبی و ... رو درمان میکنه یا نه!
منصف باشید و علم گریز نباشید که هرچی بدبختی داریم از علم گریزی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
بدون تعصب که برازنده پزشکان نیست تقاضا کنید
برای نجات مردم از کرونا و مرگ آزمایشات روی داروهای طب سنتی صورت بگیره ممنونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اصلا بحث طب سنتی و مدرن نیست، که این موضوع بحث دیگری را می طلبد، چون طب ایرانی طب حکمت است و بر مبانی قاعده و قانون! از این روست که ابن سینا کتاب طب خود را قانون نهاده و همین کتاب مرجع علمی غرب بوده تا سالیان سال.
موضوع اصلی در باب کرونا اینجا ست که ما به دانشمندان داخلی خود بها نمی دهیم. یکی از دوستان که در حوزه زیست فناوری فعالیت می کند و از اساتید دانشگاهی این رشته است و شرکت دانش بنیان نیز دارد، بر مبنای مطالعات و تجربیات علمی و عملی خود، هم برای آنفلوآنزا و هم برای کرونا، شربت واکسن تولید کرده که در عمل نیز موفق بوده، از فروردین امسال مدارک داروی خود را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده و دریغ از یک تماس!
دکتر داروساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
آنچه به غلط اتفاق افتاد مشاوره هایی بود که به وزرای بهداشت داده شد. تصویب این رشته و داروسازی سنتی با روال عادی صورت نپذیرفت تسهیلاتی که در اختیار فارغ التحصیلان این دو رشته قرار گرفت شامل دیگران نبود. در بحران اول کرونا ادعاهایی صورت پذیرفت و طرح های کلانی نوشته شد که نتیجه آن مشخص نگردید.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
من برای یبوست مزاج و سینوزیت و مخصوصا مشکلات معده به پزشک سنتی مراجعه کردم که خیلی جواب گرفتم.
دوستم مشکل نازایی داشت و با هم حرف میزدیم از انواع آمپول و درمانها ناامید بود خدا شاهد هست که گفتم طب سنتی برو و رفته بود و با یک دمکرده و چند دستور ساده ماه بعد باردار شد و دخترش الان چهارماهه سالم و زیبا..
در مورد داروی منسوب به امامی که اسمش رو دیگه لازم نیست ببرم هم شاهد عینی هستم که بارها افراد دورو ورم باهاش سرماخوردگیها و تب های شدیدشون رو درمان کردن این دارو با کرونا پیداش نشده از قبل بچده و امتحانش رو پس داده من افرادی رو میشناسم که اربعین میرفتن چند سال و حتی اگر مریض هم میشدن درمانشون همین دارو بود. مسلما وقتی جامعه ی پزشکی منافع خودش رو در خطر ببینه سعی میکنه گروه مخالف رو از کار بیکار کنه و اگر قصد واقعا دلسوزی برای مردم و پول مردم بود میگفتن که بیایم و برای یک بار هم که شده این درمان ها رو مورد مطالعه ی علمی و غیرمغرضانه قرار بدیم و مستدل و مستند ردشون کنیم.
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اینجا در کانادا توصیه میشه به بیمار اجازه بدیم هر نوع درمانی گه می پسنده ازجمله طب‌سنتی رو انتخاب کنه، البته باید نظر علمی و عوارض رو براش گفت ولی نهایتا تصمیم با بیماره، در ضمن کسی نمیتونه ادعاهای عجیب و غریب درمان سنتی بکنه و بعد قصر در بره چون دادگستریشون بسیار موثره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
23:33
بله بچشم خود دیدم از مواردی که نام بردید با مراجعه به پزشک سنتی درمان شدند...بخصوص نازایی،رماتیسم،آرتروز و...منظور از پزشک سنتی فردیست که دوره عمومی و تخصصی را ءآکادمیک گذرانده نه عطاری سر کوچه...بنده هم ذی نفع نیستم.....درثانی شما چه پزشک بی دقتی هستید که در کامنت اولم نوشتم در خانواده خود و دوستانم مواردی ازهمین طریق علاج یافتند باز میپرسی شما بچشم خودت دیدی
به اقای دکتر المانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اقای مثلا دکتر چجوری ثابت کنم با گردو و زانیان دیالیز خوب کردم؟ مگه وزارت بهداشت احازه ازمایش داده به طب اسلامی.نمونهش همین نامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
روسیه حاضر است برای داشتن دکتر خیراندیش که بوعلی زمانه است یک چیزی هم دستی بدهد وایشان را ببرد. بعد اینجا ببهانهتم دید نکردن مجوز مطب درب مطب و درمانگاه ایشان را بستند و اجازه طبابت نمی دهند الان هم دنبال تیشه زدن به کل طب سنتی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
ناشناس 23:33 آلمان
اول اینکه طب ایرانی سالها به علت طب نوین غربی تعطیل شده بوده و امکان پیشرفت نداشته
دوم کسی نمی خواهد باعلم فعلی طب ایرانی عمل قلب باز انجام دهد
سوم فعلا طب ایرانی در مرحله جلوگیری از بحرانی شدن انواع بیماری های شناخته شده در دایره شناخت این طب است
چهارم هدف شما باید کمک به پیشرفت باشد در هر زمینه ای که درخواست کننده وجود دارد زمان دبستان شما به پایان رسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
23:33
اوه اوه چقدر متعصب...بی منطقی در کامنتت موج میزند...احتمالا از فرط عصبانیت چند لیوان وبشقابدرا هم شکستی....آرامتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
طب سنتی در حد همون چایی نبات جواب میده نه بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
جالبه فردی که ادعا دارد متخصص داخلی در المان است نمی داند که درتمام دنیا طب های مکمل و جایگزین در دانشگاه های کاملا معتبر در حال تدریس است و المان یکی از پیشروها در ساخت داروهای گیاهی است. متاسفانه پزشکان ایرانی با غرض ورزی هاشون مانع پیشرفت طب سنتی ایران و ایجاد شواهد علمی برای اون میشن. چین با همدلی پزشکانش طب سنتی خودش را وارد کتاب های رفرنس مانند هاریسون کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
ناشناس 23:33 بده و اطرافیانم مشکلاتی داشتم که بعد از کلی پیگیری و حتی گرفتن کمیسیون طب شیمیایی از درمان عاجز موند ولی با پیگیری درمان های طب سنتی که پایه علمی هم داشت طی یکسال چنان وضعیت بنده بهبود پیدا کرد که طب نوین میگفت معجزه شده، بهتره بجای تعصبات بیجا در طب شیمایی واقع نگر باشیم . ی
دکتر متحدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
به عنوان یک متخصص در علوم تجربی خدمتتان عرض میکنم: علم به معنی این است که هر ادعایی را در عمل به بوته آزمایش بگذارند. اگر پاسخ مثبت دریافت شد می شود یک داده علمی و اگر پاسخ منفی گرفت رد می شود. بدون هیچگونه تعصب و پیش فرض. تجویزهای طب سنتی و اسلامی هم اگر این فرایند را طی نمایند وارد حوزه علمی و تجربی شده و نیازی به تفکیک آنها از سایر بخشهای پزشکی نخواهد بود. بنابراین نیازی به تبلیغات و کار رسانه ای هم در این خصوص نخواهد بود. مقاله شما تبلیغات ماهواره ای در خصوص قرص رفع چاقی، مشکی نمودن مو، و رفع کچلی را به ذهن متبادر می نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
با عرض سلام من خودم پارسال یعنی سال۹۹بیماری پوستی خیلی وحشتناکی به مدت یک سال رو دست و پام ظاهر شد دکترای امروزی از درمان عاجز بودند . چند از دکترا حتی گفتند تاآخر عمر این بیماری همراهته .با استفاده از داروهای طب سنتی که خدا خیرشون بده وهمیشه دعا گو شونم خدا رو شکر جواب گرفتم.
از اینها گذشته نیت و هدف از این نامه چیست ؟ آیا جز این است که بازار طرف مقابل از بین برود و باار خودشان رونق بگیرد ؟ جدای از بحث کرونا عرض میکنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
طب سنتی باید مثل طب جدید اثر دهی خودش را به طور .آماری و علمی نشان بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
جناب ناشناس طب سنتی چگونه می تواند اثر بخشی خود را نشان دهد وقتی تمام مراکز درمانی و آموزشی و علمی در انحصار طب مدرن است. آیا طب مدرن علاقه ای به تحقیق در زمینه باورهای طب سنتی دارد که بتوان از نظر علمی اثربخشی ان را نشلان داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
طرف مقابلی وجود ندارد جریانی بدون بر عهده گرفتن مسوولیت علمی و قانونی وارد فضای درمانی مملکت شده اند
حق با پزشکان واقعی است! طب سنتی سرابی بیش نیست و دوره اش قرن هاست تمام شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
پزشک واقعی بو علی سیناست.شما مراجعه نفرمایید.در مقابل طب سنتی با قدمت چند ده هزار سال طب نوین با قدمت صد سال کودکی بیش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ابوعلی سینا چرا خودش را درمان نکرد تا در میانسالی فوت نکند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
بوعلی خودش درمات نکرد مرد؟ چرا پزشکان مدرن میمیرند؟خدا خوبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
حق با هر که باشد من باید این ازادی را داشته باشم که روش درمان خودم را انتخاب کنم. چرا ما مجازیم برای گرسنه نماندن سراغه زباله گردی برویم و هیچ پزشکی بابت این ماجرا ناراحت نمیشه ولی بابت روش درمانی ما همه دایه مهربان تر از مادر می شوند؟ ایا دلیلش منافع مادی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
کوته نظری بعضی پزشکان مانع ایجاد شواهد علمی روز برای
طب سنتی ایران شده است در حالیکه پزشکان چینی با همدلیشون طب سنتی خودشون رو وارد منابع مهم پزشکی کرده اند. و به منابع خودشون لقب سراب نداده اند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
الان بسیاری از پزشکان واقعی در سراسر دنیا در حال مطالعه و تحقیق بر روی طب های مکمل و جایگزین هستن و کلینیک های معتبر در سراسر دنیا بیماران را با این رویکرد ویزیت میکنن، چون در اون کشورها هدف سلامتی مردمه نه چیز دیگه.
بجز مواردی که البته از قدیم جواب داده و هنوز هم میشه روی آنها حساب کرد در خیلی از موارد طب سنتی هیچ چیز برای گفتن ندارده

مثلا ترمیم دندان ، شکستگی ، عمل های باز ، و .....

( انصافا صابونهای برگردان یا مراغه که از روغن حیوانی تهیه میشوند از بهترین محصولات طب سنتی هستند و بر صابونها یا شامپوهای وارداتی تقلبی و محصولات بی کیفیت داخلی برتری دارد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
آقا جان اسم این صابون مراغه و تبریز رو نیار که داغ دلم تازه میشه.یک مقدار کمی ریزش مو داشتم و جلوی سرم کمی خلوت شده بود به پیشنهاد دوستان صابون سنتی مراغه رو به مدت یک ماه مصرف کردم هر روز ریزش موهام بیشتر شد ولی دوستان میگفتند چند روز اول ریزش بیشتر میشه بعدش خوب میشه ولی کله ما تا وسط موهاش ریخت تموم شد رفت پی کارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
دوست گرامی
ریزش مو نمیتونه فقط به صابون ربط داشته باشه . تغذیه و هورمونها هم دخیل هستند . شاید شایع ترین علت که اکثر ایرانی ها درگیرش هستند یعنی کم کاری تیرویید علت ریزش موهای شما باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
دندانپزشکی و عمل جراحی و ... بیشتر اعمال مکانیکی هستند که با ابزار آلات مدرن راحت تر انجام می گیرند ولی امراض مزمن با روش های مکانیکی و ابزار محور درمان نمی شوند و فلسفه علمی که به کار می برید در نتیجه درمان موثر است
طب سنتی ایرانی که بر اساس اخلاط چهارگانه هست خودش ادامه طب قدیم یونانی هست و ما اصلا از خودمان طب بومی در واقع نداریم که انقدر برای این طب و اون طب دعوا می کنیم و جنجال راه می اندازیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
عزیزم مساله این نیست که طب مال کجاست مساله اینه که چقدر مفیده و ظاهرا تجربه های بسیار زیاد رضایت بخشی از طب سنتی گزارش میشه.
مثال چن گرم میخک برای درد دندان مفید تره یا داروی های پرعوارض و بسیار گران شیمیایی
تو راست میگی تابناک! روغن بنفشه و طب سنتی کرونا رو درمان کرد ولی طب مدرن نتوانست!!! دلبندم این که کرونا در ایران کنترل نشده دلیلش اینه که هیچکدام از توصیه های پزشکان رعایت نشده و داروی خاصش هم فقط به از ما بهتران رسیده. طوری نشده در دانشکده پزشکی رو ببندین و همه چی رو بسپرین دست ایت الله تبریزی. سی سی یو و ای سی یو برای بشر متمدنه نه ما.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
یکبار دیگر متن را دقیق بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
منم کاملا با نظر شما موافقم حرف دل منو زدین. از تابناک همچین تحلیل غیرمعقولی بعید بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
افرین
طب اسلامی دروغ بسیار بسیار بزرگی هست که برای سر کیسه کردن مردم تکرار شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
اسلامی با سنتی هزار کیلومتر فاصله داره عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
دلیل مرگ بو علی و سایر پزشکان قدیم خود بیماری بود که در اون تخصص داشتند به این دلیل که خدا ثابت کنه هر چقدر شما پیشرفت علمی هم داشته باشید باز در برابر خداناتوانید تمام کتاب های اونا رو خارجی ها موبه مو مطالعه می کنند اون وقت مردم قبول ندارن طب سنتی یا اسلامی رو یم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
کسی که فرق مدعیان طب اسلامی و سنتی را نمی فهمد نباید نظر بدهد
سلام
طب سنتی (سوزنی گیاهی و..) در دنیا تحقیقات شده و آنچه در آزمایش جواب داده در مقالات ثبت شده ، مثال همین طب سوزنی که قدمت 2000 ساله دارد در ایران هم مجوز علوم پزشکی دارد یا قرص سیر و زنجبیل و ... پس از گذراندن مراحل آزمایش در بازار موجود هست
اما متاسفانه برخی سودجویان هر ترکیب بدون تحقیقاتی رو بعنوان داروی قطعی و متاسفانه به نام ائمه معصومین ع به خورد ملت دردمند می دهند یا با بی اثر معرفی کردن طب نوین خود را منجی بیماران معرفی میکنند و تریبون نیز دارند و مطالبی غلط و شبه علم را به نام علم یا قال الصادق ترویج می دهند .
این نامه نیز در همین راستا نوشته شده و جای بسی امیدواریست که سلامت مردم بازیچه ی جهل عده ای معلوم الحال نگردد
من گردنم درد می کرد شدید
ایت الله تبریزیان گفته بود دو سه شب بدون بالشت بخوابید درمان شد
مادرم رفت دو تا امپول دویست هزاری زد بهش گفتم فلان بنده خدا این جوری گفته عمل کرد همان روز اول تعجب کرده بود یک مدت مدیدی درگیر بود دو روزه خوب شد
به جان خودم قسم اگه دروغ بگم
چرا یک عده دکان دستگاه باز کردند ولی این که بالکل کنار بذاریم اشتباه است
این تحصیل و کنکور به دکترها ظلم می کند یک درصد کمی از دکتر ها هم به مردم
این طب سنتی خوبه برای ما بیچاره ها برای بعضی کارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
برادر طب سنتی با طب اسلامی مورد ادعای آقای تبریزیان کاملا متفاوت است
من پزشکی هستم که دوره طب سنتی رو گذرونده ام و در طبابت در کنار طب رایج ازش استفاده می کنم. مدیریت ضعیف وزارت بهداشت باعث شده برخی دچار افراط و برخی دچار تفریط بشن.
آقا کاری به منظور نویسمده این نامه ندارم، ولی خدا میدونه که چقدر آدم به سبب این طب های متفرقه از بین رفتند یا فرصت درمانشون سوخته.
نکنید آقا سمت این طب ها نرید، اینها فقط به درد پیشگیری میخورند(تازه اگه بدرد بخورند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
از پزشکان محترم که با آزمون و خطایشان تاکنون 23 هزار ( مبتنی بر آمار رسمی) به کشتن داده اند تقاضا داریم کار را به تجربه بسپارند و اجازه دهند یک بار پروتکل هایی که از افراد باسواد طب سنتی ( نه مدعی ها و شیاد ها) اجرایی شود
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اگه برای دریافت خدمات این طب به پزشکان متخصص طب سنتی مراجعه بشه قرار نیست فرصت درمان از بین بره بلکه چون این افراد مسلط به طب مدرن هم هستن هم راستا باهم پیش خواهند رفت.
پایه و اساس به اصطلاح طب سنتی اینه که چون ارسطو در ۲۵۰۰ سال پیش گفته جهان از ۴ عنصر آب و باد و خاک و آتش درست شده ! پس بدن انسان هم از ۴ مزاج صفرا و سودا و خون و بلغم تشکیل شده! و ظهور امراض به دلیل بر هم خوردن تعادل بین این مزاج هاست!
به همین ترتیب غذاها هم دارای ۴ طبع گرم و سرد و خشک و تر هستند!
پس ما با خوردن غذا ها با طبع های مناسب می توانیم تعادل مزاج ها را برگردانیم و سرماخوردگی و سرخک و آبله و حصبه و وبا و طاعون و سرطان و ایدز و کرونا را درمان کنیم!
اگر اینها خرافات نیست چیست؟

آیا هیچ ملت عاقلی راضی میشه که دانشمندانش به جای اینکه در آزمایشگاه ها به دنبال دلیل علمی بیماری ها بگردند و در مورد روش درست درمان آنها تحقیق کنند بنشینند در کنج عطاری ها و اسطوخودوس و روغن بنفشه و ریشه شیرین بیان و .... با هم قاطی کنند و به عنوان داروی درمان در قرن بیست و یکم تحویل مردم بدهند؟

اصرار بر طب سنتی در این کشور و در این دوران صرفا با هدف دوختن کلاهی از نمد جنبه های جاهلانه غرب ستیزی صورت می گیرد.
ضمنا این ربطی به افراط و تفریط نداره. اگر نظر تابناک را قبول کنیم لابد باید بزودی در کنار آموختن علم نجوم و اخترفیزیک شاهد آموختن هیئت بطلمیوسی و طالع بینی با استفاده از ستارگان و همچنین در کنار شیمی شاهد آموزش علم کیمیاگری و اکسیر و ... در دانشگاه ها باشیم!! تا افراط و تفریط نشود.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مهمل مباف
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
طب سنتی بر مبنای بهبود سبک تغذیه و پیشگیری از ایجاد بیماری هست اما طب نوین بر مبنای تجویز داروهای شیمیایی که اگر یک درد رو درمان کنه 10 عارضه و بیماری جدید به وجود میاره. بنده حتی المقدور از قرص و دارو استفاده نمیکنم مگر جایی که درمان اون درد به پذیرش عوارض اون دارو ارزش داشته باشه.در برخی کشورهای به قول دوستان پیشرفته اروپایی هم سرانه مصرف داروهای گیاهی از ما
بالاتره. اونوقت بعضیها دوست دارن چشم بسته تقلید کنن. کاش از خوبیهاشون هم بهره ای میگرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
دقیقاً درست گفتید. در اون زمان هیچ گونه عامل بیماری‌زا مثل باکتری و ویروس شناخته نشده و تا سالیان بعد هم باور پذیر نبود.هنوزهم متعصبین مذهبی و عده ای ساده لوح به اون روشها معتقدند و خیلی ها هم سواستفاده میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
چون فلسفه علم نخوانده ای این مزخرفات را می بافی
از پزشکان محترم که با آزمون و خطایشان تاکنون 23 هزار ( مبتنی بر آمار رسمی) به کشتن داده اند تقاضا داریم کار را به تجربه بسپارند و اجازه دهند یک بار پروتکل هایی که از افراد باسواد طب سنتی ( نه مدعی ها و شیاد ها) اجرایی شود
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
پاسختان بسیار عالی و کامل بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
طب سنتی دانشگاهی برای همین در دانشگاها بنا گداشته شده تا طب سنتی با علم روز هم بررسی بشه. غرض ورزی که در ایران برای طب سنتی ایران وجود داره در هیچ جای دنیا وجود نداره و مقالات طب سنتی ایران در ژورنال های معتبر علمی چاپ میشه. در مورد مزاج که شما با تمسخر بیان میکنید در معتبرترین مجله دنیا یعنی نیچر مقاله ای در مورد مزاج چاپ شده است. کاش کمی تفکر کنیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اینکه اساس طب سنتی چنین بافته هایی است جای تردید جدی است. استفاده از تجارب نسلهای گذشته دلیلی بر نفی پیشرفتهای کنونی نیست. اگر شما با پای راستتان توپ را شوت میکنید , آیا دلیل است که پای چپتان را قطع کنید ؟؟!! خیر
استفاده و توسعه مدارهای نیمه هادی میرفت که لامپ خلاء را به فراموشی سپارد اما تجارب لامپ خلاء عرصه ای جدید در روشنایی و همچنین مخابرات ماهواره ای گشود که حضور دانش و فن آوری گذشته را ضروری نشان میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
شما بجای اینکه طب سنتی رو زیر سؤال ببری بیا یه خورده در موردش مطالعه و تحقیق کن.
موفقیت یک طب رو باید در بین مردمی که درمان شدند و نتیجه گرفتند جستجو کرد نه در آزمایشگاه ها و مقالات به اصطلاح علمی که هیچ سندی ندارند.
شما بیا تحقیق کن و ببین مردم از کدوم طب راضی هستند ، از طب سنتی درمان کننده یا از طب مدرن قاتل
علم طب مدرن ، علم شیطانی هست که از غرب اومده و هدیه صهیونیسم جهانی هست به بشریت
امان از جهل
بعي تبليغاتتون تصاوير نامناسب داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
مثلا" کاشت مو حال بهم زنه
اگر طب سنتی ، علم است و قادر به بهبود بیماران است بیمارستان مخصوص طب سنتی دایر کنند . ببینیم با مصدومان تصادفات یا سکته های قلبی و دیگر موارد اورژانسی چگونه برخورد می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
وزارت بهداشت تابع دستورات سازمان یهودی بهداشت جهانیه و همچین اجازه ای نخواد داد
فکر میکنید سازمان بهداشت جهانی پشتشون چه کسانی پنهان هستن یکیشون برادران راکی فلر یکیشونم بیل گیتس اینا متهمان اصلی جنگ بیولوژیکی کرونا هستن بخاطر همینه با طب سنتی مخالفن چون برنامه هاشون رو بهم ریخته
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اگر شخصی مطابق طب سنتی زندگی کرده باشد که بهسکته قلبی یا مغزی دچار نمیشود بعدش هم کدام سکته مغزی یا قلبی از اتاق icu سالم بیرون اومده همه شون یا در عرض یک هفته مرده اند یا با عوارضی مثل فلج بدنی یک سال را سپری میکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
هیچ عقل سلیمی چنین روشی تجویز نمیکند. طب سنتی مکمل با ملزومات در دسترس است نه رقیب یا جایگذین طب مدرن
طب سنتی فقط گاهی کمک کننده است و خیلی وقتها باعث مرگ مردم شده.مثلا مگر بیماریهای مهم رو میشه با علف و زنجبیل و گل گاو زبان درمان کرد.طب سنتی مال ۵۰۰سال قبل بود وقتی که اینهمه امکانات نبود واقعا ساده لوحیه اگر به طب سنتی عمل کنید .طب سنتی در کنار طب مدرن گاهی کمک میکنه همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
آگاهی شما از طب سنتی در حد علف و زنجبیله دلیل نمیشه این علم در همین حد باشه. اگه بدون غرض ورزی به این علم نگاه کنید خیلی چیزهای دیگ هم پیدا خواهید کرد که الان ژورنال های روز دنیا اون ها رو چاپ میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
اقا وقتی دانشت کمه مگه مجبوری نظر بدی. خب نظر نده
میترسند مردم ایمانشون قوی بشه.
کسیکه طبابت راتجارت کرده ودرامدمیلیاردی ازمردم بیچاره میگیره بیخودمیکنه ازامامانمان که غیرشیعهام ازاوناشفامگیرن نظرمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
این دوست ما هنوز تفاوت طب سنتی و اسلامی را نمی فهمد و بعد به خود اجازه اظهار نظر می دهد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شما طب سنتی رو ربط دادی به امامان درصورتیکه ربی به ائمه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
علمای بزرگ اسلامی اتفاق نظر دارند که چیزی به نام طب اسلامی وجود خارجی ندارد بنابراین لطفا طب سنتی را همردیف طب اسلامی قرار ندهید و با ساده لوحی به اسلام و قران و ائمه توهین نکنید. احادیثی که در رابطه با مسایل پزشکی آمده تقریبا همگی اسناد ضعیف دارند یا قابل تعمیم به افراد دیگر نیستند. اگر با این تجویزها به افرادی آسیب برسد آیا شما ضامن هستید و جبران میکنید؟ از خدا بترسید و از این تلقیهای ساده انگارانه از دین دست بردارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
چطور میگید در اسلام چیزی از طبابت نیست. مثلا همین روزه و روش زندگی اسلامی و توصیه هایی برای خوردن مثلا سیر و تره و ... ایا در اسلام نیست.بدون تردید اگر اغلب ما طبق روش اسلامی زندگی میکردیم از بسیاری از این امراض در امان بودیم. مثلا خوردن گوشت خوک یا حشرات یا خودن و بسیاری از پرهیزها در اسلام همگی ضامن سلامت اغلب جامعه هست که معمولا پزشکان چنین نصایحی ندارن
همان طور که فیزیک و ریاضی سنتی و ...نداریم طب سنتی و ... هم نداریم اصول علم طب مانند فیزیک و ریاضی تکامل یافته و اگر چه وامدار هلم گذشتگان است اما تفکیک نمی شود و در قالب علم طب معرفی می شود روش های غلط و دیدگاههای غلط نیز حذف می شوند کل گیاهان دارویی و روش های درمانی قدیمی که موثر باشند و شبه علم نباشند هم اکنون در حال استفاده هستند هر کس ادعای اثبات نشده خود را دکان کند کارش غیر علمی و غیر اخلاقیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
از قضا هم فیزیک کلاسیک داریم و هم فیزیک مدرن و هم ریاضیات کلاسیک داریم و هم ریاضیات مدرن. کمی مطالعه کنید دوست من یا لااقل مشورت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
نظریه نسبیت انیشتن با نظریات کوانتوم همخوانی نداره ایا باید یکیشون با دستور حذف کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اون کاری علمی هست که نتیجه اش رو مردم ببینند که خوشبختانه ما داریم توی طب سنتی می بینیم...
کدام پزشک ما میتواند ادعا کند که بدن انسان را بهتر از بوعلی سینا می شناسد.پشت پا زدن به قرنها تحقیق وتجربه انسانهای بزرگی مانند ابن سینا که هنوز کتاب قانونش می تواند مرجع باشد اشتباه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
عزیزم همون ابن سینا که میگی باتوجه به ممنوع بودن کالبد شکافی تو اون دوره اطلاعاتش در باره آناتومی بدن انسان به اندازه ساده ترین کتابای اناتومی امروز نیست....بس کنید و از توهم ابن سینا از پزشکای امروز بیشتر میدونست بیاید بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
بهتره یه بار کتاب قانون ابوعلی سینا رو بخونی که ببینید چی نوشته! شیخ معتقد بود در عربستان مارهای سمی هست که وقتی اسب رو نیش می زنه راکب اسب هم از شدت زهر ملر مسموم میشه! جالبه نه؟
متاسفانه تعصب بی جای برخی در طب نوین، لطمات سنگینی به سلامت جامعه وارد کرده و باعث افزایش بیماری های مزمن مانند ام اس، روماتیسم، سرطان و ... . بهتره به جای این نامه نگاریها، نتایج طب سنتی بررسی کنند ، و با آگاهی طب تلفیقی بپذیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شما اگر نمونه‌هایی از کاربرد طب سنتی را در درمان این بیماریها که به صورت علمی آزمایش شده باشند سراغ دارید معرفی کنید و منبع معتبر بدهید تا ما هم طرفدار این روشها شویم سالهاست دوره این که فلانی با فلان درمان خوب شد پس فلان درمان مفید است گذشته است. هرگونه ادعایی در اینگونه موارد حساس نیازمند آزمایشات دقیق علمی به دور از سوگرایی و تعصب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
کاش این متعصبین طب نوین واقعا دغدغه اشون علم باشه وگرنه بجای این نامه حداقل نیم نگاهی به مقالات طب سنتی ایران که این روزها در مجلات معتبر چاپ میشه مینداختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
ناشناس 0943 یه بنده خدایی در مراحل ابتدایی بیماری متوجه نکروز سر فمور شد که درمان قطعی جراحی هستش، به لطف خدا با طب سنتی آشنا شد و بعد از چند ماه درمان، به روایت عکس اشه ایکس و گفته متخصص ارتوپد معجزه شده بود و درمان شده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
یعنی شما خیال میکنی هر کس به پزشک به اصتلاح مدرن مراجعه میکنه درمان قطعی پیدا میکنه.... خیالبافی کافیست. هر داروی مدرن در کنار تسکین یک درد صدها مرض به بدن انسان اضافه میکنه
این بساط طب نوین است که باید بر چیده شود.ایا توانستید کرونا را مهار کنید.ایا دارو برایش دارید.با برچیدن انهایی که گفتند نه تنها طب اسلامی و سنتی جمع نمیشود بلکه گسترش بیشتری میابد.ایا بر ممنوع کردن ویدیو و ماهواره توانستید به خواسته خود برسید.ایا یک بار شده خودتان دارو طب اسلامی را تست کنید.ما که تست کردیم و نتیجه گرفتیم.با اینکار گور خود را زودتر میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
تو به این روش ادامه بده و خودت و زن بچه ات ادرار شتر و روغن بنفشه و سرگین الاغ استفاده کن ببینیم کی زودتر تو گور میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
علم محدودیتهای خود را میپذیرد و خود را خداگونه و فارغ از اشتباه نمیداند ولی خلط مبحث کردید. طب اسلامی را که وجود خارجی ندارد با طب سنتی قاطی کردید و دکان طب سنتی را به طب اسلامی چسباندید. استدلالی که ما تست کردیم و نتیجه گرفتیم بسیار ساده‌انگارانه و کودکانه است از کجا معلوم که بهبودی شما به دنبال مصرف آن دارو بوده؟ از کجا معلوم که تشخیص شما درست بوده؟ از کجا معلوم که دیگران هم با آن تشخیص از فلان داروی طب سنتی نتیجه بگیرند؟ از کجا معلوم که ضررهایش بیشتر نباشد؟ از خدا بترسید و خود را مدیون نکنید پاسخ به این سوالات نیازمند آزمایشات دقیق علمی است نه استدلالات ساده‌انگارانه و کودکانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
ناشناس 6-18 ایا شما خیال میکنه داروهای شیمایی تمیز تر از ادار شتر هست؟....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
آقایی که میگی ادرار شتر استفاده کن ، آیا میدونی توی داروهای شیمیایی چی استفاده می کنند؟؟ مغز استخوان خوک و سگ و چیزای دیگه که ازشون ژلاتین درست می کنند و توی داروهای شیمیایی که شما با ولع میخورید استفاده میشه ، و همینطور در اکثر داروهای شیمیایی الکل استفاده میشه ، خواهشا شما که نمیدونی چی به خوردتون میدن نظر نده
دعوا از افراطیون هر دو طرف سر نان و آب و سرقفلی است و جان و مال مردم اهمیتی برای آنها ندارد. هم طب سنتی در موارد مرتبط و هم طب جدید در موارد مرتبط هر دو به دست اهلش باید باشند. اما هم دعیان طب اسلامی و هم عده ای قصاب به نام طب جدید پدر مردم را در آورده‌اند.
هر دو گروه دکان باز کرده اند نه طبابت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
واقعا همینطوره
با سلام به نظر میاد کمی خلط مبحث شده وزارت بهداشت لازم است بعد از این همه سال حدود طب جدید و سنتی را معلوم می کرد که نکرد . خیلی بی عرضگی و تنبلی شده و فقط ادعا می کنند . الان از خود دارو سازان که با داروهاشان دار وخانه ها را پر کرده اند بپرسید چند در صد از داروها همین الان با پایه گیاهان یا سموم خاص طبیعی تهیه میشوند و چه در صدی شیمیایی هستند هر چند موارد شیمیایی اثرات جانبی زیادی دارند. لذا بطور قطع اگر سنتی منظور داروهای پایه است که در طب بوعلی هم موجوده پس باید استقبال کرد ولی متاسفانه امروز به بهانه طب سنتی عده ای پزشک بی مجوز شده اند از ان طرف هم پزشکان امروزی نمی دانم چه مشکلی با قضیه سنتیی به معنای درست دارند و سریع موضع می گیرند. من موارد یبرای شما مثال میزنم که خیلی ها به عنوان یک شهروند و با مراعات اصول و اداب بهداشتی انجام داده و می دهند و هر گز مشکلی پیدا نکردند و اساسا همین مراعات ها و نظافت خود جزء طب اسلامی و سنتی است .شما به قضیه استنشاق و شستن بینی که در اسلام سفارش شده توجه کنید و امروز چقدر بر ان تاکید میکنند . یا امروز ثابت شده مصرف نمک طبیعی نه تنها بر فشار خون اثر ندارد بلکه ان را کاهش می دهد و در روایات ما امده قبل از غذا نمک مزه کنید و اخر غذا و.....حال دو نمونه عینی برای شما اگر تجربه کردید و نتیجه نرسیدید . بنده را لعنت کنیداز مصرف عسل برای سلامت معده هیچ کس تردید ند ارد کسی که هر روز یک قاشق عسل سالم بخورد مبتلی به خیلی مرض ها نمیشود و اگر معده او مریض شد حتی زخم معده با مصرف صحیح و به موقع و منظم معده او سالم خواهد شد. یکی مورد مهم دیگر بنده دچار گرفتگی نیمه سخت عروق شدم پزشکان دارویی دادند که من مصرف می کردم و لی با مصرف انهم در بعضی اوقات به یکبار ه نفس تنگی و از دو پله هم نمی توانستم بالا بروم و حتی یک چیز سه کیلویی را نمی توانستم بلند کنم دارویی ساده از بو علی سینا شنیدم ان را نزدیک چهار سال است استفاده می کنم شاید باورتان نشود معجزه میکند در باز کردن عروق چرا چون محتوی دو ماده مهم است یکی لیمو و یکی سیر
شما خدای نکرده اگر مبتلی شدید یا کسی میشناسید 7 عدد لیموی سنگی که درشتر از لیموهای معمولی است با 21 حبه سیر یا کمتر و بیشتر شاید خیلی تفاوت نکند میکس کنید . لیمو ها را تمیز بشویید و با پوست میکس کنید به همراه سیر بعد نزدیک یک لیتر اب به ان اضافه کنید روی اجاق گاز بگذارید قبل از جوش امدن بر دارید سرد که شد از صافی عبور بدید معجون را در یخچال به مدت بیست جلسه ناشتا یا هنگام خواب البته بسته به حال و معده شما دارد مصرف کنید بعد از بیست روز که تمام شد یک هفته کمتر و بیشتر که گذشت دوباره ان را تکرار کنید تا سال بعد سر حال و سر زنده اید و شاید اصلا مشکلی برای قلب شما پیش نیاید. خوب این تجربه مهمی است چرا شما مشکل قلبی که پیدا میی کنید فوری شما رو انژیو می کنند بعد عمل باز قلب خوب اگر این راه را مردم تجربه کرده اند چرا پزشکی به ان اهمیت نمی دهد من خودم بارها به پزشکان گفته ام و لی اصلا توجهی نمی کنند که من و امثال من یک کیس هستیم خوب کارتان را جلو ببرید پزشکی هم که همه اش تجربه است. این است مشکل مال و مشکل نظام پزشکی ما و مشکل وزارت بهداشت ما
با سلام طب سنتی خیلی قوی هست اگر مافیا اجازه دهد بنده یک بیمار ریوی هستم واز کار افتاده واز زمان شیوع کرونا از خانه بیرون نرفتم واخرین شب شهریور ماه متوجه شدم کرونا گرفتم وازمایش خونم مثبت شد ودکتر طب سنتیم یه نسخه گفت الان حال عمومییم خوبه منتظر جواب آزمایش prsهستم بیاد واقعا طب سنتی معجزه می کنه اگر باور داشته باشیم حاضرم ثابت کنم
اتفاقا من خودم کمردردم که همه دکترای نوین گفتن باید حتما حراحی بشه با طب سنتی خوب شد درمورد روغن بنفشه هم مثتاق همون شیافی هست که دکترهای نوین نسخه میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
از مصداق نوشتنت معلوم هست که کمردردت چه جوری خوب شده
اصل طب همانند کشورهای دیگر باید integrativeیا تلفیقی باشد. طب مکمل همراه با پزشکی نوین میتواند تحولی بسیار اساسی در زمینه پیشگیری و درمان بیماریها داشته باشد. کتاب قانون ابوعلی سینا در بسیاری از کشورها تدریس شده و مقالات بسیار زیادی راجع به داروهای گیاهی برای درمان بیماریها در سایتهای پزشکی وجود دارد. در اصل کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و آمریکا و چین در طب مکمل که شامل طب سنتی و طب سوزنی و... می باشد از کشور ایران بسیار جلوتر هستند و مطالعات بسیار زیادی در سراسر جهان در این باب انجام شده است. مدیونیم اگر گورکورانه بخواهیم قضاوت کنیم
امان از ...
امان از پزشکانی که نه بر اساس استعداد فطری بلکه جهت اهداف چند روز دنیایی با زر و. .... وارد علم طبابت شدند .
خیلی از این پزشکان فقط حفظ می‌کنند کلمات را - کتابهای ترجمه شده را و ....
اینها اکثرا راه پژوهش را طی نکردند .
چون بیچاره ها سالیان سال در دانشگاهها کلمه و مطلب حفظ کردند بعد هم دکان کاسبی و گرفتن پول از بیمار
پس وقت پژوهش ندارند .

بیمار که خود بیمار است چرا پول دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
فعلا که پزشکان و پرستاران به خارج کوچ می کنند شما بمانید و طب سنتی و اسلامی تان
تابناک!
فلان امام یعنیچه؟
ادب ندارید احیانا؟
اسم علم الهدی ویا رییسی را بدون کلمه ایت الله نمی آورید بعد خیلی راحت مینویسید فلان امام؟
السلام عليكم یا اهل بیت النبوه ورحمة الله وبركاته
پاسخ ها
عزیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
جهت اطلاع منظور داروی امام کاظم ع است
چرا فکر می کنید تمامی علوم بشری پیشرفت کردند ولی پزشکی پیشرفت نکرده؟ علم پزشکی هم در طول زمان براساس یافته های قبلی پیشرفت داشت. یافته های جدید خیلی دیق تر از یافته های هزارسال، صد سال پیش حتی چند دهه گذشته هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
همین علم پیشرفته جدید بسیاری از یافته هاط طب سنتی را تایید رده. باید دید هدف چیه واقعا کسی دغدغه علمی داره یا دشمنی صرفه؟ علم جدید در همه جای دنیا داره رو طب مکمل و جایگزین کار میکنه و سازمان جهانی بهداشت هم بر این زمینه تاکید کرده.
یک تفکر غلط که در دین ما وجود دارد این است که برخی از متدینین از دین انتظار حل همه مشکلات بخصوص دنیوی را دارند در حالی که قرآن به عنوان بزرگترین و عالی ترین کتاب الهی کتاب معرفی و شناخت خوبی ها و بدی ها است و امامان معصوم هم وظیفه تاویل و زنده نگه داشتن و پیاده سازی دین و درستکاری را داشته اند و آیه اکملت لکم دینکم به معنای این است که هر آنچه که باعث شناخت خوبی ها و بدی ها که لازمه بشر است در این کتاب و در دین ارائه شده است و دانش طبیعی بوسیله تفکر و تعقل بدست می آید و حاصل آن در کتاب های دانشمندان و محققان در هر رشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
گذشته از این مطلب دلسوزانه خدمت شماخواهریابرادرگرامی عرض میکنم،پیرامون عقاید دینی تان تحقیق بیشتری بفرمایید
دلیل تضعیف طب سنتی راه اندازی طب اسلامی بود
فرق طب نوین با طب سنتی در مقابله با کرونا اینه که طب نوین ویروس رو شناخته،مکانیسم بیماری رو فهمیده،علائمش رو درک کرده،داروهای مختلفی رو میسازه امتحان میکنه و جمع بندی میکنه میگه اثر داشت یا نداشت و ...میگرده دنبال واکسنش...طب سنتی این وسط چه غلطی داره میکنه؟؟؟دست از این جهلتون وردارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
به جای آنکه نسبت غلط کردن بدهید , میتوانید به شکلی مودبانه از متخصصان طب سنتی بپرسید و بفهمید . کار زیاد سختی نیست ! پزشکان بسیاری را میتوان سراغ گرفت که از جمله متخصصان طب سنتی نیز هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
در تمام دنیا دارن روی پتانسیل انتی ویرال گیاهان کار میکنند و مقالات زیادی هم در این مورد چاپ شده. شما بهتره برید مودبانه صحبت کردن رو یاد بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
عفت کلام داشته باش ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
عجب تحلیلی، کرونا گرفتی برو بیمارستان تا درمانت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
اولا: طب نوین در مورد علائم ویروس کرونا چی میگه؟ میگه هر علایمی که دارید کرونا هست !!! واقعا اینه درک علایم ویروس؟؟
ثانیا: داروهایی که ساخته آیا فقط هدفش ساختن بوده یا فایده ای هم به حال بیمار داشته؟
ثالثا: چرا اکثر اینهایی که به بیمارستان مراجعه می کنند جسدشون بر میگرده؟
رابعا: چرا به گفته خود وزیر بهداشت هر روز 400 تا 500 نفر کشته میشدن و میشن؟ آیا طب نوین راهکاری برای درمانش داره؟(علیرغم اینکه تمام اختیارات مملکت به دست وزیر بهداشت افتاده)
خامسا: آیا واکسنی که در جهت کشتار مردم ساخته میشه (مثل واکسن فایزر) خوبه؟
سادسا: چرا این همه اطبای طب سنتی فریاد می زنند که بهشون اجازه داده بشه بیان بیماران رو درمان کنند ، ولی وزیر بهداشت اهمیتی به این موضوع نمیده؟ آیا وزیر بهداشت از این میترسه که بیماران درمان بشن و دکان طب مدرن برچیده بشه؟
سابعا: شما که هیچ اطلاعاتی (نه در خصوص طب مدرن و نه در خصوص طب سنتی) ندارید ، چرا نظر میدی و به دیگران نسبت جهل میدی؟
طب سنتی دغل بازی بیش نیست
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
هیچ کس هیچ کسی را مجبور نمیکنه کدام دکتر مراجعه کنه- بنظر من طب سنتی راه کاری ارایه میده که فلان بیماری پیش نیاد ولی طب مدرن میاد اثر اون بیماری رو ازبین میبره درصورتیکه منشا بیماری درمان نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
چقدر راحت قضاوت میکنید. این همه فعالیت در زمینه طب سنتی در حال انجامه که توسط مجلات معتبر دنیا چاپ میشه رو براحتی نادیده میگیرید. این همه دشمنی برای چیه؟
یک چهارم مردم ایران هم از داروهای گیاهی استفاده کنند این یعنی چند صد میلیارد ضرر به این اطبا که نامه نوشتند. جیبشون کمی خالی شده میخوان مریضشون جای دیگه نرده و لب گور با اونا باشه.
شما اعلام کن طب سنتی رو قبول نداری ولی حق نداری جلوی فعالیتشون رو بگیری. راه حل اینه که یه معاونت به عنوان طب سنتی در وزارت بهداشت به وجود بیاد که کاملا از طب مدرن مستقل باشه.
بنده متخصص داخلی هستم و در آلمان مشغول به کارم بنابراین ذی نفع نیستم.
بنده عرض میکنم که ۹۹ درصد چیزی که به عنوان طب سنتی عرضه میشه کلاهبرداریه.
لطفا پاسخ بدید ، آیا خودتون کسی رو میشناسید که دچار بیماری دیابت، سرطان، نازایی و ... بوده باشه و از طب سنتی جواب بگیره؟
اگر طب سنتی خوبه پس چرا اثری از اون در متون علمی و دانشگاهی دنیا نیست؟
دانشگاه های معتبر دنیا که در خاک و آب ... دنبال دارو و ... میگردن، چه طور هست که به طب سنتی محل نمیزارن!

شما که میگید طب سنتی خوبه، برید کتاب طب ابوعلی سینا رو بخونید و طبق اون عمل کنید و ببینید آپاندیسیت یا دندان درد یا سرطان یا دیابت یا فشارخون بالا و سکته قلبی و ... رو درمان میکنه یا نه!
منصف باشید و علم گریز نباشید که هرچی بدبختی داریم از علم گریزی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
طب سنتی همه اینایی رو که میگید درمان میکنه...اطلاعاتتون رو‌درست ببرید بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اگر ذینفعی نیستی، چرا دوبار کامنت میزاری؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
چراصفر و یک به موضوع نگاه میکنید قرار نبوده و نیست یکیو کلا بگیم غلطه اون یکی درست، طب نوین توی موارد اورژانس و جراحی و برخی کنترل عفونت پیشرفت داشته ولی توی سبک زندگی و تغذیه و بیماری های مزمن تا الان به جز کنترل محدود بیماری نتیجه خاصی بدست نیاورده بهتره تعصب بیجا رو کنار بذارید عزیز.
دوستان اگر منظور از طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی هست به شرطی که تاثیرات این گیاه در مطالعات چندگانه بالینی تایید بشود قابل استفاده هست. اما اگر منظور از طب سنتی اتکا به مزاج ها هست و ارائه درمان بر اساس اون که واقعا من نمیدونم چه مطالعه کارآزمایی بالینی بر اساس استدلال به مزاج فرد میتونیم طراحی کنیم که کد اخلاق بگیره!
نویسنده این مقاله واقعا نمیدونه که برای هر پراسیجر درمانی چندین و چند مطالعه کارآزمایی بالینی انجام شده و تجارب هربار بررسی شدند. در حالی که برای اونچه به عنوان طب سنتی در جامعه و تلویزیون جا افتاده مطالعه قابل دفاعی صورت نگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اگروزارت بهداشت ومعاونت علمی ریاست جمهوری فضاوبودجه تحقیقاتی رو که برای طب جدید اختصاص میدن ،مشابه آنرا برای طب سنتی واسلامی نیزفراهم کنند،خیلی زود مشخص خواهدشد کدامیک مفیدتروکارآمدترهستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شما اگه یه بار سرچ کنید مقالاتی که دنبالش هستید رو پیدا میکنید . در مورد مزاج هم مقاله در مجله معتبر نیچر چاپ شده. پس شما هم بدون ذره ای مطالعه و سرچ حرف می زنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
فقط کافیه در ژورنال های معتیر دنیا سرچ کنید تا مقالات طب سنتی ایران را پیدا کنید. مثل مقاله مزاج در ژورنال نیچر. چرا بدون مطالعه و فقط با غرض ورزس حرف میزنیم.
چرا درحالیکه ۳۳ پل و پل خواجو و عالی قاپو و ..... هنوز پابرجا هستند ولی از خشت و گل در معماری نوین استفاده نمیشود
من که نمی خواهم حرفی بزنم ولی شدیدا پیشنهاد میدم یک سری کارآزمایی بالینی انجام بشه برای حداقل 10 نوع بیماری شامل: یک عفونت ویروسی مهلک، یک بیماری باکتریایی مهلک و مزمن، بیماری خود ایمن، بیماری نئوپلاستیک، بیماری با مسمومیت زا، یک بیماری قارچی، یک بیماری انگلی داخلی، یکی انگل خارجی، یک انگل پروتوزوا، یک ناهنجاری مادرزادی، یک ناهنجاری اکتسابی، یک بیماری متابولیک، یک بیماری قلبی عروقی، یک تروما،و ... به انتخاب درمانگرهای طب سنتی، دو گروه درمانی طب سنتی (حتی درمانگرهای سنتی می توانند از چندین گروه و مکتب با هم شرکت کنند) و طب مدرن بصورت مقایسه ای شروع به یک دوره درمانی قابل کنترل و مشخص، در یک مکان کنترل شده و با داروهای کاملا کنترل شده بکنند تا یک بار برای همیشه سیه روی شود آنکه در او غش باشد ...
بیماران هم به نوعی انتخاب بشوند که در صورت دریافت درمان غلط، جانشان و یا بازگشت سلامتشان به خطر قابل توجهی نیافتد، و خودشان هم به روش درمانی و درمانگرهای خود اعتقاد داشته و رضایت کامل بدهند و حین دوره هم بتوانند از ادامه درمان به روش مورد نظر انراف و درمانهای مطلوب خود را در درمانگاه مورد تقاضای خود دریافت کنند.
داور هم بهتر است یک متخصص طب سنتی باشند تا به هر دو شیوه درمانی آگاه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
افرین پیشنهادت خوبه.
من به تصور خودم نتیجه چنین کاری موفقیت های زیادی از هر دو طرف خواهد داشت و امکان این که معلوم بشه کدوم بهتره میسر نخواهد شد. .. هر و روش مزایا و معایبی دارند و صدها سال تلاش لازمه تا فواید هر کدام رو معلوم کنه. و البته در هر دو طرف هم ادمهای دنیا طلب و پول پرست و حیله گر هست.
این جمله که در هیچ جای دنیا هیچ گروه متخصصی خواستار برچیدن تخصصی دیگر نمیشن ، کلی گویی و بی معنی است .
هزینه زایمان طبیعی 5.5 میلیون تومان ، سزارین 6 میلیون به بالا ! اول مردم رو برای انجام زایمان طبیعی تشویق کردند و گفتند هزینه زایمان طبیعی رایگان هستش ولی الان هزینه زایمان طبیعی با سزارین فرق چندانی نداره. در حالی که هزینه زایمان طبیعی طبق مقالاتی که سالهای قبل کار شده، کمتر از نصف هزینه سزارین ، باید باشه. بیمه سلامت هم که باهاش عنبر نسارا هم بهت نمیدن. هیچ بیمارستانی برای زایمان پوشش نمیده.( نه غربالگری، نه سونوگرافی، نه آزمایشگاه) نه بیمه دارم نه شغل ثابت. تازه من جزء قشر متوسط جامعه محسوب میشم. خدا رحم کنه به اونایی که دیگه هیچی در بساط ندارن. بعد میخوان 150 میلیون جمعیت هم داشته باشن. جمعیت ایران به زودی به صورت اتوماتیک برمی گرده رو 35 میلیون نفر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
هزینه زایمان طبیعی توی بیمارستان ، دولتی مجانیه عزیز. شاید رفتید بیمارستان خصوصی
تاجرانی که مشتاق بیمار شدن مردم هستند و با طب جدید(طب قاتل )بیشتر مردم را مریض میکنند حالاشدند دلسوز مردم و به ضد طب سنتی نامه میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
درست میگی اغلب درمان های پزشکان باعث تسکین درد و البته از بین رفتن کبد یا لوزالمعده یا روده یا بافت های دیگر بدن میشه بعد هم صدهای میلیون باید خرج کنی که مثلا میخوان اون دردها رو درمان کنن و نهایتن میگن ببخشد مرد
اگر کسی میخواد قضاوت کنه لطفا تشریف بیاورید سلامتکده های طب سنتی که دانشگاهی هستند و سطح تحصیلات مراجعین رو ببینید. اکثرا افراد تحصیلکرده لیسانس به بالا هستند که از درمان بیماری خود با طب نوین عاجزند. اگر طب سنتی خوب نیس پس چرا مرکز رویان برای درمان نازایی برای سلامتکده ها بیمار ارجاع میدهد تا نتایج IVFخوبی داشته باشد. چرا در بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان امام خمینی برای درمان عوارض شیمی درمانی و رادیو تراپی پزشکان انکولوژیست بیماران رو به طب سنتی ارجاع میدهند. تا سال ۸۶ جلوی دهان طب سنتی رو به هر طریقی گرفتند پس این علم در ایران یک علم ۱۳ ساله است نباید انتطار داشته باشید رشدش به اندازه رشد طب نوین باشه که از قرن سیزده یعنی ۱۰۰ سال پیش شروع شد. معالجاتی که در کتب طب سنتی ذکر شده توسط دانشجویان و اساتید به صورت طرح تحقیقاتی و پایان نامه دارن ازمایش و راستی آزمایی میشن .حوصله داشته باشیم و با هم به ارتقاء سطح علمی جامعه کمک کنیم. من هم با بکارگیری طب سنتی بصورت ناآگاهانه بسیار مخالفم چون به جان مردم ضرر میرسه .پس باید به آکادمیک و دانشگاهی شدن طب سنتی اهمیت بدهیم.
با رعایت اصول طب سنتی مانند خوابیدن به موقع و خوب جویدن و با غذا آب نخوردن ....... مردم بیمار نمیشن و کسب و کار پزشکان پول پرست از رونق میفته مافیای شرکتها و کارخانه های وسایل پزشکی و داروسازی هم همینطور. به خاطر همین احتمالا تنش میلرزه و هر از گاهی تیشه به ریشه طب سنتی میزنند
مردم خودشان عقل و تشخیص دارند پیش کدام پزشک مراجعه کنند شما چرا حص و جوش میزنی؟
سلام مادر من دچار گره در غده ی تیرویید خودشون بودن که چندین دکتر متخصص غدد بردیم گفتن باید عمل بشه. اما با مراجعه به ایت الله تبریزیان و استفاده از طب اسلامی در ۲ ماه گره از بین رفت و بعد یکسال دیگه اثری ازش نیست. همسرم من هم ام‌اس داشت در مراحل ابتدایی ام اس از داروی طب سنتی استفاده کرد الان خداروشکر بعد ۵ سال دیگه علائمی نداره از این بیماری.
وقتی که درمان ام اس در طب جدید استفاده از کورتون هست و بعد اون کورتون کلی عوارض داره چه دلیلی هست که ما از طب جدید استفاده کنیم . خاله من خودش پزشکه اما برای آرامش اعصابش از متخصص طب سنتی استفاده می‌کنه. پزشکان نگران دکان خودشون هستن نه نگران سلامت مردم
اگروزارت بهداشت به جای سرکوب طب سنتی ،مجوز فعالیت برایشان صادر می کرد،دچار کلاهبرداری و سوءاستفاده بعضی افراد از طب سنتی نمی شدیم . اما متاسفانه انحصارگری وزارت بهداشت باعث این لطمات شده است
طب سنتی مکمل طب مدرن هست نه رقیب یکدیگر ، اینجاننب بیش از یک سال جهت درمان سینوزیت به بیش از چهار پزشک متخصص مراجعه کردم و بهتر نشدم ولی از طب سنتی چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
ولی به نظر من چون طب مدرن در راستای سلامت جامعه قدم بر نمیداره ، از اینرو اصلا نمیشه اون رو بعنوان طب در نظر گرفت.
اگه بر فرض هم قرار باشه یکی از اینها مکمل دیگری باشه ، طب مدرن باید مکمل طب سنتی باشه چون طب سنتی (با اینکه خیلی از دشمنان دهه ها از این طب جلوگیری کردند) خیلی از بیماریهایی که طب نوین از درمانش عاجزه رو درمان می کنه ولی طب مدرن فقط برای تسکین بعضی از بیماریها هست ضمن اینکه عوارضی که بر جا میذاره به مراتب بیشتر و بدتر از بیماری اولیه هست
سلام در دنیا طب مکمل در کنار طب نوین خدمات میدهند وهیچ مرزبندی بین طب نیست . به نظرم کسی می تواند در مورد بر چیدن یک علم اظهار نظر کند که همه زوایای آن احاطه داشته باشد. لذا انهای که همچون نامه نوشتند چشمشان را بسته اند بر زوایای نودر عالم طبابت.
طب سنتی برای احیای سیستم ایمنی و احیای ریه در موضوع کرونا جواب داده در اهواز یکی از عطاری ها جواب داده ولی هر روز مزاحمش میشوند ایشون دکترای طب سنتی داره میگه نه تنها برای کرونا بلکه تمام سرماخوردگی ها نیاز به دارو نیست البته بارعایت رژیم عذای مناسب
مافیای حاکم براموزش ودرمان درکشور دردنیا بی نظیر است وبزرگترین نارضایتی رابوجود می اورد درچهل سال گذشته نیز دولتهاقدرت اصلاح نداشته اند ومنفعل عمل کرده اندبرای حل موضوع تابوی کنکور بزشکی وتخصص بایدشکسته شود وباالگوقراردادن کشورهای موفق نیروی حاذق وانسان تربیت شود
طبق امار صدا و سیما داروهای مصرفی در کشورهای اروپایی 80 در صد گیاهی هستند با اثر بخشی طولانی مدت بدو ضرر به سایر اندام ها
در ایران بیش از 90 درصد داروها پایه شیمیایی دارند که طبق بیان پزشکان استفاده طولانی از انها به سایر اندام اسیب میزند
پیدا کنید پرتقال فروش را
متاسفانه عدم توانایی وزارت بهداشت در کنترل طب سنتی و سمت و سو دادن به ان وعدم همایت در تست درست مصادیق طب سنتی خیلی ها از ان سو استفاده کرده اسم پزشک گرفته اند
یقینا طب سنتی هم میتواند با هم فکر طب نوین به سلامت جامعه کمک کند
اما هر دو طرف نادان و اسیر تعصب بیموردند در حالی که اصل نجات مردم از بیماریست
نه تعصب یا نفع مالی
همونطور که دولت نمیتونه جمشید بسم الله رو جمع کنه و یا سرافیهای کلاه بردار
همین مدیریت رو هم در طب نمیتونه بکنه و خیلی چیزهای دیگه
تقصیر اطبا یا پزشکان نیست
مقصر رو خودتون پیدا کنید
بنده خودم پزشک هستم از نظر من طب مدر. lم هستند به شرطی که از جانب شخص تحصیلکرده باشد. نه کسایی که چهار تا کتاب خوندن و شدن پزشک امروزه در ایران طب سنتی به عنوان رشته تخصصی بعد از پزشکی عمومی آموزشی داده میشود. این افراد هم طب مدرن میدانند هم سنتی چه ایرادی دارد از دانش آنها استفاده شود. حتی در خارج از ایران طب سنتی رشته جداگانه از ابتدا میباشد این دسته از افراد هرگز چیزی را به خورد مردم نمیدهند که روی آنها تحقیقی صورت نگرفته باشد.دانشکده علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، مشهد، بابل و... قدمهای مؤثری برداشته اند. پس نه افراط خوب هست نه تفریط هر چیزی حد واسطش خوبه
عزیز من! برادر من!
اگر گیاهی اثر اثبات شده ای داشته باشد، ماده موثره آن را استخراج می کنند و به صورت داروی شیمیایی در می آید. مثال شاخص آن استامینوفن و هیوسین است.
اینکه هر کی از راه برسد بخواهد ادعاهایش را به مردم بفروشد چیزی است که مشکل دارد وگرنه کسی جای کسی را تنگ نمی کند.
درمان های طب سنتی، اولا فقط در موارد خفیف مانند یبوست، گلودرد، .. موثرند، آن هم با اثری خیلی کمتر از داروهای شیمیایی. باز هم تکرار میکنم: اگر گیاهی واقعا با معیارهای علمی موثر باشد، تبدیل به داروی شیمیایی می شود. ضمنا همانگونه که اثر گساهان کند است، عوارض آنها هم کند است (دیرتر از دارو مشخص میشود)

اینکه با چهار تا مقاله ی سوگرایانه میگویند فلان گیاه ضد فلان است این هیچ ارزش و اعتباری ندارد. همانگونه که ادعای درمان HIVتان با داروی آیمود قلابی از آب درآمد.

تفاوت غذا، دارو و سم تنها در دوز آنهاست. شما اگر چند صد گرم شکر بخورید میمیرید، اگر چند گرم استامینوفن بخورید میمیرید و اگر چند میلیگرم سیانور بخورید میمیرید. گیاهان بسته به نوعشان بین اینها قرار میگیرند یعنی بعضی گیاهان مثل شوکران با چند میلیگرم آدم را میکشند، برخی با دوز چند گرمی و برخی چند صد گرمی.
پنجره ی درمانی (دوزی از دارو که در عین موثر بودن، سمی نیست) حد مشخصی است که باید رعایت شود.

دارو وقتی وارد بازار می شود که اولا مطمئن شوند سمی نیست یا عوارض قابل توجهی ندارد (کارآزمایی بالینی فاز 1)، دوما بر روی جمعیت قابل توجهی از افراد به لحاظ آماری و در مقایسه با دارونما موثر است (کارآزمایی بالینی فاز 2) و سوما بر روی جمعیت قابل توجه اثر مطلوب داشته و عوارض آن - بسته به نوع بیماری - قابل قبول باشد (کارآزمایی بالینی فاز 3).
حالا شما بفرمایید کدام گیاه کارآزمایی بالینی درست و حسابی دارد و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی آمریکا، اروپا یا ژاپن را گرفته و کسی با آن مخالف است؟؟؟؟؟؟

قبل از هر اظهار نظری تحقیق کنید!
طب سنتی اگر خوب و موثر بود که طب مدرن شکل نمیگرفت!
شما اگر مریض شدی تشریف ببرید عطاری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
متاسفانه چند ترم درس خوندید شدید علامه!!!!! توی همون جمله اول ماده موثره که میگی کل مشکل هست، از خودت بپرس چرا سفیده تخم مرغ کنار زرده تخم مرغ قرار گرفته و هر دوتاشون توی یک پوسته هستند هر وقت اینو فهمیدی خودت جواب خودتو دادی.
عزیزم اگه بازار طب اسلامی یا سنتی رواج پیدا کرده و قدم به قدم شاهد مغازه های عطاری هستیم به خاطر هزینه سر سام آور درمان پزشکی شده که اغلب ان را بیمه ها هم قبول نمیکنند لاجرم امثال بنده باید به همون علف ها روبیاوریم شاید کمی از دردمان کاسته شود نه اینکه اعتقاد به علف داشته باشیم نمونه من خودم از دندون درد پدرم درامد اما هزینه دندان پزشکی نداشتم و با همین علفها دردش را تسکین دادم تا وقتیکه کل دندونم از بین رفت
با سلام طب سنتي را علم و طب حليم بدانيم و طب جديد را علم و طب پژشكي
علم حكيم دو گونه عمل مي كند پيشگيري و درمان قسمت پيشگيري آن قويتر است شايد 80 درصد پيشگيري و 20 درصد درمان ..... در حالي كه علم پژشكي بيشتر درمان است شايد 80 درسد و كمتر پيشگيري است ( حدود 20 درصد ) ............ و هميشه اصل بر اين بوده است كع پيشگيري سادهتر و كم هزينه تر و كم عوارض تر از درمان است و خواهد بود ... با علم حكيم بدنتان را مقاوم و از ابتلا به بيماريها جلوگيري بكنيد اما وقتي مريض و بيمار شدبد در زمان فعلي قدرت درمان علم پژشكي بيشتر است .... كتابهاي ابوعلي سينا بعد از 600 سال تدريس در دانشگا ههاي اروپا كنار گذاشته شد يكي از دلايلش بوجود آمدت تجهيزات آزمايشگاهي براي تست ادرار و خون و مدفوع بوده است چيز هايي كه در زمان ابوعلي سينا وجود نداشته است و ايشان از رنك و بو ي ادرار و مدفوع و ميزان روان بودن خون و رنك و غلظت آب دهان و ميزان قدرت چشايي تشخيص بيماري را مي داده اند هر چي تجهيزات جديدتر اختراع شوند كه اعضاي داخلي بدن را بهتر بتوانند مانيتور بكنند تجزيه و تحليل بكنند قدرت درمان علم پژشكي بيشتر مب شود معذاك بواقع عين پليس هاي فيلم هندي هميشه بعد از حادثه مي رسد و 80 درصد هم موفق مي شود انشاالله ميزان موفقيتش بشود 99 درصد .... اما هزينه بر است و عوارض جانبي گاها دارد و بهتر است با استفاده از علم حكيم پيشگيري را انجان دهيم ...... ضمنا حداقل مي دانيم چين از لحاظ علمي از ايران جلوتر زده است و در همه زمينه ها حرف براي گفتن دارد اما يكي از جاذبه هاي توريستي اش بازديد از بيمارستان طب سنتي ( علم حكيم ) در پكن است كه همچنان در كنار طب پژشكي ازش استفاده مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
طب مدرن با طب سنتی اصلا قابل مقایسه نیست چون طب سنتی هم برای پیشگیری و هم برای درمان هست ، درحالیکه طب مدرن در زمینه پیشگیری اصلا حرفی برای گفتن نداره و برای درمان هم اون اندازه ای که جواب میده فقط تسکین دهنده هست نه درمان کننده ، و همین مقداری هم که تسکین میده با عوارض فراوان همراه هست
ضمنا تشخیصی که ابوعلی سینا در زمان قدیم از طریق علایم بیمار میداد مثل همین کاری که الآن اطبای سنتی انجام میدن کاملا اصولی و صحیح هست و هم هزینه ای نداره و هم عوارضی نداره بر عکس طب جدید
تمام درمانها در طبیعت است و پزشکان بی سوادامروز ما فقط می خواهند مردم پشت درب مطب هایشان صف بکشند و جیبشان را خالی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
نرو دکتر مگه مجبورت کردن
تمام درمانها در طبیعت است و پزشکان بی سوادامروز ما فقط می خواهند مردم پشت درب مطب هایشان صف بکشند و جیبشان را خالی کنن
ببخشید اگر علف و طب سنتی خوب بود که قاعدتا جانوران علف خوار جسارتا نباید هیچ مریضی بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
مگه هر علفی دارو محسوب میشه؟
آیا جانوران علف رو بعنوان دارو استفاده می کنند یا بعنوان غذا؟
فرق غذا و دارو چیه؟
از این حرفتون معلوم میشه که از دریای بیکران علم طب سنتی هیچگونه اطلاعی ندارید و فقط به اندازه علف بودن گیاهان رو میشناسید
سلام : در شرايطي كه طب مدرن وامروزي از درمان ا بيماري كرونا درمانده شده است و طب سنتي صريحاً ادعا دارد كه مي تواند آنرا درمان كند چرا مناظره اي در تلويزيون از اطبا دو طيف برگزار نمي گردد تا مطالب روشن گردد يكي از معاونان وزير بهداشت گفته بود كه در چين جهت درمان بيماري كرونا 80درصد از طب سنتي استفاده كردند طب سنتي براساس مزاج بدن دارو تجويز مي كند ولي طب امروزي وبسياري از پزشكان بدون اينكه از عوارض نگران كننده تجويز داروي شيميايي براي بيمار نگران باشند هرنوع دارو با هر عوارض وحشتناك را تجويز مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
مناظره نمی کنند چون میدونن حرفی برای گفتن ندارن و اگه مناظره کنن باید تمام بساط و دکان خودشونو ببندند
یه نمونش همین پزشکایی که نامه نوشتند
وقتی دیدند مردم از طب سنتی نتیجه گرفتند و راضی هستند ، اومدند نامه نوشتند تا منافعشون به خطر نیوفته
به جاب پیشرفت با سرعت زیاد داریم داریم دنده عقب میرییم به سمت بی فرهنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
تو با همین فرمون راست برو توی ستون بتونی، من که ترجیح میدم به جای له شدن توی اون ستون، دنده عقب برم
مشکل تب نوین این است که بیشتر به دنبال خالی کردن جیب مردم و یک مسکن که فعلا مریض مرخص و دوباره به دامن پزشکان با بیماری های جدید برگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
احسنت
واقعا هم همینطوره
اینها جیب خودشونو به جون مردم ترجیح میدن
پیشرفت هر علم منوط ب مستند سازی است
من پزشکی نخواندم و به طب سنتی هم علاقه ای ندارم ولی چیزی که می خواستم بگویم این است که وضعیت اقتصادی اسفبار مردم و افزایش هزینه های درمان .مافیا ی پزشکی و کمبود پزشک به نسبت جمعیت جامعه از عوامل تاثیر گذار در مردم بوده و هست
بزرگترین بدبخنی این مملکت اینه که تلاش فراوانی شده مردم با عقل خداحافظی کنند دلیل هم اینه کاری شده که باور به دانستن همه چیز هستند میگویند طلبه جامعه شناسی درس بدهد یعنی جامعه هزانسال قبل مگویند طب سینا که اگر خود ان بزگوار زنده بود به تکامل میرساند کسانی از طب سنتی یا اسلامی حمایت میکنند که مسٔول اداره کشورند که نتیه کارشان فلاکته مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
معلومه که تا حالا بیماری مزمن نگرفتی ان شا الله هم سلامت باشی که طعم جواب سربالا برای درمان نشنوی که تفاوت طب سنتی با طب نوین نبینی
سلام... باید دید اصلن سابقه طب صنعتی و طب سنتی از کی شروع شده... و چه عاملی باعث شد که دانشمندان به طب صنعتی روی آوردند؟ و اگر امروز این همه هزینه ای که بر روی مواد شیمیایی میشه رو بر روی طبی که نیاکان ما بواسطه آن علم ما رو به اینجا رساندند بازم میتونستیم از اصالتمون سیاهنمایی کنیم...جز بخاطر پول.... صد سال پیش مردم با چی درمان می شدند؟ ضمنا همین کتاب قانون ابن سینا صدها سال در دانشگاههای اروپا تدریس شده است... واقعا در برابر این همه هزینه ای که بر روی داروهای شیمیایی میشه چقدر بر روی داروهای سنتی کار شده است؟!!! که بخاهیم از رقابت حرف یزنیم... آیا یک مورد بیمارستان طب سنتی در کشور وجود دارد؟ تغییر در ساختارها و محصولات ژنتیکی و انواع بیماریهای لاعلاج امروز از کجا نشات گرفته است...
چرا ازادی که طب مدرن دارد را به طب سنتی نمی دهند... تا مردم خودشان انتخاب کنند.
من به شخصا، هر سال چندصد هزار تومان خرج درمان سرماخوردگی ام می شد، چند سال ابتدای فصل زمستان با مصرف داروی امام کاظم، دیگه سرما نخوردم، و بیمار نشدم.
در خصوص حجامت که اصلا جای بحث نداره، هرسال۱. بار حجامت من از مراجعه به پزشک مصون کرده.
هر ۶ ماه ام یک ‌چکاپ میدهم، به لطف خدا و درمان با طب سنتی سلامت ام.
در دنیا و بیانیه آلماآتا در سال 1978 طب سنتی پذیرفته شده و در دنیا هم بعنوان طب مکمل طب پزشکی کار می کند اما در کشور ما هم در طب سنتی افراط و تفریط داریم و سوء استفاده داریم و هم در پزشکی نوین. پزشکی قانونی برای همینه که اگر بیماری از پزشک و پرستار، متخصص طب سنتی و ... شکایت کرد به آن بصورت تخصصی رسیدگی کند. اگر متخصصان طب سنتی از طریق کنکور سراسری دانشجو پذیرش کنند و مثل پزشکان نتیجه روشهای درمان شان را در مجلات معتبر چاپ کنند. این رشته هم پیشرفت می کند. متاسفانه در کشور پزشکی سالاری حاکم شده و کارهای موثر و مفید طب سنتی هم دیده نمی شود. اگر محاسبه بشه احتمالا صدها هزار از طریق طب سنتی و عطاریها نون می خورن. باید وزارت بهداشت دوره های آموزشی برگزار و این افراد امتحان بگیره و در صورت کسب نمره به آنها مجوز بدهد اما بخاطر خلا قانونی یا باند پزشکی این کار انجام نمی گیرد
مشخصه هر کی داره از طب نوین دفاع میکنه یه جوایی خودش ذینفعه!!!
و همه ترسش از طب سنتی ،اسلامی یا هر طب دیگه ای بخاطر تخته شدن دکان کسب و کارشه!!

وگرنه چرا باید این همه مقاومت کنن خوب اگه هدف درمان بیماری ونجات یک فرد بیمار است که باید به هر روشی حالا چه نوین چه سنتی اگه نتیجه ای هست در اختیار جامعه بیمار قرار بدن دیگه این همه تعصب نداره!!طب شیمیایی و نوین که فعلا هیچ راهی پیدا نکرده برا کرونا و خدارو شکر ما از طب سنتی فعلا نتیجه دیدیم و کرونا گرفته ها هم خوب شدن به چشم دیدیم ....حالا شما هر جور راحتین
گردن مادرم درد گرفته بود و شش ماه تمام انواع و اقسام پزشکان توصیه و دارو نوشتند که تاثیر خاصی نداشت. یک لخظه فکری به ذهنم رسید و فقط با بادکش درمانش کردم. عین حقیقت است. این عمل ترکیبی از هر دو پزشکی مدرن و سنتی بود. از پزشکی مدرن موقعیت رگها و اعصاب را فهمیدم و از سنتی تجربه بادکش بر گرفتگی و قفل شدن. مسئله به سهولت حل شد و بیش از 2 سال است که هیچ شکایتی حاصل نشد.
این یکی از تجارب مفید از تلفیق این دو بزرگوار بود.
فک کنم دکانشان خوابیده .... طب سنتی عالیه برای خیلی از مشکلات ...
تاندون های انگشتان دست من بریده و پاره شده اند و انگشتانم حرکت نمی کنند. ممکن است یک پزشک سنتی اسلام ایرانی معرفی نمایید؟ یا بفرمایید دارو یا نسخه کدام یک از ائمه را عمل کنم تا تاندون ها بخیه یا خود بخود پیوند بخورند انگشتانم حرکت کنند و جمع شوند؟!یا در مورد پیوند شبکیه چشم یا پیوند کلیه یا تعویض دریچه قلب و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
اگه انگشتاتو پیوند دادی چرا حرکت نمی کنند؟
آیا پزشکان مدرن نتونستند کاری براتون انجام بدند؟؟؟
صرف بخیه زدن که کاری نداره ، و کار شاقی نیست که پزشکان دارن انجام میدن ، اگه تونستند حرکت انگاشتاتو برگردونند اونوقت بیا اینجا نظر بده.
میدونی همین پزشکانی که بخیه زدن بلد هستند ، روزی چند تا دست و پا رو بعلت بیماری دیابت قطع می کنند؟(بیماری دیابت هم بخاطر پیشرفت علم پزشکی مدرن و غذاهای مورد تایید وزارت بهداشت هست).

اگه به دستورات اسلام و طب سنتی خوب عمل کنی دیگه کار به اینجا نمیکشه که بخوای کلیه رو پیوند بدی.
در مورد دریچه قلب هم همینگونه عمل کن و به دستورات پیامبر و ائمه گوش کن تا دریچه قلبت همیشه سالم باشه
در قرآن آیه ای داریم که میفرماید انسان باید به غذای خودش نگاه کند ، یعنی غذایی که داری میخوری باید ببینی با بدنت چکار میکنه ، اگه مضر هست نباید بخوری و بجاش باید غذای سازگار با بدنت بخوری.
باید هم پزشکان چنین درخواستی داشته باشند، خبر دارید در این مدت که لوازمات سنتی اعم از مواد غذایی و طب، جایش را در خانه های مردم باز کرده چقدررررر میزان ذرامد پزشکان بیچاره کاهش یافته و دیگر نمیتوانند مثل سابق سفرهای فرنگشان را تمدید کنند.
طب سنتی و اسلامی بیشتر متمرکز بر پیشگیری است و در درمان هم انصافا موفق بوده است، افرادی که قبلا بیش از صد سال عمر میکردند همگی اصول طب های قدیمی را رعایت میکردند.
در طب جدید اگر استثناهایی مانند دکتر غریب را کنار بگذاریم، اکثرا فقط با روش های تجربی (آنهم با تجربه سالیان محدود) فقط به دنبال تجویز داروهای شیمیایی مضر هستند و یا افراد را با زور دارو و یا توسط جراحی چند سال بیشتر زنده نگه میدارند آن هم در فلاکت!
آقا سلام
هم طب سنتی خوبه هم مولکولی این مافیا بازی واین فریبستانی که وجود داره داره پدر بشریتو در میاره اگرخدادردل انسانها وجود داشته باشه مشکل حله عزیز
به قول شاعر عالمی ازنوببایدساخت وزنوآدمی
یا:
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیرخدا و رستم دستانم آرزوست
اللهم عجل لولیک الفرج
اون همه واست تایپ نکردم که منتشر نکنی!
پزشک امضا کرده تو یه بند نامه (3) حرفای بند هایقبلی و بعدی رو رد کرده چند چنده با خودش اگر طبسنتیاشتباهه دیگه درس تاریخ طب سنتیچه سیقه ایه
نمی دونم چطور میشه نتایج تحقیقات ۱۰ساله دانشگاهی رو نادیده گرفت وهچنین توصیه whoرو ایا نظام سرمایه داری خواهان چنین موضع گیری است
چی میگین
من خودم پارسال گفتن درد خیلی شدید سمت راست معده پیدا کردم
رفتم چند تا دکتر تا آخری گفت کیسه صفرا است.
همه دکترای نامحترم گفتن باید جراحی بشه و دربیاد و هیچ راهی نداره. رفتم طب سنتی پیش شاگرد دکتر خیراندیش و با سرکه انگبین درمانش کردم. نتیجه آزمایش سونو گرافی رو که برای دکتر بردم جشماش چهارتا شد گفت مگه میشه. گفتم شده.
و اینطوری شد که کیسه صفرا هنوز سرجاش هستش و از دست دکترای نادان نجاتش دادم.
الان هم مبتلا به کرونا شدم هر داروی دکترهای نوین رو بگی ریختم توی شکمم رفتم سراغ طب سنتی روز پنجم استفاده هست و خداروشکر بهبود پیدا کردم.
پدرم دو تا سنگ کلیه توی هر دو کلیه داشت. گفتن بلا استثنا باید جراحی بشه حتی سنگ شکن هم جواب نمی ده. بردم طب سنتی بعد چهل روز هیچ سنگی توی کلیه هاش نبود. دکتر شاخ در آورد گفت چکار کردی. ما هم چیزی نگفتیم چون اینها اعتقادی به این طب ندارند.
.
سلام، فعلا این دکترای مدرن هستن که دارن مردم رو سر کیسه می کنن، من از خود عوامل بیمارستان شنیدم که مگفت بیمارها رو به بخاطر اینکه پول زیادی بگیرن بی دلیل عمل جراحی تجویز می گیرن، توی بند رعباس که تا زیر میزی میلیونی به دکتر ها ندی نگاهت هم نمی کنن
لطفا احساسی برخورد نکنید. من مدتها گرفتار پزشکان بودم و پنج پزشک متخصص جراحی را تجویز کردند. با همین طب سنتی بیماریم درمان شدن و اکنون 18 سال از آن روزهای سخت می گذرد. داروی امام کاظم که مسخره اش می کنند واقعا درمان کننده سرما خوردگی است کافی است به جای محکوم کردن امتحانش کنید.
خیلی از اطبا نوین ما در بهترین حالت (یعنی زمانکه جناب دکتر مدرن از وقت گرانقدر علمی خودش برای مریض تخصیص دهد و شرح حال بگیرد ) عموما مبتی بر پروتکل ها و شواهد بیماری وپروسیجر ها ی از پیش تعیین شده است که باز فاصله ای عمیق بین بیمار و طبیت ایجاد می شود وتجویز داروها هم عموما نه بر مبنای شناخت دارو ها و تناسب اش با بیمار که بر اثر تبلیغ و ترویج شرکت هایی دارویی انجام می گیرد .( قلم من بشنکند اگر بگویم داروهای آزمایشی و .... یا ترفیع فروش و پورسانت و...) یعنی طب مدرن ما هم کمی تا قسمتی سنتی است و متاسفانه هردو برای ...... زیاده جسارت است . مردم باید خیلی هوشیار باشند چون امیدی به هوشیاری مسئولین نداریم
برای حفظ حقوق مردم صدا و سیما برنامه های زنده ای برای مناظره های علمی این دو گروه برگزار کند تا توان علمی شان و حرف هی شان بین دانشجویان طب و علما و مردم فرهیخته سنجیده شود
متخصصان عزیز یک مقدار دندان طمع خود کند کنند وبرای هر بیماری جراحی تجویز نکنند که برایشان نون و آبدار است متاسفانه در دنیای مدرن امروز همه چیز با پول سنجیدهمیشود و چرا اینها طب سنتی را برنمی تابند نیز برهمین قرار استوار است ماشالله آن دریچه کوچکی را که برای نیازمندان مانده را نیز میخواهند ببندند و بهتر است هر کس به انتخاب دیگران احترام بگذارد که از چه راهی میخواهد درمان شود
الف)بی سوادی طب نوین در برابر طب سنتی ملل آنقدر وسیع است که کافیه آزمونی عینی در برابر افکار عمومی برگزار شود ادعاهای توخالی پزشکان طب نوین و اعتلای طب کنارزده شده طب قدیم فقط آنجا افشا خواهد شد به امید آن روز
ب)بخشی از توانمندی طب نوین قابل انکار نیست
ج)تلفیق طب سنتی ایران طب فشاری ماساژ غوغا میکند
د)جهان باید بطرف طب ترکیبی برود
تو این وانفسای کرونا طب مدرن چه کرده که طب سنتی نکرده است.16
مگر کتاب قانون ابن سینا که قرن ها در دانشگاه های مختلف تدریس می شد و به کلی زبان ترجمه میشد، این هم جای بحث باید داشته باشه برای پزشک های ما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
در آن زمان سفر هم با اسب بوده حاضری با اسب سفر کنی ؟
علمای بزرگ اسلامی اتفاق نظر دارند که چیزی به نام طب اسلامی وجود خارجی ندارد بنابراین لطفا طب سنتی را همردیف طب اسلامی قرار ندهید و با ساده لوحی به اسلام و قران و ائمه توهین نکنید. احادیثی که در رابطه با مسایل پزشکی آمده تقریبا همگی اسناد ضعیف دارند یا قابل تعمیم به افراد دیگر نیستند. اگر با این تجویزها به افرادی آسیب برسد آیا شما ضامن هستید و جبران میکنید؟
غیر از این طب سنتی چیزهای زیادی مبنی بر شبه علم در فضای مجازی پخش میشود. باید آموزش داده شود چه چیزی را ما علمی میدانیم چه چیزی غیر علمی
اون کسانیکه این حرفها رو زدن خودشون میدونن که طب نوین هیچی نتونسته در درمان بکنه و میخوان اینطور جلو طب سنتی رو هم بگیرن، خوشبختانه طب سنتی و طب کهن اومده ترمز طب نوین کشیده!
متاسفانه ما امروز دچار افراط و تفریط شده‌ایم که آن‌هم به علت تعصب و ناآگاهی است.

بنده حدود ۱۲سال پیش با طب سنتی آشنا شدم و از آن زمان در این زمینه مطالعه و پیگیری می‌کنم.
هر چند پزشک و متخصص نیستم اما در حدی آشنایی دارم که بدانم طب سنتی چه هست و چه نیست.

برخی دوستان به شیادی‌هایی که به اسم طب سنتی انجام می‌گیرد استناد نموده و اصل آن را زیر سوال می‌برند.
آیا به نام علم پزشکی روز انواع شیادی‌هایی که انجام می‌شود را ندیده‌اند؟ آیا با همین استدلال طب نوین را هم رد می‌کنند؟

برخی می‌گویند که پزشکان جدید به طب سنتی اعتنایی ندارند یا آن را رد می‌کنند.
خیر اینچنین نیست، مرحوم دکتر مصطفوی کاشانی از اولین پزشکانی بودند که در این زمینه تحقیقات کردند و مقالات ایشان در دسترس است.
در حال حاضر هم در سلامتکده‌های طب سنتی که در شهرهای مختلف در ایران فعالیت می‌کنند تماما پزشکانی هستند که خود تحصیل کرده در رشته پزشکی نوین هستند و طب سنتی را هم در دانشکده پزشکی آموخته‌اند و در طب سنتی تخصص دارند.

بعضی گفته‌اند اگر طب سنتی کارایی دارد پس چرا دیابت و بیماری قلبی و برخی امراض مبتلا به را درمان نمی‌کند؟
پدر بنده حدود ۱۰سال پیش مبتلا به گرفتگی عروق قلب شد و بعد از مراجعه به یک فوق تخصص قلب، توصیه به عمل جراحی شد، پدرم راجع به داروهای گیاهی و طب سنتی سوال کرد و آقای دکتر با لحن تمسخر آمیز فرمودند اینها حقیقت ندارد و تنها راه جراحی است.
پدرم تصمیم گرفت با مشورت من به یک متخصص طب سنتی مراجعه کند و اگر جواب نگرفت عمل کند.
با راهنمایی یکی از دوستان به آقای دکتر احمد ثاقبی در مشهد مراجعه نمودیم.
ایشان هم در پزشکی نوین هم در طب سنتی تخصص دارند و آن زمان دانشیار دانشکده پزشکی بودند.
تا جایی که به خاطر دارم ایشان یک جوشانده و شربت و شاید هم یک داروی دیگر تجویز نمودند و پدرم با مصرف همان موارد به طور کامل درمان شد.

پدر بنده که به سختی از ۱۰ تا پله می‌توانست بالا برود
بعد از ۲ الی ۳ ماه
به راحتی از می‌توانست از پله‌ها تا چند طبقه هم بالا برود.

اگر کسی واقعا دنبال این باشه که حقیقت رو بدونه باید زحمت تحقیق و مطالعه رو به خودش بده نه اینکه با یک نگاه سطحی قضاوت کنه.
بنده یکماه شاید هم بیشتر مشکل معده درد داشتم نمی‌توانستم ب تمامی دکترهای مدرن مراجعه کردم کلی آندوسکوپی و آزمایش بی نتیجه
فقط فقط با دو هفته طب سنتی و رعایت اصول غذایی در کنار داروهای گیاهی کامل خوب شدم
طب سنتی تغذیه درست رو تجویز می‌کنه
طب سنتی مثل داروهای شیمیایی در از عوارض های خطرناک نیست
من ب این طب ایمان دارم
و الآنم هم مشکل کولیت روده ام تحت درمان طب سنتی واقعا راضی هستم
آقای متعصبی که نوشتی طب مدرن صد ساله و در مقابل طب سنتی با هزاران سال هنوز کودکه...اصلا منطق و عقل و سواد و هیچی تو حرفت نیست...چون علم صد سال اخیر جهان رو چنان متحول کرد که هزاران سال نتونست...قدیما یک سوم کودکان زیر دو سالگی می‌مردند...بیماری های ساده امروزی باعث مرگ میشدند حتی تو سنین جوانی...اگر به علم گذشته بخواهید بسنده کنید پس خورشید دور زمین میگرده ....و فیزیک کوانتوم از فیزیک نظری عقب مونده تره
سلام.یه نفر توی کامنتا نظر داده بود که برا کسی که در مراحل ابتدایی نکروز سر فمور بودن و با طب سنتی درمان شدن،،میشه لطف کنید بگید کجا؟؟واگه نتیجه گرفتید بگید چ داروهایی مصرف کردید،واقعا احتیاجه،،خواهشا جواب بدید
اونایی که پزشکی مدرن رو رد می‌کنند که طاعون وبا آبله و در حال حاضر تا حد زیادی کرونا رو کنترل کرده مرد باشن هر وقت مریض شدن دکتر نرن برن پیش همون کارشناسان طب سنتی. ابوعلی سینا ۵۶ سال بیشتر عمر نکرد. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
باسلام
متاسفانه مافیای پزشکی نوین به طب سنتی و اسلامی اجازه ی راستی آزمایی و قد علم کردن نمی دهد و با بی انصافی هر چه تمامتر این علم شریف را که به درمان انسانهای زیادی کمک کرده و می کند، زیر سؤال می برد و به مردم حق انتخاب نمی دهد تا با هر طبی خواستن خودشان را درمان کنند.
نمونه های زیادی داریم مانند داروی امام کاظم که موارد درمانی بسیار زیاد داشته اند و امروز استقبال مردم از طب اسلامی و سنتی بسیار خوب هست چرا که نتیجه درمان را دیده اند
توصیه ی من به دوستان این هست که تعصب را بگذارند کنار و به دنبال حقیقت باشند.
من خودم برای جوش هام رفتم ط سنتی در عرض چند هفته صورتم ماه ماه شد ولی بعد درمانم چن هفته بعد برگشت رفتم بهش گفتم گفت باید هر دوهاه یه بار بیای درحالیکه من ۴ ماه بود میرفتم جالبه بعد ها رفتم برای یه مشکل دیگه همون دارو ها رو داد برای یکی از فامیلامون ک مشکل دیگه ای هم داشت همونا رو داده بود تازه داروهاشم خداتومن بود چیزی ک عطاری میفروخت ۵ تومن اون موقع این میفروخت ۱۷ تومن خیلیییی عوضی بود تازه همه سرش قسم میخورن من که اعتقادی ندارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار