بازدید 20933

مجلس یازدهم و چرایی حاشیه‌ساز شدن «واکسن آنفلوآنزا، دناپلاس و ودیعه مسکن»!

در حقیقت هر یازده دوره مجالس شورای اسلامی، وجه انقلابی را داشته اند. بهتر بود که نمایندگان مجلس یازدهم در تعریف این عنوان پارلمان در دوره جدید بر این موضوع تاکید می‌کردند که اگر در ده دوره قبلی مجلس شرایط به گونه‌ای پیش رفته که در بعضی مسائل و موضوعات انقلابی گری کمرنگ‌تر شده است؛ مجلس یازدهم به دنبال آن است که بعد از چهل سالگی انقلاب می‌خواهد بار دیگر این آرمان را پررنگ‌تر کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 25 September 2020

بررسی کلیات طرح «جاماندگان از سهام عدالت» در جلسه سه‌شنبه صحن علنی مجلس/  جاماندگان کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند | اقتصاد آنلاین

مجلس دهم چنان مردم و به ویژه طبقه هوادار خود یعنی اصلاح طلبان را ناامید کرد که یکی از عوارض این موضوع پایین آمدن بسیار جدی سطح مشارکت مردم در انتخابات بود؛ دومین عارضه عملکرد نامطلوب مجلس قبل از دست رفتن کرسی‌های سبز بهارستان برای بسیاری از نمایندگان سابق و سپردن آن به افراد جدید به ویژه از جریان اصولگرایی بود؛ اما حاشیه‌های مجلس با وجود تغییر بیش از ۷۵ درصدی ترکیب آن همچنان تمام نشدنی است.

به گزارش «تابناک»؛ وجه تمایز جدی مجلس یازدهم نسبت به مجالس گذشته و شاید نقطه اشکال آن این است که نام آن «مجلس انقلابی» گذاشته شد. از این موضوع دو برداشت متفاوت می‌توان کرد که شاید مخالفان و رقیبان نمایندگان فعلی تمرکز خود را بر تفسیر از این عنوان مجلس بگذارند که تاکنون هم گذاشته اند. به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس یازدهم باید در این خصوص توضیحی می‌دادند؛ با این هدف که معنای «مجلس انقلابی» بیشتر شکافته شود.

این موضوع یعنی «مجلس انقلابی» اگر هدفش این باشد که نفی عملکرد گذشته بکند، یعنی مجالس قبل از خود را غیر انقلابی بخواند، طبیعتا اشتباه است، چون مجالس شورای اسلامی در ده دوره قبلی تماما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته و حتما آن‌ها نیز انقلابی بوده اند. حالا اگر افرادی هم در این مجالس پیدا شده اند که این گونه عمل نکرده اند، به معنای نفی عملکرد و شکل کلی شکل گیری این مجالس نمی‌تواند باشد.

در حقیقت هر یازده دوره مجالس شورای اسلامی، وجه انقلابی را داشته اند. بهتر بود که نمایندگان مجلس یازدهم در تعریف این عنوان پارلمان در دوره جدید بر این موضوع تاکید می‌کردند که اگر در ده دوره قبلی مجلس شرایط به گونه‌ای پیش رفته که در بعضی مسائل و موضوعات انقلابی گری کمرنگ‌تر شده است؛ مجلس یازدهم به دنبال آن است که بعد از چهل سالگی انقلاب می‌خواهد بار دیگر این آرمان را پررنگ‌تر کند.

شاید همین عدم تعریف شفاف و دقیق و همچنین ضعف در تشریح دقیق مسائل و اطلاع رسانی، باعث شد که بسیاری از موضوعاتی که در دوره‌های قبلی، جزو حقوق و نیاز‌های نمایندگی مجلس بوده، در این دوره حساسیت برانگیز جلوه کند و واکنش‌های زیادی نسبت به این موضوعات در رسانه‌های منتقد جریان اصولگرایی و مجلس یازدهم و همچنین فضای مجازی شاهد باشیم. در موضوع استفاده نمایندگان از خودرو و ودیعه مسکن شاهد حاشیه سازی‌هایی در این خصوص بودیم، ولی در ماجرای بهره مندی از واکسن آنفاوآنزا به درستی شاهد انتقادات نسبت به مجلس و نمایندگان بودیم.

در موضوع بهره گیری نمایندگان از خودروی دنا پلاس اتومات، ماجرا از این قرار بود که علیرغم بهره گیری نمایندگان مجلس در ابتدای شروع به کار از خودرویی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، این موضوع تبدیل به یک حاشیه برای پارلمان نشینان شد. در آغاز به کار مجالس شورای اسلامی، معمولا فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شده تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه قابل انتخابات در آن وجود دارد.

در حالت اول، استفاده از خودروی مجلس با راننده است که در این صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود. دومین شکل بهره گیری نمایندگان از خودرو، تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی است که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.

سومین شکل ارائه خودرو به نمایندگان مجلس یازدهم هم اینگونه بود که فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود. (قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن سه ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.)

پس از به وجود آمدن حواشی بسیار درباره دادن خودروی دنا پلاس به نمایندگان مجلس یازدهم، «احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، چون بیشتر وکلای ملت برای رفت و آمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند.

وی افزود: در دوره‌های قبل ما ۲۵۰ خودرو در مجلس داشتیم که به تعداد آن‌ها راننده وجود داشت. این ماشین‌ها، ماهیانه ۱۲ میلیون تومان هزینه داشتند؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتا ماهی ۴میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند و این امر حدود ۱۱۱ میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: شرکت ایران خودرو اعلام کرد که به تعداد نیاز ما، پژو پارس و دنا دارد؛ بنابراین، ما انتخاب خودرو را به اختیار نمایندگان گذاشتیم که عده‌ای دنا و تعدادی دیگر پژو پارس را برگزیدند. وقتی حدود چهار ماه پیش تصمیم گرفتیم برای نمایندگان اتومبیل تهیه کنیم، خودروی دنا حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و این نرخ در همین مدت زمان کوتاه به ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

پرداخت ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی هم از مسائل و موضوعاتی است که بازتاب‌ رسانه‌ای بسیاری پیدا کرد و باعث ایجاد حواشی بسیاری برای نمایندگان مجلسی شد که عنوان «انقلابی» دارد، ولی واقعیت این است که این موضوع در دوره‌های مختلف مجلس، یک روال عادی و طبیعی بوده که البته بخشی از آن هم به انجام اقدامات حفاظتی از نمایندگان مجلس بازمی‌گردد، ولی افزایش سرسام آور قیمت‌ها و طبیعتا بالا رفتن قیمت اجاره ها، عددی که در اختیار نمایندگان قرار گرفته را درشت کرده است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس در این باره و حواشی پیرامون آن عنوان کرده است: در این دوره هیات رئیسه تصمیم گرفت به نمایندگانی که در تهران مسکن دارند و نیاز ندارند، سرویس ندهد و برای بقیه نیز قرار شد به نحوی عمل شود که نمایندگان در قسمت‌های پایین شهر سکونت گزینند.

موضوع دیگری که باعث ایجاد حاشیه برای مجلس یازدهم شده، اختصاص ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا برای مجلس است که طبیعتا ارتباطی به نمایندگان ندارد و حتما نهاد‌های اداری و همچنین مسئولان امر در حوزه اجرایی و سلامت مجلس، باید پاسخگوی آن باشند. اگر لابی از سوی نمایندگان برای تخصیص این سهمیه صورت گرفته باشد، حتما کار نادرست و زشتی است، اما بازگرداندن واکسن‌ها نشان می‌دهد که عزمی برای تافته جدابافته حساب کردن نمایندگان حداقل از سوی خود آن‌ها وجود نداشته است.

در همین زمینه، مدیرکل سلامت مجلس شورای اسلامی در واکنش به دریافت ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا از سوی پارلمان یادآوری کرد: مقرر شد به دلیل شرایط خاص امسال، ۱۵۰۰ واکسن تخصیصی به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.

به هر حال دو انتظار خیلی جدی از مجلس یازدهم و نمایندگان آن می‌رود؛ اول اینکه اعلام کنند هدف از کاربرد واژه «انقلابی» نفی انقلابی بودن سایر نمایندگان و مجالس گذشته نیست و طبیعتا هدف آن‌ها احیای اهداف انقلابی است که احیانا در چهل و دو سال گذشته کمرنگ شده است. دوم آنکه شفافیتی که تاکنون در موضوعات مختلف از جمله حواشی اخیر نشان داده اند، همچنان ادامه دهند تا حاشیه سازان را به حاشیه ببرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۹
این قسمت : ماله کشی تابناگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
:)
ناشناس
| Malaysia |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ماله کشی رسانه تابناک
خجالت بکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شنبه ۵ مهر ساعت ۱۱:۰۷
دلار ۲۹۳۰۰
سکه ۱۳۵۰۰۰۰۰
بورس همچنان درحال سقوط
دلار فقط یک قدم مانده تا ورود به کانال ۳۰ هزارتومان
علی برکت الله !!!!!!
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
در این ثلث انتظار قبولی با تک ماده مجلسیان را داشتیم که متاسفانه با بیرون زدن دم خروس واکسن و دنا پلاس محقق نشد
مجلس دهم ویازدهم وهفتم نداره..همه میخوان جیب خودشونوپرکنن...اصولگراواصلاح طلب وغیره هم نداره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
تعجب از اینکه مردم هنوز میگن رئیس جمهور این بلاها رو بر سر مردم آورده میگن تقصیر مردم بوده به روحانی رای دادن واقعا تعجب آور هست یعنی نمی بینن رئیسی و قالیباف هم نتونستن رضایت مردم رو بدست بیارن
اینا نماینده ماها نیستند پس زیاد بهشون نپردازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
احسن اینها نماینده 5% هستند
پس کو استیضاح رئس جمهور، مجلسی ها نماینده مردم نیستید بلکه نماینده دولت هستید
آقاجان ناراحتن چرا بیشتر از سه درصد کسی بهشون رای نداده...
کافیه که اصولگرا باشی وتندرو از همه جا مصونیت دارید
باز هم ماله کشی
این مقاله خیلی یکسویه و به نوعی در دفاع از مجلس یازدهم نوشته شده.اما خب به نویسنده باید گفت ایندگان قضاوت خواهند کرد و یا جوجه ها را ....و یا شاید سالی که نکوست...بهر حال ان شاالله که مجلس خودش را پیدا کند و خدای ناکرده مثل ان رییس جمهور شجاع و انقلابی عمل نکند
تابی جان قانع قانع شدم .
منظورتون اینه که واژه انقلابی را بردارند تا راحت تر بتوانند از رانت استفاده کنند.
نخیر قربان! الان شرایط کشور با سال های قبل فرق دارد. قبلا که کسی اعتراض به دادن اتومبیل به مجلسیان نمی کرد به علت این بود که یک کارگر ساده هم می توانست به نمایندگی خودرو محل زندگیش مراجعه کنه و در کوتاهترین زمان با اقساط اتومبیل بخره.
اما حالا چه؟! چرا فقط باید ملت در مقابل تحریم ها مقاومت کنند؟! خوب مسئولین هم کمی مقاومت کنند و از اتومبیل های شخصی شأن برای کارشان استفاده کنند. اشکالی دارد؟!.
می‌بینید که این مسئله ربطی به واژه انقلابی ندارد. توقع مردم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ریاضت و مقاومت همگانی است که مسئولین شامل این همگان می شوند. همین!
اخه این مجلس خیلی ادعا داشت
خوبه همه اصولگرا هستن. وگرنه اگر اصلاح طلب بودن هر یک از این موارد کلی شانتاژ به همراه داشت
دروغ دروغ دروغ
یعنی این نمایندگان پول خرید خانه و خودرو را ندارند و باید کمک مالی به آنها شود
به واقعیت دولت با ارائه مسائل خدماتی و رفاهی به مجلس د هدف را پیگیری می کند.
۱ جلوگیری از مطالبات مجلس از دولت
۲ بردن ابروی نمایندگان و نشان دادن اینکه شعار انقلابی از ایتدا پوچ بوده و این نمایندگان هم به فکر جیب خود هستند تا مردم
۳ تخریب وجه نمایندگان بین مردم.

اقایون نماینده مواظب باشید پنیر مجانی فقط توی تله موجود است.
به سمت تله روحانی نروید و وسوسه نشوید
آمدی دفاع کنی اب به شیر بستی. عزیز دل، مگر همه مشاغل کشور ادم نیستند. مگر برای استاد دانشگاهی که باید در تهران یا شهرستان اقامت و تدریس کند ، دانشگاه خانه و ماشین تخصیص می دهد که برای مجلس چنین شود؟ هرگاه نمایندگان مجلس تصویب کردند که همه صاحبان مشاغل دولتی از مزایای مسکن و خودرو یکسان برخوردار شوند، خودشان هم بفرمایند از مزایای مسکن و خودرو استفاده کنند. در ثانی اگر یک روال غلط از گذشته بوده است، چرا نباید هیچ وقت این رویه غلط اصلاح شود؟ گیرم نمایندگان دوره های قبلی از محل رانت بهره برده باشند، ایا نمایندگان انقلابی امروز هم باید از همان رانتها برخوردار شوند؟ این چه دفاعی است که می کنید؟
این مجلس شورا جز هزینه و مشکل هیچ خیری توش نیست
خوشحالم رای ندادم

دیگه گول نمی خورم

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
عین خودم
کار در شرایط عادی ارزشمند است ولی کار زیر فشار اصلاحاتچی ها اجر جهاد مجلس مظلوم را کامل میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
زیر فشار دنا پلاس گرفتن؟
اگر فشار نبود لندکروز میگرفتن حتما
درجه انقلابی گریشون با دنا پلاس مشخص شد.خدا به داد ملت برسد.
تابناک ممنونم که تفسیر منصفانه ای از مجلس نوشتی
این نمایندگان
چطور ممکن است چکیده بیش از هشتاد میلیون ایرانی چنین افرادی باشند ،

نمایندگان مجلس باید همه از وکلا و وزرا و سیاستمداران با دهه ها تجربه کاری باشند ،باید در حد یک استاد دانشگاه آشنا به قانون اساسی باشند ،
ولی گمان نمی کنم جمع فعلی تا قبل از نمایندگی حتی یک بار هم کتاب قانون اساسی را از نزدیک دیده باشند
سوال اساسی این نیست که طبق قانون بوده یا نبوده و‌ تخلف شده یا نشده و یا صرفه جویی شده یا نشده؟؟؟!!!
سوال اینست که آیا مردم هم در شرایط یکسان با نماینده هستند یا نه؟
و اینکه نماینده آیی که میلیاردی برای رسیدن به کرسی مجلس هزینه میکند اگر درآمدهای پنهان او فقط همین هاست ؟ که چه نیازی دارد به این مبالغ اندک و ناچیز به نسبت هزینه های انجام شده و اگر این سر تخته یخ شناور در اقیانوس مجلس هست وای به حجم هزینه های سرباز نماینده بر مردم و آنوقت هزینه میلیاردی برای تصدی کرسی مجلس دیگر جنبه الهی ندارد و سرمایه گذاری تلقی میشود
بجای این توضیحات توجیه گرانه، شایسته هست همه این رانت های پنهان و آشکار نشده را بیان کنید تا کاملا مشخص شود درآمدهای ناشی از اینهمه هزینه های گزاف مانند بعضی چیزها حباب چند هزار درصدی دارد
اگر صرفه داشت اصلا بجای نماینده همه مردم خودشان میآیند مجلس و نمایندگان بروند جای مردم
بگویید مجلس مطیعین نه مطلعین! چون برای نمایند شده مطیع باید باشی و نه مطلع! و این درد کشور ماست بدبختانه
واقعا با این روش شورای نگهبان و این روند منتظر چه مجلسی بودید؟
تعجب می کنم که تعجب می کنید.
مجلس مثل طبل تو خالیست
مملکتی که درعرض مدت کوتاهی قیمت ازدویست به ششصد میرسد نماینده می خواهد چکار ؟ درسرکشی به حوزه های خود چه گلی قراراست بکارند .
وضعیت فعلی را دریک بیت شعرمیشه خلاصه کرد:
هرکی به فکرخویشه
کوسه به فکرریشه
دقیقا این انقلابی گری که می گید قراره چیکار بکنه
کل شعارهای امقلاب که یا از یاد رفته یا برعکس انجام شده
اشرافی گری بی داد میکنه
افراد یقه سفید و ورای قانون داریم
رانت و چپاول بیت المال داریم
ناعدالتی داریم
فقر داریم
فحشا و فساد داریم
قراره بعد از ۴۱ سال این انقلابیون چیکار بکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
شما اهداف رو اشتباه گرفتی آخه !!!
اصلگرایان مجلس یازدهم بویی ار انقلابیگری نبرده اند. این هم یک نظریه است که ثابت شده نیست . حال کدام نظت که انقلابی نبریه درست است. زمان نشان خواهد اد . تا همین امروز نشانگر این است مه انقلابی نیستند و خود را انقلابی قلمداد میکنند.
سفره ای پهنه، بخورید و بیاشامید و حرف نزنید، فقط اندکی کار کنید
من بعنوان یک شهروند ایرانی نه تنها ازنمایندگان 10دوره قبل بلکه نمایندگان11را نه اعتمادارم ونه اعتماد میکنم ونه اینهارا متدین وانقلابی میدانم بلکه اینها را انقلابی نما میدانم درماه گذشته رهبری اینهارا لقب جهادی وانقلابی داد نگذاشتند این القاب خشک شود بله هردوره مثل این دوره ازهم سبقت میگیرند که چرا دوره قبل داشتند مانداریم چرا اونا بردن مانبردیم این تفکر تفکر انقلابی وجهادی نیست هیچ بلکه عوام فریبی بیش نیست اگر نمایندگان ادوار گذشته برای ملت کارنکردند پس حتما شماهم نباید کارکنید دوستان نمایندگان اقلیت ملت شماها دارید چه کسانی را گول میزنید؟ مردم را؟ دین را؟ اسلام وشهدا ورهبری را؟ نه خیر اگر کارتان برای خدا نباشد وریاکار وتزویر درکارتان باشد خواه ناخواه خداوند رسواتان میکند پس انچه هستید ومیگویید باشید اگر اصولگرا وجهادی وانقلابی هستید باید مرام ومسلک وروش این القاب را هم داشته باشید دوستان نمایندگان مجلس که الان هرکدام ازشماها از سردار شهید سلیمانی خاطره میگویید من بودم وسردار بخدا دروغ میگویید شاید حتی درطول عمرتان یکبار ازنزدیک با سردار مصاحفه هم نداشتید چه برسد به خاطره داشتن وحالاگیرم باسردار همرزم بودید ایا واقعا شما انگشت کوچیک سردار هستید؟ سردار درسخنرانی نه به مقام مسئولی توهین میکرد ونه تهمت میزد وحتی برای دختران وبانوان بی حجاب با لحت مهربانانه ودیندارانه سخن میگفت... بخواند حالا باشهدا وسردار سلیمانی ورهبری هستید پس درعمل هم اثبات کنید نه لق لقه زبان باشد سردار خودروی دنا پلاس داشت؟ سردار دنبال ماموریت خارج ازکشور بود ؟ چرا دارید فیلم بازی میکنید بخدا بخدا کسی بنام دین وبنام خدا وقران وشهدا انچه هست نباشد وتظاهر به دینداربودن بکند خداوند رسواش میکند همانگونه درمورد هدایای لاکچری اق شیخ مورد نظز من وکشور ایشان دربالای منبر نه تنها اقای هاشمی را با خاک مساوی کرد بلکه به خانواده اش هم رحم نکرد اخرش چی شد ایشون اگر روحانی باتقوا وزاهد وساده زیست بودند هدایای چند ده میلیاردی را به هربهانه ای قبول نمیکردند والان درسعادت بالا سکونت نمیگزیدند بلکه باید حرمت لباس روحانیت که بنابرقولشان لباس پیامبر هست شان این لباش باید محفوظ میشد روحانیت باید درمناطق محروم مثل فقرا زندگی کنند تا اثرات تبلیغی انان برجان وجسم مردم نفوذ کند نه ازروی شکم سیری دربالاشهر سکونت داشتند اینگونه علماها ادم را یاد ال زیاد میندازد شماها هم همینطور لااقل حرمت رهبررا نگه دارید که شماهارا انقلابی وجهادی لقب داد وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
احسنت احسنت
مجلسی که مردمی نباشد همین می شود که شده .
وقتی نسبت به مجلس قبلی الان خودشان می گویند این چیزها وجود دارد ولی قبلی ها نمی گفتند یعنی شفافیت
یعنی انقلابی بوذن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
تو ازانقلابی بودن وجهادی بودن چی میدانی؟تو وامثال تو دین وشهدا وابروی ملت ایران را با یک لقمه ساندویج وساندیس میفروشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
یعنی مثلا اختلاس کنند و بگویند اختلاس کردیم . اینطوری مشکلی نیست؟؟؟ ما مجلس مردمی میخواستیم
این چه کاریه اول خونه ، دنا ، واکسن را می گیرند بعد میگن ما خبر نداشتیم آن را پس می دهیم خوب از همون اول که فرم را پر می کنند بگن ما نمی خواهیم
آخر دوره هم که معلوم میشه همشون همه چیز را گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
کجای کاری انقد وقیح شدن که خیلیا راحت کلیپ پر کردن گفتن اصا پس نمیدیم
این آقایون و اندک خانمها برای بدست آوردن این مزایا می خواهند که نماینده بشن ..باکی ندارند.....چند صباح دیگر هم ملت یادشون میره.اینا هم به مرادشون رسیدند..بدا به حال ما مردم..
به نام خدا
به امید خدا
جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا
نقد مالیات خانه خالی
لطفا با دلتان بخوانید نه چشمتان.
ایرادات متعدد طرح عجیب مالیات خانه های به اصطلاح خالی!
1- این جناب خاندوزی علاقه زیادی به خودنمایی داره. یک ماه است هر روز مصاحبه دارد.
2- این طرح ناعادلانه و مانع حفظ دارایی مردم در سقوط ارزش پول و باعث فرار سرمایه به خارج است.
3- ویلاهای خودشان را معاف کردند.
4- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رفته اند.
5- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی در خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
6- خانواده 2 نفره یک خانه معاف داشته باشد در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار 5 یا 6 یا 13 نفره هم فقط یک خانه؟!!!
7- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه بعدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مسکن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
8-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سند دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم تعیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
9- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟
10- خانه 25 متری هم مشمول مالیات است؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح!
11- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت می شود، چرا در این طرح نیامده؟
12- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقشه، چه می شود؟
13- مالیات از سود گرفته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول 90 محاسبه شود نسبت به نرخ تورم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
14- قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مسکن باید بدهد؟
15- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
16- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
17-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خانوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
18- قانون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسنجی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشور را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
19- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
20- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشها کجای این طرح بود؟
21- رقم 6 برابری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
22- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتیجه اش، همان است.
23- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد می کردید و این طرح که دست پخت همانهاست.
24- هرکدام از این ایرادها به شکست کامل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
25- کاهش ارزش پول ملی عمل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خانه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کند.
26- با اوج گیری نرخ تورم، هر چند به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا واقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آنهم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیاردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلوت 20 متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زیرا لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندارد.
27-توقع از مردم برای عدم جلوگیری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست.
28-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
29-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
30- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص مواو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه جایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
31- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتار و دلسوز است.
32 – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
33- اصل مالکیت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با این طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالیتهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
34- این طرح از همان ابتدا هم در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوزه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
35- مالیات بر خانه‌های خالی چندان ابزار قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
36- این قانون امسال اجرایی شود، چندان بر قیمت مسکن تأثیر نمی‌گذارد.
37- براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده می‌شود نه هر شخص که ناعادلانه است.
38- به هر کد ملی یک آدرس پستی اختصاص داده می‌شود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود.
39- در این طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن است اعضای خانواده‌اش در مناطق مختلف زندگی کنند.
40- خرید خانه‌های قولنامه‌ای توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیان در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
41- افراد کد ملی ندارند و خانه آن‌ها شامل مالیات می‌شود.
42- در اکثر کشورهای جهان صرفاً به‌خاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آن‌ها اقامت دائم تعلق می‌گیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
43- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای طرح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای زیادی برای خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کند.
44- تعداد قابل‌توجهی مسکن در مناطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آن‌ها به دست احتکارگران و بانک‌ها هستند نه مردم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ تا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهند؟؟!!
45- و .........
لطفا و خواهشا، سریع اصلاح طرح فاجعه خود را مطرح کن.
لطفا هم اینجا و هم مستقلا، منتشر کنید.
ممنونم
پاسخ ها
MOSTAFA
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
وصیت نامه پتروس فداکارو نوشتین.اینقدر زیاد
برخی اومدن مجلس بخوربخور انقلابی بودن کیلو چند
این کشور جای زندگی نیست
اصا معلومه یه دنا پلاس رو بخاطر یه گیربکس عوض کردن 140میلیون گرون میکنن!!!!!
و صدا مجلس و هیجا در نمیاد طبیعیه بعد خبر دادن ماشین از دم قسط در بیاد تازه معلوم نیست به شورا رقابت چی دادن هنو صداش در نیومده!!
اصا معلومه یه دنا پلاس رو بخاطر یه گیربکس عوض کردن 140میلیون گرون میکنن!!!!!
و صدا مجلس و هیجا در نمیاد طبیعیه بعد خبر دادن ماشین از دم قسط در بیاد تازه معلوم نیست به شورا رقابت چی دادن هنو صداش در نیومده!!
بسم الله القاصم المنافقین والفاسدین

سلام علیکم

⛔یک پروژه امنیتی برای فلج کردن مجلس
/ از هشتگ دنا پلاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ببین علی اقا تا امثالی مثل تو درکشور داریم بخدا نه تنها کشور بلکه مردم کشور بواسطه شماها دررنجند به شما بگویند بگید الان روزه میگید روزه بگسد شبه میگید شبه بگید مرگ برفلانی میگید مرگ برفلانی فرداش بگن حالا بگید درود برفلانی میگید درود برفلانی
احسنت احسنت
واقعا من یکی موندم. چی بنویسم مردم ایران فکر میکنند دشمن و تحریم فقط ارزش پول ملی اش را به این روز انداخته .غارت بی حساب وکتاب اموال عمومی توسط وکیل وزیرو مدیر......وعدم حساسیت مقامات مافوق مسیولوگسترش و شکسته شدن قبح این مسایل در بدنه حکومت چه پیامدهایی برای این جامعه دارد واقعا این مجلس چه گره ای می خواهد از مشکلات مملکت بگشاید که این همه هرینه روی دست جامعه می گذارد
منطقی که فکر کنیم الان بخشدار یک بخش از شهرستان های کوچک هم ماشین دارن، حالا فرماندار و شهردار و... بماند که معمولا ماشینای شاسی بلند در اختیارشون گذاشته میشه، از طرفی مردم هر مشکلی پیش میاد میگن پس نمایندگان کجا هستن، مخصوصا در شهرهای کوچک این انتظار خیلی زیاد، از طرفی اگر نماینده به اندازه نصف یه بخشدار امکانات بهش داده بشه حاشیه ایجاد میشه
احساس میکنم مردم ما فراموش کردن مطالبه گری به چه معنیه، منطقی هم باید در کار باشه
تابناک جون تو که ماله کشیدی یه ماله هم روی انتخاب بذر پاش یه ماله روی انتخاب هیات رییسه یک ماله هم ........میکشیدی
خیلی جالبه می گه 4 ماه پیش که ماشین انتخاب می کردیم دنا پلاس بوده 220 میلیون تومان و الان شده 600 میلیون تومان...وای به حاله مجلسی که این گرانی را می بینه و باز میره از اینا ماشین بخره...اینقدر انقلابی نیست که بتونه پاسخگو کنه این خودروساز رو در خصوص افزایش قیمت و از طرفی اینقدر انقلابی نیست که با این وضعیت قانون آزادسازی خودروی دست دوم را تصویب کنه تا همون دناپلاس رو به قیمت 100 میلیون تومان برای مجلس بخره و اینجوری صرفه جویی اقتصادی کنه.
یه سری کاراشون انقلابی بود
مثلا تاجگردون رو انداختن بیرون
گفتن تا اونجا که میشه قانون جدید تصویب نمیکنیم و دنبال اجرای قوانین قبلی هستیم و ...
واسه شفاف سازی اموال نماینده ها یه کارایی کردن
و...
اولاً، ایران خودرو چطور برای نمایندگان مجلس اتومبیل دارد ولی برای مردم ندارد؟ ثانیاً، با چه تعرفه ای دستمزد راننده نماینده مجلس 4 میلیون تومان است؟! اگر راننده استخدام می کنند ما هم فرم پر کنیم! اگر هم به بهانه دستمزد راننده اضافه حقوق پرداخت می کنند بحث دیگری است.
اخه نماینده ای که با 10000 رای رفته تو مجلس هزار تا ادا واتواردر میاره انگار با ده ملیون رای رفته اونجا؟
استدلالتون اینه که مجلس های قبلی هم اینطوری بود پس مشکلی نیست . نه آقا مجلس های قبلی هم اشتباه کردند. مجلسی که دنا پلاس تحویل بگیرد هرگز توان ایستادگی در برابر تولید کنندگان خودرو های بی کیفیت با قیمت های سر به فلک کشیده را نخواهد داشت و شاید برای همین هم وضعیت خودرو در کشور اینگونه است . چرا که در ابتدای کار به مجلس باج داده شده
با سلام
چرا سال های پیش رسانه ای نشد. ما این همه هزینه وکیل و وزیر و دولتی ها می دهیم و آخرش ملت گریبه هستند. کدام وزیر استیضاح شد ، رئیس جمهور از او در مورد چند سال خرابکاری سئوال شد، دلار 4200 ( جهانگیری ) چه شد . خدایا به ملت ما بینایی ، مدیران و وکیل های دلسوز ،مومن ، خداترس ..... عنایت فرما
تو را بخدا کسی که با 3درصد آرا رفته تو مجلس ، چه انتظاری دارید ازش
اینهانماینده دولت ووزیرهستن نه نماینده مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر