بازدید 45489
دو هزار و دویست و سی و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

درخواست حسین هدایتی از رییس قوه قضاییه از داخل زندان / چه کسی جانشین عارف در شورای عالی اصلاح طلبان می شود؟ / هشدار دهقان به ترامپ: با دم شیر بازی نکن

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ایران به توافق‌نامه خرید واکسن کرونا پیوست / رونمایی از نشان وزارت خارجه در دویستمین سال تاسیس / پیشنهاد ظریف: بدون مذاکره، زندانیان دو تابعیتی را با آمریکا مبادله می‌کنیم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 24 September 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار سردار دهقان به ترامپ: با دم شیر بازی نکن
دهقان با بیان اینکه اگر امید ما به کسی جر خدا و تکیه ما جز به ملت نباشد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم تأکید کرد: برای حل این مشکلات ما به حضور همه‌جانبه مردم در عرصه‌های مختلف جامعه نیاز داریم بنابراین باید مانند دفاع مقدس همه شکل‌های دفاع در مقابل همه شکل‌های تهاجم دشمن شکل بگیرد.وی مطرح کرد: امروز در درون خود آمریکا هرروز یک اختلاف رخ می‌دهد و افرادی مانند جان بولتون که پیش‌ازاین سیاست‌گذاری آمریکا را بر عهده داشتند حرف‌هایشان نتیجه معکوس می‌دهد.مشاوره فرمانده معظم کل قوا در امور صنایع دفاعی عنوان کرد: آن‌ها گمان می‌کردند اگر آمریکا از برجام خارج شود می‌توانند ظرف سه ماه سبب فروپاشی اقتصادجامعه ایران شده و با ایجاد نارضایتی در مردم و آشوب فراگیر به اهداف خود برسند، اما ما به رئیس‌جمهور آمریکا ترامپ می‌گوییم بازی کردن با دم شیر پیامد میمونی برای تو ندارد.

واکنش سردار نجات به مستند بی‌بی‌سی فارسی
سردار حسین نجات درباره مستند اخیر بی‌بی‌سی فارسی در مورد جلسه فرماندهان سپاه در میانه دفاع مقدس گفت: ما در زمان جنگ دو جریان نفاق داشتیم؛ یک جریان نفاق آشکار بود که همان منافقین بودند که‌ به صدام پناهنده شدند و اخبار و اطلاعات جنگ را یا به صورت تخلیه تلفنی یا به واسطه نفراتی که داشتند، در اختیار صدام می‌گذاشتند. جانشین قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه یک جریان نفاق پنهان هم داشتیم که در دفتر آقای منتظری جمع شده بودند، اظهار داشت: این جریان که تبلور آن در داماد آقای منتظری و برادر دامادش، سید مهدی هاشمی بود که بعدا اعدام شد، از ساده‌لوحی آقای منتظری استفاده و احساس می‌کردند که می‌توانند همه کارهایی که مدنظرشان است را از طریق ایشان انجام دهند. ایشان فقیه وارسته و زحمت کشیده‌ای بود ولی متاسفانه بسیار ساده بود و روی ایشان اثر می‌گذاشتند. سردار نجات ادامه داد: آنها اولین کاری که کردند، این بود که توانستند با جریان‌سازی به گونه‌ای که کسی هم متوجه چگونگی آن نشود - به خاطر صلاحیت‌های فقهی و سابقه مبارزاتی که آقای منتظری داشت - توانستند برای در مجلس خبرگان ایشان را به عنوان قائم مقام رهبری رای‌گیری کنند، بدون اینکه با امام مشورت یا صحبتی کرده باشند.   وی با بیان اینکه بعدها امام (ره) در نامه‌ای فرمودند که والله از همان اول من با قائم مقامی آقای منتظری مخالف بودم و با من هم مشورت نشد، تصریح کرد: این جریان دنبال بازوی دوم هم بودند یعنی سپاه را به عنوان یک قدرت برای خود می‌خواستند بنابراین جریانی بر علیه فرماندهان آن مقطع سپاه درست کردند دو نفرمد نظرشان بود یکی مهدی هاشمی مسئول واحد نهضتهای سپاه که بعدها باتهام همکاری با ساواک و قتل مرحوم شمس ابادی ودو نفر دیگر وعامل اصلی نفوذ دربیت منتظری اعدام شد و دیگری هم آدم بدی نبود و با اینکه نسبت به بیت آیت‌الله منتظری خوش‌بین بود و تابع آنان بود. سردار نجات افزود: زمانی که ما درگیر جنگ بودیم و احتیاج به اتحاد داشتیم، این افراد جریانی توسط تعداد محدودی از برادران یگان‌های ما درست کردند که بسیار موجه و پاک بودند ولی آنها اینطور وانمود کردند که فرمانده وقت کل سپاه در جبهه‌ها خیانت می‌کند، در صورتی که در آن موقع همه تلاش محسن رضایی معطوف به این بود که همه نیروها و سلیقه‌ها را جمع کند تا در جبهه پیشروی انجام دهد.  

ایران به توافق‌نامه خرید واکسن کرونا پیوست
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت و در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید ۱۹ از ساز و کار کواکس، با هماهنگی های انجام شده از سوی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت، توافقنامه‌ای از سوی محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین المللی واکسن، ارسال شده است. کیانوش جهانپور افزود: گام بعدی پس از امضا و ارسال توافقنامه، تامین پیش پرداخت لازم تا ۱۸ مهر مطابق با ۹ اکتبر ۲۰۲۰ است که قاعدتا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین این مرحله اقدام خواهد کرد؛ همچنین در راستای دستور سعید نمکی وزیر بهداشت در جهت استفاده از منابع ارزی کشورمان در برخی کشورهای آسیایی، هماهنگی ها و مذاکرات متعددی با وزارت امور خارجه و طرف خارجی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. وی اضافه کرد: اتحادیه بین المللی واکسن به منظور برجسته کردن ابعاد بین المللی خرید واکسن کووید ۱۹، فهرستی از دولت های مشارکت کننده در ساز و کار کواکس را منتشر کرده که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این کشورها است.


۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس تحویل داده شد
فاکتور تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا به بهداری مجلس با قیمت دولتی یعنی حدود ۴۰ هزار تومان و در مجموع ۶۰ میلیون تومان منتشر شده است. این در حالی است که در هفته های گذشته، با خبرهای ضدونقیض متعدد درباره میزان واردات و قیمت این واکسن، بسیاری از مردم ننگران دستیابی به آن بوده اند./انتخاب

شهریاری: انتقادات درست است، این مجلس را انقلابی نمی‌دانم
امروز خبری منتشر شد که بهداری مجلس تعداد ۱۵۰۰عدد واکسن آنفولانزا برای نمایندگان دریافت کرده است؛ این در حالی است که واکسن آنفولانزا هنوز بین گروه های پرخطر و حتی کادر درمان توزیع نشده است اما نمایندگان مجلس انقلابی، اولین گروهی هستند که این واکسن را دریافت می‌کنند. «حسینعلی شهریاری»، رییس کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که آیا خبر دریافت ۱۵۰۰عدد واکسن آنفولانزا توسط بهداری مجلس صحت دارد، گفت: من از بهداری مجلس پرس و جو کردم مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا ‌را دریافت کرده است. او ادامه داد: من موافق دریافت این واکسن ها نبودم ابتدا باید مردم دریافت می کردند بعد به مجلس، ارائه می شد. شهریاری اضافه کرد: تعداد ۱۵۰۰ واکسن، ‌نمایندگان مجلس خدمه و کارکنان را شامل می شود. بهداری با بیان اینکه تعدادی مریض سرطانی داریم، این را دریافت کرده است‌. او در پاسخ به این سوال که هنوز تعدادی از مردم و کادر درمان واکسن دریافت نکرده‌اند، چطور مجلس تعداد ۱۵۰۰عدد واکسن دریافت کرده است، گفت: من این مجلس را انقلابی نمی دانم و انتقادها را درست می دانم.

رونمایی از نشان وزارت خارجه در دویستمین سال تاسیس
نشان و پرچم جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه دویستمین سالگرد تأسیس این وزارتخانه رونمایی شد. در بیان ویژگی‌های این نشان عنوان شده است: جایگاه میانه جغرافیایی و فرهنگی ایران، کشوری به پاخاسته، مستقل و مقاوم، گشوده به سمت شرق و غرب عالم و نشانی برخوردار از شخصیتی معاصر و هویتی به روز شده از فرهنگ اسلامی و ایرانی.

درخواست حسین هدایتی از رییس قوه قضاییه از داخل زندان
حسین هدایتی با انتشار پستی خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید کرد رفیق و  شریک قبلی وی که مسوولیتی در شرکت نورد و لوله ندارد سهام و  اموال وی در این شرکت  را فروخته و به وی خیانت کرده است. هدایتی که به خاطر پرونده چهارصد میلیاردی خود در بازدداشت است  اسنادی را منتشر و خطاب به رییس قوه قضاییه از وی خواسته دستگاه قضایی مانع غارت اموال وی شود.هدایتی گفته حبس و دوری از خانواده را تحمل می کنم اما چرا باید اموال من توسط افرادی غارت شود. او  ارزش کارخانه نورد لوله اهواز را رقمی در حدود پنج هراز میلیارد دانسته و گفته چرا سهام وی در این کارخانه از سوی افرادی که هیچ سمت و سهمی در آن ندارند به فروش می رسد. او خواهان رعایت و اجرای  عدالت و جلوگیری از غارت اموال خود شده  و از برخی زد و بندها پرده برداشته و در این باره هم ادعاهایی را مطرح کرده است.

انتقاد تند محمود صادقی از تحویل اولین محموله واکسن آنفولانزا به مجلس
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی از تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا به بهداری مجلس با قیمت دولتی انتقاد کرد و نوشت: ‌اختصاص اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به مجلس فقط نشانگر توخالی بودن شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم نیست؛ بلکه نشانه‌ای از فاصله‌ نهادینه‌شده‌ حاکمیت از مردم است. محموله‌ی قرص‌های فاوپیراویر را هم محرمانه از چین وارد وارد کردند و عمده‌اش را صرف درمان مقامات و از ما بهتران کردند. وی در توئیتی دیگر نوشت: امام علی(ع): إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی فَرَضَ عَلَی أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُهُ؛ خدا بر پیشوایان دادگر واجب ساخته خود را با مردم ناتوان برابر نهند تا فقر تهیدست خونش را به جوش نیاورد.

صوفی: احتمالا موسوی خوئینی‌ها رئیس شورای عالی سیاستگذاری شود
علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات می گوید:این احتمال وجود دارد که در صورت فعالیت دوباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، شخص آیت الله موسوی خوئینی‌ها در رأس این نهاد سیاسی قرار بگیرند. او در پاسخ به این سوال که «در بیانیه اخیر آیت الله موسوی خوئینی‌ها گویا یک مانیفست و یا نقشه راه برای آینده اصلاح طلبان ترسیم شده است. فکر نمی‌کنید محتوای بیانیه اخیر این عضو مجمع روحانیون مبارز به نوعی ارسال پیام بزرگان جریان اصلاحات همچون آقای سیدمحمد خاتمی باشد؟» گفت: بله! بنده نیز فکر می‌کنم اندیشه‌های آقای خاتمی به نوعی در بیانیه اخیر آیت الله موسوی خوئینی‌ها وجود دارد. اگر به پیام‌های اخیر آقای خاتمی در چندماه اخیر توجه کنیم متوجه می‌شویم موضوع «عدالت خواهی اجتماعی» در اندیشه‌های ایشان و آیت الله موسوی خوئینی‌ها مشترک است. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که یک نوع اشتراک مواضع بین این دو چهره مهم در جریان اصلاحات در فضای اقتصادی «نئو لیبرالیستی افراطی موجود وجود دارد. این احتمال وجود دارد که در صورت فعالیت دوباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، شخص آیت الله موسوی خوئینی‌ها در رأس این نهاد سیاسی قرار بگیرند. زیرا ایشان با مواضعی که در ماه‌های اخیر اتخاذ کرده‌اند، این قابلیت را دارند که اصلاح طلبان را در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ هدایت کنند.

سردار رحیم صفوی: رضایت مردم از حکومت، اساس قدرت ماست
سردار رحیم صفوی:  در آن زمان با رهبری امام راحل و انسجام داخلی، همه گروه های سیاسی و قوای سه‌گانه توانستند بر دشمن پیروز شوند و اکنون نیز با همان مولفه ها باید از درون قوی شده و همدیگر را کمک و از این اوضاع نابسامان عبور کنیم.  فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رضایت مردم از حکومت، اساس قدرت ماست و زمانی ضعیف می‌شویم که حمایت مردم از دولت ضعیف شود و به برکت خون شهدا و حاج قاسم سلیمانی در این جنگ اقتصادی نیز با انسجام و به کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی و همچنین رهبری انقلاب و با کارآمدی قوای سه‌گانه بر دشمن پیروز می شویم. رحیم صفوی افزود: نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی خراسان بزرگ در زمان دفاع مقدس خط شکن بودند و شهدای بزرگواری همچون کاوه، برونسی و ناصری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

دستور روحانی برای برخورد با کسانی که عازم عراق می‌شوند
روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود. رئیس جمهور همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علیرغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند. روحانی با تاکید بر نظارت دقیق‌تر کمیته امنیتی – اجتماعی بر سیستم حمل و نقل در سفرهای درون و برون شهری گفت: دریافت نقدی و ایجاد صف های طولانی پرداخت عوارض در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها می‌تواند در کنار تلف کردن وقت مردم در صف‌های ایجاد شده برای پرداخت عوارض، روند شیوع بیماری را هم تشدید کند که به طور جدی لازم است در این روند، تجدید نظر شود. رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: با وجودی که تمامی کشورها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت ها خواهیم بود.

پیشنهاد ظریف:بدون مذاکره، زندانیان دو تابعیتی را با آمریکا مبادله می‌کنیم
وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: از طریق کشور ثالث مانند سوئیس آماده تبادل همه زندانیان دو تابعیتی هستیم. محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با اسپوتنیک در خصوص آمادگی ایران برای مذاکرات با آمریکا پیرامون موضوع تبادل زندانیان گفت: ما آمادگی مذاکره با دولت آمریکا را نداریم، از دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع یا سایر دولت هایی که تمایل داشته باشند در این زمینه نقش مثبت ایفا کنند، استفاده می کنیم. ما آمادگی داریم که تمامی کسانی را که در ایران زندانی دو تابعیتی‌ها ( امروز زندانی آمریکایی تک تابعیتی نداریم دو زندانی آمریکایی داشتیم که مبادله کردیم) هستند، مبادله کنیم. وی تاکید کرد: در حال حاضر هم آمادگی داریم که در کل دنیا تمام کسانی که توسط آمریکا در داخل خاک آمریکا یا با فشار آمریکا در سایر کشورها زندانی هستند را با زندانیانی که در ایران دو تابعیتی هستند، مبادله کنیم.

کره شمالی مقام کره جنوبی را در دریا کشته و بدن او را سوزانده است
به دنبال ناپدید شدن یک مقام وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی، سئول ادعا کرد که کره شمالی این مقام کره جنوبی را در دریا کشته و بدن وی را اتش زده است. این مقام ۴۷ ساله وابسته به وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی پیش از ظهر دوشنبه هنگام انجام وظیفه با یک قایق بازرسی در آب‌های جزیره مرزی غربی یئون پئونگ، از قایق ۴۹۹ تنی ناپدید شد. /ایرنا

قیمت کنونی ارز مبتنی بر متغیر‌های بنیادین اقتصادی نیست
هادی حق شناس، در روزنامه تعادل نوشت:واقعیت قیمت ارز به ۲ دلیل نمی‌تواند این عددی باشد که امروز در بازار مشاهده می‌کنیم. یکی اینکه مابه‌التفاوت تورم داخلی به تورم کشور‌هایی که با آن‌ها مبادله اقتصادی داریم، نمی‌تواند عامل افزایش این اندازه فعلی در بازار ارز باشد. نکته دوم این است که با این نرخ تورم در بازار، تولید کالا‌هایی که بخشی از مواد اولیه یا کالا‌های واسطه‌ای آن از خارج وارد می‌شود امکان نخواهد داشت. به عبارت ساده‌تر، تولید نسبت به این نرخ ارز کشش لازم را ندارد و تداوم آن ممکن نخواهد بود در حالی که یک چنین شرایطی حاکم نیست؛ بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت فعلی دلار در بازار بیشتر ناشی از انتظارات تورمی جامعه است؛ نه متغیر‌های بنیادین اقتصادی. در واقع متغیر‌های بنیادین اقتصادی کشورمان به صورتی نیست که خروجی آن یک چنین قیمت ارزی باشد. این اتفاقی که چند روز گذشته حادث شد و امریکایی‌ها به‌زعم خودشان تحریم‌های ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ را که موسوم به برجام بود را بازگرداندند، اگر این موضوع واقعا در افزایش نرخ ارز اثرگذار بود ما بایستی یک جهش قابل توجه در نرخ ارز را در روز گذشته تجربه می‌کریم که عملا نوسان معناداری در بازار ارز ندیدیم. مساله این است که تحریم‌های امریکا حداکثر اثرات ممکن را بر بازار‌ها گذاشته و کرونا هم اثرات حداکثری خود را گذاشته است. به نظر می‌رسد که نباید اقتصاد ایران بعد از این التهابات دوباره دچار شوک یا نوسانات شدید بشود.

نیمی از دانش‌آموزان جهان با تعطیلی مدارس مواجه شدند
فصل بازگشت به مدارس فرا رسیده، اما شمار عظیمی از دانش‌آموزان سراسر جهان (۸۰۰میلیون نفر) به دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قادر به شرکت در کلاس‌ها نیستند. به گفته یونسکو، این رقم نشان دهنده ۴۸.۶درصد از کل دانش‌آموزان سراسر جهان، یعنی تقریبا نیمی از دانش‌آموزان است. در اوج این بیماری همه‌گیر در اوایل ماه آوریل، ۱.۶میلیارد دانش‌آموز، یعنی بیش از ۹۰درصد در سراسر جهان در کلاس‌های حضوری شرکت نکردند. در آن زمان، مدارس در ۱۳۸ کشور بسته بود که در حال حاضر به ۵۲ کشور کاهش یافته است. /اقتصادآنلاین

گردش مالی ۶۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور
در کنکور سراسری امسال یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند. اگر این ادعای مشاوران را بپذیریم که فقط ۱۰ درصد برای مشاوره مراجعه می‌کنند، ۱۰ درصد این تعداد می‌شود ۱۰۱ هزار و ۲۰۴ نفر، بر این اساس اگر به صورت میانگین حساب کنیم که هر داوطلب ۶۰۰ هزار تومان برای انتخاب رشته پرداخت کند، گردش مالی این مشاوران کنکور ۶۰ میلیارد و ۷۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. داوطلبان اگر دفترچه راهنمای انتخاب رشته را بخوانند و به تراز هم در هر زیر گروه و منطقه بومی خود توجه کنند خودشان هم می‌توانند انتخاب رشته کنند و نیازی به صرف این هزینه‌های گزاف نیست. /باشگاه خبرنگاران

پنبه در حلیم؛ بود یا نبود؟
روزنامه شهروند نوشت:وجود پنبه در حلیم را همیشه تکذیب کرده‌اند. اما خریدارانی بوده اند که پنبه را درحلیم دیده‌اند و از آن فیلم و عکس تهیه کرده‌اند. شادی صبح چهارشنبه از یک مرکز فروش حلیم و آش در ستارخان یک کیلو حلیم خریده، اما متوجه وجود پشم، پنبه و الیاف سلولزی درحلیم شده است. می‌گوید: اول تصور کردم گوشت است، اما خیلی کش می‌آمد. طبیعی نبود، به همین خاطر تصمیم گرفتم دو قاشق از حلیم را داخل صافی بریزم و آن را بشویم. وقتی حلیم را شستم، متوجه الیاف پنبه شدم، حتی آن را خشک کردم و آتش زدم که مطمئن شوم پنبه بوده است. این درحالی است که بار‌ها از سوی مسئولان وجود الیاف و پنبه در مراکز فروش حلیم رد شده است، تا جایی که رئیس اتحادیه کباب و حلیم در سال ۹۸ گفته بود: «به هیچ‌وجه این مسأله صحت ندارد و دور از واقعیت است! اگر چنین تخلفی را ثابت کردید، اعدامم کنید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۸
مجلس انقلابی سه درصدی...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دورهمی قالیباف ودوستان به صرف ناهار چرب وچیلی و
شاسی بلند سواری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اینجور مواقع نه قلم شریعتمداری بکار می افتد نه زبان جناب علم الهدی و نه در صندوق پر از توهین وتخریب ا صولگرایان باز می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
شعار نمایندگان انقلابی در منزل: چو شاسی بلند و وام 200 میلیونی و حق ماموریت وحقوق چند ده میلیونی وسایر امتیازات نباشد
تن من مباد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خطاب به روحانی که چرا لبخند میزنی وقتی مردم در فشار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
این چه طرز سانسور است
بی وجدان
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اکثر مسکلان کشورهای دمکراتیک که از حضور در جمع مردم وحشت و دلهوره ندارند با دوچرخه سر کار میروند ولی نمایندگان بنام انقلابی اول واکسن کرونا را برای خود و دوم ماشین شاسی بلند میخوان .......آیا سیاست میتواند اخلاق را براحتی ضربه فنی کند یا نه کلا حوزه سیاست با اخلاق متفاوت هست . این زمانی اتفاق میفتد که میزان رای مردم اکثریت نباشد و آزادی احزاب جرم محسوب شود . اینطور نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ساندیسی ها کجایید؟؟
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
حالا صادقی و نمایندگان رو ولش حسین هدایتی که زمین و املاک و استیل آذین رو داشت چطور شد سهام دار نورد اهواز شد ....هان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
سانسورچی قدیمی دیشب سرت ببازی پرسپولیس گرم بود و رفیقت که از سلولهای خاکستری مغزش زیاد خوشش نمی آید قیچی گذاشت روی کامنتهای مردم بدون زحمت فکر کردن
ظاهرا هرچه مطابق میلش نباشد را سانسور می کند
ناشناس
| Spain |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
تازه باید منتظر رییس‌جمهور جوان و مومن انقلابی هم
باشیم البته نظامی به به چه شود
اقای محمود صادقی مردم دیگر گول حرفهای شما را نمیخورند. این هجمه های نامنصفانه علیه مجلس از طرف رسانه های اصلاحاتچی است و سعی در وارد کردن خلل در کار نمایندگان دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
رییس کمیسون بهداشت مجلس خود معترف است مجلس انقلابی نیست....شما دایه مهربانتر از مادر کمی از سلولهای خاکستری مغزت کار بکشی بد نیست
ناشناس
| Costa Rica |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
به امیدعادی سازی روابط ایران با ایالات متحده امریکاوبازگشایی سفارت امریکا در تهران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
یکی از کارایی که مجلس انقلابیتون کرده بگو ما هم بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دقیقا دنبال حاشیه سازی هستند این طیف
خطاب به ناشناس پایینی
شخص اول مملکت می گوید انقلابی شما چرا کاسه داغ تر از اش هستید با این شخص؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
از موقعی که آمدند دلا از 17 هزار تومان تا الان 29 هزار تومان بالا آمده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دقیقا دولت از عمد دلار را بالا میبرد برای انتقام گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
یا این که دولت دلار را بالا میبرد که در ذهن جا بیاندازد که ببینید مردم از وقتی این مجلس امد چطور گران می شود؟ یا با توجه به شعار اول سال چطور به تولید ضربه می زنند ؟
ودقت کردین هر سال شعار اول سال داده می شود اقایان شاید از عمد برخلاف ان عمل می کنند؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
جسم و بدن را میشود به بند کشید اما اندیشه و روح هرگز .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مردم که نه بگو20درصدی ها وگرنه 80درصد مردم با تفکر صادقی ومطهری موافق هستند شما با مکتب جنتی زندگی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
عزیز پس دادن واکسنها رو
معنی مجلس انقلابی و روحیه جهادی و خدمت به مردم را چقدر زود عوض کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Costa Rica |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
یعنی شاسی بلند خواستن دیگه.چطور نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
رو سیاهی شد برای افراد مغرض که میخواستند مجلس انقلابی را خراب کنند ولی این واکسن ها طبق روال قبلی داده می شد والان بازپس میدهند
الان جرات داری عذر خواهی بکنی؟ با این که همیشه به مجلس میدادن و الان خود مجلی رد می کند و پس میدهد؟
شما اقای صادقی اول بگو ببینم در مجلس که بودی چه چیزهایی گرفتی و به روی خودتان هم نمی اوردین؟
پاسخ ها
اردلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اون چیزی که ته نداره حماقت است ... مرد حسابی این کار مسخره مجلس انقلابی ... چه دهلی به خوردن یا نخوردن آقای صادقی داره ... عجب ملتی هستیم شما ... با وجود امثال شما وضع مملکت بهتر از اینم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دخلش این است که چشم و گوشت را بستی ودنبال رو این افراد ...! هستی
در ضمن وقتی دنبال حاشیه ها باشی مشخص است چرا وضع مملکت چرا اینجوری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دوستان بخدا این اصولگرا نیستند اینها یاد گرفتند با شهدا وسلیمانی سلیمانی کردن رهبر رهبر کردن برمسند قدرت بشیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
لااقل اگر اصلاح طلبان خوردند ادعای اسلامیت رهبری وشهدا ودین دین نمیکردند
اردلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خدارو شکر که چشم گوش باز امثال شما نتیجش معلومه ... وقتی مردم واکسن ندارن چرا باید مجلس بگیره ... حاشیه شما هستی نه جون مردم ... ایشالا هرچه زودتر از حاشیه هم خالی میشه مملکت ما یه نفسی میکشیم
واکسن ها را پس بدهید مشکلی نیست ولی نماینده ها دیدار مردمی هم نداشته باشند و به شهرهای خودشان هم نروند تا مبادا مریض شوند و مانند دولتی از پشت شیشه هدایت کنند!
چون اگر مریض بشوند کی میخواهد قانون گذاری کند ؟معاون ها مگر نمایندگی معاون هم دارد؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
چرت و پرت ، میگن برای بازدید از مناطق صعب العبور شاسی بلند میخایم، برای دمیمیخایمیدار با مردم واکسن انفولانزا میخایم و...اینا برای بستن بارشون میرن مجلس نه برای مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خود حضرات قانون شکنند
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
قرار بود نمایتدگان انقلابی برای مناطق صعب العبور با اسیب و قاطر بروند ‌ . حالا چی شد ؟ جاهای که جاده ندارند نیاز به پیاده روی دارد یا اسب و قاطر و شتر .
منتصبان مجلس چرا وقتی ملت واکسن ندارند واکسن تترا بزنند. در اسرع وقت ۸۰ میلیون واکسن تترا از همان شرکت که برای منتصبان گرفته اید در اختیار تک تک آحاد ملت قرار دهید.
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی از تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا به بهداری مجلس با قیمت دولتی انتقاد کرد) بابا ول کنید میزان درک اینا از وضعیت مملکت که برای همه مشخص شده اگه بهشون واکسن هم نرسه یک شهر را کرونایی میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
این اقا خودش مشکل دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
نه باندازه نمایندگان انقلابی 23:7
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
چرا در دوره این ها این چیزها را نمی گفتندکه ماشین می گرید و وام های مختلف می گرفتند؟ این اقای صادق؟
ولی وقتی مجلس انقلابی امد همه چیز را خودشان دارند شفاف می گویند چیزی که این طیف اصلاح طلب ها جرات بیان ان را نداشتند
با سلام واحترام
صحبت راجب به فقید عالیقدر اسلام آیت الله منتظری آنهم در شرایطی که در قید حیات نیستند تا از خود دفاع کنند کار آسانی نیست.
خداوند ما را از قضاوت اشتباه مصون بدارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
راجب رو از کجا اوردی؟ فارسی نوشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
با سپاس ، خیلی خوب گفتید ، ولی زین پس بنویسید راجع به به جای راجب به
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
شما سخنگوی راجب هستی یا رجب؟
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
ها چیه ؟ ب رو من بهش دادم
جرات دارید بیاید جلو
1
پیرو سخنان سردار علایی در استقبال از نقد جنگ ۸ ساله باید عرض کنم جنگ فرسایشی به منابع و زیر ساختهای یک کشور اسیب میزند.نیروهای نخبه و جوان را از بین میبرد و اثار ان تا سالیان دراز بر کشورها باقی خواهد ماند. رزمنده ای میشناسم که بسیار شریف است اما هر بار که با او همصحبت میشوم تو گویی عقربه های ساعت برای او در همان سالهای ۶۰ متوقف شده و از هر سه جمله ای که صحبت میکند دو تای ان راجع به جنگ و خاطرات ان و مکرر تکرار همانهاست.ایشان را بسیار دوست دارم و وقتی میبینم که چطور جنگ زندگی ایشان را تا اخر عمر تغییر داده و تالمات روحی ان تا ابد با ایشان همراه است بیشتر به عوارض ناپیدای جنگ پی میبرم.
امریکا در جنگ ویتنام شکست نخورد و البته پیروز هم نشد.ویت کنگها به کمک شوروی و چین و به نیابت از انها، جنگی فرسایشی در باتلاقها و جنگلهای انبوه ویتنام با امریکا کردند. درسی که امریکا از ان جنگ گرفت این بود که دیگر هرگز وارد نبرد فرسایشی نشود و به همین دلیل با تجهیز تمام قوایش ظرف یکهفته افغانستان را و ظرف بیست روز عراق را اشغال کرد و در لیبی و کوزوو هم برق اسا عمل کرد و صدام نیز چنین درسی گرفت و ظرف یکهفته کویت را اشغال کرد.
جنگ در یمن و سوریه فرسایشی شده و منابع مالی وانسانی زیادی از این کشورها مصرف میکند و لذا دیپلماسی باید وارد شود و از ادامه ان جلوگیری کند.این جنگها همانطور که راجع به جنگ ۸ ساله ما گفته میشود هر چه زودتر به صلح بیانجامد بهتر خواهد بود و ادامه ان بدون پیروزی خاصی برای طرفین تنها به نابودی منطقه و ادامه کار کارخانجات اسلحه سازی امریکایی میانجامد.
"با صلح در منطقه خاور میانه کارخانجات اسلحه سازی امریکا و اروپا ورشکست میشوند و انتقام سخت بصورت عملی از انها خواهیم گرفت"
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
شما یا خیلی بیکاری یا خیلی سیر
چی هرشب میای
1
2
3
4
ردیف می کنی.کسی برا این تراوشات ذهنی تره هم خورد نمی کند.
اونای که باید به این نظرات توجه کنند الان دارند یا کباب قراقاوول می خورند یا بستنی با روکش طلا.
2
از اتفاقات برای کارخانه اقای کلیددار زاده که بسیار متاثر شدم و البته پیگیری حضوری در شرایط کرونا توسط ریاست قوه قضاییه از کارخانه نساجی اردبیل مایه افتخار و شادی شد. و البته سوالی هم برایم بوجود امد.حالا که میشود مال یک کار افرین خادم به کشور را به علت بدهی به دولت بمدت چند سال توقیف کرد چرا چنین کاری برای دزدان انجام نمیشود؟ از دلایل عدم برخورد با سرقت اینروزها مشکلات کرونا و افزایش جرم و کمبود زندان عنوان میشود.اگر نمایندگان مجلس طرحی تصویب کنند که به موجب ان کلیه اموال سارقان و اقوام درجه ۱ انها تا روشن شدن تعداد کلیه شکات و مبالغ سرقتی توقیف شود و پس از طی شدن روند رسیدگی به پرونده ازاد شود، ایا گمان میکنید که سارقان مسلح، کیف قاپها و دزدانی وضعیت مالی قابل قبولی دارند باز به این کار ادامه میدهند؟من فکر میکنم انزمان تنها کسانی به دزدی ادامه بدهند که واقعا نیازمند بوده و هیچ چیزی برای از دست دادن در دنیا نداشته باشند که تنها برای سیر کردن شکم خود سرقت میکنند و دزدی که منزل خوبی دارد و اتومبیل مدل بالایی زیر پایش است و بصورت سازمان یافته و سریالی اقدام به سرقت میکند دیگر برای سرقت ضبط ماشین یا قاپیدن یک موبایل دوباره فکر خواهد کرد زیرا ممکن است اموالش را برای همیشه از دست بدهد.
مجلس انقلابی یعنی همین
۲۰۰میلیون پول نقد در جیب ماشین ۶۰۰میلیونی زیر پا درحال زدن واکسن ۴۰هزار تومنی ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
فکرکردی کسی در سیاست می رود مانند بدبخت ها باید باشند؟ نخیر قربان اشتبه اومدی و وال دنیا همین جوری است
در ضمن کمتر دروغ بگو چون همه این ها از حقوقشان کسر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
!به ماهم بدن از حقوقمون کسر کنند
خودت نماینده ای یا بابات به خودت گرفتی؟
اگر به سوء استفاده اطرافیان باشه که همه ساده لوح هستن
پاسخ ها
ببر بنگال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
وقتی شرایط به نفع نباشه افراد میشن ساده لوح
خدا را شکر که واکسن برای نمایندگان مجلس انقلابی !!؟؟ رسید
و حضرات ، آسوده باشند که با وام ۲۳۰ میلیونی و دنا پلاس و واکسن و بقیه مزایای نگفته و نشنیده !!؟؟؟
راحت به زندگی بپردازند و بابت مردم ، اصلا نگران نباشند !؟
اسمشون رو گذاشتن مجلس جوان انقلابی ولی ریز ریز ویژه خواری میکنن
چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
اجرکم عندالله..کار برای خدا ولسردی ندارد بهر حال کشور متعلق به خودیهای چهار درصد است
گذشته ها هر چی بود چه ساده لوح و چه پیچیده لوح همه گذشت الان باید دو دست دعا به آسمون بلند کنیم که بایدن انتخاب بشه وگرنه همه بیچاره و بدبخت میشیم
اون همه دادو فریاد و گریبان چاک دادن و انقلابی انقلابی کردن و ادعا چه زود رنگ باخت . .اقای رئیس چه جوابی داری به ملت زجر کشیده ایران داری بدی شما که با ادعای انقلابی گری و کار جهادی وارد شدی چی شد چیکار کردی در همین ۴ ماه.نمیخوای بگی که همه اش حرف بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خخخه
این ها را بگیرند می شود مجلس غیر انقلابی!!!!
حالا فرض کنید در انگلستان مجلس تحت عنوان بیمار سرطانی ۱۵۰۰ واکسن آنفلونزا میگرفتند این مسئله تبدیل به بزرگترین رسوایی در سال های اخیر میشد از یه طرف پای ملکه رو وسط میکشیدند از طرف دیگه نخست وزیر رو استیضاح میکردن غوغایی در مجلس عوام و مجلس اعیان بلند میشد که اون سرش ناپیدا مطبوعات ول کن مسیولین نبودند بعید نبود یه عده دیوانه بشن و خورکشی کنن ولی خوب در ایران واکسن رو میزنن و آب هم از آب تکون نمیخوره
به به خون مسئولان رنگین تر ازخون ملت هست البته اگر مسئولان لیاقت داشتن وباعرضه بودن اشکالی نداشت متعجبم چرا هرچیزی اول مسئولان بعدش حوزویان بعدش بستگان وفامیلان واشنایان اخرش اگر پیدا شد مردم عادی واگر هم پیدانشد ناصرخسرو واونموقع مسئولان پشت تریبون میگویند امریکا نمیگذارد مردم واکسن بزنند ای وای برشمامجلسیان ازدین وشهدا وقران خجالت بکشید که تازمانی پشت گود بودید دم ازمردم وشعارمعیشت واقتصادی میدادید الان که رفتید تو گود بفکر چپاول افتادید ننگ برمسئولانی که بفکر مردم نیستند تخم مرغ را دونه ای1500-1700تومن کردند واین را هم ازسرسفره مردم برداشتند بخدا بخدا مسئولان افغانستان که الان80سال درگیر جنگ خارجی وداخلی هست اوضاع مرمانش ارزش پولش تورمش ازکشورایران بهتر هست خجالت بکشید عرضه ندارید قدرت رارها کنید
دم شیر؟ کدوم شیر؟ مگه از این ملت بیش از یک شیر بی یال و کوپال چیزی هم مانده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
از کل شیر فقط یک تکه دم باقی مانده
یک دلاور.
یک شجاع و مردم دوست وجود نداره تا با حمایت اون دست ابن غارتگران و مصادراه کنندگان انقلاب را از کشور و ملت کوتاه کنیم.
بشدت کشور نیازمند یک منجی میباشد.
اسلام علیک یا صاحب زمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مختار میخاد
کدام رضایت؟
بادم شیر بازی نکن کنده میشه.عه
مردم در عذاب هستند. عارف کیه به درک . مردم افراد جدید می خواهند.
ظریف : آمادگی مذاکره با آمریکا رو نداریم . خجالت هم خوب چیزیه ! چه عین خیالتون میاد ؟ کل مملکت مال شماست , از واکسن آنفولانزا گرفته تا دنا پلاس و .... شما تا حالا شرمنده اهل و عیال شدین ؟ خدا باعث و بانی رو که مملت رو به این وضع فلاکت بار انداخت شرمنده کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خود تو هم جز ان ها هستی که وقتی دوستانت را می اوردی سر کار می گفتیم به خارجی ها اعتماد نکنید و با قرارداد خسارت به مردم نزنید
در ضمن برو امپول بزن کسی جلویت نگرفته
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اعلام 30 درصد مشخص است که حتی نمیخواهید امار واقعی را اعلام کنید و چقدر سنگین شکست خوردین ان هم وقتی دو روز قبل انتخابات کرونا را اعلام می کنید و 3 ماه قبلش هم بنزین را گران می کنید تا مشارکت مردم کم شود ولی باز مردم به جریان مخالف شما رای دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
نه که بگم کور و کر و نفهم هستید نه خودتون رو به کوری و کری و نفهمی زدید. مردم نه اصلاح طلب میخواد نه اصول گرا .چه در مجلس چه رییس جمهور
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
23:16
کدام مردم؟ اون چند درصدی هم که رای دادند از ترس قطع شدن ساندیسشون بود
آقای رئیسی،لطفا در جواب نامه ی عابر بانک معروف،ح ه، مرقوم فرمایید که این اموال را از کجا آوردی؟و اگر بازداشت نمیشدی تا کجا ادامه میدادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اگر راست بگه و اموالشو یه نفر داره میخوره، از صمیم قلب خوشحالم نوشرجون اون دزدی که از این دزد داره میدزده، بند لاکچری اوین، برخورد با فساد
جناب سردار صفوی مطمئن هستید با این وضعیت قیمتها و تحریمها رضایت مردم از شما هنوز برقرار هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مگه مردم غیر از نزدیک انتخابات مهم هستند؟
سردار صفوي بي عدالتي در توزيع ملزومات دارويي كشور هم رسوخ كرده . از كيت هاي تست كرونا گرفته تا داروهاي درمان كرونا تا واكسن آنفلوانزا همگي به خودي ها اختصاص يافته و عامه مردم هم بايد بميرند ، بي عدالتي در توزيع خودرو و گراني مواد غذايي و ........ هم جاي خود داردو جزو لاينفك زندگي مردم شده . با اين اوصاف مردم از چه چيزي رضايت داشته باشند ؟ واكسن آنفلوانزايي كه بايد به كادر درماني و كاركنان داروخانه ها و بيماران نيازمند داده شود را به كاركنان مجلس و مسئولين دولتي و غير دولتي و خانواده شان مي دهند .
گرفتن دنا پلاس با امتیازات ویژه و واکسن آنفولانزا قبل از مردم و .... خودش نوعی انقلاب است!؟
نمایندگانی که از فیلتر احمد جنتی رد شده باشند مطمئناً هم شاسی بلند می خواهند هم واکسن انفلوانزا. به جز این بود جای تعجب داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
به نظرتان چرا کیهان حرفی نمی زنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
کیهان اصلا از این چیزا خبردار نمیشه کلا
اونوقت میگن چرا مردم اعتماد ندارند. همه چیز واسه خود هاشون. حتی بچه هایی که هنوز متولد نشدند.
محمود صادقی . ۱۴۰۰ دوز داروی کرونا برای سران درجه یک و قرص های ضد کرونا را برای مسولان در رده های درجه دو و سه هزینه و مصرف شد .......صادقی جان . تو و مطهری و خانم سلحشوری را رد صلاحیت کردند که دیگر چنین حرف های زده نشود . یعنی گفتن این موارد جز خطوط قرمزها بود . دیدی مجلس انقلابی دیگر نه از این سخنان خبری هست و نه حقوق و نزایای کمتر از یک میلیارد را هم قبول نمیکنند ؟ رای بی رای . رای نمیدهیم تا تکلیف دمکراسی مشخص شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
یا یواشکی بخورن؟
چرا در دوره این ها این چیزها را نمی گفتند این اقایان صادق؟
ولی وقتی مجلس انقلابی امد همه چیز دارند شفاف می گویند چیزی که این طیف اصلاح طلب ها جرات بیان ان را نداشتند
دست مجلس انقلابی درد نکنه. آیا خون اونا رنگین تر از مردمه که باید ۴۰۰ هزار تومن بدن.
واقعیت دارد که دولت قرار است حقوق کارمندان را از پول مردم در بورس پرداخت کند؟!!!
انتقادی از سایت محترم تابناک دارم . در بسته ها و تیترهای خبری نظرات نظامیان و قوای دستگاه قضاییه . انتصابیون در مجتلس و شوراهای گوناگون در قدرت و سیاست را پخش میکنید و کلا مخاطببن‌کل سایت های داخل ایران اصلا در فضای سیاسی نباشند ولی با خواندن چند مطلب از همین نطامیان و روحانیونی که تولید اندیشه سیاسی انجام‌میدهند علنا و به اجبار مردم را به سمت سیاسی شدن سوق میدهند . اما اشکال بزرگ این هست که با تولید و گفتمان سازی و ایده پردارزی سیاسی نطامیان . روحانیون و سیاستمداران مذهبی نه در سایت ها و نه در صدا و سیما و نه در روزنامه نمیشود بجد به تفکر و اندیشه و ایدولوژی انها را به جالش،کشید . لذا سوالم این هست که چه لزومی دارد که سایت های داخل ایرلن بصورت یطرفه هر مطلب سیاسی را از قول مقامات بیان میکنند ولی به شهروندان و مخاطبان حتی با بیلن نرم و قانون و منطق سیاسی اجازه نقد نمیدهند . واقعا چه دلیلی دارد که حرفی به مردم دیکته شود از آنطرف شنوند ای وجود ندارد .این سخنان بخش اقلیتی را قانع میکند . چون زیاد از سیاست سر در نمیاورند . فکر نمیکنید که کلا مطالب سیاسی را بیان نکنید و مثل دهه ۶۰ که فشار سیاسی بر مردم زیاد بود و فقط اندکی مردم‌میتوانستند از دولت و مجلس با طنز گل آقا انتقاد میکردند ؟ ........اصولگرایانی که دیت و پای مردم در حوزه سیاست را بستند . بی زحمت پاسخ دهند .
مسولین ایران :بعد از این همه کلی گویی و تمجید زبانی از مردم خوب ایران در عمل چه برنامه ای برای اسایش و درامد در خور مردم شریف و زحمت کش ایرانیان دارید ؟
درود بر مجلس انقلابی!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
همیشه دو قشر در سیاست ها بی تاثیر هستند ولی همیشه خیانت میکنند . گروه اول دانسته قشر باسواد ولی خیانت میکنند گروه دوم ندانسته ولی بدون فکر و اندیشه خیانت میکنند . اما وجه مشترک این دو گروه این هست که همه انها از افراد فرودست جامعه هستند و برای جبران کمبودهای دوران جوانی و نوجوانی و اهداف ارمانی متاسفانه آرزوهای یو ملت را نادیده میگیرند . و سوم اینکه گروه اول تاریخ را خواندند ولی گروه دوم اصلا همین تاریخ چهل ساله را هم وارونه جواب میدهند .
اولین محموله واکسن انفلو آنرا را ببرید سیستان بلوچستان نه برای مجلسیان ولنجک نشین
مردم
اینا خودشون رو بیمار سرطانی جا زدن و ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا گرفتن
مردم
اینا صداقت ندارن
منم یه مادر 75 ساله دارم به مادر من واکسن آنفلوانزا نمیرسه اما به نمایندگان انقلابی که هم دنا پلاس دارن هم شاسی بلند میخان هم 200میلیون بابت خانه گرفتن وهم..... واکسن میرسه
این هم از مجلس انقلابی که به همه چیز طمع دارد برای شما نمایندگان که دیگه این پولها پولی نیست که نتونید از بازار آزاد تهیه کنید هم ماشاالله پولشو دارید هم پارتی ورانتشو
ترامپ زیاد دقیق کار نمیکنه شما گفتید با دم شیر بازی نکنه کلا رفت سر شیر را زد
کلا مجلس انقلابی یعنی آدمهایی که حرفهایی که شورای نگهبان بدش میاد نزنند و یا در موضوعاتی که بعضی از ارگانها دوست ندارند ورود نکنن.به عبارتی بچه خوب و حرف گوش کن.هر وقت هم لازم شد سر بزنگاه حاظر باشند برای کمک و تایید بچه های بالا.وگرنه آبی از این جماعت برای مردم گرم نمیشه.
پاسخ ها
لاریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
آفرین خوب گفتی اما یه غلط داری ۱۹
درمورد این مجلس شورای انقلابی. :
خــدا گر پرده بردارد ز روی کار این شورا
و کیلان می شوند رسوا وزیـــران گویدش هورا
گفته بودی چو «نماینده» شوم، یکماهه
فقر را ریشه کن از شهر شما خواهم کرد

مسجد و مدرسه، گرمابه و بیمارستان
به تمنّای دل خلق، بنا خواهم کرد

بعد احداث زمین چمن و ورزشگاه
روی بر ساخت استخر شنا خواهم کرد


هر که بیکار بود زود گذارم سرِ کار
هر که بیمار، منش درد دوا خواهم کرد

وان که درخواست کند وام طویل المدت
بهر پرداخت به وی سعی سزا خواهم کرد


ز حقوقی که به من بهر وکالت دادند
قرض هر آدم نادار ادا خواهم کرد

دامداران صفاکیش و کشاورزان را
با یک اقدام بجا خویش کفا خواهم کرد


جلو سیل و زمین لرزه سپر سینه ی خویش
جهت رفع قضا، دفع بلا خواهم کرد

کارها چون همه گیرد سر و سامان تازه
بهر تفریح شما فیل هوا خواهم کرد….
***
گفتم آن روز که:اینقدر شعارات کذا
مده و نیز مفرما که چها خواهم کرد

گوید امروز که : الوعده وفا یا اخوی
آن که را گفتی بر وعده وفا خواهم کرد

تا نپرسند اهالی ز شما : «پس چی شد؟»
وعده کن دوره ی بعد این همه را خواهم کرد!
علت انتقاد از مجلس فعلی بخار این زیاد هست که انها گفته بودند . ما با مجلس قبلی متفاوت خواهیم بود . . به جای کت و شلوار صادقی کت احمدی نزادی بر تن میکنیم . به جای خودروی نماینده ثروتمند مبخواهیم پبکان سوار سویم . به لواسان در شهر ری و به جای حقوق نجومی و .....حقوق بالاتر از کارمندان عادی خواهیم‌گرفت .به جای الگوی عربی در طب و اقتصاد و حقوق از احکا شرع بهره میبریم .........و از همه مهمتر اینکه همه انها متفق القول گفتند ما پیرو دستورات بالا هستیم . وعده و خواست مردم برای م مهم‌نبست
از لبخند روحانی خیلی خوشحال میشم . چون لبخند سیاسی با معنی عست . لبخند اشان یعنی اینکه در بعد از انتخابات من با جدیت مطالبات مردم را در حال پیگری بودم اما بمن فشار وارد کردند که شعارها و وعده های انتخابات را زیاد جدی نگییر . من اگر جای ایشان بودم بشکن میزدم
آقای صفوی برای کل کل با آمریکا روی مردم حساب باز نکنید چون دیگه رمقی براشون نمونده است
تذکر نبود تهدید بود و قانع هم نشدند چون از فرماندهی استعفا دادند و مثل بسیجی ساده جانشان را هدیه کردند
منتظر شوآف انصراف از واکسن نمایندگان باشید...

البته شایدم جونشون از این حرفا عزیزتر باشه
شایدم واکسن و زدن و چیزی برا انصراف نموده.
..‌‌‌ایتهمه سخنرلنی میکنید خودتان با بستگانتان بالغ از ۲۰ میلیون نفر هستید بروید با امریکا و اسراییل بجنگید .
رحیم صفوی به اخوی در لندن سلام رسانید وبفرمایید از تجربیات خود در مخارج زندگی در لندن با پوند35000 تومانی ما را مستفیض نمایند
آخه دولت داره تمام هزینه ها رو از جیب مردم میگیره مانند بورس و فروش انرژی و... کن که موندم چرا گله میکنم آقایون و همین چندرغاز حقوق ما رو نمی‌دن یعنی من که کارگر توزیع برق هستم انصافه حقوق ۵۰ درصد رو با کلی منت بدن !!؟؟؟؟ همش رو هم که از جیب ملت بیچاره اخذ کردین جلوتر بی انصافهاااااا
آقای نجات جواب سوالهای مطرح شده را بدهید لطفا
نظرت در مورد دلار 29 هزار تومنی چیه ؟
از بزرگان سیاست تقاضا دارم شدیدا از گفتن امثال و حکم در ادبیات سیاسی اشان دور ی کنند آنها نمی دانند باد دم شیر بازی کردن یعنی چه و یا دنیای سیاست بچه بازی نیست و ........ یا اینکه حتما بگویند ما درفرهنگمان ضرب المثلی دارییم که می گوید .... حالا چه اصراری است که با ضرب المثل به آنها جواب بدهیم آنها هم در فرهنگشان از این امثال و حکم زیاد دارنند ولی بکار نمی برند و زبان سیاسی زبان محاوره ایی خودش را دارد که اصلا ادیبانه نیست
به خدا قسم محال است واکسنها در اختیار خدمه و کارکنان مجلس قرار گیرد. همه اش برای نمایندگان انقلابی!!!!!!! و خانواده انها خواهد بود
بعدازانتخاب دوباره ترامپ انشاالله!بازهم شاهدقاطعیت مسئولان به این شکل خواهیم بود؟؟واقعاحرفها واعمال مسئولان مملکت شنیدنی و ‌دیدنی خواهدبود!
از اینکه نماینده شهری فقط به فکر فراهم نمودن رفاهیات خود و خانواده و همچنیین اطرافیان خود می باشد.(من جمله ،گرفتن ماشین ،دریافت مبلغ 4 میلیون تومان بعنوان حق راننده )لطفا" نام انقلابی را روی این گروه از افراد که با هر حرکتی پای خود را به این مکان ارزشمند و مهم می رسانند نگذارید.چون در حق آنهایی که خالصانه و مخلصانه بدون هیچ چشم داشتی ،در راه دفاع از سرزمین جان خود و خانواده را در بثمر رسیدن انقلاب هدیه کرده اند اجحاف خواهد شد.
اینهم از مجلس اصولگرایان از ما بهتر
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان