بازدید 23929
بروز نگرانی جدید کرونایی با واگذاری عجیب ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به مجلس

سازمان نظام پزشکی در نامه به جهانگیری: چرا واکسن‌های وارداتی را انبار کرده و توزیع نکردید؟/ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»: مجلس واکسن نمی‌خواهد!

«۲۵ روز است واکسن وارد انبار‌های شرکت‌های پخش دارو شده»؛ اما بر پایه دستور وزیر بهداشت، «بنا شد تا واکسن تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن‌ها عرضه را آغاز کنند.» «آیا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه بندی‌ها و اولویت گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟»
کد خبر: ۱۰۰۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 24 September 2020
تابناک اجتماعی
به فاصله چند روز از شروع فصل پاییز و در شرایطی که نگرانی‌ها از تشدید شیوع کرونا در کشور و همراهی مرگبار آنفلوانزا با کووید-۱۹ به شدت اوج گرفته، خبر می‌رسد که محموله‌ای ویژه از واکسن وارداتی در اختیار مجلس قرار گرفته است!

به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که ساعاتی پیش منتشر شده و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. خبری که مستند آن، نامه‌ای است که از واگذاری ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا توسط یک شرکت پخش دارویی به بهداری مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.
 
سازمان نظام پزشکی در نامه به جهانگیری: چرا واکسن‌های وارداتی را انبار کرده و توزیع نکردید؟/ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»: مجلس واکسن نمی‌خواهد!

آن گونه که این نامه نشان می‌دهد، این محموله در نخستین روز مهرماه و غیرنقدی به مجلس فروخته شده و مبنای قیمت محاسبه شده، نرخ دولتی این واکسن وارداتی یعنی ۴۰ هزار تومان است؛ واکسنی که به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان، تدارک برای واردات بالغ بر ده دوازده میلیون دوز آن در دستور کار قرار دارد، اما تا کنون تنها ۱.۵ میلیون دوز به کشور وارد شده است.

نکته جالب توجه در این میان این که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، چند گروه از جمله بیماران زمینه ای، سالمندان، زنان باردار و نظامیان در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند و از آنجایی که مشکلاتی مانند تحریم‌ها و دشواری‌های تامین بودجه و انتقال آن به خارج از کشور، موجب شده واردات واکسن به کشور به کندی صورت گیرد، در گام نخست مادران باردار روستایی در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا قرار گرفته اند.

بر اساس این برنامه، قرار است بعد از توزیع واکسن میان گروه‌های اولویت دار، محموله‌های وارداتی بعدی با مکانیزمی ویژه در داروخانه‌ها میان دیگر متقاضیان توزیع تا از به وجود آمدن بازار سیاه پیرامون آن جلوگیری شود؛ برنامه‌ای مدون که در آن هیچ خبری از توزیع واکسن میان دستگاه‌ها و نهاد‌ها به میان نیامده بود و از این روی، افشای نامه واگذاری مقادیری واکسن به مجلس، ابهام آفرینی کرده است.
 
سازمان نظام پزشکی در نامه به جهانگیری: چرا واکسن‌های وارداتی را انبار کرده و توزیع نکردید؟/ یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک»: مجلس واکسن نمی‌خواهد!

البته ابهامات در این خصوص فراتر از این حرف هاست؛ این را نامه سرگشاده سازمان نظام پزشکی خطاب به معاون اول رئیس جمهور کشورمان نشان می‌دهد که ساعتی پیش منتشر شد و در آن به نقل از محسن عبدالله زاده، دبیر کل انجمن شرکت‌های پخش دارو تاکید شده که: «۲۵ روز است واکسن وارد انبار‌های شرکت‌های پخش دارو شده»، اما بنا بر دستور وزیر بهداشت، «بنا شد تا واکسن تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن‌ها عرضه را آغاز کنند.»

اتفاقی که به فاصله حدود یک ماه تقریبا رقم نخورده تا این سوال پیش آید که دلیل این زمان سوزی چیست؟ ابهامی جدی که سازمان نظام پزشکی را مجاب کرده که چرایی این تاخیر را از معاون رئیس جمهور جویا شود و به دنبال دلیل بی توجهی به پروتکل‌ها در این خصوص باشد. چرایی انبار کردن واکسن‌هایی که همین الان هم برای توزیع و مصرفشان تا حدودی دیر شده است.

البته در ادامه این نامه سرگشاده ـ که شاید به دلیل بستری شدن رئیس سازمان نظام پزشکی در بیمارستان در پی ابتلا به کروناـ دکتر عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی زیرش را امضا کرده، به واگذاری ۱۵۰۰ دوز واکسن به مجلس هم اشاره و این پرسش مطرح شده که «آیا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه بندی‌ها و اولویت گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟»
 

مجلس واکسن نمی‌خواهد


سوالاتی مهم که در زمانی کوتاه، در ابعاد وسیع در جامعه تکثیر شده و مجلس شورای اسلامی را وادار به واکنش کرده است. واکنشی که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تابناک» این گونه تشریحش می‌کند: «مجلس به واکسن نیاز ندارد و به زودی تمامی محموله دریافتی واکسن آنفلوانزا را عودت خواهد داد.»

اتفاقی که باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی رقم خواهد خورد؛ هرچند در صورت وقوع هم نخواهد توانست به این سوال پاسخ دهد که چند جای دیگر مانند مجلس محموله ویژه واکسن دریافت کرده‌اند و اساسا چرا واکسن‌های وارداتی دپو شده اند و فهرست دقیق جا‌هایی که توزیع شده اند در دست کیست؟ سوالی که مجلس می‌توانست و می‌بایست از وزارت بهداشت می‌پرسید، اما فعلا خود اسیر حاشیه‌هایی در این خصوص شده است!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۳
خونشون رنگی تره
باید سالم باشن تا بتونند معیشت مردم را درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مگر مجلس چند نماینده دارد که ۱۵۰۰ واکسن به این عالیجنابان اختصاص داده شده .اولویت باید با کادر درمان باشد که بتوانند بیماران را مراقبت و مداوا کنند .نمایندگان اگر غیبت کنند هیچ کاری معطل و بر زمین نمیماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
مشکل این است که آستانه فساد در کشور ما خیلی بالا است و اختلاس 3000 میلیاردی ودنا پلاس و...هنوز به کف این آستانه تحریک نمیرسد.!!!!
اینم از مجلس انقلابی قالیباف و دوستان، معلوم وقتی توی دناپلاس بشینی و واکسن انفولانزا بت بزنن حتما تصمیمات کمر فقر و فلاکت را میشکند. خدا میداند چخبر است!!!
بعداز تامین مسکن وحقوق ودنا پلاس مشتی دیگر از طرف نمایندگان شورای نگهبان بر دهان استکبار جهانی علی برکت الله
دوس دارم فقط فحش بدم خسته شدم از زندگی توی این کشور چرا اینا اینقدر بی...
این مجلس حاشیه هاش بیشتر از متنه. خدا به داد این ملت برسه.
امیدی به بهبود در هیچ زمینه ای نیست.
بیچاره ما مردم که گیر مسئولانی مثل شما افتادیم.
از دپوی واکسن هم درآمدزایی می‌کنند.
واقعاً ؟

چرا خوب ؟!!!!!!!!!!؟

واقعاً واکسن آنفلوآنزا الان نیازه . بدید به مردم . خدا رو خوش نمیاد .
اين واكسن بايد تا مهر تزريق بشه و نگهداري اونهم خيلي مهم است وگرنه به درد نميخوره
تاحالاهمین بوده و حالاهم همینه. خداپدرومادراونکسی که گوشیهای دوربین دارو اینترنت را اختراع کرد بیامرزه.
واقعا جای تاسف بسیاردارد دولتی که مدعیی است آمریکا رامنزوی نموده وتحریمها بی اثربوده ومانند کشورهای دیگر مردم درصف فروشگاه ها نیستند .همه چیر عادی است نه تنها عرضه حفظ قیمت مایحتاج ملت راحداق یک روز هم ند ارد ازتامین حتی واکسن مورد نیازملت هم عاجزاست آقای روحانی استاد وعده های سرخرمنی وادعاهای کذبی بیش نیست وبا کیفایتی و ناکارآمدی دئر 7سال صدارت نه تنها عملکرد اصلاحطلبان رازیر سوال برد بلکه اعتماد اکثریت ملت رابین برد وضربات هولناکی به اعتقادات ملت وارد نمود چراکه ملت مسلمان براین عقیده بودند وهستند که دراسلام دروغگویی ازگناهان کبیره است ومتاسفانه جناب روحانی 7سال است وعده های دروغ وآماردروغ وادعاهای دروغ کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
دوست عزیز فقط روحانی وعده دروغ نداد اقای قالیباف اثقای رئیسی حالا فهمیدی؟
همه مادران باردار روستایی نماینده مجلس شدند؟؟؟!!!
جهانگیری نامحبوب ترین کلمه در این سالها بعد از کلمه فریدون بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
قبلش هم بوده . کی مهندسهای ایرانی را جمع کرد و برد حوزه گاز قطری ها را گسترش داد همان مو قعی که داشتیم در عسلویه عرق می ریختیم.
آقای روحانی فقط ادعا دارد وشعارمیدهد ولی درعمل حتی توانایی تامین واکسن راهم ندارد چه رسد به پایین آوردن وثابت نگه داشتن قیمت تخم مرغ ومرغ وگوشت وکره وبرنج وسایر مایحتاج مردم برای یک هفته
این واکنسنهايی که مجلس گرفته برای نمایندگان وخانواده ومستخدم هایشان وفامیلهایشان بوده برای صادرات که نگرفته اندکه شمااینقدرپیازداغش رازیاد میکنید چون اینهاوهمه اطرافیانشان جزوگروه های کم خطرهستندگرفته اندیعنی شماانتظارداشتیدبه وکیل مجلس ندهندبدهندبه افرادی که این واکسن بتواندباعث نجات جانشان شودپس نمایندگان انقلابی یعنی چه ؟ نظام پزشکی ووزارت بهداشت اشتباه میکنندکه دخالت دراین امورمیکنندودرآخریادضرب المثل معروف که خودکرده راتدبیرنیست
اصن نمیخوام دیگه رسانه ای شد
اصصن بزار انفولانزا خوکی بگیرم
دنا هم نمیخوام اصن
قهر قهر قهر
(دبیرخانه مجلس انقلابی شورای اسلامی)
مملکت گندیده هر روز خبرهای ناامید کننده از نامسیولین
مجلس انقلابی!
سردبیر مخترم تابناک شده درطول این 41سال مسئولی مقامی قول بدهد وزمان معین کند وبدان عمل نماید ایاسراغ دارید؟ الان وزارت بهداشت هم همینطور فقط قول داده اول مهر واکسن توزیع میشود کو کجا؟ درضمن این واکسن بترتیب الویت ازطرف وزارت بهداشت توزیع میشود
1- بین مقامات نظام وخانواده های انان
2- بین مجلسیان
3- بین مراجع وحوزویان
4- بین امرا وسرداران وفرماندهان وخانواده انان
5- بین بستگان مقامات وعلماها
6- بین خانواده های شهدا وجانبازان و....
7- بین داروخانه ها وپزشکان وخانواده های انان
8- درصورت موجود بودن هرهفته 100دوز واکسن به داروخانه های مدنظر سهمیه داده میشود وان داروخانه هم به اشنایان وسفارشیان
9- بقیه مردم درناصرخسرو باقیمت بالای250تومن
10- ننگ بر مسئولان بی لیاقت
مجلس واکسن و خانه و دنا و دستمزد و ..... می خواهد. همه جا در اولویتند. اصلا نماینده شده اند تا در اولویت باشند. ما شیفتگان چه هستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
شیفتگان شعار
تشنگان قدرت
ازکجا معلوم انبار کردن؟ازکجا معلوم به اطرافیان خودشون ندادن؟
مردم امیدی ندارن به این آقایون
کاش میشد ما هم مانند خیلی جاها رئیس جمهوری داشتیم!! نه روحانی و....!
۴۲سال رفا،عزت،آرامش،صلح و صفا بس نیست؟!! بابا مردیم از خوشی
یحتمل نمایندگان ۱۰درصدی باردار بودند و در اولویت قرار داشتند.
معنی مجلس انقلابی را هم فهمیدیم
حالا متوجه میشم چرا رسایی گفت فیلترینگ مصونیت است نه محدودیت! اگر فیلتر بود نمایندگان مجلس لو نمی رفتند که واکسن گرفته اند.
همون رانت یا رشوه دنا از ناحیه ایران خودرو کافیست. دیگه با واکسن خیس نمیشن
خیلی جالبه، ملت دارن مثل نقل و نبات مبتلا میشند و جونشون را از دست میدم اونوقت واکسن آنفولانزا با تعداد محدود هنوز تو گمرکه تعدادیش را دادن مجلس. خدایا اینها کیند
یعنی خدایی سرتاپای مملکت رو رانت و فساد گرفته!!!
وای بر ما که قرار بود مردم اولویت باشند و حتی خانه مردم هم این حق را برسمیت نمیشناسد
بله وقتی افشا شد دیگر مجلس واکسن نمیخواهد حالا حالا ها با این واکسنها کار دارند رانتی تجارتی باید خرج عده ای خاص تامین شود
رفته واسه از مردم بهترون!!!
ملت ایران دیگه شهروند درجه 2 محسوب میشن!!!
رای بی رای!!
ازچه روی خاک زمین شده ترسیم چنین!!!!سهم تو هرچی که هست/سهم من خون جگر/سهم ازمابهتران ثروت و امن وامان/سهم پابرهنه ها فقروزندان وفغان...
پاسخ ها
سوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
دمت گرم
به به مبارکه....
هزینه مسکن...
دنا پلاس...
الان هم که واکسن...
ببینم ویژه خواری یعنی چی؟
ببندید در این ....
اینها میخواستند همراه مردم بشوند در جنگ اقتصادی!!! از یک واکسن به نفع افراد واجبتر نمیگذرند.
مجلس انقلابی ۴٪
یک زمانی در اواخر عمر مصدق به ایشان پیشنهاد دادند که برای مداوا به خارج اعزام شود که ایشان نپذیرفت. اینها به اندازه مصدق هم که صبح تا شب بهش توهین میکنند و برچسب میزنند هم شرافت ندارند. البته که شرافت مصدق ها و مدرس ها بسیار بیشتر از این به اصطلاح انقلابی هایی است که بر کرسی آنها جلوس کرده اند.
تا کی و کجا میخواهید این گندکاری ها رو بشویید؟؟
انقلابی واقعی، امثال شهید همت ها، خرازی ها، باقری ها، باکری ها و ... بودند، نه اینهایی که دم از انقلابی بودن میزنند و هیچ بویی از ارزشهای انقلابی و جهاد و جبهه در وجودشان نیست
من مادرم دیالیزی هست هنوز نتونستم تهیه کنم.تا حالا هم خیلی دیر شده برای تزریق واکسن.
خون نماینده های مجلس انقلابی از خون بقیه مردم رنگینتره
خودرو شاسی بلند که بدون واکسن انفولانزا ارزشی ندارد........مردم میتوانند از ناصر خسرو تهیه کنند اما نمایندگان که نمیتوانند به این جور جاها بروند...با همین فرمان برانید
ای خدا با ویروس بی کفایتی مدیران چکنیم این درد واکسن نداره !!!
خجالت نمی کشن این نماینده ها؟
اینم مجلس انقلابی
واقعا در ویژه خواری انقلاب کردید.
خودتان را بكشيد هم نميتوانيد نظر مردم ايران را نسبت به مجلس انقلابي بدبين كنيد
اين مجلس از قبل از شروع به كار مورد هجمه هاي ناروا قرار گرفت
درود بر مجلس انقلابي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
خودت از نماینده ها هستی یا دوستان و فامیل عزیزت که سنگ نمایندگان ده درصدی را به سینه میزنی؟
خودی ها در اولویت اند. اینجا آپارتاید نژادی نیست ولی ارجحیت خودیها و نور چشمی ها است.اگر ناراحتی پاسپورت بگیر برو کویت یا امارات کارگری من.آره داداش
آقاجون این سیاه بازی ها رو جمع کنین.شما ایران رو فتح کردین و دارین از مواحبش استفاده میکنین.چشم مردم هم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
مواهب
البته این واکسن ها پس از انقضا اعتبار مصرف توزیع میکردد.
الان که او رفته نمیخواد؟
واقعا این مجلس از هر چیزی انگار سهمی برای خودش میخواد؟!
به نازم به مجلس یه دست خودمونی؟! چرا وقتی واکسن ها اومد تو بهداری سریعا جلوی تحویل اون گرفته نشد؟
لابد اطلاع نداشتید؟! شما که از بهدآری مجلس خبر ندارید از جاهای دیگه و احوال مردم چطور با خبر میشید؟!
به دلیل اینکه این ها مثل دختران مظلوم منافعی ندارند.
راستی جناب آقای جهانگیری از دختر مظلوم چه خبر شنیدم توی کانادا با خاوری دارند حزب اختلاس تشکیل می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
نادان
راستی ، از خودروهای دنا و خودروی شاسی بلند درخواستی نماینده مردمی و انقلابی چه خبر؟!
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
دوستان و هموطنان به هیچ عنوان هیچ گونه واکسنی به عنوان واکسن انفلانزا یا کرونا تزریق نکنید شما نمی دانید به نام واکسن چه آزمایش هایی چین و روسیه روی مردم ایران انجام می دهند این واکسن ها ممکن است آزمایش های بیولوژیک چین و روسیه باشند روزی یک کیلو هویچ بخرید آب هویچ بخورید و سیستم ایمنی بدنتان را قوی کنید هیچ نیازی به واکسن آنفلانزا ندارید هنوز فراموش نکرده ایم چطور یک روستا را عمدا به ایدز آلوده کردند پس توصیه می کنم اگر جان و سلامتی خود را دوست دارید هیچ واکسنی در این سیتم استفاده نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
منظورت خون های آلوده به ایدز اهدایی فرانسه است
ناشناس
| Hungary |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
به ۲۳:۰۸
نخیر تو خواب تشریف داشتی نفهعمیدی منظور همان روستایی است که سیتماتیک به ایدز آلوده کردند برو خبرهاشو بخون و پارازیت ننداز
اینم از مجلس انقلابی
چه مجلس انقلابی واقعا ... هنوز هیچی نشده ... دستشون رو شد ... دنا پلاس ...‌ واکسن آنفولانزا ... برای خودم متاسفم که یک عمر سعی کردم تو این مملکت درس خواندن و تو بدترین شرایط کار کردم ... خاکستر این مملکت تهش نسیب هممون شد ...
اینجاست که باید گفت :
جان عزیزه ،
مال بعضیها عزیزتره ...
ما هم خدایی داریم .
واکسن انفولانزا فقط باید به گروههای هدف داده شود...عرضه عمومی در داروخانه ها حماقت است
جریان مشکوکی برای این مجلس راه انداختندکه رسانه ای میشود ومیگیرند بعد پس می دهند دنا پلاس، واکسن در کمتر از یکماه بعدی چه میباشد؟؟؟
مملکت ارباب رعیتی
به امید روزی که واکسنی تولید شود تا نمایندگان را در برابر وساوس هوای نفس. لابیگری. اختلاس. رانت. نجومی بگیری. رابطه به جای ضابطه و سوء استفاده از جایگاه خود واکسینه نماید. تا بدانند در برابر همه مردم ایران مسولیت دارند نه فقط منطقه ای که به آنها رای داده اند.
این فقط یه گوشه از رانتخوری و پارتی بازی مسوولینه. بعد میان جلوی دوربین درباره تحمل سختیها و رنج زندگی برای مردم میگن.
ای مردم نزنید این واکسنها را.نمک دریای اصل قبل و بعد از غذا بخورید که خود واکسن واقعی و طبیعی است
واقعا متاسفم طبق گفته خیلی از پزشکان مصرف این واکسن بدلیل گذشت زمان طلایی تزریق آن ۱۵شهریور میباشد دیگه خیری که نداره هیچ شاید باعث آسیب به انسان هم بشه
آدم نمیدونه چیکار کنه از دست مسولان مجلس ..
اگر واقعا به فکر مردم هستند دلار ۴۲۰۰ دارو را حذف کنند و اختلافش را به بیمه ها جهت حمایت بدهند نه رانت در جیب خواص
هر جا دلار ۴۲۰۰ هست بوی تعفن رانت بلند است
بله دیگه اول اقوام مجلس بعد علما اقا این روستایی که شما‌میگید وام زلزله اشون نمیدید میخواین واکسن‌بدید بچه ها سر صندوق های رای معلوم‌میشه
البته برگرداندن واکسنها نشان داد که مجلس هنوز وجدان داره
در به در دنبال واکسن هستم چون بچه ام بیماری زمینه ای داره .
وزیر بهداشت اگر واقعا عرضه داره، اون مدیری که برای خودشیرینی واکسن میفرسته مجلس رو از وزارت میندازه بیرون
تبلیغ طب سنتی برا همینه دیگه ما مردم عادی نمک دریا و اقایان واکسن ساخت دشمن
اگر علنی نشده بود ، هیچ وقت واکسنها رو برنمی گرداندند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر