بازدید 4672

ستاد اربعین کرمانشاه: امسال پیاده‌روی اربعین نداریم

اربعین امسال متفاوت از تمام سالهاست، شیوع ویروس منحوس کرونا حالا این بار راه را بر عزاداران حسینی بسته و امسال عزاداران اباعبدالله به ناچار باید از دور زائر مولا و امام خویش اباعبدالله الحسین (ع) باشند.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 20 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ستاد اربعین استان کرمانشاه، عصر امروز (۳۰ شهریور) پیرو ابلاغ دستور العمل‌های جدید ستاد مرکز اربعین تشکیل جلسه داد و بخش‌های مهم این دستور العمل به بحث و گفت و گوی مسئولان این ستاد گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، مسعود بهرام نژاد دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه با اشاره به شرایط کرونایی در اربعین امسال، گفت: این شرایط موجب شده تا امسال از میزبانی زوار اربعین مرحوم بمانیم و امسال شرایط متفاوتی در مرز‌های کشور به سمت عتبات عالیات حاکم است.

وی با بیان اینکه روز گذشته رسما وزیر کشور تصمیمات ستاد مرکزی اربعین را به استان‌ها ابلاغ کرد، افزود: بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی استانداران موظفند مردم و موکب داران را اقناع کرده و مانع حرکت آن‌ها به سمت مرز‌های کشور عراق شوند.

بهرام نژاد افزود: همچنین استانداران کرمانشاه، ایلام و خوزستان موظفند با اتخاذ تدابیری ضمن ممانعت از حرکت زوار، مانع هرگونه تجمع در مرز‌ها شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی نیز موظف است با انجام اقداماتی و لایه بندی کنترلی خودرو‌ها از حرکت کاروان‌ها و پیاده رو‌ها به سمت مرز‌ها جلوگیری کند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اداره کل پایانه‌ها هم موظف است از اختصاص ناوگان عمومی جهت عزیمت به مرز‌ها خودداری کند.

بهرام نژاد افزود: صدا و سیما و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نیز موظفند با برنامه‌های فرهنگی نسبت به اقناع سازی مردم اقدام کرده و مانع حرکت آن‌ها در اربعین امسال شوند.

این مسئول تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز موظف است طی جلسه‌ای با موکب داران آن‌ها را نسبت به ممنوعیت برپایی موکب در اربعین امسال اقناع کند و مانع هرگونه حرکت خودسرانه در این زمینه شود.

بهرام نژاد تاکید کرد: مراسم زیارتی اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و دراین بین برگزاری راهپیمایی تحت هرعنوان ممنوع است. اربعین امسال همچنین ثبت نام تحت عنوان کاروان برای زیارت عتبات عالیات ممنوع است.

وی تاکید کرد: همه مسئولان نظامی و انتظامی باید بدانند که باید با نهایت تکریم مانع از حرکت زوار به سمت مرز‌ها شوند و نباید اجازه شکل گیری هرگونه تجمع در مرز‌ها داده شود.

ایست و بازرسی‌های ویژه از فردا در مسیر تردد زوار فعال می‌شود

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور عراق امسال رسما اعلام کرده که هیچگونه پذیرش زوار نخواهد داشت، گفت: در همین راستا باید مانع حرکت زوار به سمت مرز‌ها شویم تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: متاسفانه برخی شیوخ عراق دعوتنامه‌هایی برای موکب داران ایرانی ارسال کردند که سبب تحریک مردم شده است، اما باید با تکریم مانع حرکت آن‌ها به سمت کشور عراق شد.

جاویدان با اشاره به عبور پیاده برخی افراد از استان گفت: کرمانشاه دروازه ورودی دو مرز خسروی و مهران است و احتمال افزایش ورود زوار در روز‌های آتی وجود دارد و باید آماده باشیم تا مانع حرکت آن‌ها شویم.

وی افزود: دراین بین این احتمال هست که برخی از راه‌های فرعی خود را به مرز‌ها برسانند که در این زمینه هم باید آمادگی داشته و مانع تجمع در مرز شویم.

جاویدان تصریح کرد: از فردا (۳۱شهریور) ایست و بازرسی‌های ویژه در مسیر تردد احتمالی زوار برقرار خواهد شد تا بتوانیم از هم اکنون مانع تردد آن‌ها به سمت مرز‌های کشور شویم.

جاویدان خاطرنشان کرد: همچنین باید احتمال بدهیم برخی افراد تحت هرشرایطی خود را به مرز برسانند و در این شرایط باید امکانات حداقلی تغذیه و اسکان برای آن‌ها فراهم شده و چندین دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن آن‌ها به شهرهایشان تامین شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: همه باید پای کار باشند تا این وضعیت مدیریت شود و بتوانیم بدون چالش اربعین امسال را پشت سربگذاریم و در این بین وظیفه رسانه‌ها و صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی بیش از پیش اهمیت دارد که شرایط را برای مردم تبیین کرده و آن‌ها را برای خودداری از حرکت به سمت عتبات عالیات اقناع کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل