بازدید 45389

آمریکا مدعی بازگشت تمام تحریم‌ها علیه ایران شد/ ایران: ادعای آمریکا، فاقد اثر حقوقی است

بامداد یکشنبه به وقت تهران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد، تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 20 September 2020

آمریکا مدعی بازگشت تمام تحریم ها علیه ایران شد/ ایران: ادعای آمریکا فاقد اثر حقوقی است

 بین الملل تابناک: بامداد یکشنبه به وقت تهران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد، تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگ ترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: امروز، آمریکا از بازگشت عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند؛ بنابراین، پامپئو درباره بازگردانده شدن تحریم‌ها علیه ایران مدعی شد: «تحریم‌ها متعاقب فرایند اسنپ‌بک ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند. در تاریخ بیستم آگوست، ایالات متحده درباره عدم اهتمام ایران به تعهدات برجامی‌اش، به رئیس شورای امنیت اطلاع داد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «این اطلاعیه، فرایند سی روزه‌ای را آغاز کرد که منجر به بازگشت تحریم‌های پیشتر لغو شده سازمان ملل گشت، که در ساعت ۸ شب وقت تابستانی شرقی روز ۱۹ سپتامبر (۴:۳۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی شد؛این یعنی که از امروز، تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.»

وزیر خارجه آمریکا با ادعای لغو اقدامات نامبرده در پاراگراف‌های ۷، ۸ و ۱۶ تا ۲۰ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، افزود: «ایالات متحده این تصمیم قاطع را گرفت، زیرا علاوه‌ بر عدم اجرای تعهدات برجامی توسط ایران، شورای امنیت هم محدودیت تسلیحاتی بر ایران را تمدید نکرد؛ چیزی که برای سیزده سال در جریان بود. انفعال شورای امنیت می‌توانست راه را برای ایران جهت خرید تمام انواع تسلیحات متعارف در تاریخ هجدهم اکتبر هموار کند.»

پامپئو با لحنی که گویا جهان بدهکار آمریکا شده، ادعا کرد: «جهان خوش‌شانس بود که آمریکا اقدام مسئولانه‌ای برای جلوگیری از رخ دادن چنین چیزی را انجام داد. ما مطابق با حقوق خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، فرایند اسنپ‌بک را آغاز کردیم تا عملاََ تمام تحریم‌های ملغی‌شده سازمان ملل از جمله محدودیت تسلیحاتی را احیا کنیم. به تبع این اقدام، جهان امن‌تر خواهد بود».

در ادامه این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌ها علیه ایران، آمده است: «ایالات متحده از تمام اعضای سازمان ملل انتظار دارد کامل به الزامات خود برای اجرای این اقدامات پایبند باشند. علاوه بر محدودیت تسلیحاتی، این شامل محدودیت‌هایی مانند تعامل با ایران در فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و بازفرآوری، ممنوعیت ساخت و آزمایش موشک بالستیک توسط ایران و تحریم‌ها بر انتقال فناوری‌های مرتبط با هسته‌ای و موشکی به ایران می‌شود».

وزارت خارجه آمریکا سپس به تهدید کشورهای جهان در صورت مخالفت با اجرای تحریم‌های ادعایی پرداخت و گفت: «اگر اعضای سازمان ملل الزامات خود اجرای این تحریم‌ها را اجرا نکنند، ایالات متحده آماده است از اختیارات داخلی برای اعمال عواقبی بر آنها استفاده کند و مطمئن شود ایران از عواید فعالیت‌های ممنوع‌شده توسط سازمان ملل، بهره‌مند نمی‌شود».

بر این اساس، پامپئو مدعی شد: «توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ایران را آنطور که وعده داده شده بود، به پیوستن به جامعه ملل تهییج نکرد... اگر بخاطر اقدام آمریکا در احیای محدودیت‌های سازمان ملل نبود، رژیم ایران به زودی می‌توانست با آزادی بیشتر به خرید و فروش سلاح در سراسر جهان بپردازد. به دلیل عیوب برجام، ایران تقریبا پنج سال به انقضای محدودیت‌ها بر برنامه غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های مرتبط با بازفرآوری نزدیک شده که به طرز غیرقابل قبولی این کشور را به ظرفیت خطرناک طغیان هسته‌ای نزدیک کرده است».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «به لطف بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، ایران اکنون ملزم به تعلیق فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی، بازفرآوری و آب‌سنگین است. ما هرگز به اولین کشور حامی تروریسم دولتی، اجازه دستیابی به مرگبارترین سلاح جهان را نمی‌دهیم».

در پایان این بیانیه آمده است: «در روزهای آینده، ایالات متحده گستره‌ای از اقدامات بیشتر برای تقویت اجرای تحریم‌های سازمان ملل و همچنین پاسخگو کردن ناقضان آنها را اعلام می‌کند. کارزار فشار حداکثری ما بر رژیم ایران ادامه دارد تا زمانی که ایران به توافق فراگیر با ما جهت مهار تهدیدات اشاعه و توقف آشوب‌پراکنی، برسد».

ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه ۱+۵ تعلیق شده بودند.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» روز جمعه در مطلبی با بیان اینکه واشنگتن در موضوع ایران منزوی شده، به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت، باید اهرم فشار مشترکی در موضوعات مختلف بر ایران وجود داشته باشد.

واکنش ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت این سازمان تاکید کرد، ادعای آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده قطعنامه ۲۲۳۱، فاقد اثر حقوقی، باطل و بی‌اثر است.

مجید تخت‌روانچی شامگاه شنبه در این نامه یادآور شد: در واکنش به اقدام آمریکا، نه تنها هیچ یک از اعضای شورای امنیت، صلاحیت آن کشور برای فعال کردن روند بازگشت تحریم‌های گذشته را نپذیرفتند، بلکه از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، ۱۳ عضو این نهاد، اعتبار حقوقی و مقبولیت نامه آمریکا را قاطعانه رد کردند.

وی به نظریات مشابهی که توسط اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت در نشست ۴ شهریور آن شورا، اشاره کرد و ادامه داد: طی آن جلسه، رئیس شورای امنیت نیز در پاسخ به سوالات اعضا اعلام کرد، «طبق مشورت‌هایی که با اعضای شورا داشته و نامه هایی که از تعداد زیادی از آنها دریافت کرده‌ام، برای من کاملا روشن است که یک عضو موضع خاصی در این زمینه دارد و بقیه اعضا مخالف آن هستند؛ بنابراین، از نظر من، هیچ اجماعی در شورا وجود ندارد و رئیس شورا نیز نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد.»

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: اعضای شورای امنیت با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ که طبق آن، فقط اعضای برجام حق آغاز روند بازگرداندن تحریم‌های گذشته شورای امنیت را دارند، اعلام کرده‌اند چون آمریکا دیگر عضو برجام نیست، بنابراین هیچ حقی برای توسل به روند مزبور ندارد و نامه‌اش نیز فاقد هرگونه اثر حقوقی در حال یا آینده است.

تخت‌روانچی به نامه ۳۰ مرداد نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و هماهنگ کننده برجام نیز اشاره کرد که در آن اعلام شده است، «همانطور که مکرر خاطرنشان کرده‌ام، آمریکا یکجانبه از برجام خارج شده و متعاقب آن در هیچ یک از فعالیت‌های آن نیز شرکت نکرده است؛ بنابراین، نمی‌تواند یک دولت عضو برجام قلمداد شده و برای بازگرداندن احتمالی تحریم‌های شورای امنیت اقدام کند.»

وی به بخشی از مفاد بیانیه نشست ۱۱ شهریور کمیسیون مشترک برجام نیز اشاره و اعلام کرد طی آن، اعضای باقی مانده برجام بار دیگر تصریح کرده‌اند آمریکا یک دولت عضو برجام نیست و نمی‌تواند روند بازگرداندن تحریم‌های گذشته سازمان ملل را آغاز کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه که قرار است به عنوان سند شورای امنیت هم ثبت و منتشر شود، اظهار کرد: هدف اعلام شده آمریکا از بین بردن کامل برجام است و راهبرد آن برای رسیدن به این هدف نیز ایجاد پیچیدگی حقوقی از طریق ارائه تفاسیر یکجانبه دلبخواهانه و استدلال‌های شبه‌حقوقی است.

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مطمئن است که اعضای شورای امنیت بار دیگر با تلاش آمریکا برای سوء استفاده از این شورا و تضعیف اقتدار و اعتبار آن مخالفت خواهند کرد.

واکنش روسیه

«دیمیتری پولیانسکی» معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: به نظر می‌رسد ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود به دیگران، بر تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد. آیا این است «نظم بین‌الملل قاعده‌محوری» است که همکارانمان آمریکایی‌مان شدیدا از آن حمایت می‌کنند و در آن کلوپی محدود از کشورها قواعد را تعیین می‌کنند.

آمریکا مدعی بازگشت تمام تحریم ها علیه ایران شد/ ایران: ادعای آمریکا فاقد اثر حقوقی است

دیپلمات بلندپایه روسی با اشاره به ادعای آمریکا برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از بامداد یکشنبه، افزود: خیلی دردآور است که می‌بینیم یک کشور بزرگ این گونه خود را تحقیر و با هذیان‌گویی لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند.

وی تاکید کرد دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته به صراحت گفتند که ادعای ایالات متحده درباره فعال شدن مکانیسم ماشه غیرقانونی است. "آیا واشنگتن کر است؟"

واکنش فرانسه

سفیر فرانسه در سازمان ملل به تعهد سه کشور اروپایی به اجرای برجام اشاره کرد و افزود: به رغم ادعای آمریکا، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران همچنان لغو شده می‌ماند.

بامداد یکشنبه «نیکلا دو ریویر» سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد در پیامی توییتری، مخالفت کشورش را با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از بامداد امروز، اعلام کرد.

«دو ریویر» نوشت: سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه به اجرای کامل برجام پایبند می‌مانند. این تنها راه مهار برنامه هسته‌ای ایران است. امروز تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران همچنان لغو شده باقی می‌ماند و ایران همچنان مسئول عمل به وظایف خود در برجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۰۴
تبریک به کاسبان تحریم و ثروتمندان و مسئولان
تسلیت به مردم و مستضعفان و فقیران

آخرین دستاورد روحانی و دستیارانش و همکارانش و همراهانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
امروز یکشنبه ۳۰ شهریور بورس پوکید
قراربود جشن بگیریم که چی شدپس ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
کسانی که نگاهشان به بیرون بوده است و هیچ برنامه داخلی نداشته اند به این وضعیت دچار شده اند.
زمان جنگ و حتی زمان احمدی نژاد حتی اروپا نیز دشمن ما بود اما اوضاع بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
هیچ اتفاق جدیدی نیافتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
دلار الان ۲۷۳۰۰ وسکه ۱۳۳۰۰۰۰۰ وبورس نورچشمی باهمه وعده وعیدهاوتبلیغات ومصاحبه های روحیه بخش و جشن وپایکوبی !!!! ۴۷۰۰۰ واحددیگه سقوط کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تروئیکای اروپایی بیانیه فرمودند و اقدام امریکا را بی اساس دانسته اند!!!!
کاملا تقسیم‌وظایف حرفه ای.
تحریم ها توسط رییس بزرکشان اجرا و اینها هم در مذمت اقدامات امریکا بیانیه و این‌وسط ایران در حال اجرای یکطرفانه تعهدات هسته ای.
این اروپایی ها از سال ۹۷ که ترامپ از برجام امده بیرون و اقدام به تحریم نفتی ایران کرده ایا یک دانه بشکه نفت از ایران خریدند؟؟؟؟؟
شرکتهای چینی و روسی هم پیروی خواهند کرد.
وقت‌را تلف نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
البته مستضعف ماها نیستیم تعریفش عوض شد اونا که از هیچی به همچی رسیدنن
سید مهدی
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ناشناس ۱۲:۰۹ -
درامد نفتی احمدی نژاد از کل درامد نفتی تاریخ ایران بیشتر بود. ایشون روزی 2 میلیون بشکه نفت به قیمت بالای 100 دلار میفروخت و همه این سرمایه عطیم رو نابود کرد. اگر زمان احمدی نزاد نفت میشد 25 دلار و فروش روزی 100 هزار بشکه بدون شک ایران دچار قحطی میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ما منتظر نصویب طرح سه فوریتی خروج ازان پی تی هستیم دیگه هرچه مداراکردیم بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
عزیز دل برادر هرگندکاری اصولگرایان را به روحانی ربطی میدهی؟ روحانی موافق مذاکره هست تندرویان وافراطیون وکاسبان قدرت وتحریم نمیگذارند ونگذاشتند ملت دررفاه وارامش باشه چه ربطی به روحانی دارد؟ درست هست روحانی رئیس جمهور مردم ایران هست ولی قدرت دردستان نهادهای خاص هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
پرچم امریکا فرار روبه جلو نکن
اول این که نفت یک سال 120 دلار وبقیه ان 70 دلار بود 2 سال اخرش هم تحریم
در ضمن شما یادت نمی اید در دوره خاتمی ویا قبلش و یا حتی زمان جنگ که نفت چه قیمتی داشت و تحریم هم بودین وضعتون اینقدر مانند این اا ناجور نکرده بودن
در ضمن نفت نفروشید این همه جنس است با ان درامد کسب کنید
چرا مردم ایران نباید مثل مردم دنیا در آرامش زنده کنن ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
میشه بفرمایید کدام مردم دنیا در آرامش زندگی می کنند؟
اروپائیان و آمریکا حیاتشان در بهم ریختن دنیا و فراری دادن پول های مردم به سمت خودشان است
کشورهای اروپای شرقی، آسیایی و آفریقایی و امریکای لاتین همیشه با بحرانهای متعدد رو برو هستند.
شما فقط ایران را می بینی و اون کشورها نرفته ای
سید مهدی
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ما خودمون انتخاب کردیم تو بدبختی زندگی کنیم. خبر نداری؟
جناب ظریف فرمودن مردم ایران خودشان انتخاب کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
از دید آمرکائیان سرخپوست خوب سرخپوست مرده است.
برای زنده ماندن باید روی پای خودت بایستی
ناشناس
| Romania |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
در ایران یا باید مردم آرامش داشته باشند و یا مسئولان که زور اقلیت بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چون مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
خونه پرش همین پنج درصدی ها از این اوضاع راضیند یا منتفعین بی درد نیمه سالمند یا متعصبین و یا اقا ها و اقا زاده هایی که از این وضع راضیند
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
به قول یکی: ما خودمون خواستیم اینطور زندگی کنیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چون با آمریکا معاهده بستیم و قلدر بود و پاره کرد.
زور دارن و پیمان پاره می کنن. مگه چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چون پای ماهواره و بخشی ازاینترنت که دنبال سیاه نمایی از ایران هستند می نشینی بهتر از این فکر نمی کنی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ناشناس 14:40
آها یعنی اینکه من با مدرک فوق لیسانس با ماهی 3 میلیون حقوق همیشه جیبم آخر ماه خالیه و جلوی زدم شرمنده ام علتش نشستن پای ماهواره و سیاه نمایی هست؟ آره؟
چون من فکر میکردم علت وضعیت خراب اقتصادی و شرایط ناامیدکننده ایرانه!
جالا امریکا مدعی بشه یا نشه خیلی فرقی نمی کنه در عمل اقتصاد رو فلج کرده و همین شرکتهاتی چینی و روسی که شما به پشتیبانی انها دل خوش کرده اید !!‌ پروتکل های امریکا را رعایت میکنند و همین چین تان به شما ارز نمیدهد کالا میدهد . افتاد ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اقتصاد را امریکا فلج نکرد دولتی ها کردن
آمریکا و دنی ترامپ پمپئو خیلی غلط میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
مشکل مردم امثال شما هست
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
الان فرصت حوبی برای تهاجم پادوهای آمریکا است
یکی به بورس حمله کنه
یکی قیمت دلار را اعلام کنه
یکی بگه چرا مذاکره نمی کنیم، در حالی که معاهده قبلی یک طرفه پاره شد
یکی بی ربط میگه برتامه هسته ای چه فایده داره
پمنپئو علنا میگه ما در سازمان سیا آموزش دروغ گویی داشتیم، اما پادوها میگن هر چه اون بگه راسته
حالا راست یا دروغ. تحریم با فایده یا بی فایده،..
خبر خوبی است برای ؛

محتکران کالا
پولدارها
سرمایه داران
مسئولان ( اکثرشان )
کاسبان تحریم
تندروهای دارای حقوق نجومی
کارمندان دولت با درآمد بالا
مرغداران
بازاریان
صرافان
دلالان
خودروسازان


و متاسفانه بدترین خبر برای ؛
مردم عادی که ۸۵ درصد جامعه را تشکیل میدهند مخصوصا مستاجران .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
بگو 95 درصد
ایران فقط مال 5 درصد جمعیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
والبته خبربسیاربدبرای بورس بازهای طماع درپی سودهای روزانه ۵ درصدی !!!!
منتظر امداد غیبی از طرف برادران روس و چین نباشید
وقتی میشه باور کرد که دلار بره تو کانال 3000 احمدی یا همون هزار خاتمی...پس تاثیر کرده البته شما که احساس نمی کنید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
خخخه
یاد دلار هزار تومانی شما افتادم که دست می گرفتید
هر وقت تورمتان منفی 20 درصد شد ان وقت این عددها را می بینی
یکجانبه گرایی تا کجا
جامعه بین الملل را هم آمریکا بی اعتبار کرده ، کشورها باید جواب آمریکا را در عمل بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تکبیر
خیلی هم عالی هم باید به برجام پایبند باشیم هم تحریم بسیم
این میشه حکم ۱ بام و دو هوا
شما چیزی را برداشت می کنید که کاشته بودید آمریکا وقتی از برجام خارج شد هم اروپا و هم چین و بقیه کشورها و حتی عراق تحریم های آمریکا را اجرا کردند همین عراق حاضر نیست به شما دلار بدهد و ریال بی رمق بی پشتوانه نزدیک به ده برابر ارزش خود را از دست داد حالا شما ادعا کنید حقیقی یا حقوقی نیست ادعای شما محلی از اعراب ندارد مهم تحریم های آمریکاست که همه رعایت خواهند کرد دوران بزن در رو تمام شد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
هنوز نمیدونی چرا دلار بالا می رود
در ضمن انهایی که کارشان بلد هستند دلار وارد و خارج می کنند
آقای روحانی دست مریزاد . با این اوضاع چرا انتظار دارید مردم دیگه شماها را باور داشته باشند آخه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اخوی جان گرچه منم از روحانی خوشم نمیاد ولی سیاستهای اصلی دست رییس جمهور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
روحانی کجاست؟!!!!
اون ازاون وعده گشایش اقتصادی اینم از جشن شنبه ویکشنبه
1- تعهداتت رو بشکنی ،ادعا کنی کشور مقابل تعهداتش رو اجرا نکرده (بدون هیچ مدرکی) و از یک توافق خارج بشی

2-اما بتونی همچنان از امکانات اون توافق استفاده کنی

این نظم جهانیه ؟؟ نخواستیم ...
ترامپ داره نفس های آخر ریاست جمهوریشو میکشه.فقط میخواد بگه من.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تمام کشورهای جهان هم برآوردشان رفتن ترامپ است.بهمین خاطر حتی شرکای تاریخی آمریکا هم ازش حمایت نمی کنند. ترامپ قطعا رفتنی است و با آمدن بایدن خیلی از معادلات تغییر خواهد کرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
متاسفانه آمارها خلاف نظر شمارو میگه و در خود آمریکا احتمال قوی میره که ترامپ 2 باره رئیس جمهوره و جالتبر اینکه هرچی به انتخابات آمریکا نزدیکتر میشیم داره محبوبیتو احتمال رای آوردنش بیشتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ای ول! پس 3 ماه دیگه وضعمون توپ می شه
باز هم به آمریکا که دشمنی خودشو علنی می گه ولی سه تا کشور در عین حالی که تمام تحریم های آمریکا را اجرا می کنن ولی می گن ما به برجام پایبندیم و......
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
نقش پلیس خوب را بازی می کنند
در آینده در برنامه های اقتصادی مان بایستی دید اثر گذاشته است یا نه
خلایق هرچه لایق...به امید خدا در آینده ای نزدیک بربری150هزارتومنی را ببینم... منم اول نفربمیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
قبلا اصلا تحریم نبودیم تازه داریم طعم تحریم را می چشیم.
میگم که شاید منظور روحانی شمبه و یکشمبه هفته بعد بوده، ها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
جمعه دیگه ازتبعات اقدام جدیدامریکاباخبرمیشه
مثل همیشه وعده رئیس جمهور محبوب قلب ها درست درآمد و خبر خوش شنبه و یکشنبه اعلام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
این که مشخص بود آمریکا یکطرفه ادعای بازگشت تحریمها رو خواهد کرد مهم اینه که چقدر حمایت جهانی داره که الان عملا هیچ کس در کنار آمریکا نیست حتی سازمان ملل هم برنامه ای برای اجرای این ادعای آمریکا نداره. خودشون هم اینو میدونند و بهمین خاطر دنبال استفاده از اهرم زور و فشار بر سایر کشورها هستند. که با توجه به زمان کم باقیمانده تا انتخابات آمریکا قطعا تاثیر زیادی در روابط بین المللی نخواهد داشت
در عمل امریکا توانسته تحریمها را برگرداند. عرصه بین الملل، عرصه زور و قدرت است متاسفانه و امریکا هنوز این توان را دارد که به سایر کشورها فشار وارد کند و خواسته هایش را هرچند نامشروع پیش ببره. چون در عمل حتی چین و روسیه هم حاضر نیستند تجارتشان با امریکا را فدای همکاری با ایران کنند. الان هم عملا همه تحریمها داره اجرا میشه و فشارش روی دوش مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
وما همچنان چسبیدیم به جنازه متعفن شده برجام نمیذاریم دفنش کنند!!!
این مردک ترامپ یه دیوانه تمام عیاره و وزیر خارجه ش از اون دیوانه تر.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
برای مردمش کاملا هم عاقله، ببین چه مقدار شغل برای مردم ایجاد کرده از طرفی مالیات ها را هم تو این کرونا تا حدودی بخشیده
روحانی کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
در کاخ ریاست جمهوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
داره برای جشن ریسه بندی وچراغانی میکنه !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
داره شیرینی توزیع میکنه !!
تبریک میگم جناب رئیس جمبور....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
روحانی نه، سیستم پاسخگو باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
رییس جمهوررفته سرکوچه برای جشن چراغانی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اگر روحانی نمی امد برجامی شکل نمی گرفت که بخواهید به ملت خسارت بزنید
چرا به خاطر مردم ایران نمی نشینند با امریکا مشکل خود را حل کنند ؟ مگر اینکه منافع اقتصادی خود را در خطر ببینند که وارد مذاکره نمی شوند .
کجای کارید ؟ فقر و فلاکت ایران را در بر گرفته . قیام گرسنگان و بیکاران در راه است .
روسیه و چین حامی ما نیستند فقط منافع ملی خود را در نظر می گیرند .به مردم خود تکیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تا الان هرچی خواستید حل کنید که بیشتر زیان زدید.
هنوز جای حل مشکلتون درد نگرفته که رها کنید.

از دید آمریکایی ها سرخپوست خوب سرخپوست مرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
الان بهترین سیاست برای ما تحمل کردن تا انتخابات آمریکاست. تحریمهای جدید با وجود عدم همراهی سایر کشورها برای عملی شدن نیازمند استفاده آمریکا از اهرم فشار هست که برای اونم فرصت زیادی ندارند و احتمال انتخاب مجدد ترامپ هم بسیار پایین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
شما اشتباه میکنی ، هدف اصلا مردم ایران نبوده ، نیست و نخواهد بود
داستان چیز دیگه ایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چون خودت را به عمد به خواب زدی
بالای 10 بار با امریکا جونت مذاکره کردین و هر بار هم زدن زیرش
در ضمن فلاکت شما به خاطر امریکا نیست همان طوری که امریکا چند دهه در اینجا اقایی می کرد وفلاکت داشتید و فقط یک بخش کوچکی از این فلاکت را امریکا بازی می کند که تاثیر زیادی در این فلاکت شما ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
امریکا جونمون میدونه شما چیکار میخواید کنید
فاقد اثر حقوقی است اما همه دنیا خود را به اجرای تعهدات آمریکا متعهد می دانند!!!!!
خبری از کشور برادر چین نیست. کجاست ؟
اقای تخت روانچی گیرم تحریم های امریکا وجاهت قانونی ندارد ابزار شما برای اینکارچیه؟ ایاصرفا دردادگاه لاهه ودر سازمان ملل کاری ازدستان برمیاید هرچند این تحریم های امریکابرای ملت ایران اقرندارد وکاغذ پاره هست ولی من دلک برای مسئولان میسوزد اینها که خودشان را وقف ملت وفدایی ملت شده اند اینها چطوری میخواهند باتحریم ها امورات خودشان وزندگی خودشانرا بگذرونند؟برای همین هست درمنطقه محروم وکوخ نشین زمین هدیه میگیرند دست خیرین عزیز دردنکنه که اگر این چنین حیری نداشتیم الان.. با حقوق10میلیونی دانگشاه ومنبری2میلیون وشهریه2میلیونی بااین درامد کم چطوری زندگی میکنند اینها عمرشان وقف ملت ودین کردند وحالا امریکای نامرد اومد تحریم را تشدید کرد من درود میفرستم به همه مسئولان عزیز که بااین تنگنای تحریمی بفکر ملت هستند تا ملت کمرشان دربرابر تحریم هم نشود وبار تحریم را بدوش میکشند تا رفاه واسایش ودینداری ملت عزیز را فراهم سازند مرگ برامریکااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ابزارشون فقط حرف وشعار ووعده است
مثل همتی که گفته بود دلار۲۰ هزارتومانی ارزو برجوانان عیب نیست !!!!
ازامروزهمه تحریمهای سازمان ملل بازگشتند
هرکشوری این تحریمهارانقض کند ازسوی امریکا موردتنبیه قرارمیگیرد
متاسفانه کشورهای دیگر باوجودغیرقانونی بودن این اقدام امریکا منافع عظیم وبلند مدت خودبا امریکارا درنظرگرفته و از تحریمهای یکجانبه وثانویه امریکا عدول نخواهندکرد
فاقد اثر حقوقی هست.
اما همه می‌دانیم هیچ شرکتی و حتی هیچ دولتی به دنبال تحریم های آمریکا با ایران تجارت نخواهد کرد.
اندر احوالات تسهیلات ودیعه مسکن عرض کنم که مشکلات زیادی در بحث وام ودیعه مسکن هست به عنوان مثال
بسیاری قراردادها صوری بوده و موجر پدر یا مادر و... مستاجر است.
بسیاری از متقاضیان به نیت ندادن مالیاتی جواز نگرفته اند و طبق مدارک و مستندات فاقد شغل می باشند لذا بانک نمیتواند به این افراد وام بدهد زیرا بعدا ادعای افلاس میکنند
وام از محل منابع بانکها و اندوخته قانونی آنهاست و مسئولیت عدم وصول این وام ها با مسئول شعبه است لذا شعبه ناچار به سختگیری است
بسیاری از قراردادهای اجاره جعلی و غیر قابل استعلام می باشند و اطلاعات ملک روی آن مربوط به ملک فردی دیگر است
این موارد باعث میشود که کمتر از 10 درصد متقاضیان تسهیلات ودیعه مستحق واقعی باشند
در بسیاری از موارد متقاضی ظاهرا منزل ندارد اما منزلش را به نام همسر یا فرزندانش کرده است و یک اجاره نامه الکی نوشته و خودش را متقاضی ثبت نام کرده است
مگه دبیرکل و رئیس شورای امنیت خودش خبر نداره که این ادعای امریکا غیر واقعیه که آقای تخت روانچی باید بهش یادآوری بکنه؟؟؟
رهبر عزیز ما امام خامنیی لطفا با صراحت اعلام کند نظرش بابت برجام آیا برجام قبول داره یا نه تا مردم تکلیفشان بدانند با دولت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تکلیف مردم مشخصه. همگی ول معطلیم وجایگاهی نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
از اولش هم گفته بود که برجام را قبول ندارد ولی اقایان میخواستند زیاد پافشاری نکرد
وقتی هیچ کشوری جرات معامله با ایران را به صورت علنی از ترس تحریم امریکا ندارد در واقع تحریم ها برگشته اند و سایر اعضای برجام هم ژست ضد تحریمی گرفته ولی در واقع موافق امریکا هستند و هم تحریم ها ادامه دارد و هم فشارهای اعضای برجام و عدم همراهی در مسایل اقتصادی. حالا ظریف و بقیه شعار شکست امریکا بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
این تحریمها چیز جدیدی به تحریمهای قبلی اضافه نمی کنه . ضمن اینکه اروپایی ها در یک قطعنامه جداگانه مدتهاست که فروش اسلحه به ایران رو ممنوع کردند چه با برجام چه بی برجام. اونها صرفا دنبال مزایای برجام در زمینه بازرسی از تاسیسات اتمی ایران هستند بهمین خاطر هم با آمریکا همراهی نمی کنند
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
بورس از اولشم یک دام بود برای مردم عادی،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
بیچاره خودت بیچاره من بیچاره ما که اینجا گیر افتادیم و همه چیزمان را از دست دادیم برای چه معلوم نیست.
جشنمون خراب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
تازه میخواستیم ارکستربیاریم
من نفهمید بالاخره برگشت و یا خیر
خبر خوش ریس جمهور برای مردم چی هست یعنی مردم چی به دست می اورند مردیم از گرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
خبرخوش سقوط بورس و افزایش قیمت دلار وطلا وبقیه چیزابود !!!!
تحریم‌ها هیچ اثری در خواست و اراده ملت ایران ندارد مرگ بر آمریکای جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اراده مردم ؟! ببخشید ! اراده مسئولان
دلار ۳۰ تا آخر امروز؟!!
کجایی ظریف که بوی تعفن برجام کشت ما را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
طرفدار این و آن نیستم. اما ساده اندیشی نیست که فقط دولت را مقصر قلمداد کرد. لطلفا دست های پیش صحنه سیاست خارجی کشور را در کنار لایه هایی رویین ببینید و قضاوت کنید.
یکشنبه ۳۰ شهریور ساعت ۹:۴۰
علی رغم تبلیعات شبانه روزی و بسترسازی برای برگزاری جشن !!! تنها۳۰ دقیقه پس از شروع به کارتالاربورس شاخص کل ۲۵۰۰۰ واحد دیگر هم سقوط کرد و دوباره به کانال یک میلیون ششصدهزارواحدی پرتاب شد
همه فروشنده اند وخریداری نیست
فردا مشخص میشه
مبــــــــار ک اســـــت
همین را کم داشتیم!
خب تحریمهای فعلی رو هم بقیه مخالف بودن ولی داره اجرا میشه. ما هم بین این همه کشور آمریکا رو انتخاب کردیم که باهاش دشمن بشیم .
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چرا میگی ما؟ مگه ما مردم عادی حق انتخاب داریم؟
بدبخت مردم این وسط عین توپ فوتبال
آماده برگزاري جشن هستيم
والا ما تا یادمون هست امریکا تحدید به تحریم کرد و مسئولین ما گفتن امریکا نمیتونه تحریم کنه/.

فقط نمیدونم چرا همیشه تحریم شدیم
ارزش حقوقی و نمی دانم سوادم قد نمی دهد ولی روی زندگی مروم اثر زیاد دارد
امریکا هر کاری دوست داره با ما مکینه و چند سال هست که بقیه کشورها فقط میگن قبول نداریم و عملا هیچ کاری به نفع ما انجام نمیدن .
اثرش را همین الان روی بورس سراسر قرمز و صف ها خیابان فردوسی ببینید
لابد میتونه که یک جانبه اعلام میکنه در عمل هم که مردم بخوبی دارند مواهب تحریم را احساس میکنند! و درد و رنجش را لمس میکنند بفرمایید کشورهای مخالف تحریم در عمل چه میکنند ؟!!!!!!!
لابد میتونه که یک جانبه اعلام میکنه در عمل هم که مردم بخوبی دارند مواهب تحریم را احساس میکنند! و درد و رنجش را لمس میکنند بفرمایید کشورهای مخالف تحریم در عمل چه میکنند ؟!!!!!!!
ببينم كي جرات داره لغو كنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قانون جنگل در دنیا حاکم است.
چین و روسیه هم پیروی خواهند کرد.
در ۲ سال شروع تحریمهای یک طرفه امریکا چین واردات نفتش از ما بیشتر شده یا کمتر؟؟؟
نفت روسیه جای خالی نفت ما را پر نکرد؟؟
حتی کشور همسایه عراق هم از فرصت پیش امده استفاده و نفت خودش را بیشتر فروخته.
روابط بین الملل همه اش روی کاغذ و مذاکره نیست و طرفهای قدرتمند همیشه بی قانونی هایی در سازمان‌ملل و شورای امنیت انجام داده اند.
ادعای امریکایی ها در غیر قانونی بودن غنی سازی از امروز به سبب بازگشت قطعنامه های قبلی خطرناک است.
كاش روحاني پيشاپيش جشن روز يكشنبه را اعلام نميكرد. حداقل صبر ميكرد چند روز بگذره بعد از اطمينان اظهار نظر ميكرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
بااین حرفها فقط اعصاب مردم خرابترمیشه
ساعت 8 جدید یا 8 قدیم ؟؟
بورس پوکید (:
چه جشني شد !!!!!
اثر حقوقی داره یا نداره رو نمیدونم ولی اثرات اقتصادی که داره به وفورررر...
حیف که آقای روحانی جمعه خبردار میشه وگرنه جوابتو میداد. تازه ما که داریم جشن می گیریم.
حیف که آقای روحانی جمعه خبردار میشه وگرنه جوابتو میداد. تازه ما که داریم جشن می گیریم.
واکنش بورس دیدنی هست
اینها فقط برای دستگاه حاکمه امریکا قدرت نمایی بین الملی و‌حیثیتی است و خوب می دانند که اتحادیه اروپا به ایران سلاح نخواهد فروخت و از اول انقلاب تا به حالا هم نفروخته است و تنها خود را می خواهند متعهد به قرارداد نشان بدهند یا بطور ساده تر ایرانی ها را الکی سر کار بگذارند و حتی مطمعن باشید روسیه بهیچ‌ وجه به ایران سوخوی ۳۵ یا ۵۷ نخواهد داد و در نهایت می خواهند جلوی صادرات سلاح ایران را هم بگیرند که این مسله را مایک پمپئو دو ههفته پیش اعلام کرد.
در عمل معامله تسلیحاتی با ایران نمی کنند و ما باز هم برای هیچ! به برجام پایبند می مانیم!
اروپا و امریکا بازی شان را بلدند. ما چرا بازی می خوریم؟
دوستان میبینید ، قانون جنگل را ، ما راهی جز اتکا به خودمان و قوی تر شدن ملتمان نداریم حال چه موافق و چه مخالف همه زیر یک چتریم
فرض کنید که شما را تحریم کرده اند که اجازه ندارید از خانه خارج شوید و ولی در خانه همه چیز هست از طلا گرفته تا نقره از فیروزه گرفته تا آهن و مس از انواع مصالح ،انواع میوه ها انواع گوشت و مرغ و انواع همه چیز بعد شما ناراحتی که چرا نمی توانی بیرون بروی با اینها پرواز کن به کهکشانها برو وقتی این ها رو داری نمی توانی ساختمان بسازی نمی توانی غذا درست کنی و چشم به غذای رستوران دوخته ای و!!!بعضی از افراد داخل خانه حال ندارند می خواهند لقمه آماده در دهان بگذارند حتی حال ندارند
غذا را بجوند حال ندارند از اعضای خانواده بپرسند آیا کسی هست که حال ساخت و ساز داشته باشد آیا کسی هست که بتواند غذا درست کند آیا دستور پخت غذا مساله سری و محرمانه ای است نه بچه های پر شور و انرژی را گوشه ای نشانده ایم و می گوییم نمی شود چون حالش را ندارند
آمریکا قبلا تمام تیرهای خود را شلیک کرده. این ها دیگر صرفا شوی تبلیغاتی است. چیزی برای تحریم نمانده. با این حرف ها فقط به دنبال ایجاد جو روانی در جامعه است تا بلکه اقتصاد ما را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. البته یک سال و نیم است که این اتفاق افتاده و بالا رفتن نرخ ارز صرفا نتیجه دلال بازی مدیران است و بس. امیدوارم مردم این مطلب را درک کنند و این قدر با پخش شایعات و خرید ارز و ... این جو روانی را بیشتر تشدید نکنند چون همه با هم ضرر می کنیم همان طور که تا الآن هم به کام دلالان شده
تبریک جناب روحانی باز همه را بیچاره کرد........
قبلا که آمریکا از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی از آن حمایت کردند چه اتفاقی افتاد؟ اروپایی ها حتی نتوانستند یک مسیر مالی چند صد میلیون دلاری در ماه ایجاد کنند. حالا هم سخن از مخالفت اروپا و روسیه و چین و سایرین حرفی فاقد ارزش است. سمبه آمریکا از همه پر زور تر است
تحریمی که آمریکا آنرا اعلام کند کاملا واقعیست چرا که قدرت آمریکا تضمینی بر مجازات ناقضان این تحریم است. تحریم های قبلی که آمریکا اعمال کرد اصلا ربطی به سازمان ملل و سایر کشوها هم نداشت روند صادرات نفت ایران را کاملا متوقف کره (مطابق اظهار نظر مقامات دولت) حالا هم اگر بگوید همه تحریم های سازمان ملل برگشته خودش اجرای آنرا ضمانت می کند این کار فقط برای قانونی کردن فرایند است وگرنه آمریکا رأسا می توانست تمام این تحریم ها را از سوی خودش اعلام و اعمال کند و همه کشورها هم خودشان را به آن ملزم می دانستند.
کدوم حقوق . دولتها که قرار نیست تبعیت کنن . شرکتهای دنیا از این تصمصم تبعیت خواهند کرد . اگه اینجوریه چرا نفت نمیتونیم بفروشیم .
رای بی رای تا ابد
شمارش معکوس برای نابودی بورس اغازشد
اثر حقوقی که صد البته ندارد، ولی اثرات دیگری دارد که همه بهش آگاهی دارن.
هروقت روحانی صحبت از جشن وپیروزی میکنه تن من میلرزه چون فرداش بورس سقوط میکنه و ضرر من وامثال من بیشترمیشه
اقاجان هرکس دوست داری این چندماه باقیمانده هیچی نگو
مدیران بی حال و تنبل دولتی برن کنار بوق بزنن.
چه جشني بگيره مردم ايران با جناب روحانييييييي!!!!!!!!!!!!
اصلا امريكا كاري نداره
كه قانوني ست
حقوقي ست
جهاني ست
و الي اخر

ميگه من فعال كردم
جرات داره كسي تبعيت نكنه


اره بابا ما هم مث شما ميگيم امريكا هيچ غلطي نميتونه كنه و فلان و بهان كرده خورده

ولي نتيجه و برايند اش نابودي سرمايه هاي ملي ايران است و بس و فلاكت هر چه بيشتر مردم

هر روز بد تر از ديروز...................
گرایش و ماهیت این دولت از اول مشخص بوده
آمریکایی‌ها ما رو تهدید میکنند دلارگران میشه
ما آمریکایی‌ها رو تهدید میکنیم بازم دلارگران میشه
یکشنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۱:۱۸
دلار ۲۷۱۰۰
سکه ۱۳۱۵۰۰۰۰
بورس ۴۳۰۰۰ ولحد منفی
جشن مبارک !!!
فاقد اثر قانونی!!؟ همین الان اثرش رو بورس گذاشت نگاه کنید
الان یعنی چی؟بدبخت تر شدیم یا همون قدر بدبختیم؟
آمریکا با این تحریمها باعث بشه پراید در اقتصاد فروپاشیده ما بشه 10 میلیارد باز هم مرگ بر آمریکا میگیم بلکه بالاخره دستشو بذاره رو قلبش و با یک آخ بمیره . حالا هم که تحریم شدید هستیم و نمیتونیم یک قطره نفت بفروشیم کل مواد غذایی رو صادر می کنیم کشور همسایه و خودمون با نون خشکه سر می کنیم تا ببینیم چی میشه آخرش
اثر حقوقی رو بیخیال ، اثر واقعی داره، پدرمون رو در آوردین شما، یه جفت لاستیک پژو برای من با 18سال تحصیلات و رتبه بالای اجتماعی آرزو شده، وای به حال بقیه.
بابا ما بخوایم عین بقیه مردم دنیا در آرامش زندگی کنیم باید چکار کنیم؟؟؟
اگرفردی تصورکند روسیه وچین وکشورهای اروپایی منافه خودشان رابرمنافع کشورما ترجیح میدهند ومعامملات بالای 600میلیارددلاری باآمریکارا کنارمیگذارند وبرمعمله حداکثر 20میلیارددلاری باایران ترجیح میدهند چنین فردی یاخودش رابخواب زده ویا بااندیشه 1400سال قبل به مسایل مینگرد همانطور که ازسال 97 که آمریکا ازبرجام کناررفته هیچکدام از کشورهای مدعی حضوردربرجام کوچکترین کمکی نتوانستند به جایگزین تحریمهای آمریکا نمایند وبه اعتراف روحانی ما نه در تحریم اقتصادی بلکه درجنگ اقتصادی قرارداریم لذا به شیخ حسن روحانی با 14سال ریاست دبیرشورای امنیت ملی وادعای حقوقدانی متذکر میشوییم دلت رابه کمکهای روسیه وچین واروپا خوش نکن اینان همچون شما که به هیچیک ازوعده های انتخاباتی سال 92 عمل ننمودی به وعده هایشان عمل نخواهندکرد وهمچون شما وعده های سرخرمنی میدهند کمااینکه تاکنون هیچ کمکی نکردند البته طبق اعتراف خودتان
نتیجه می گیریم ورزش برای بدن ضرر دارد
بشارت روحانی برای پیروزی وجشن روزهای یک شنبه ودوشنبه چون وعده های سال 92 خالی درآمد وبیهوده بود چون هنوز تحریمهای گسترده شروع نشده قیمت مایحتاج زندگی ملت لحظه به لحظه درحال افزایش است بطوریکه دیگر تخم مرغ وگوشت وکره و.برنج ولبنیات بخاطر گرانی سرسام آور از سفره های مردم کم شده
به نظر میرسه روسیه و فرانسه واینها درحال بازی نمایشی هستند وبا این حرفها ی به ظاهر دفاع از ایران میخوان ایران را به ماندن در برجام تشویق کنن در حالی که میدانن در مقابل اراده امریکا مجبور به همراهی هستند.
ادعای امریکا که اثر حقوقی ندارد فقط مردم هر روز فقیرتر می‌شوند تا...
واقعا چیزی مونده که بخواد تحریم شه؟
دیگه خسته شدیم...

همه عمر نسل انقلاب و نسل های بعدی درگیر این اختلاف دیرینه شدند، کی می خواد تموم بشه؟ در سیاست نمیشه تا ابد دشمن بود، بدبختی برای مردم هست که زیر فشار اقتصادی دارند داغون میشن.
اثر حقوقی نداره پدر مردم رو در آورده وای به اینکه اثر حقوقی هم داشته باشه!
تابی جان کامنتهارامنتشرکن
با کسانی که خود را نماینده خدا میدانند میشود مذاکره کرد؟
چه فرقی می کند؟
عملا در همه چیز تحریم هستیم. خودمان را با اروپا گول می زنیم.
زمان احمدی نژاد اروپا دشمن ما بود و وضع از الان که دوست ما است بسیار بهتر بود.

از کدام گلابی برجام می توانیم استفاده کنیم؟!
باید افرادی که دست و پایمان را بسته اند محاکمه شوند.

پذیرش قواعد بازی غربی ها منجر به این قفل شدن اوضاع شده است
میدونیدبورس مخفف چیه؟
ب: بازار
و: ورشکسته
ر: روبه
س: سقوط
(:
مامردم بشرطی میتونیم سختی هارو تحمل کنیم که همه مسولین از لحاظ اقتصادی مثل ما در فشار باشن ایا در واقعیت اینطوری است ؟
وقتی نتوانید 4 تا معامله تسلیحاتی بکنید یعنی تحریم هستید
به وعده های سرخرمنی روسیه وچین واروپا فقط امثال شیخ حسن روحانی اعتماد دارند چون خود ایشان هم ازهمان وعده های سرخرمنی رادرسال 92 در تبلیغات انتخاباتی به رای دهندگان داد ولی پس ازگذشت 7سال حتی یک مورد ازهمان وعد ه ها محقق نشده همانطور که وعده های روسیه وچین واروپا ازسال 97 یعنی تحریمهای آمریکا عمل نشده واقعا جای تاسف بسیاراست که در این عصر اطلاعات سیاسی سبزی فروشهای محلات ازامثال محمدجواد ظریف وحسن روحانی بیشتراست
با چشمان خودم دیدم در خط ویژه ۳ تا امبولانس و یک خودروی مشکی در حال عبور اسان بودن مسولانی که حتی نمی خوان در خیابان مثل مردمشان باشن و با امبولانس جابجا میشوند ایا تحریمها برایشان مهم است ایا سختی رو درک میکنند وایا ایران برایشان مهم است ؟
همه این حرفا حباب نگران نباشید
میدانید چرا اکثریت مردم از مسولین نا امید هستن چون صادق نیستن و ففط بفکر قبیله خودشون هستن
این همه کامنت از نارضایتی عملکرد مسولین پس کجا و چه وقت باید اثر در تصمیمات داشته باشه مسالمت امیز ملت دارن میگن خسته شدیم چرا گوش نکی کنید ؟
فاقد حقوقی؟؟؟؟؟؟؟ چه بخواهید، چه نخواهید این مکانیزم کار افتاده. تا چند وقت دیگه هم روی نرخ برابری ریال با دلار اثر می‌زاره و اونوقت باید دید چند درصد مردم به جمع فقرا میپیوندند. دود این رفتار آمریکا در چشم مردم می‌ره نه مسئولین
قانون اول دنیا زور و قدرت است.
تاثیر قدرت ایران و آمریکا را در ارزش پول ملی و روابط بین الملل ا نها میشود فهمید.
مسئولین پاسخگو باشند.

امریکا جهانخوار، بی رحم ، مردم آزار و نامرد است ولی تکلیف نا چیست؟ همه دنیا به ما پشت کرده.
مسئولین پاسخگو باشند
فاقد حقوقی؟؟؟؟؟؟؟ چه بخواهید، چه نخواهید این مکانیزم کار افتاده. تا چند وقت دیگه هم روی نرخ برابری ریال با دلار اثر می‌زاره و اونوقت باید دید چند درصد مردم به جمع فقرا میپیوندند. دود این رفتار آمریکا در چشم مردم می‌ره نه مسئولین
فاقد حقوقی؟؟؟؟؟؟؟ چه بخواهید، چه نخواهید این مکانیزم کار افتاده. تا چند وقت دیگه هم روی نرخ برابری ریال با دلار اثر می‌زاره و اونوقت باید دید چند درصد مردم به جمع فقرا میپیوندند. دود این رفتار آمریکا در چشم مردم می‌ره نه مسئولین
ولی دارای اثر حقیقی است!
خوب حالا توی این جشن چی به مهمان ها میدهند؟
مژده حسن روحانی تحقق یافت البته قبل از بشارت ایشان باتوجه به تورم لجام گسیخته و بالارفتن قیمتهای مایحتاج ملت بصورت ثانیه ای مشخص شده بود بطوریکه دیگر 80درصد ملت دیگر توانیی خوردن تخم مرغ وکره ومرغ وگوشت وخیلی ازمایحتاج زندگی رابخاطر گرانی وعدم توانیی خریدن نخواهند توانست بدست بیاورند وبه برکت عملکرد دولت شیخ حسن روحانی اکثریت ملت در وضعیت فلاکت بارزندگی واقلیتی چون خودش ووزرا ومقامات با دریافتیهای سرشار ونجومی در رفاه کامل بسر خواهند برد
یکی لطف کنه سوال بنده رو جواب بده.
ما الان تحریم هستیم یا نه؟
اگر هستیم دیگه این همه ترس و واهمه برای مکانیسم ماشه و اینها چیه؟ اروپا چی میگه که پایبندیم به برجام...
اگر تحریم نیستیم چرا آقای نوبخت میگه نمیتونیم یک قطره نفت بفروشیم؟
نمیشه هم خوشحال بود از اینکه آمریکا نتونست تحریم ها رو برگردونه و هم یک قطره نفت نفروخت.
روز بهتر در این مملکت وجود ندارد چه با این تحریم جدید یا بی این تحریم جدید. هر روز وضع ما مردم در حال بدتر شدن است از دست همه هم در رفته است دیگر. خدا عاقبت ما را بخیر بکند. تابناک سانسور بکنی یا نکنی واقعیت عوض نمیشود همه هم میدانند که چه خبر است
حضور مهر ظهور بندگان حضرت مستطاب اجل اکرم اشرف امنع اعظم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای حجت الاسلام دکتر حسن روحانی دامت برکاته
خواهشمند است که اعلام جشن نکنید و استعفا دهید باشد که در غیاب آن حضرت مملکت در سراشیبی غیرقابل برگشت قرار نگیرد. این مهم را به مسوولان بالا دستی دلسوز دیگر هم توصیه نمایند ‌اجرکم عندالله
روز بهتر در این مملکت وجود ندارد چه با این تحریم جدید یا بی این تحریم جدید. هر روز وضع ما مردم در حال بدتر شدن است از دست همه هم در رفته است دیگر. خدا عاقبت ما را بخیر بکند. تابناک سانسور بکنی یا نکنی واقعیت عوض نمیشود همه هم میدانند که چه خبر است
دارم فکر می کنم ترامپ دوباره رییس جمهور بشه میخوایم چی کار کنیم!!
نظرات مردم در قسمت + و - گویای اقبال و اظهار نظر قاطبه مردم به اخبار و تحلیل هاست ! انچه که مسلم است اینست که مسولین انچه را که میگوید عمده مردم قبول ندارند
در عمل اتفاق خاصی رخ نداده...جنگ قدرت
ادعا نیست واقعیت است و اثرات مخرب آن در زندگی مردم ملموس است فعلا آمریکا و کرونا بهترین ابزار برای شماست
روسیه و چین و...اگر تحریم ها را قبول ندارند چرا از تحریم های بانکی و نفتی تبعیت می کنند؟
جشن شنبه و یکشنبه مبارک باد
عجب جوابی نمایندگان و منتخبان محترم مجلس به بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دادند " ما قوی هستیم " یعنی خودشون رو میگن ، نه مردم بی نوا و قشر حقوق بگیر و قشر کارگر روزمزد و بیکار
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
ما باید قدر سیاست مدارهامون را بدونیم .رفتند توافق کردند بعد یه بند آوردند که طرف هر وقت خواست بزنه زیر توافق . اول به امریکا فحش میدادند که چرا از برجام رفته بیرون الان خداروشکر میکنم که خوب شد رفت بیرون و نمیتونه مکانیسم ماشه را فعال کنه .عوض معذرت خواهی بابت عدم دقت در گنجاندن این بند توافق الان به مردم تبریک میگن که ما پیروز شدیم . خوب اگه فردا یه کشور دیگه زد زیر توافق هم ما باید جشن بگیریم ؟! به عقل جن هم این نوع مملکت داری نمی‌رسه.
همه چیز گران و گران و گران تر می شود. بعد آقایون نمایندگان می فرمایند ما قوی هستیم خب حق دارند وقتی هیچ چیز روی ثروتمندان وسیاستمداران اثری ندارد. اون مردم بینوا هستند که ضعیف و ضعیف و ضعیفتر هستند. حالا ببینید سیر صعودی افزایش قیمتها را در همه چیز.
فاقد اثر حقوقی؟؟؟ دیگه چقدر باید اثراتش رو مردم لمس کنن؟؟؟ این اثرات از هم پاشیدگی اجتماعی و اقتصادی هنوز برای دولت محترم کافی نیست!!!
ما قوی هستیم
دلار ۲۷ هزار
سکه ۱۳ میلیون
اثر حقوقی نداره اثر عملی داره
نتيجه جلسه قيمت تخم مرغ چي شد؟
نتيجه جلسه قيمت تخم مرغ چي شد؟
نتيجه جلسه قيمت تخم مرغ چي شد؟
دلار تا ۳۸۰۰۰ میره

فقط تا دوماه دیگه می گی ن نگاه کن
حالا دولت چرا دلار را گران کرد مگر نمیداند تورم به نرخ دلار بستگی دارد؟

مسئولین پاسخگو باشند
دعوا وبگومگوبادنیا بخصوص باامریکاپدرمردم ومملکت رادرآورده بازبگید آیا می‌توانندکاری بکنندیا فاقدجنبه حقوقی است!
روزنامه کیهان هنوز سرگیجه برجام را دارد و نمیخواهد قبول کند تحریمها و مصیبتهای کشور از دولتی که خودش به شدت حمایت میکرد شروع شد.( چراغ سبز تحریم از دولت محبوب کیهان نشان داده شد) اگر در دو سال دوره احمدینژاد فقط دلار و سکه و....سه برابر شد به خاطر فروش نفت بالای ۱۰۰ دلار بود و تحریمها دور زده میشدند و امریکا در آن زمان در پی یافتن راههای دورزدن تحریم بود که دست آخر هم بشون رسید البته از دیدگاه کیهان اگر احمدی نژاد بود تا الان دورزدن تحریم ها لو نمی‌رفت و امریکا همچنان مات و مبهت بود و سرخورده بود. و اوضاع کشور گل وبلبل بود

در آخر هم بدشانسی روحانی این بود که تحریمهای زمان احمدی نژاد در دو سال آخر دولت قبل بود که با تغییر دولت همه چیز به گردن دولت روحانی افتاد و بهانه فرصت خوبی برای کیهان شد تا دولت روحانی و الباقی را خوب له لورده کند..
ضعف این کشور در برابر امریکا از دولت محبوب کیهان شروع شد چرا که آنها با شیطان بزرگ وارد مذاکره شدند و همه چیز به گردن دولت بعد افتاد
اگر برجام بد بود چرا کیهان (اصولگرایان) توضیح نمیدهد که از دولت بقول خودشان انقلابی که سخت مورد حمایتشان بود و هست چرا با شیطان بزرگ وارد معامله شدند!!؟؟
نمیتوانستند صبر کنند مذاکرات با امریکا را بعد از انتخابات سال ۹۴ انجام دهند !!!!!؟؟؟؟

از نظر کیهان (اصولگرایان) تحریمها یک فرصت و باید تا ابد دهر تحریم باشیم و دور خود دیوار بکشیم (جز روسیه و چین ) ولی به کالا های حساس که میرسد که توان مهندسی معکوس نداریم تحریمها میشود ظالمانه و بیرحمانه !!!؟؟؟

کیهان (اصولگرایان) منتظر شکست و نابودی امریکا هستند و به ملت عوام ایران بگویند ما با تفکرات انقلابی و دعاهای اصولگرایان آمریکا را از بین بردیم و یک ابر قدرت در جهان شدیم بدون ( جنگ وخونریزی مفت و مجانی )

مطمئن باشید اگر تا به امروز دولت احمدینژاد بود اوضاع از اینی که بود میلیونها برابر بدتر میشدد.
لیشتر مصیبتهای کشور ترکش دولت محبوب کیهان هست که به روحانی ارث رسیده
خواهشن حذف نکن
جشن شادی باید برگزار کنیم چون بدبخت شدیم
من حاضرم بدترین تحریم ها را هم تحمل کنم به شرط اینکه از شر اختلاس و اختلاسگر و فرزندانو بستگانشون کلا راحت بشیم
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ااین که نمیشه
مردم نماز بخوانند
الان ایران ما میخواد در جواب چه کند؟ برقراری امنیت؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل