بازدید 24594
پیمانه اقتصادی

شرطی که برای قرعه کشی خودرو حذف شد / معاون وزیر: بازار اجاره مسکن را سامان دادیم / شاخص دلار یک کانال عقب رفت / واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی ها؛ این قیمت‌ها موقتی است / مقام مسئول: گرانی داریم نه گرانفروشی!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، بورس‌های جهانی به رنگ قرمز درآمدند، عرضه بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در سامانه نیما، صادرات نفت عربستان افزایش یافت، توقف صادرات طلای سوییس به آمریکا و انتقاد از وضعیت آشفته بازار لاستیک خودرو‌های سنگی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 18 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت، بورس‌های جهانی به رنگ قرمز درآمدند، عرضه بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در سامانه نیما، صادرات نفت عربستان افزایش یافت، توقف صادرات طلای سوییس به آمریکا و انتقاد از وضعیت آشفته بازار لاستیک خودرو‌های سنگی را در بر دارد.

رشد شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۶ شهریور) به عدد یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۴۸ هزار واحد رشد را تجربه کرد. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۹ شهریور ماه) با عدد یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه) به عدد یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحد رسید و این بازار دوباره به مدار رشد بازگشت. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۲۶ هزار و ۹۸۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۴۳۰ هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۷۹ هزار و ۹۳۵ واحد به عدد ۲۸۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

شرطی که برای قرعه کشی خودرو حذف شد/ معاون وزیر: بازار اجاره مسکن را سامان دادیم/ شاخص دلار یک کانال عقب رفت/ واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی ها؛ این قیمت‌ها موقتی است/ مقام مسئول: گرانی داریم نه گرانفروشی!

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

بورس های جهانی به رنگ قرمز درآمدند

بیانیه های جدید بانک های مرکزی آمریکا و انگلیس باعث سقوط شاخص های بورسی شد.

در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و  ۹۰۱.۹۸ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۷ درصد کاهش تا سطح ۳۳۵۳.۰۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۶ درصد ریزش در سطح ۱۰ هزار و ۹۱۰.۲۸ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۴۹.۹۲  واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۳۶ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۲۰۸.۱۲ واحدی به کار خود پایان داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۶۹ درصدی در سطح ۵۰۳۹.۵۰ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۳۵ درصد پایین رفت و به ۷۰۸۶.۲۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند، تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۶۷ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۱۹.۷۹ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۵۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۳۴۰.۵۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۵۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۶۳۲.۷۱ واحد بسته شد.

واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی ها؛ این قیمت‌ها موقتی است

کاظم خاوازی در نشست مشترک وزارت‌ جهاد کشاورزی و صمت اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری از  ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت. وی افزود: قیمت هر کیلو تخم مرغ برای مصرف‌کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد؛ بنابراین، قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزار تومان خواهد بود. وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نرخ عوارض برای صادرات تخم مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شد. خاوازی ادامه داد: صادرات تخم مرغ با با پایش و نظارت‌های منظم وزارت صمت و جهاد کشاورزی پیگیری خواهد شد. به گفته وی، این قیمت‌ها موقتی است.

عرضه بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در سامانه نیما

با عرضه نزدیک به ۴۴۰ میلیون یورو ارز، رکورد معامله هفتگی سامانه نیما در سال ۹۹ تاکنون شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این روند، نرخ ارز روند کاهشی به خود بگیرد. پیگیری‌های ایرنا در روز پنجشنبه نشان می‌دهد، در دو روز گذشته بیش از ۳۲۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده که از این میزان، حدود ۲۲۰ میلیون دلار معامله شده و ۱۰۰ میلیون دلار بدون مشتری مانده است. پیش‌بینی می‌شود با سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر برداشتن سقف فروش در سامانه نیما و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و فروش ارز پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و فولادی‌ها، باعث رونق سامانه نیما در صرافی‌های مجاز و تسریع در بازگشت ارزهای صادراتی شود. به این ترتیب، انتظار می‌رود با تقویت عرضه قیمت نیز پایین آمده و تامین ارز کالاهای وارداتی هم سرعت خواهد گرفت. در روزهای اخیر، پس از افزایش عرضه ارز، روند پرشتاب رشد قیمت دلار و سایر ارزها، متوقف شده و حتی روندی نزولی نیز یافت.

صادرات نفت عربستان افزایش یافت

صادرات نفت عربستان سعودی در ژوییه از رکورد پایینی که در ژوئن داشت، افزایش یافت و به ۵.۷۳ میلیون بشکه در روز رسید. طبق آمار سازمان JODI، صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود که پایین ترین میزان از سال ۲۰۰۲ به این سو بود. تولید نفت اوپک در ژوییه تحت تاثیر پایان کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و متحدانش که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس انجام گرفته بود، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت. تسهیل محدودیت های قرنطینه و عرضه محدودتر نفت کمک کرد قیمت نفت برنت پس از سقوط به ۱۵ دلار و ۹۸ سنت در آوریل، به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه در ژوییه صعود کند. با این همه رشد قیمت نفت به دلیل نگرانیها از موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد. اوپک در حال حاضر محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود هشت درصد از تقاضای جهانی رسانده است و بعید است کاهش بیشتر تولید را اعلام کند.

توقف صادرات طلای سوییس به آمریکا

صادرات طلای سوییس به آمریکا در ماه میلادی گذشته تقریبا متوقف شد و در عوض، صادراتش به چین و هند افزایش یافت. شیوع ویروس کرونا، جریان تجارت جهانی طلا را با تعطیلی گسترده بازارهای مصرفی آسیا مختل کرد و از سوی دیگر سرمایه گذاران غربی برای خرید طلا که یک دارایی امن در شرایط نامطمئن به شمار می رود، هجوم آوردند. قیمت معاملات طلا در آمریکا بالاتر از قیمت سایر نقاط جهان شد و به انتقال کم سابقه شمش های طلا به نیویورک منتهی شد. آمار گمرکی سوییس نشان داد این کشور که بزرگترین مرکز پالایش و ترانزیت طلا در جهان است، در فاصله مارس تا ژوییه ۴۱۲.۹ تن طلا به ارزش ۲۲ میلیارد دلار به آمریکا صادر کرد و در همین مدت مجموعا ۲۳.۷ تن صادرات به چین، هنگ کنگ و هند داشت.

به گزارش ایسنا، با این حال در اوت، صادرات سوییس به آمریکا به ۲۶.۸ تن سقوط کرد و در مقابل صادرات به هند به ۲۰.۲ تن رسید که بیشترین میزان از ماه می سال ۲۰۱۹ بود و همچنین سوییس ۱۰ تن طلا به چین ارسال کرد که نخستین محموله از فوریه بود. اما سوییس هیچ صادراتی به هنگ کنگ نداشت که نشان دهنده ضعیف ماندن تقاضای آسیا برای طلاست و به جای آن ۲۵.۴ تن طلا از این شهر دریافت کرد.

معاون وزیر راه: بازار اجاره مسکن را سامان دادیم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: همان طور که توانستیم بازار اجاره مسکن را ساماندهی کنیم، پیشنهادهایی هم در خصوص ساماندهی بازار خرید و فروش مسکن داریم. /مهر


شرطی که برای قرعه کشی خودرو حذف شد

سهیل معمارباشی مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جزییات طرح های فروش ویژه خودروسازان، گفت: افزایش فروش فوق العاده یکی از برنامه ها برای کمک به تثبیت آرامش در بازار خودرو است که در همین راستا با دستور سرپرست وزارت صمت و تصویب کمیته خودرو مقرر شد عرضه خودروها در قالب فروش فوق العاده افزایش یابد. وی یکی از شروط واگذاری خودرو در این طرح ها را پرداخت 10 درصد قیمت رسمی خودرو در هنگام ثبت نام دانست و تصریح کرد: برای اطمینان از خرید خودرو توسط متقاضی و مدیریت تقاضا این شرط منعقد شده است. این مبلغ باید در هنگام ثبت‌نام به حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می شود، واریز شود.

معمارباشی در خصوص تجدید نظر در شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای ثبت‌نام خودرو نیز اضافه کرد: نداشتن پلاک فعال خانوار یکی از محدودیت های بود که قبلاً به عنوان شرط ثبت‌نام در طرح فروش فوق العاده مدنظر بوده است که در آخرین جلسه کمیته خودرو این محدودیت به سبب مشکلاتی که برای برخی از متقاضیان ایجاد شد، برداشته شد. در حال حاضر فقط موضوع پلاک فعال شخص متقاضی مطرح است و شخص متقاضی ثبت نام نباید پلاک فعال داشته باشد. /فارس

مقام مسئول: گرانی داریم نه گرانفروشی!

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب، اظهار داشت: "گرانی و گرانفروشی هر کدام جایگاه خود را دارد، اما به طور کلی گرانی به اصناف ربطی ندارد و اصناف نمی‌تواند کالا را گران کند. آنچه مردم در بازار می‌بینند به ظاهر گرانفروشی است، اما این گرانی است نه گرانفروشی. به طور مثال گرانی تخم مرغ باید قبل از اینکه در بازار دیده شود، مدیریت شود. بارها به واحدهای صنفی تاکید شده هیچ کالایی بدون فاکتور رسمی نباید دریافت شود، چون کالای بدون فاکتور قاچاق است و برخورد می‌شود. منبع گرانی اصناف نیست؛ برای قیمت گذاری باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بازار با کمبود کالا مواجه نشود، چراکه کمبود کالا موجب گرانی کالا خواهد شد. چنانچه مشکلی در قیمت گذاری سازمان حمایت است باید تغییر قیمت‌ها به موقع باشد که در بازار مشکلی ایجاد نشود."

انتقاد از وضعیت آشفته بازار لاستیک خودروهای سنگین

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت آشفته بازار لاستیک به ویژه لاستیک خودروهای سنگین، گفت: "متأسفانه در شرایط کنونی شاهدیم که قیمت لاستیک خودرو سنگین افزایش چشمگیری پیدا کرده و این مساله مشکلات گسترده ای را برای رانندگان ایجاد کرده است. رانندگان خودروهای سنگین نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند، از این روی، بروز خلل در فعالیت این گروه قطعا به ضرر اقتصاد خواهد بود. در شرایط کنونی بخش اعظمی از کالاها و محصولات از طریق حمل و نقل جاده ای و به وسیله رانندگان خودروهای سنگین صورت می گیرد، حال اگر این فرآیند دچار مشکلات شود، نمی توان تبعات آن را به سرعت مدیریت کرد. وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولیان حوزه حمل و نقل باید نسبت به رفع مشکلات رانندگان خودروهای سنگین اقدام کنند، در سال گذشته شاهد بودیم که مشکلات این قشر از جمله تأمین سوخت، تجهیزات و لاستیک موجب بروز اعتراضاتی شد؛ از این روی، مسئولان باید بازار را به گونه ای مدیریت کنند تا رانندگان در تأمین تجهیزات مورد نیاز دچار مشکل نشوند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وضعیت آشفته بازار لاستیک ناشی از خلاء نظارتی دستگاه های متولی بوده و این مساله راه را برای فعالیت دلالان و سوداگران باز کرده است؛ بنابراین، باید جدی با تخلفات برخورد شود." /خانه ملت

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
شرط پیش پرداخت برای شرکت در قرعه کشی شرطی هوشمندانه بود که خودرو را به مصرف کننده واقعی می رساند و باعث کاهش تقاضا در بازار خودرو می شد اما زور دلالان بیشتر بود و با حذف این شرط شد آنچه نباید می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
مقام مسئول: گرانی داریم نه گرانفروشی!
ما در ایران زندگی می کنیم و واحد پولیمان ریال است و به ریال حقوق دریافت میکنیم ولی با قیمت های دلاری هزینه می کنیم
این اسمش چی هست گرانی یا گرانفروشی !!!!
کلا واحد پولی ریال را برداید و از دلار استفاده کنیم تا این همه ارزش پولمان پایین بالا نشود
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
خیلی ساده
بجای چاپ ریال ،دلار چاپ کنید!!!
دولت تحقیر و تمسخر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
دستور روحانی به وزیر صمت
دستور صمت به سازمان حمایت
دستور سازمان حمایت به سازمان اصناف
دستور سازمان اصناف به صنوف
دستور صنوف به مغازه داره ها
دستور مغازه دارها به شاگردها
جواب شاگردها به مردم: من کارگرم! قیمت همینه که هست!
علی
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
تنها راه ارزانی خودرو غنی سازی اورانیوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تعزیرات رو باید تعطیل کرد تا مردم به این دو نهاد دل خوش نباشند و پول بیت المال اینگونه دور ریخته نشود
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
کاسبی جدید خودروسازا
ده درصد رو میگیرن بلوکه میکنن 1 ماه و بعد هم پس میدن.
باهاش دلار میخرن یک ماه بعد با 20 درصد بالاتر میفروشن و ریال پس میدن.
حالا که قراره پول بدین پس محدودیت های ثبت نام رو کم میکنیم تا تعداد بیشتری بتونن پول بدن
خدایا خودروسازا دیگه از چه راهی باید درامد کسب کنن که نکردن؟!!
سر آخر هم خودشون رو شرکت زیان ده معرفی میکنن که نه مالیات بدن نه سود سهامداران رو پرداخت کنن
ای قربون اون سامان دهیت برم .چند تا چیز دیگه را سامان بدی میشیم سوئیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
خدایی ایمیل این اقای معاون رو بدید تا من قرارداد پارسال و امسال خونمون رو براش ایمیل کنم تا بفهمه چطوری سامان داده
عباسعلی
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
مرگ بر سویس اصلامرگ بر همه جا غیرما
کدام سامان؟!!!
قیمت اجاره سر به فلک می کشد و قیمت فروش ملک را بعنوان قیمت اجراه می دهند!
هر لحظه هم قیمت فروش را بالا می برند به بهانه های مختلف مثل افزایش قیمت دلار درحالیکه با وقاحت قیمت مسکن را با بیش از دو برابر قیمت دلار پیشنهاد می دهند!
سامان دهی قیمت مسکن فقط می تواند براساس هزینه تمام شده مسکن باشد وگرنه سامان دهی بی معنی است!
با دادن زمین به بازنشستگان و کارمندان و کارگران و... و حدف نهادهائی مثل شهرداریها از پروسه ساخت مسکن می تواند در کاهش شدید مسکن دخیل باشد ولی تا کنون فقط حرفش را زده اید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
احتمالا منظورش این بوده بازار خودرو رو می دیهم به سامان که از اقازاده ها هستند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ایشان دارن مزاح می کنند تا کمی دل مردم شاد شود
احسان
| Singapore |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
این معاون وزیر فکر کرده مردم کور و کر هستن یا نمیفهمن حقایق؟ همچین فردی که علنا دروغ میگه باید برکنار بشه فورا، کدوم سازماندهی اجاره؟ اجاره خونه 50درصدتو یه سال رفته بالا حداقل، دروغ گفتن که مالیات نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
سامان گوران یا سامان خواننده؟
منظور آقای وزیر این است که قیمتها ثانیه به ثانیه افزایش می یابد .
با سلام تاکنون ایران خودرو 4 مرحله قرعه کشی فروش فوقالعاده انجام داده که در مرحله سوم پس از ثبت نام شرط من دراوردی پلاک فعال خانواده را مطرح و خیلیها از جمله بنده به دلیل نا اگاهی در قرعه کشی شرکت و برنده شدیم که بلافاصله پیام عدم واریز وجه و تغییر نتیجه در همان زمان اعلام که شما برنده نشده اید. حالا که این شرط حذف شده ایران خودرو میگوید شما تخلف کرده اید ! و امکان شرکت و خرید خودرو را تا 4 سال دیگر ندارید ، هیچکس هم در سازمان صمت و... پاسخگو نیست . به فرض یکنفر به اشتباه ثبت نامی انجام و در همان مرحله اسم او از سیستم حذف شده است ایا ایشان مرتکب قتل شده که ایران خودرو او را تا 4 سال از حداقل امکان ایجاد شده (اگر مثل بقیه کارها و حرفها دروغ نباشه ) محروم میکنه ، مگر قتل و یا اختلاسی صورت گرفته ؟ تابناک لطفاا شما پیگیری کنید دست ما به هیچ جا نمیرسه (البته تا سال دیگه )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
چون شما اين اشتباه را انجام داديد در حد قتل هست .
حالا اگر ژن خوبي يا مسولي بود داستان فرق دارد
چرا شرط نداشتن پلاک فعال برای خرید خودر برداشته شد اگر هدف پاسخ به تقاضای واقعی است با خریداران اولویت بندی شوند اگر خانواده ای هیچ خودرویی ندارد باید در الویت اول باشند الویت دوم خانوتده هایی که یک خودرو با مدل 5 سال سال قبل باشند و به همین شکل اولویت های بعدی ، این انصاف نیست که وقتی خانواده ای هیچ ماشینی ندارند در قرعه کشی شرکت کنند و با کسانی که در خانواده 2 یا 3 ماشین دارند و لی دوباره به خاطر سود به نام یکی از اعضا ثبت نام می کنند در قرعه کشی برابر باشند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اگر دنبال اجرای عدالت هستید باید شرط پلاک فعال برای خانواده همچنان برقرارباشد.
همه خانواده های متقاضی باید صاحب خودرو شوند و بعد اولویت بندی شود برای دومین خودرو در خانواده
حذف شرط پلاک خودرو عین بی عدالتی بی مسئولیتی و ظلم به خانواده هایی که فاقد خودرو و خوش خدمتی به خانواده پولدار و مرفه است.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
در این زمانه که بسیاری از فرزندان بخاطر شرایط زندگی نمی توانند ازدواج کنند ولی با سن بالا و در شهرهای دیگر زندگی می کنند شرط پلاک فعال غیر منطقی است چون مثلاً پدر خانواده در شهرستان خودرو دارد ولی ۲ فرزندش در شهرهای دیگر شاغل هستند و جدا زندگی می کنند ولی بخاطر ماشین پدرشان نمی توانند ثبت نام کنند!!! استفاده از وسیله نقلیه عمومی هم که مشکلات زیاد دارد
رئیس جمهور موفق و مسئولین کارباد کسانی هستند که در دوران سختی باانتخابهای مناسب ودرست مشکلات را حل کرده و عادی سازی کنند و گرنه در دوران آرامش و داشتن درآمد زیاد ننه بزرگ من هم می تواند کشور را اداره نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
شما دوران آرامش را دیدید؟؟؟
کرونا بره بیچاره میشیم با افزایش قیمت دلار همه کشورهای همسایه میان ایران جارو میکن این دولت که به فکر جیب خودش نه اقتصاد
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
باید برای ارامش مردم زنجیره های جدید سانتریفیوژ نصب بشه
واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی ها؛ این قیمت‌ها موقتی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بله همه این را می دانند چون به زودی دوباره گران خواهد شد همه چیز!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
گل گفتی
«واکنش وزیر جهاد کشاورزی به گرانی ها؛ این قیمت‌ها موقتی است»
بله بر منکرش لعنت
حتما موقتیست چون در آینده خیلی نزدیک گراتر خواهد شد
گرانی ها موقتی است
مثل جمله بچه ه به شوخی به گنجشگ ها سنگ می زنند ولی گنجشک ها واقعی می میرن هستند
در همین موقت شما خیلی ها بطور دائم از گرسنگی خواهند مرد جناب مسئول
پس آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ظاهراً که هر غلطی دلش خواسته کرده .
بازار اجاره مسکن راسامان دادیم !!!!!
ماشالله روکه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بنظر عمداً میخوان نمک به زخم مردم بریزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ویژگی مشترک اعضای دولت روحانی ودرراس همه خودروحانی روی زیاد است !!!
آنچه تخم مرغه دارن صادر میکنن عراق . بزودی نوبت رب گوجه ست
جناب وزیر من ازاول انقلاب یادم هست هرچیزی گرون شد ارزون نشد وهمیشه هم اززبان مسئولان درمصاحبه ها شنیده ام که افزایش طلا وارز سکه گوشت مرغ حبوبات میوه جات لوازم خانگی خودرو و...... یادارای حباب هستند ویاموقتی ولی همین موقتی بودن به دائمی ونه تنها حباب نترکید بلکه حباب بزرگ وبزرگتر شد بهرحال یا شماها نمیفهمید وسواد اداره وزارتخانه را ندارید وبپاس سهمیه برمسن تکیه زده اید
آقای اسلامی وقتی در وزارت دفاع هم بود کارنامه موثر و مثبتی نداشت حالا می گوید مسکن را سامان دادیم چنین حرفی یا از بی خبری مطلق این وزیر از اوضاع اجاره هاست یا ادعای دروغ است.
يادش بخير 4 سال پيش داشتم مهريه زن سابقم را يك جا ميدادم كه سكه از 1100 به 1250 رسيد ريس بانك مركزي گفتن قيمت كادب است به زودي قيمت پايين ميايد با خواهش از زن سابق فرصت چند ماه گرفتم تا مهريه را پرداخت كنم كه اين انتطار به 4 سال رسيد و قيمت سكه 13 ميليون شده حالا با اين گراني فكر كنم بايد يقه كي را بگيرم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
زنت را نگه دار!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
راهش این است که دعا کنیم مسئولین کشور از زنهایشان طلاق بگیرند و یا همسرانشان از آنها تقاضای نهریه کنند!!!
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بگو دوستت دارم.
چقدرکلاهبرداری ودزدی درکشورعادی شده
خیلی راحت سرهم دیگه کلاه میزاریم
بدون اینکه کوچکترین عذاب وجدانی بگیریم
البته مجبوریم چون به ریال حقوق میگیریم وبه دلارخرج میکنیم
من خودم شخصادومیلیون حقوق میگیرم
ومستاجرم
مجبورم برای گذران زندگی ازهرراهی که بشه
حداقل دومیلیون دیگه به دست بیارم
تاازگرسنگی نمیریم
احمدی نژادتشبیه خوبی راگفت (یک مشت خاروخاشاک )حالاهم مردم راگاگول پنداشتند
یک سوال ، برای فروش کدام محصول اول پول می گیرند و سپس شش ماه بعد به نرخ روز می فروشند ؟
این مسخره بازی را تمام کنید ، خودروسازان باید اول محصول را تولید کنند بعد در نمایندگی هایشان در معرض فروش قرار بدهند و مردم هم بروند در نمایندگی و مثل هر محصول دیگری پولش را بدهند و تحویل بگیرند ،
ریشه این دلال بازی ها از توقف فروش خودرو در مجاری قانونی بود ،
خودروسازان برای اینکه بتوانند سود بیشتری کنند حاضر نیستند به نرخ مصوب بفروشند
به این اقای معاون وزیر بگویید بزرگترین کاری که توانستید بکنید وهیچ تاثیری هم نداشت حذف قیمتها از سایتهای مسکن بود که باعث افزایش قیمتها ی مسکن نیز شد . این دولت قیمت تخم مرغ را نمیتواند کنترل کند چطور قیمت مسکن و اجاره انرا میتواند کنترل کند و سر و سامان دهد ؟
بزک نمیر بهار میاد. کمبوزه با خیار میاد
به خدا خيلي حرف تكراري ميزنيد من در اين 42 سال فقط مي شنوم كه مسولان ميگويند گراني قيمت اجناس حباب است . همش ياد وان حمام مي افتم كه زندگي ما روي حباب است و اصلا قسط خوابيدن نداره
اینها بازی با کلمات است و این آقایان اینکاره نیستند.
فکری به حال تحریم بکنید
مدیر و وزیری که نداند تحریم باعث گرانی شده را باید عوض کرد و از نفر بعدی اول بپرسند مشکلات فعلی ناشی از چیست و مشکلات را تام ببر و چند روزه خل میکنی آن هم بطور کتبی بعد پست بگیرد و اگر نتوانست محاکمه شود در غیر اینصورت همه بازی با لغت بلد هستند.
گرانی داریم ولی گرانفروشی نداریم یعنی جه؟ یعنی خیلی فور کردی!
آخه چرا دروغ میگین من صاحبخانه ام کرایه ماهی ۵۰۰ تومان رو کرد ۲میلیون ۱۰۰هزارتومان بعد میگین ساماندهی کردید ...بخدا خسته شدیم از اینهمه ریا و تزویر
: گرانی داریم نه گرانفروشی:
تا چه زمانی باید این حرف ها را بشنویم
آقای وزیر ؛ زندگی هم موقتی است .
وقتی رئیس دولت بارها و بارها با اظهارات خلاف واقع دم از موفقیت های چشمگیر خودش می زنه و متاسفانه مجلس به وظیفه نظارتیش عمل نمی کنه و قوه قضائیه هم به ادعاهای بی سند و مدرک ایشان توجهی نکردند این شده که الان از ذیل تا صدر دولت در هر پست و مقامی عادت کرده اند به لافهای گزاف زدن که برایشان نه تبعاتی دارد و نه نیازی به اثبات ادعاهایشان در مجلس یا مراجع نظارتی دارند. شب و روز برای هم کف می زنند و مردم هم که این وسط کلا توسط هر سه قوه فراموش شده اند
آقای معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی!!!

میشه لطفا هیچ کاری به مسکن نداشته باشی ؟؟!! فقط یه آماری از درصد رشد اجاره مسکن رو نسبت به پارسال و همچنین در 10 سال گذشته منتشر کنی کافیه؟؟!!
اینها بازی با کلمات است و این آقایان اینکاره نیستند.
فکری به حال تحریم بکنید
مدیر و وزیری که نداند تحریم باعث گرانی شده را باید عوض کرد و از کاندید بعدی اول بپرسند مشکلات فعلی ناشی از چیست و مشکلات را نام ببر و چند روزه حل میکنی آن هم بطور کتبی بنویسد بعد پست را بگیرد و اگر نتوانست حل کند محاکمه شود در غیر اینصورت همه بازی با لغت بلد هستند.
گرانی داریم ولی گرانفروشی نداریم یعنی جه؟ الان مردم کوچه و خیابان خیلی بهتر میدانند مشکلات از کجاست ...
یعنی انقدر سامان دادید که صاحبخانه من به قانونتون خندید و به راحتی کرایه خانه را 150% افزایش داد و گفت ناراحتی بلند شو مستاجر دارم
بنده و خانواده نیز در افق دید مسئولین محو شدیم...
بنده خودم در شیراز 35 میلیون با 1.500.000 تومان در جای متوسط شیراز آپارتمان دوخواب رهن و اجاره کرده بودم که آخر هفته گذشته به بنده و 5 نفر دیگر گفته اند 50 میلیون رهن با ماهانه 2.000.000 تومان . نزدیک به 40 درصد نه 15 درصد .

درآمدها کمتر ، پولدارها پولدارتر و فقرا و قشر متوسط هم ضعیفتر از گذشته شده اند .
واقعاً احسنت به برنامه گشایش اقتصادی آقای روحانی
نه گرانی داریم و نه گرانفروشی. این ریال است که سقوط می کند.
بله.این قیمتها موقتی است و انشاالله به زودی زود گرانتر هم می شود..........
خیلی سامان دادی ..متری ۳ میلیون ...حقوق ۱۸۰۰ ...لله همه چیز ارومیه ت چقدر خوشبختم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار