بازدید 652011

آرزوهای بزرگ دخترنوجوانی که یک شبه ره صدساله رفت

باید تقدیر آدمی خیلی بلند باشد که سال قبل در چنین روزهایی در خیابان کار کنی و امسال روی استیج یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی دنیا باشی و آرزوهای کودکی را دست‌یافتنی‌ ببینی.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 18 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یهمن ماه سال گذشته بود که پس از نمایش فیلم «خورشید» در سالن رسانه‌های جشنواره فیلم فجر، سه، چهار بچه‌ی تقریبا هم سن و سال کُلّ نشست خبری این فیلم را با شیرین‌زبانی‌ها، خنده‌ها و اشک‌هایشان به هم ریختند و یکی از پر سر و صداترین و جذاب‌ترین روزهای جشنواره را ثبت کردند. اما آن چیزی که حضور آن‌ها را متفاوت کرد صرفا بازی خوبشان در فیلم مجیدی نبود، بلکه زندگی آن‌ها بود و کارشان در مترو و خیابان و حس و حالی که از تجربه‌ی بازیگری به دست آورده بودند.

همان موقع خیلی‌ها این نگرانی را درِگوشی یا با صدایی بلند می‌گفتند که خدا کند این بچه‌ها با چنین ذوق و شوقی رها نشوند و آینده‌ای که می‌تواند عوض شود، دوباره به سر چهارراه‌ و دستفروشی برنگردد و حالا این بچه‌ها با درخششی که فیلم‌شان در جشنواره‌ ونیز داشته دلگرم‌تر از قبل هستند که این مسیر را ادامه دهند.

در چند روز گذشته حتما در میان خبرهایی که از جشنواره‌ی فیلم ونیز منتشر شده عکس‌هایی دختری را دیده‌اید که با وجود ماسک روی صورت، شادی در عمق چشمانش می‌درخشید؛ شمیلا شیرزاد دختری ۱۴ ساله ‌است که به همراه برادرش ابوالفضل در فیلم «خورشید» بازی کرده و به دلیل مبتلا شدن نوجوان اصلی فیلم - روح‌الله زمانی - بدون همبازی خود راهی جشنواره ونیز شد و به جای او روی صحنه اختتامیه رفت و از این گفت که تا یک سال پیش مشغول دستفروشی در مترو بوده و امثال او و روح‌الله تمام زندگی خود را در خیابان دست فروشی کرده‌اند اما سینما رویاهای‌شان را به آن‌ها برگرداند.

او حالا در گفت‌وگویی از علاقه‌اش به بازیگری پیش از بازی در فیلم مجیدی می‌گوید و برنامه‌هایی که برای آینده دارد.

شمیلا اصالتا اهل افغانستان است، اما در ایران متولد شده و با پدر و مادر و خواهر بزرگترش و ابوالفضل که دو سال و نیم از خودش کوچک‌تر است زندگی می‌کند.

او به گفته‌ی خودش یک سال دیر به مدرسه رفته و امسال به کلاس هفتم می‌رود، اما قطعا با حس و حالی متفاوت. «من قبلا مدرسه کودکان کار می‌رفتم و امسال هم همانجا می‌روم. بعد از اینکه در فیلم «خورشید» بازی کردم حس خیلی خوبی داشتم، دوستانم هم خوشحال بودند، اما من اصلا رفتارم را تغییر ندادم و خودم را برای آن‌ها نمی‌گیرم چون کلا با دوستانم رابطه خوبی دارم و رفتارم تغییری نکرد. با این حال شرایط زندگی‌ هم خودم و هم خانواده‌ام خیلی تغییر کرده و دیگر در خیابان کار نمی‌کنم، گرچه زندگی هنوز سختی دارد ولی من بعد از «خورشید» دیگر کار نکردم.»

شمیلا می‌گوید: «از این به بعد دوست دارم این راه را تا آخر ادامه دهم و به شیوه‌ای دیگر کار کنم. دلم نمی‌خواهد به کار در مترو برگردم.»

او در میان صحبت‌هایش اشاره می‌کند که قبلا هم به بازیگری علاقه داشته و موقعیت‌هایی هم پیش آمده بود که به نتیجه نرسیدند. «بازیگری را خیلی دوست داشتم. چند بار قبلا در مترو خانم‌هایی مرا دیده بودند و به کارگردانشان معرفی کرده بودند. پیش چند نفر هم رفتم اما خبری نشد.»

آنطور که شمیلا از علاقه به بازیگری می‌گوید این تصور پیش می‌آید که حتما فیلم و سریال ایرانی که راحت‌تر در دسترس هستند، زیاد دیده و خیلی از بازیگران را هم باید بشناسد، اما پاسخ او غیرمنتظره است. «من خیلی فیلم می‌بینیم اما بیشتر فیلم هندی، برایم جذاب هستند و آن‌ها را خیلی دوست دارم. همین‌ فیلم‌ها باعث شدند از بازیگری خوشم بیاید.»

وقتی حرف از بازیگران مورد علاقه‌اش می‌شود می‌گوید:‌ «از بین ایرانی‌ها قبلا خیلی زیاد پیگیر نبودم و دقت نمی‌کردم چه کسانی بازی می‌کنند، اما از هندی‌ها امیرخان، شاهرخ‌خان، سلمان‌خان و کاترینا کیت را خیلی دوست دارم. البته الان دیگر وضع عوض شده و هم فیلم‌های ایرانی را بیشتر می‌بینم و هم مهم است ببینم بازیگرانش چه کسانی هستند.»

به نظر می‌رسد او برای جبران فیلم‌های ندیده ایرانی خیلی جدی شده است. «بعد از جشنواره فجر و فیلم «خورشید» روزی یک فیلم دانلود می‌کردم و می‌دیدم مثل «متری شیش و نیم» و «تنگه ابوقریب» که آن را ابوقَریب می‌خواند. وقتی می‌گویم این فیلم‌ها که مناسب سن تو نیستند می‌گوید:‌ «من این فیلم‌ها را بیشتر دوست دارم. هیچ وقت برایم مهم نبوده که فیلمی به سنم می‌خورد یا نه، چون فیلم دیدن را دوست دارم و ترجیح می‌دادم یک چیزی باشد که نگاه کنم.»

او با این حال تعریف می‌کند که اگرچه اهل تلویزیون و سریال نیست، گاهی کارتون تماشا می‌کرده که بیشتر سیندرلا و باب اسفنجی بودند و اشاره می‌کند که کار کردن در بیرون از خانه در نوع علاقه‌اش به فیلم‌هایی که با سن و سالش همخوانی ندارد اثر داشته است.

شمیلا که به تازگی از ونیز برگشته، از این اولین تجربه سفر خارجی خود خاطراتی شیرین دارد.‌ «جشنواره ونیز خیلی خوب بود. عاشق پیراهنم شده بودم که طراح برایم آماده کرد. کسانی که مرا در خیابان می‌دیدند قلب نشان می‌دادند و می‌گفتند فیلم را دوست داشتند. خیلی مهربان بودند ولی دوست داشتم خودم می‌توانستم با آن‌ها صحبت کنم یا متوجه شوم چه می‌گویند. ابوالفضل هم دوست داشت بیاید ولی ناراحت نشد از اینکه نتوانست بیاید. فقط مدام زنگ می‌زد می‌گفت، چی می‌خوری؟ یک بار گفتم که مثلا خرچنگ می‌خورم و بعد هر بار می‌گفت برایم خرچنگ بیاور!»

او که از یاداوری این جمله‌ها حسابی خنده‌اش گرفته، تاکید می‌کند: « ابوالفضل از من کوچکتر است ولی او هم خیلی دوست دارد بازی کند. اصلا اول او برای بازی در فیلم انتخاب شده بود. بعد مدیر آن‌ها گفته بود او یک خواهر هم دارد و یک روز که در مدرسه بودیم آقای مجیدی با چند تا از دوستانشان آمدند و مرا هم دیدند و این طوری انتخاب شدیم.»

شمیلا از روزهایی که در سینما تجربه کرده و تفاوتش با گذشته می‌گوید: «موقع فیلمبرداری صبح‌ها ساعت ۵:۳۰ تا ۶ بیدار می‌شدیم و می‌رفتیم سر صحنه و صبحانه می‌خوردیم و بعد هم گریم می‌شدیم تا عصر کار می‌کردیم. همه چیز آن روزها را دوست دارم حتی وقتی اشتباهی می‌کردم و کات می‌دادند. البته ناراحت می‌شدم ولی بعد دوباره امتحان می‌کردیم و خوب می‌شد.»

او اضافه می‌کند: «پارسال تابستان با داداشم در خیابان‌ها کار می‌کردیم. سخت بود ولی یک جوری چاره می‌کردیم. گاهی هم با دوستانمان در همان خیابان بازی می‌کردیم و خوش می‌گذشت. اما تابستان امسال در قرنطینه بودیم و کارهای خانه را انجام می‌دادم. خانواده‌ام بعد از این اتفاق‌ها خیلی خوشحال شدند چون روی زندگی ما خیلی تاثیر داشت. خیلی دوست داشتم که یک اتفاقی بیفتد و مطمئن بودم که حتما می‌شود.»

شمیلا شیرزاد که درس و بازیگری را اولویت زندگی فعلی خود می‌داند، سودای بازیگری حسابی در سرش رفته است. «دوست دارم سال آینده این موقع سر فیلمبرداری باشم. قبل از کرونا خیلی زنگ می‌زدند ولی الان همه چیز کنسل شده. دوست دارم درسم را هم بخوانم ولی بازیگری را هم می‌خواهم ادامه دهم.»

این گپ کوتاه با این سوال تمام می‌شود که اگر به هر دلیلی نتواند بازیگر شود چه کاری را بیشتر دوست دارد و جواب او که با خنده‌ای بلند و سرخوشانه همراه است نشان می‌دهد چرا شمیلا به فیلم‌های هندی علاقه دارد. «اگر بازیگری نشوم، دوست دارم خواننده شوم. وقتی آهنگ می‌گذارند من هم کنارش می‌خوانم. می‌گویند صدایم خوب است ولی اگر این هم نشد به خلبانی هم علاقه دارم. (می‌خندد) همه‌ش بچه‌گانه است، می‌دانم ولی باید تلاش کنم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۲۹
دخترم در مورد آرزوهایت گفتی، نگران نباش مسئولان آماده هستند تا توی آینده همه ما و همه ی آرزوهای تو و بقیه گند بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
همون طور که شما گند زدی به این داستان
چرا فوری همه چی رو به مسئولان ربط میدی
بعضی وقتها ظاهر تلخ زندگی ومشکلات لباس عافیت وعاقبت بخیری انسان است . وبلعکس ظاهر خوشبختی ورفاه عامل بدبختی گمراهیست.این دختر تا دیروز شاید به طاهر فقیر وبدبخت بوده اما درحیا زندگی میکرد ونعمت سلامت روح ونان حلال داشت الان به خط وجریانی در سینما افتاد که مثل روز برای همه روشنه که چه گرگها وتله های فسادی سرراهش هست وآخرش به نا کجا آباده افسوس آدمهای امروز ارزش وضد ارزش را نمیفهمند . خداعاقبت همه رو ختم بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
علی آقا اولاً که پیامبر فرمودند وقتی فقر از یک در خانه وارد می شود ایمان از در دیگر خارج می گردد. چه انسانهایی که در اثر فقر حیای خودشان را هم بر باد دادند. در ثانی، اینکه شما گفتید این راهی که این دختر خانم انتخاب کرده آخرش ناکجاآباده مگر شما خدا هستید که چنین قطعی از آینده خبر می دهید. البته هیچ چیز در این دنیا تضمین شده نیست و همه چیز به اراده خود آدم بستگی دارد اما ما مجاز نیستیم در مورد آینده دیگران از هم اکنون قضاوت کنیم علی الخصوص قضاوت منفی
زیاد طول نمی کشه ،که مثلا عدنان عفراویان (باشو غریبه کوچک) و یا مجید هوشنگ مرادی کرمانی ، نامی ازشان برده نمیشود و ...
اینجا ایرانه .سرزمین نابود کردن خلاقیت ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
اون پسره توي بچه هاي آسمان يادت رفت،
ای آقا از عنوان خبر ما فکر کردیم که باز هم موضوع انرژی هسته ای و دیگ زودپز و آشپزخانه باشد
خداروشکر کودک کار وتوجه به او از کارگردانان انقلابی بر می آید وبس وبسیار ارزشمند است
کشف استعداد بسیار عالیست اما خوب است برنامه بریزیم برای استعداد های آینده وبه او آداب اسلامی هم آموزش داده شود تا... نشود مثل خیلی ها شاید از عدم آگاهی خوردن خرچنگ حرام است که شاید گزارشگر هم نمی داند که چیزی نمی گوید
این مهمانی پنجاه ساله کی پایان می پذیرد؟ همه جا باید اینها را ببینیم؟
پاسخ ها
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
خب نبین حسود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
خیلی بخیل هستی
متاسفم که عشق رو نمیشناسی
اونا برای جوانان ما مواد مخدر میاورند و ما استعدادهایمان را به آنها می دهیم
پاسخ ها
هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
تو از کجا میدونی به مردم مواد میفروشن طفلیا از کله سحر تا بوق سگ کار میکنن به خاطر دو زار پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
کلاتوباغ نیستی
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
داداش نرفته که!
موفق باشی گلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
فاز اون هایی که منفی دادن چیه
کارگردان ها بفکر نوجوانانی ایران نیستند و عوامل و بستر رشد کودک و نوجوان افغان رو فراهم میکنند چقدر بچه های این مملکت هستند که بسیار با سوادتر و با استعداد تر و خلاق ترند اما موقعیت براشون رقم نمیخوره به لطف سینماگران و دستیاران کارگردان. جای تأسف بسیار
پاسخ ها
Sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
چشم نژاد پرستا در بیاد
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
خیلی ببخشید ولی همین ایشون ایرانی محسوب میشن، بعد چند تا بازیگر با همین سن و سال با اصلیت ایرانی برات بگم؟ بله خیلی از استعداد ها به دلایل مختلف نمیتونن به جایی برسن ولی دلیل نمیشه که توی سر برادرها و خواهران افغان بکوبیم...
مشکل خیلی از ما ایرانی‌ها اینه که بیشتر به اصل و نسب توجه می‌کنیم نه استعداد ذاتی...
اگه تو ایران بهش توجه شده دیگه ایرانیه...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
چرا چرت ميگي آخه؟تو امريكا كلي بازيگر مهاجر و موفق داريم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
یک کمی که مشهور شد در مصاحبه با رسانه های خارجی از حقوق تضعیف شده اش توسط ایرانی ها خواهد گفت .مانند آن خانمی که فکر کنم اسمش حسینی بود.
هرچی افغانیه بردن واسه پیشرفت وترقی غافل ازبچه های ایرانی نمیدونیدکه چقدرپشت سرایرانی فحش وناسزامیگن واقعاکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
آره واقعا آی گفتید
بنده ناخلف ولی سربه راه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دقیقاباحرفت موافقم مااینجاخیلی بهشون احترام میزاریم اوناهم خوب دم تکون میدن فقط کافیه لب مرزگیرشون بیفتی بلایی سرت میارن که روزی صدبارارزوی مرگ کنی ازقدیم گفتن س ازناتواتی باوفاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ایرانی یعنی حسود ...تمام
خدا حفظش کنه انشاالله خدا کمکش کنه ولی حداقل حجابش را رعایت می کرد بهتربود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
خاموش باش
محیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
درمورد حجابش،خودش مقصر نیست،کوتاهی از طراح لباسش هست که این لباس رو با حجاب نچندان کامل براش آماده کرده و ولی ان شاء الله دفعات بعد خودش به رفع این مشکل بیشتر فکر می کنه چون الان شاید نه گفتن رو یاد نگرفته و فکر می کنه که هر چیزی که بزرگترها فکر کنند،همون درست هست.ا
ایشالله موفق باشه و به راهش ادامه بده
افرین.خوشحال شدم براش۵
افغانی ها کارهای زیادی را برای کشور ایران انجام دادن هر چه گار سخت تو ایران هست افغانی ها انجام میدن مثل چاه کنی در جنگ ایران و عراق شرکت داشتن برای اینکه دا عش به سمت ایران نیاد سوریه رفتن جنگیدن
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
منت سر ایراتی ها نزارین اگ کاری انجام دادین پولشو گرفتین مفتی کار نکردین
اگ خیلی ناراضی هستین میتونین تشریف ببرین کابل سیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اصنم پول نگرفتن
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دقیقاتابلوه هم وطنشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
افغانی کارهای خلاف هم انجام می‌دهد
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دم نزن با کلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
اولا برای گرفتن حقوق و پاسپورت ایرانی در جنگی که اصلا ربطی به ملت ایران ندارد شرکت کردهاند و مرزهای ما هم اینقدر بی در و پیکر نیستند که داعش بتواند به ایران بیاید و آن فجایعی که در کشورهای دیگر رقم زده را تکرار کند. این ها تبلیغاته که دخالت در کشور های دیگر را توجیه کند.
فرقی ندارد اهل کدام کشور است اصل این است که آقای مجیدی دستی را گرفته است بسوی خود باوری و طرقی
این هم فردا میره خارج و به ما فحش میده،، هنر پیشه خودمون که در باره ایران اینجوری میگه دیگه ببین فردا این چی میگه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
واقعا برات متاسفم که این قدر بد بین هستی
کور شود هر آن چشمی که نتواند بیند و اینکه دارنده گی وبرازندگی داداش لیاقت میخواهد
آونا خودشون وقتی به مواد پا میدن کاری ازشون بر نمیاد
موفق باشی حتما لیاقتشو داشته و موفق شده ربطی نداره افغان یا ایرانی باشه و یه سری قابلیت هایی رو داشته که به چشم آمده
واقعا مملکت ما به کجا میره،کلی کودک کار ایرانی با هزاران کم و کاستی دارن مملکت خودمون کار میکنن،هم خوش قیافه تر وهم با استعدادتر....
اونوقت آقای مجیدی افغانی رو الویت قرار دادن..
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
از چی ناراحتی ؟
اصلا غر زدن شده عادت برای بعضی ها
آقای مجیدی با خیلی از ایرانی ها کار کرده
این دختر هم تو ایران متولد شده
سلام.افراد خارجی مقیم ایران روز به روز در حال پیشرفتند و ما که ایرانی اصیب هستیم،دو سال خدمت سربازی رفتم،سه سال در خودکفایی بطور قراردادی کار کردم،فوق لیسانس،دهه شصتی،فرزند ایثارگر،چندین سال است بیکارم و به هر کجا مراجعه و درخواست کار دادم،حتی مجلس شورای اسلامی و بیت رهبری هیچ رسیدگی نکردند و گفتند اجرت با خدا،اجر من با خداست و بیکاری و تنگدستی ولی اجر ان مسئولین حقوق های کلان ماهیانه و انواع وام هاست.باتشکر
ما مواد مخدر نمیاریم این هموطنان خودت هست که قاچاق مکند مواد را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
عزیز من داوطلب مواد مخدر هم زیاده تو ایران....خودمون عاشق موادیم
موفقیت یک نوجوان بدور از نژاد و ملیت قشنگه
واقعا عالی... ایشالا که موفق باشه و افغانستانی بودنش مانع پیشرفتش نشه:)
درود بر همه افغانی های عزیز. به همه ی اعراب عزیز. نمیدونم چرا ایرانی ها انقدر نژادپرست هستن. خیلی از ایرانی ها هم در کشورهای پیشرفته جهان تحصیل کردن و به موفقیت رسیدن. از میلیونها افغانی هم باید خیلی بیشتر از اینها در ایران موفق میشدن.
از طرف یک کورد وطن دوست.
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
تو فکر قوم خودت باش که سرکوب شدس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
یوسف برو داروهاتو بخور
نژادپرست ها معمولا کم سواد هستند و لطفا این جوری جمع نبند که ایرانی ها نژادپرست هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
مسیله نژاد پرستی نیست .مسیله ندیدن کودکان کار ایرانی و کتمان این واقعیت حتی از طرف هنرمندان مملگت است.
واقعا متاسفم برای دیدگاه‌ها و نظرات بذبینانه ای که در بالا درج شده.
خاااک بر سر چنین کسانی باد که وجودشون و کلامشون برای ایرانی ننگ است و خفت.
اون فقط یه بچه است و بالاتر از همه اینکه یه انسان، میفهمی آدم متعصب کینه جوی فارس زبان، اونم انسان اینو بفهم، نفهم متعصب.
البته معلومه از کدوم آبشخور داری میخوری که اینجوری مسموم شدی و داری سمپاشی میکنی. درک این نوع صحبت‌ها سخت نیست و البته هم منشاء اونها.
ایران رو نابود کردید با این کارهاتون، خدا نابودتون کنه، خدا نابودتون کنه...
هم متاسف شدم هم خوشحال هرچی صلاحه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ادب مردبه زدولت اوست
سلام این که ما به خواهیم بگیم چون از یه کشور دیگس مباید هیچی بهش بدن یه حرف احمقانست دختره جنم نشون داده خب کارگردان هم انتخابش کرده اگه کسی مشکل داره بره کارگردان خوبی بشه بعدش بره جوانان ایرانی رو به کار بگیره.کارگردان مطابق با نقش دنباله کسی بوده که در نقش فرو رفته باشه نه کسی که تازه بیاد بخواد بهش آموزش بده. در همه ی حرفه افرادی که تجربه دارند بهتر از کسایی که بی تجربه و بی استعداد هستند وارد کار می شوند.
وا
به دنیای کثیف بازیگری خوش آمدی از این حیث که خودتو گم نکنی و نشی یکی مثل سحر قریشی ریحانه پارسا و خیلی از بازیگرای دیگه که در عالم واقع هم بازیگرای قدری هستن و خوب ظاهرسازی میکنن!!!!
پاسخ ها
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
احترام خودت رو نگه دار .....بازیگری هم یه شغله حالا تو یه سحر قریشی میدونی کیه به من ربطی نداره ولی این رو کسی به عنوان بازیگر نمیشناسه....دنیای بازیگری هرچی باشه از دنیای کثیف درس خواندن و دانشگاه و مدرسه ،کثیف تر نیست ،حتما برو یه سر به مدرسه و بالخصوص خوابگاه ها بزن ...
هرچیزی که با ارزشتر باشه در جای محکمتر ومطمئن تری پنهانش میکنن...زن چون گوهر هست باید بهترین جا که حجاب با چادر هست حفظ شود
امیدوارم خوب باشید
طرفم کارگردان فیلمه تو اگه غیرت داشتی بجای اینکه یه افغانی رو تو فیلم نقش بدی بچه های بدختی که هم وتن تو هستن رو میوردی که با اینکه درس و.. نخوندن ولی بهتر از خیلی ها بلدن نقش بازی کنن
احسنت بانوی اریایی چ ایرانی چ افغانستانی
چراغی که ب خانه رواست ب مسجد حرام است بچه های بیگناه ایرانی دیگه از یاد همه رفتند این افغانیها الان ارزش پولشان از ما بیشتر شده خوب با سرمایه ی ایران کشورشان راساختن الهی از عر طرف که بنگریم باید بحال فرزندان ایران بگرییم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
روح الله زمانی ایرانیِ ها میدونستی...تازه روح الله نقش اول فیلم و جایزه هم خودش برد ....ایرانی=حسود
بدون مجوزها را برابر قانون کشور عزیزمان ایران اخراج کنید
هر کی معروف شد حجاب روکنارمیزاره
خوشابحالش خیلی خوشم امد
برای اطلاع بزرگواران که درمورد کشور افغانستان واتباع آن کشور اعلام نظر میکنند _ کلمه افغانی واحد شمارش پول آن کشور است _افغانستانی صحیح است
به امید روزی که مسلمین از پیشرفت همدیگر خوشحال باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
اینقدر مذهب را وارد هر مقوله ای نکنید.
تو ایران همین طوری هس یعنی هر کسی که گوشه خیابان یا با بدبختی زندگی کنه بهش بها می دن که دنبال کشف استعدادهای انها هستن و طبقه ثروتمند مند ولی طبقه متوسط جامعه فراموش شده
خیلی ایران کشور حسودیه بخاطر اونه ک پیشرفتش درحد آمریکا نمیشه
انشالله همه بچه ها بدرخشن مثل خورشید. افغانستان هم زبان و هم ریشه ماست چرا این عقاید رو دارید
یک ملیون تومان ایران شده دوهزارو شش صدافغانی سپاس ازعموترامپ
همیشه موفق باشی گل دختر
به نظر من حجابش زیاد خوب نیست و کشور افغانستان جوان های ما رابه مواد مخدر معتاد کرده
متاسفانه بازار کار تو خیلی از زمینه ها دادیم .به افغانی ها که قدر نشناس هستن حالا ایننهمه کودک کار توکشور هست موقعیت به این افغانی ها میدن.
اینکه پیشرفت کرده خیلی خوبه اما دیگه نباید از خودش دربیاد با این تیپی که زده
یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود....
آفرین تبریک میگم
خوب آخرای گرفتت
سلام بیاییدمیدان شهدااراک ببینیدچقدردختروپسربیکارسوادبالاهست اونوقت شماافغانی پرورش میدهیدمابریم کشوراوناپشم هم ماراحساب نمیکنن بایدبرن کشورشون بسه دیگه
متاسفانه اینجا افغانی و چینی و عراقی داره بر سر ایرانیها حکومت میکنه
اول به فکر بچه های مستعد کشور خودتون باشید بعد به فکر اجنبی ها...
اونا نوجوان و جوانان کشور مارو معتاد میکنن و شما هم دیگه چی بگم اخه
واقعا جای تاسف داره برای این کارگردان و عواملش
لجای فرصت به نوجوانان ایرانی و شکوفا کردن استعداد هم وطن به فکر افغانی هاست تو اگر دلت میسوخت یک دستفروش ایرانی انتخاب میکردی گندش میکردی واقعا که جای خجالت داره کم مونده دانشگاه هم فرصت بدن این افغانی ها برن خوبه دولت مردان و سیاست مردان مون هم از افغانی ها لنتخاب نمیکنید
سلام در جواب دوست که گفته افغانی ها مواد مخدر میاره، افغانی مواد مخدر نمیاره هموطنان خود ت میاره،
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
تو نه دوست مایی نه در حد دستور دادنی
حد خودتم بدون وقتی با یه ایرانی حرف میزنی
واقعا گه ثبت نکن مهم نیست
با اشکان خیلی موافقم ، اگه تو شرق ایران باشین میفهمین این افغانها ...
آفرین بهت افتخار میکنم انشاالله موفق باشی
این کشور دودستی تقدیم کردیم به افغانی ها واوناچقد به ایران وفرهنگ ایران توهین میکنن
ایشالا روزی برسه که همه‌ی کودکا و جوونای ایران و سراسر دنیا زندگی خوب و موفقی رو تجربه کنن و هیچ کودکی مجبور نباشه دستفروشی کنه و کار کنه... ایشالا ما و اتباع محترم کشورهای دیگه همه با هم خوب رفتار کنیم و کسی به خاطر ملیت، جنسیت،چهره و رنگ پوستش و مشخصات غیراکتسابیش مورد تمسخر و تحقیر و همینطور مورد تبعیض قرار نگیره... ایشالا روزی برسه که دنیا بوی صلح بده و هیچ جنگ و تحریم و فقری نباشه...
آمین!
تو رو خدا این چه وضع لباس پوشیدن آخه این در شان یک خانومه انگار شلوار کردی پاش کرده
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دوست داره اینطوری لباس بپوشه ......نه چادر بزاره سرش، بعد از اونور بره اختلاص کنه
چراغی که به خانه رعواست به مسجد حرام
بله افغانیا کارای زیادی برا ایران کردن ولی کسی مجبورشون نکرده بیان ایران...توی دوران دفاع مقدس هم افغانیا هیچ کاری برا ایران نکردن وقتی کشورای قدرتمند جرئت کمک کردن نداشتن افغانیا چطور کمک کردن؟کارگردانها باید نوجوونهای ایرانی اولویتشون باشه نه تبعه های خارجی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اولویت شون ایرانی بود که نقش اول رو دادن به روح الله زمانی. حالا شما حسودیت میشه ما چیکار کنیم
اگه بدونید تفکرشون درباره ایرانیا چطوره هیچوقت خوشحال نخواهید شد
دمت گرم که یساله ره صد ساله رفتی انقد حسود نباشید وقتی یکی با تلاش خودش ب اینجا میرسه فقط میشه بهش گفت دمت گرم بقیه یا لیاقت نداشتن یا اراده
واقعا شرم اوره چشماتو خوب بازکن خیلی از ایرانی ها وضعیت خیلی بدتری دارند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
به درک.....ایشون زحمت کشید ...اون هایی هم که میخوان بازیگر بشن و اوضاعشون خیلی بد تر از اینِ برن تلاش کنن .....حتما زندگینامه بهرام افشاری رو بخون...موفق باشی
من مسیرم چندسال هست کرج تهران مترو میریم با خانوم هفته ای یکبار/ برای امور پزشکی فرزندمون/ تا پارسال همیشه این دختر خانوم رو توی مترو میدییدیم/ خبرش رو که خوندیم واقعا خیلی برامون جالب بود/ موهای تنم سیخ شدن و با اینکه ملیتشون فرق داره ولی از ته دل خوشخال شدیم...خدا خیلی بزرگه...دم خدا گرم..دم مجیدی گرم و خوش به حال این خانوم
ازخدا شرم کن اقای کارگردان هم وطن ول کردی به افغان‌ها کمک میکنی درضمن اون اقایی که میگه افغانها تو سوریه وعراق برای ایران جنگیدن برای خودشون بجنگند وداعش ازکشور خودشون خارج کنند
حسودی نکنید
آفرین به دختر افغان
کاش انقدر که به افغانیا اهمیت میدن به ایرانیا اهمیت بدن مگه کودک کار ایرانی نیس... اگه این افغانیا تو مملکت ما نبودن جوونای ما بیکار نبودن میان اینجا هرغلطی دلشون میخوان میکنن چندتا رو من شنیدم که به بچه های ایرانی تجاوز کردن یه زن بیچاره رو هم هفت نفری گرفته بودنش ... اینا همه سیاست کثیفه که به اینا بها میدن
خوشحالم برای ایشان ، برای انسان دوستی ایرانیان که نژاد و مرز نمی شناسد.انشاالله ستاره شوند در عالم بازیگری و خدا کند که مثل بعضی از سلبریتی های وطنی نمک را نخورد و نمکدان را نشکند
سلام عزیزم خدا قوت بله درست است که مواد میآوردند ولی از روی بی چارگی است رهن های خانه ها و اجاره ها سر به فلک کشیدن یک طرفه به قاضی نرویم گلم ماهم خیلی ظلم میکنیم در حق این بیچاره ها
به اینم میگن خبر اخه
خخخخخخ
این خودش طنز
انکه چه
دوستان عزیز لطفا کوته فکرانه نظر ندین اگر قوانین ایران هم مثل دیگر کشور ها بود العان شمیلا بعنوان یک ایرانی به ونیز میرفت مهم قسمت و استعداد این بچه هاست نه ملیت اگر اروپایی بود هم این حرف هارو میزدین؟
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دقیقا کشوری خوبی که تمام نژاد هارو قبول کنه و تمام نژاد ها به موفقیت برسند البته ایرانی یعنی حسود زیاد نگران نباشیم
دختره افغان خوب شانس داره خودش و نشان داده
ملیت فقط خطی فرضی هست که حاکمان برای خود بر روی کاغذ کشیده اند و اصل انسانیت است ارزوی زندگی ازاد و بدور از جنگ و ویرانی برای همه انسان ها دارم انسانم ارزوست
افغانی ایران را گرفته اینها آدمهایی هستند که اگر بتوانند سر آدم را با کارد میبرند اینها را از ایران با لگد بیرون کنید
کسانی که میگین بیشتر به افغانی ها توجه میکنن و به ایرانی ها اهمیت نمیدن، یه بار نمیشه بدون در نظر گرفتن نژاد و ملیت کسی در مورد کسی فکر کنین؟ این دختر از لحاظ ملیت ایرانی محسوب میشه چون توی ایران به دنیا اومده
ابنو هم در نظر بگیرین که بیشتر افغانی ها کار های سخت و طاقت فرسایی رو با دستمزد کم انجام میدن، کارهایی که بعضی راحت طلب های ایرانی مایه ننگشونه که انجامش بدن که البته طرز فکر اشتباهیه
اگه کسی استعداد و توانایی کاری رو داره بهتره بهش توجه کنن و این دختر هم جدای از نژادش استعدادش رو داشته و پس از سال ها دستفروشی کردن مطرح شده
اون وقت شما چه مشکلی باهاش دارین؟؟!!
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
مشکل ما با نمک نشناسایی مثل خودته
موفق باشی دختر با استعداد
افرین‌
سلام بنده نه با نظر ان عده ای که می گویند به فکر ایرانیها نیستند وبه فکر افاغنه اندموافقم ونه با نظر ان شخصی که می گوید افاغنه برای ایران مقابل عراق وداعش جنگیده اند وبرای ایران همه کار کرده اند انها هم در شرایط سخت مملکتشان مجبور به مهاجرت به ایران شده اند اگر کشورشان درگیر جنگ طاقت فرسا نبود شاید هیچ وقت اواره نمی شدند اما مسئله حجابش هم تقصیر خودش که نیست بنده خدا الان تو ایران شاید یک درصد از بازیگران حجاب درست وحسابی داشته باشند انوقت از این بچه انتظار دارید.
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ایران نبود هیچی نبودید
خوشحالم به موفقیت عزیزم انشالله همیشه موفق و سربلند باشی
ایشالله موفق باشه خداخیرت بده آقای مجیدی که یک کودک بی آینده ناامید رو به زندگی امید وار می کنی ارزشاشو بهش نشون میدی
ب. نزرم چون کودک کار بودن دیده شدن تا کارشون
واقعا متاسفم برای نوجوانان و جوانان هموطنم که جه استعداد های نخبه ای در همه زمینه ها دارند بخصوص سینما.وقتی برای هنرمندی در فیلم ها و سریال‌ها در خارج از کشور نقش آفرینی میکنند به آنها انگ فلان و فلان که لایق گویندگانش است میزنند.و از طرفی برای تهیه کنندگان و کارگردانی که با وجود این همه هنرمند نوجوان ایرانی از بیگانگانی که همانها هزاران فحش و ناسزا را به هموطنان عزیزمان میدهند. واقعا متاسفم.
آفرین عالیه
آره درسته کار های سخت رو به افغانی ها میدم تازه هم پشت سر افغانی ها ها هم یه عالمه چیز میگن این بدبختا به خاطر کار و جنگ اومدن ایران ولی بعضی از ایرانی ها بهشون ناسزا میگن و میگن حقمون رو خوردن شما هم اگر تلاش کنید به جاهای بلند می‌رسید ولی بعضی از ایرانی ها واقعا خوبن خیلی خوبن به افغانی ها کمک می‌کند و نمیزا ن کسی چیزی بهشون گفت در این زمونه باید افغان ها و ایرانی ها با هم باشند و دست یکدیگر رو بگیرن
چقدر برای ما ایرانیا زشته که این همه دختر ایرانی هست بعد یه افغانی باید پیشرفت بکنه و ستاره کشورمون بشه واقعا برای سینمای کشورمون متاسفم و.......
استراماچونی رابرگردانید
بسیار از شنیدن این نوز، شادمان شدم.

سپاس از همگانی که دست به دست هم دادند تا چنین شاد شوم
موفق باشی شمیلا جان و ان شاء الله به آرزوهای قشنگت برسی
این دیگه چه لبلسیه!!!؟؟؟؟ان شاء الله یک سلیبریتی بی عقیده و فرهنگ نشه
الحق که بهش افتخار میکنم
الحق که بهش افتخار میکنم
انشالله که ب راهش ادامه بده و موفق بشه و ب ارزوهاش برسه
افغانستانی ها خیلی هاشون استعداد خارق العاده دارند ولی متاسفانه شرایط و موقعیت خوبی ندارند که موفق بشن.
واقعا متاسفم برای خودم بچه‌های دیگر‌ ایرانی.از ماست که بر ماست.به داد بچه‌های خودمون هم برسید،چند تا نخبه بعد از کنکور خودکشی کرد؟چند تاشون افسردن.آخه کسی تو اینجا دلسوزی نمیکنه
ب اندازه داوطلبان ایرانی که دیگه نمیرسه شهدای ایرانی دفاع از حرم خانم زینب از همه جا بیشتر بوده و هست ایران همیییشه و در همه جا اولین نفر در ردیف داوطلبانه افغان کیلو چند
مگه تو ایران کودک کار کم داریم کودکانی زیبا وجذاب وباذهزار ارزو بعد کارگردانهای ایرانی مثل صاحبکارا کارگر افغان میارن اینجوری شده وقتی ما ملت به فکر خواهر وبراداران خودمون نباشیم وضع همین میشه
بهتر بود به فکر بچه های ایرانی باشین تا افغان
هزاران بچه ی ایرانی هستن که می‌خوام بازیگر شن ولی نمیتونن بهتره
به فکر ایرانی باشین تا افغان
عرعرعرعر قانع شدم
استعداد ذاتی هست ودرضمن اونها میارن کسی که عاقل نگیره
استعداد ذاتی هست کسی که عاقله نگیره
افرین بعضیاواقعاقدرخوبیای این افغانیارونمیدونن که جای تاسف داره اوناجنگ زدن امابازم امیدوارن به زندگی دمشون گرم
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
مهم نیستند یعنی نیستید
آفرین، صد آفرین، دختر خوب نازنین، خدا حفظت کنه، مغرور نشو و به سعی و تلاشت ادامه بده، تو نسل جدید هنرمندای بین المللی ما هستی
حتی توخواب شبش هم نمیدید که یه همچین روزی بتونه بازیگر و معروف بشه!؛والا حجاب و حیا هم خوب چیزیه!
یه کم به فکر بچه های ایرانی باشید که از این افغانی وضعیت بدتری دارند،عوض اینکه افغانی رو مشهور کنید بهتره ایرانی های خودمون رو مشهور کنید جناب مجیدی،
متاسفم براتون
به نظر من ادم باید در همه حال خوش بین باشه چه افغانی چه ایرانی هرکی تلاش داره باید به اون چیزی که میخواد برسه حالا نه اینکه ما ایرانی ها از اول همینطور کشورمون امن وامان و پیشرفته بوده که حالا با افغانی ها مشکل داریم درسته ما ها در زمان شاه و زمانی که کشورمون امکانات و امنیت نداشته نبودیم ولی بالاخره از خاطره ها شنیدیم پس نباید الان وجود افغان ها وپیشرفتشون واسمون مشکلی باشه بلاخره ما هم داریم تو کشورهای دیگه پناهنده ومهاجر ایرانی
نظرمنو چرا نذاشتین
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
چون حقیقتو گفتی.حق ما ایرانیا همیشه خورده شده
همین افغانیا به خودشون اجازه میدن که پشت سر ایرانی ها چرت و پرت بگن اونوقت بعضیارو فاز انسان دوستی میگیره فرصت های خوب رو دو دستی تقدیم اینا میکنن. تو ایران کلی بچه با استعداد هست که با این فرصت میشد کمکشون کرد.
آفرین بر دختران با هوش افغانی
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
آره مثل خودته هوشت فوران میکنه از جمله بی ربطت
دم اون کارگردان و استعداد یابی گرم ک بدون تبعیض نژاد قائل شدن وظیفشو انجام میده و این استعدادارو معرفی میکنه ی تار موی اینا میرزه ب صدها بچه ب اصطلاح شما با استعداد و با سواد ک لای پر قو بزرگ شدن،اینا باید ب عنوان استعداد معرفی بشن ن اونی ک کرون کرون واسش پول خرج کردی و تازه داری بهش میگی استعداد اینم بگم ک ملیت خودم ایرانیه ، متاسفانه ما فراموش کردیم ک برتری ب نژاد و ویژگی های انتسابی نیس بلکه ب داشته های اکتسابیمونه
قبل از این که به افغانی ها توجه کنند به ایرانی ها توجه میکردند بهتر بود ....
واقعا برای نظرات نژاد پرستانه خیلی از شما متاسفم
باید یاد بگیریم وقتی شخصی وارد ایران می‌شود از هم وطن های ماست و انسان انسان است
سلام خدمت دوستان یه چند نفری رو دیدم که امدن حرف های نژاد پرستانه میزنن. گزینه یک شما که میگین هرچی افغانیه بردن برای پیشرفت شاید اقای مجیدی کارگردان عزیزیه چیزی تواین بچه هادیدن که بردن واسه بازیگری. استعدادشو داشته عزیزم. اینقدر توهین نکن اینقدر ظلم میکنین بس نیست ایا شما نژاد پرستان واقعا مسلمان هستید یا اینکه غیر مسلمون. دوم اینکه شما که میگین باسواد هستین بچه های افغانی استعدادشون بالاست عزیز تنها مشکلی که دارن اینکه یه ساپورت کننده ای خوب ندارن وکشور خودشون درجنگه. سوم اینکه شما میگن مواد میارن نکش عزیزم خرهم میفهمه که چی براش خوبه چی واسش بده اینقدر توهین نکنین نمیدونم الان شما که باجنگ باامریکا هستین برین واسه اخرتون دعا کنین دعا کنین که این فقر ازبین بره. بابا جون الان افغانی هست کشور های دیگه اقامت شهروندی کشورهای اروپایی رو گرفتن. هیچ کاری هم توکشورشون نکردن. ولی اینجا اینقدر شهید دادن شب روز کارکردن مالیات به دولت دادن هنوز هم هیچی نیستن خواهش میکنم یکم انسانیت بخرج بدین. دعا کنین امام زمان بیاد هرچی نژاد پرسته نابودشون کنه
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
دعا میکنم چاپلوسایی امثال تو نابود شن
هنوز وارد این عرصه مزخرف نشده.شکل و خوی اونا را گرفته،خدایا خودت رحم کن
آخه این افغانیها اگر دختر ایرانی بود نشون نمی دادند واز او یک موجود هرزه ای به نمایش می گذاشتن و هزاران انگ برای خانواده او ولی ایشان افغانی ه چقدر در تعریف وتمجید از او می پردازند اگر بخاطر ها مانده باشه دختران مهد کودک که آواز خواندن چه جنجالی به پا شد
دختر گلم خدا پشت و پناهت باشه.ولی اگه یک روزی به جایی رسیدی هیچ وقت گذشته خودت را از یاد نبر و مثل بازیگرها الان پر غرور نشو .همیشه موفق باشی عزیزم. دعاگوی دخترهای نجیب شیعه هستیم..
انسانیت حد و مرز نمیشناسه افغانیا هم ادمن من به عنوان یه ایرانی از همه مردم میخوام دیدشون رو نسبت به غیر ایرانی تغییر بدن همه انسانها قابل احترامن
چرابی حجابان وارد سینما می‌شوند حالا به بعد سینمایی ایران نمی بازیگر انش معتاد خواهند شدبی حجابی مانع کسب است
درکشور ایدان جوانان ونوجوانان اصیل ایرانی بایدخاک وزن بخورند واستعدادشان سرکوب شود ونادیده انگاشته شوند انوقت از افغانها استفاده ود ،،من نژاد پرست نیستم ولی این حق اب وخاک متل فرزندان ایراناست ،،واقعا که ازآقای مجیدی انتظار نمیرفت
نژاد پرستی عاقبت نداره!
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه.
زحمت و سختی های افغان رو تو ایران نمیبینید بعد فقط چشتون افتاده به اون پیشرفت و ترقیشون؟(:
چجوریه که ایرانیا به افغانیا فحش میدن بد نیس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
کسی دعوت پنجاه ساله ازشان نکرده .بروند با طالبان به جای داعش بجنگند و مملکت خود را آزاد و آباد کنند.
حجابش به خودش مربوطه
جوانان ما مگه مجبور بودن مواد مخدر بخرن؟
و خداییش به پیشرفت چند نفر از مردم کشور افغانستان کمک کردید بجای ارزوی موفقیت طلبکارید؟
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
پیشرفت پیش کشتون همین که از گشنگی نمردید خیلیه
جنگ افغان که دامان کشورماراگرفته ومیلیونها آواره افغان و کودکان آنها که برای امکانات کشور ایران وامنیت ایران در اینجا هستند یا قاچاقی هستند یا بصورت قانونی متاسفانه مردم ما که جنگ را تجربه کرده‌اند وبه آنها نیز کمک می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
تابناک چنان نظر را تحریف کرده ای که خودت هم نمی فهمی چی گفته. به نظرم گفته این همه مهاجر غیر قانونی امنیت اجتماعی و نظامی مملکت ما را نشانه رفته اند د. البته شماها که اصلا متوجه نیستید.
ما باید به این اتباع خارجه افتخار گنبم که حداقل مدیران فیلم ساز ما را شدمنده نکردند و افتخار دادند در جشنواره حضور داشته باشند. بابا بخدا ول گنید بفکر این جونای ایران که از کله تازانو تو سطل اشغالن باشید
درود بر شمیلا
موفق باشی
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
و درود بر این کارگردان یعنی جناب مجیدی و این کار نیکو .
کار نیکو کردن از پر کردن است
دم شون گرم حالا ما جونای ایرانی که استعداد داریم مو کی می بینه من لیسانس دادشم فوق لیسانس IT اما بی کار.....✋
اول ببینید دست دندان این فیلم مثل مدیر تولید و کارگردان و فیلم بردار، اصلا خودشان ایرانی و بوی از این خاک برده اند...تابعد....
افغانی چقد هم زیادخوشحالیم
براش ارزوی موفقیت دارم ولی دختر منم ارزوی بازیگری در سر دارد دخترم ده ساله است کاش منم می تونستم برای دخترم کاری کنم
خوشحالم وقتی موفقیت یکی میبینم .
تعجب میکنم از هموطنانیکه میگن حقش نبود یا بچه های ایرانی رو ول کردین و افغان آوردید تو فیلم، هموطنان عزیز هیچ آدمی نمیتونه جلوی پیشرفت دیگران رو بگیره، ایشون هم اگه استعداد نداشته باشه قطعا اولین و آخرین بازیش میشه، لطفا تسویه حساب سیاسی و اقتصادی رو بزارید برای یه زمان دیگه، این بچه نه عامل بدبختی های ایرانی هاست نه عامل قاچاق تریاک به ایران فقط یه دختر خوش شانس و زیباست
امیدوارم موفق باشه وبه ارزوهاش دست پیداکنه وخداازچشم حسودوبخیل حفظش کنه
ب اومید اون روز که همه افغان ها همینجوری در هر هرسه شهرت پیدا کنن امین
در کشور های اروپایی و آمریکایی که مسلمان نیست با مهاجر افغانی یا ایران یا هرکشوری باشه به صورت شهروند برخورد میشه و عضو همان کشور هیچ فرقی نمیگذاره.
در ایران اسلامی هیچ حقوق برای اتباع وجود ندار مگر فقط کار های سخت که ایرانی قادر به انجام اش نیست اتباع افغانستانی انجام میدن
اینا اگه مردن کشور خودشونو درست کنن
افغانی ها هم ایرانی هستند .زمان زیادی نیست که از ایران جدا شده و سختیهاوبلاهای زیادی را پشت سر گذاشته اند .تاریخ را فراموش نکنیم.
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
یه زمانی نصف جهان ایران بود
بخودت لطف کن چرت نگو
من که نمی‌فهمم.شما میگید افغانی ها کارای زیادی برای ما کردن ولی این ما ایرانی ها بودیم که اجازه دادیم اونا بیان ایران.
ولی الان هر چی فحش از دهنشون در میاد به ما ها میگن،واقعا دیگه خسته شده از بس با رفیقام گروهی رفتم تلگرام بهشون فحش دادم.
واقعا متاسفم برای خودمون که اصلا فکر بچه های خودمون نیستن. انگار افغانی هر جا شرکت کرد باید دیده بشه. مثله عصر جدید. و غیره ما غریبه پرست هستیم
حالا چه اشکال داره ایرانی باشه یا افغانی خواست خدا بوده که زندگیش زیرو رو بشه مسلمان که هست من نمیدونم چرا باید حسادت کنیم کسی نمیدونه دختر بدبخت چقدر سختی و توهین شنیده
وقتی نظرات رو می خونم یاد دعوای عرب و عجم تو سریال مختار میوفتم
باسلام چرا بعضی از ما فقط جنبه منفی قضیه را می‌بینیم
باسلام چرا بعضی از ما فقط جنبه منفی قضیه را می‌بینیم این واقعیت زندگی بعضی از فرزندان این مملکت کودک کار چه ایرانی یا غیر ایرانی بیاید با همدلی و تدبیر این معضل اجتماعی را ریشه کن کنیم
بنظرمنم بچه ه‍آی آیرانی رو دریابیدکه نرندخارج دستشویی بشورن بعد شما به مه‍اجرای افغانئ آینقدر بها بدین همینطوری پیش بره چندسال دیگه ماباید بریم افغانستان کارکنیم
درودبر شامیلا خاستن توانسن هست حال چه افقانی باشی چه ایرانی انشاالا موفق باشد خداوند یارو نگه دارش باشد و به خاسته هایش بر سد
اه اه چغدر مزخرف
این افغانیا تو کشورشون مارو آدم حساب بعد ما اینقد بدبختیم اینقد بزرگشون میکنیم
واقعا چرا اینقدر غریب پرستیم مگه کودکان کار ایرانی کم هست که سراغ افغانی میرید کودکان خودمون هم باهوش تر هم صد البته زیباتر و هم در اولویت هستن
ما مردم ایران غریبه پرستیم اقای مجیدی حیف نون خشکه که جلو تو بریزن
ببخشید ولی اگر همین قدر که به کسانی که مال کشور خودمونن بها بدید الان وضع کشورمون انقدر بد نبود همه دلشون واسه اونا میسوزه در حالیکه ما هم کسانی رو داریم که واقعا لایق یه همچین پرشی توی زندگیشون هستن ایران همیشه خودش رو می اندازه وسط مسائل کشور های خارجی در حالیکه ما باید یه فکری هم به حال خودمون کنیم
من این همه تلاش کردم هیچی اونوقت این دخترک اومده بازیگر شده واسه ما
باعث تاسف است که دنیا گرفتار عقاید نژاد پرستانه و برتری جویی قومی و ملیتی است .متاسفیم از اینکه غربیها به ایرانیان نگاه تحقیرآمیز دارند و ما نیز همین رویه را در مورد ملل ضعیف تر از خودمان در پیش گرفته ایم ،چرا فراموش میکنیم که همه انسان هستیم و برتری هر کس به میزان رفتار انسانی با دیگران میباشد و نه به داشته های مادی و قومیت.
بعضی افراد یک عمر تلاش میکنن کولی خرج می کنن کلاس بازیگری میرن چندین سال تئاتر کار میکنن تا روزی بازیگر شوند اما توجیهی بهشون نمی شود آن وقعت کارگردان های مثل آقای مجیدی میرون یک خارجی رو می آورند معروفش میکنن با اس تأسف است.
چرا زمانی که جناب مجیدی برامون اسکار مگرفت این حرفارو نمیزدید یه کم معرفت بد نیست حیف نون خشک شما خجالت نمیکشید این حرفارو میزنید زمانی که اسکار گرفت شما چی گفتید بعش
افغانستان یا ایران نداریم ادمیزاد از خاک است واین دوروز دنیا ارزش ندارد موضوع مهم شاد شدن این دختر خانم وچند کودک افغان دیگر است یادمان نرود ببخشیم تا خدا ببخشد،رحم کنیم تا خدا بما رحم کند ویادمان نرود خدا خداست
—خنده برلب میزنم تا کس نداند راز من
ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت
فک کنم چهار سال دیگه کل مملکت بیوفته دست افغانی ها ایرانیا باید برن دیگه
انسانم آرزوست.......
متاسفم به شدت مگه ایران کم استعداد داره که اصلا در نظر نمیگرن اما خارجی یه دفعه اینطوری مشهور میشه خب حالا مشهور شدنم مشکلی ندارم ولی اول الویت باید بچه های ایران باشند این کارشونم مثل دادن آب آبادان به عراق بود تو اداره کشور خودمون موندیم تا خرخره رفتیم تو گل بعد ادعای از گل در آوردن یکی دیگه رو داریم
واقعا تاسف اوره .تو این اوضاع بچه ها ایرانی درسختی باشن تو این همه پسر ودختر شیرین زبان ایرانی از افغانسنان نماینده بفرستی .ننگ بر این کار گردان
سلام دوستان . حرفم با عده ای هست که این خانم افغانی رو مسخره کردن و ازش بیزاری جستن، اونایی که میگن این افغانی ها فلانن و بهمانن اگر همین فرد یک آمریکایی یا یک اروپایی بود هم همین رفتار رو باهاش داشتن ، من فکر میکنم این میشه نژاد پرستی و برتربینی.
آفرین شمیلا انشاالله درکارت موفق باشی
به نظرتون کسی که میگه به فکر جوانان ایرانی باشید نه افقانی نژاد پرست یاکسی که میگه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نژاد پرست یا کسی که میگه مواد مخدر هست نکش اینه نمیگه که اگه نباشه کسی به فکر کشیدنش نمیفته کسی که میگه دخترای افقان با استعداد هستند ولی حامی میخوان تا رشد کند ایا دخترای ایرانی حامی داشته باشند رشد نمی کنند کسی که میگه کارای سختی که اونا انجام میدن ایرانی ها انجام نمیدن بدونند که اونا اومدن کشور غریب فقط پول غذا پوشاک کار کنند با نصف قیمت کار میکنند همه ایرانی ها هم دنبال این هستند کارگر براشون ارزان تموم بشه تو فرهنگ اینو نداری هم وطن خودت با قیمت واقعی ببری سر کار این نژاد پرستی کسی هم میگه تو اروپا شهروند شد افغانی تو ایران هنوز هیچ اولا اونجا اروپا هستد قاره ای که 100سال از ایران جلو تر دوم اگه هیچی نشدن تو ایران برن همون اروپا راه باز مثل بقیه شون برن اروپا
یعنی یه نفر نبوده به این بچه بگه گوشت خرچنگ حرومه نخوره ...
بابا یه کم حواستون به این بچه ها باشه مسلما خوراکیهای بهتری هم اونجا پیدا میشد بهش بدید بخوره ...
هیچکس سرجای خودش نیست ایرانی جای خودش افغانی جای خودش
انشالا افغان ها همیشه بدرخشن و موافق باشن به کوریه چشم کسایی که دیدن افغان هارو نداره ...
امان از دست نژادپرستان و ملی گرایان افراطی که نمی دانم این بی سواد ها چطور جرئت حرف زدن دارند درحالی که ذره ای سواد ندارد من حرفم به افغانی و غیر افغانی نیست کاری هم با آن ندارم مسئله این جماعت اند که نمی دانند افغانستان از اول مال ایران بوده و در ۱۰۰ سال گذشته به دست بریتانیایی ها از ما جدا شد و جدا از این افغانی و غیر افغانی برتری ای برهم ندارند و ما همه انسان هستیم،این نظرات شما همان افکاری است که اعراب در زمان فتح ایران و بقیه کشور ها داشتند و خود را برتر از هر کسی می دانستند که مردم ایران در آن زمان کم اذیت نشدند و حالا هم مایه تاسف و تاثر است که مردم ایران که خود را به دروغ با فرهنگ ترین مردم مینامند این افکار را در سر دارند.کشور از دست این افراطی ها کم نکشیده و یکی از مهمترین عواملی که جلوی پیشرفت کشور را گرفته است همین قوم گرایی ها و ملی گرایی های افراطی است.
آفرین عزیزم همیشه موفق باشی باطلاش خودت به این جا رسیدی افغانی ایرانی هیچ فرقی ندارن
آقای کارگردان چرا وقتی میتوانستی کودکان کار ایرانی را صاحب یک آینده روشن کنی از اتباع خارجه استفاده کردی
"""کودکان کار ایرانی زیادی هستند که محتاج یک لقمه نان هستند اما شما آنها را نادیده گرفتی"""
مردم ما بسیار غریب پسند هستند بجای اینکه به مردم خودمان توجه کنند نگران اتباع هستند
واقعا تاسف باره.......................
شاید از چاله در چاه....
آدم های ساده ای که وارد صنعت سینما میشن و تا آخر عمر بازی میکنن
شاید اگر تمام عمرشو تو مترو کار میکرد براش بهتر از فضایی بود که بهش وارد شده
دنیای جالبی شده
با ارزش های جالب تر
واقعا متعسفم واسه اونایی که به فکر بچه های بامزه و شیرین زبون فقیر سر زمین خودشون نیستن میرن میکن بازیگر افغانی بیارن.....
همه موفق باشن افغانستان مثل اذربایجان استان جداشده ازایران هستن که توسط استعماراموالشان داردبه تاراج میرودوهرایرانی سالم باموفقیت انان خوشحال خاهدشد
من کاری به کاری کسی ندارم چه میگن وچه میشنوندمن خودم اهل افغانستان هستم اگه این دختری که سرش دعوا هست اگه ایرانی یا هرکجای دیگه که باشه میگم موفق باشه اگه ایرانی برن یا افعانی توی یه کشوری غیرازایران به یه کاری بزرگ قبول بشه من میگه توکاریش موفق باشه .
خوش
جنگ جهانی نشه خدایی یه وقت سر این موضوع،آخه بیکارین ،ایرانی یا افغان چ فرقی میکنه،اونیکه تلاش کنه نتیجه تلاششم میبینن البته این دخترخانوم جدا از تلاشش شانسم داشت ،موفق باشه،بفکر کرونا باشیم
دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما
گفت آنک یافت می‌نشود آنم آرزوست
وای خاک عالم! کودکان نخبه ایران کم بود که رفتید یه افغان رو بازیگر کردید غیرت ما ایرانیان کجا رفته !
امیدوارم شمیلا وهمه کودکان کار در دنیا موفق باشن! امیدوارم شمیلا به آرزوی آخرش که خلبانی هست برسه چون نه بازیگری ونه خوانندگی آخر وعاقبت خصوصا عاقبت نداره!
اره دیگه مرغ همسایه غاز بدبخت مردمان سرزمین خودمان ایرانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان