بازدید 27346
۵

سوال از وزیر بهداشت کلید خورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره پذیرش مرد در دوره زنان و زایمان از سوی وزارت بهداشت خلاف قانون و دستور العمل انطباق است گفت: قطعا نمایندگان مجلس سؤال از وزیر بهداشت را در این باره کلید زده و به این عضو کابینه تذکر خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 15 September 2020

به گزارش تابناک فارس نوشت: در همین راستا با احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

وی درباره پذیرش پزشک مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان از سوی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل انطباق و همچنین حضور بانوان متخصص در شرایط کنونی کشور ضرورت جذب و پذیرش مرد در دوره تخصصی بانوان به ویژه دوره زنان و زایمان موضوعیتی نداشته و خلاف دستورالعمل است.

وی افزود: قطعا درباره دلیل پذیرش مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان از سوی وزارت بهداشت مسئولین این وزارتخانه باید در کمیسیون فرهنگی حاضر شده و توضیح دهند و قطعا نمایندگان مجلس سؤال از وزیر بهداشت را در این باره کلید زده و به این عضو کابینه تذکر خواهیم داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: پذیرش مرد در دوره تخصص زنان و زایمان که در دفترچه پذیرش پزشک متخصص درج شده است را در کمیسیون فرهنگی مطرح کرده و باید توضیح لازم از سوی مسئولین این وزارتخانه به کمیسیون داده شود.

 

پیگیری اقدام خلاف قانون وزارت بهداشت در کمیسیون فرهنگی/نباید مردان در دوره زنان و زایمان پذیرفته شوند

نماینده کاشمر در مجلس گفت: پذیرش مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان که ویژه بانوان است را به دلیل عدم انطباق با فرهنگ و قوانین در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهیم کرد.
مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «مخالفت با تحصیل مردان در رشته زنان و زایمان» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در همین راستا با حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس در گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره پذیرش پزشک مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان از سوی وزارت بهداشت اظهار داشت: در اینکه باید در حوزه طبابت به سمت متخصص حرکت کنیم و اگر روزی نیاز باشد زنان در عرصه پزشکی مردان و یا مردان در عرصه پزشکی زنان وارد شوند شکی نداری اما اکنون سرانه پزشک در کشور بالاست و شاهد عرضه بیش از تقاضای پزشک هستیم.

وی افزود: ورود مردان به عرصه پزشکی زنان و زایمان قطعا به جهت اینکه نیازی وجود ندارد محل اشکال بوده و موجب تداخل بین وظایف پزشک زن و پزشک مرد خواهد شد.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: جذب پزشک مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان ناشی از تفکر لیبرالیستی کسانی است که دفترچه پذیرش متخصصان را تهیه و تنظیم کرده است؛ این دسته از افراد قائل به توسعه کشور هستند و نه پیشرفت آن.

وی گفت: توسعه واژه‌ای لیبرالیستی است که بار معنایی خاصی دارد؛ به نظر می‌رسد نگاه عده‌ای خاص ایرانی اسلامی نیست بلکه نگاهی ایرانی تنها و بدون گزاره اسلامی دارند در حالی که ما ایران را با اسلام و اسلام را با ایران عجین می‌دانیم.

نماینده کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: اقدام وزارت بهداشت در درج پذیرش پزشک مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان کاری موذیانه است که انجام شده و قطعا کسانی که این دفترچه را تهیه و تنظیم کرده‌اند و مشاوران این کار نگاهی لیبرالیستی دارند. هر چند که ممکن است وزیر بهداشت در جریان نباشد.

نیک‌بین در پایان گفت:‌ پذیرش مرد در دوره تخصصی زنان و زایمان که ویژه بانوان است را به دلیل عدم انطباق با فرهنگ و قوانین در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵
یعنی توی این اوضاع و شرایط به جای اینکه به داد وزیر برسند ببین دنبال چی هستند؟ واقعا که خاک بر سر ما کنند با اون دولت و این مجلس
مگه وزیر بهداشت ایت الله علم الهدی نبودن؟ از ایشون چرا پرسش میشه؟
پس زنان هم نباید تخصص ارولوژی بگیرند.
واقعا متاسفم!
واقعا وقتي متخصصان زن خوبي در اين زمينه داريم پذيرش پزشك مرد چه توجيهي دارد؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر