بازدید 16268
۳

اُپرت، مرز شگفت انگیز کویر و جنگل

منطقه ییلاقی اُپرت در شهرستان مهدیشهر استان سمنان و به فاصلهی حدود ۹۰ کیلومتری از سمنان، مرکز این استان واقع شده است، این منطقه ییلاقی و بسیار زیبا و حیرت انگیز به مرز کویر و جنگل معروف است، جایی که دیواره‌های فلات مرکزی کویر به جنگل‌های شمال ایران جسبیده‌اند. دره‌ی حیرت انگیز و شگفت‌انگیز اپرت یکی از شگفتی‌های این منطقه است، دیواره‌هایی از فلات مرکزی ایران در این منطقه مرز بین کویر در دامنه‌ی جنوبی و جنگل در دامنه‌ی شمالی به شمار می‌روند، در این طبیعت بی‌نظیر چند اقلیم متفاوت در کنار هم وجود دارد؛ جنگل، دشت و بیابان، که شمالی‌ترین منطقه سمنان را به جنوبی‌ترین نقطه‌ی مازندران متصل می‌کند، و این اتصال در این منطقه و با دیواره‌های صخره‌ای بلند صورت گرفته است، دره‌ی اُپرت، در برخی از روز‌ها پوشیده از ابر می‌شود و امکان دیدن جنگل‌های انبوه شمال نیست، اما می‌توان قدم زدن بر فراز ابر‌ها و جنگل را تجربه کرد. این منطقه به لحاظ رشد و نمو گیاهان مختلف به قطب پرورش گونه‌های بی‌نظیر گیاهان دارویی تبدیل شده است، برای رسیدن به این دره حیرت انگیز باید از مسیر شهمیرزاد - کیاسر و منطقه حفاظت شده پرورعبور کنید، پس از گذشتن از روستا‌های این منطقه و رسیدن به روستای سرخده در آخرین نقطه از روستا‌های پشتکوه شهمیرزاد، به سمت منطقه ییلاقی اُپرت خواهید رسید.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 15 September 2020
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
منطقه بسیار زیبا و دیدنی ای که طی یکی دوسال اخیر با هجوم طبیعت گردها و آفرودی هایی که اصصصلا ملاحظه و رعایت گونه های گیاهی و جانوری اون منطقه رو نمیکنند و فقط به فکر خوشگذرونی هستن کم کم داره زیباییشو از دست میده و رفته رفته اسیبهای جدی ای بهش وارد میشه
اخه ماشین وسط جنگل و مرتع چه غلطی میکنه چرا یه ذره فرهنگ نداری این مسئولین کجا هستن که این افراد را جریمه نمی کنن
الان یه حاج آقا با یه تیکه کاغذ دست نویس میگه کل دره اپرت و حومه وقف بابامه و می‌خوام توش هتل و رستوران و هایپرمال بزنم. جرأت داری بگو نه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر