بازدید 6520
۲

تکذیب فوت دانش‌آموزان مبتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ممنوع بودن ورود دانش‌آموزان مشکوک به ابتلا به کرونا به مدارس خبر داد و گفت: فوت دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در ایلام صحت ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 15 September 2020

به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد کریمیان درباره نقش بازگشایی مدارس در روند افزایش ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: تجمع انسانی در صورت بی‌توجهی به موارد بهداشتی خطرناک و احتمال افزایش ابتلا به کرونا را خواهد داد. این تجمع خواه در مدارس باشد یا بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و حتی دورهمی‌های خانوادگی خطرناک است. بررسی آمار ابتلا به کرونا در سنین نوجوانی تا جوانی در استان ایلام که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، نشان داده این آمار در استان نسبت به قبل از بازگشایی مدارس رشد نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به ابتلای ۱۰ دانش‌آموز ایلامی به کرونا گفت: این ویروس تمام صنوف و مشاغل را در بر گرفته است و نمی‌شود ابتلای ۱۰ دانش‌آموز ایلامی را به بازگشایی مدارس نسبت داد. قبل از بازگشایی مدارس هم ما با آمار مبتلایان به کرونا در سنین مختلف و حتی در نوزادان مواجه بودیم. فوت دانش‌آموز مبتلا به کرونا در ایلام نداشته‌ایم و چنین خبری کذب محض است.

کریمیان در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی مدارس و مبتلایان ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان و معلمان برای سایر دانش‌آموزان خطرآفرین و موجب افزایش ابتلا به این ویروس نمی‌شود گفت: از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش استان ایلام و اولیا و مدارس ابلاغ و تاکید شده است که از ورود دانش‌آموزان و معلمان مشکوک و حتی دارای علائم سرماخوردگی به مدارس جلوگیری شود.

وی ابتلای افراد شاغل در تمام صنوف و سنین به کرونا را متصور دانست و یادآور شد: دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان نیز از این امر مستثنا نیستند و نخواهند بود اما آنچه مهم است رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است که می‌تواند در قطع زنجیره گسترش ویروس نقش‌آفرین باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
باز شروع شد
هی تکذیب
بعدشم می گن کار دشمنه
شایدم چون مردم رفتن شمال
نمی دونم چه اصراریه بر بازگشایی مدارس
هرچی تومملکت تکذیب شد یقین بدانید درسته.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان