بازدید 8764
۲

علائم آنفلوانزا و کرونا چه تفاوت‌هایی دارند؟

متخصص بیماری های عفونی، در مورد عوارض و خطرات همزمانی شیوع آنفلوانزا و ویروس کرونا در فصل سرما، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 15 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، فرشید عابدی، با اشاره به اینکه افراد سالمند ۶۵ سال به بالا، کودکان زیر ۶ سال، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی، دیابت و پیوندی، سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به سایرین دارند، افزود: بیمارانی که شیمی درمانی می‌شوند و داروهای کورتون دریافت می‌کنند نیز در معرض ابتلای بیشتری به بیماری‌های عفونی هستند و لازم است که واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در سیستم نظام سلامت تیم درمان که با مردم سروکار دارند باید این واکسن را دریافت کنند علاوه بر این دندانپزشکان به دلیل نزدیک بودن با ترشحات فرد بیمار بهتر است واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند تا زمینه ابتلاء به بیماری‌های عفونی در آنها کاهش یابد.

وی اظهار کرد: استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا مؤثر است علاوه بر این مردم باید وجه افتراق این دو بیماری را تشخیص دهند تا با بروز علائم بیماری، استرس کرونا را به خود راه ندهند و راهکار درمانی مناسبی نیز توسط پزشکان دریافت کنند.

عابدی با اشاره به اینکه اگر مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در سبک زندگی خود قرار دهند مبتلا به بیماری کرونا و آنفلوانزا نخواهند شد، خاطر نشان کرد: آنفلوانزا و کرونا دو بیماری عفونی هستند که سیستم تنفسی بدن را درگیر می‌کنند و در بسیاری از علائم نیز شبیه به هم هستند از همین رو مردم باید اطلاعات دقیق بیماری را به پزشک معالج ارائه دهند تا راهکار درمانی مناسب نیز برای آنها انتخاب شود.

استاد گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه تب در آنفلوانزا بسیار بالا است اما در کرونا به بالای ۳۹ درجه نمی‌رسد، عنوان کرد: در آنفلوانزا بیمار دچار لرز ناگهانی می‌شود اما در کرونا بیمار به دلیل تب و ضعف عمومی بدن احساس سرما می‌کند، علاوه بر این دردهای عضلانی و استخوانی در آنفلوانزا تشدید می‌شود اما در کرونا درد عضلانی و استخوانی میزان و شدت کمتری دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، با اشاره به اینکه علائم درگیری دستگاه تنفسی فوقانی در آنفلوانزا کمتر از کرونا است و آب ریزش و گلو درد کمتری را بیمار حس می‌کند، اظهار کرد: درگیری سر به شکل سردرد در کرونا مکانیزم خاصی دارد اما در آنفلوانزا بیشتر سردردهای سینوزیتی را بیمار تجربه می‌کند.

عابدی با اشاره به اینکه در هر دو بیماری آنفلوانزا و کرونا سرفه خشک، دفع خلط، درد قفسه صدری، درد در هنگام تنفس دیده می‌شود، عنوان کرد: همزمانی بیماری کرونا و آنفلوانزا باعث سوار شدن عفونت باکتریال بر روی عفونت ویروسی می‌شود علاوه بر این درگیری گوارش در آنفلوانزا کمتر و در کرونا بیشتر به شکل دل درد، اسهال و تهوع دیده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ما که نهایتا نفهمیدیم اختلافشان در چی بود
نود درصد شباهت دارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان