بازدید 21989
معاون وزیر بهداشت

خیز دوباره کرونا در تهران و چند استان دیگر / واکسن آنفلوآنزا حدود ۴۰ درصد در پیشگیری اثر دارد / تامین واکسن آنفلوآنزا تا هفته اول مهر

انتظار ما این است که در پاییز پیش روی، میزان شیوع بیماری آنفلوآنزا بسیار پایین‌تر از سال قبل باشد. همین اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا انجام می‌شود، برای عدم ابتلا به آنفلوآنزا هم موثر است. نباید فراموش کنیم که واکسن آنفلوانزا حدود ۴۰ درصد در پیشگیری از بیماری نقش دارد، زیرا آنفلوآنزا ویروسی است که مرتب خود را تغییر می‌دهد و...
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 15 September 2020
تابناک اجتماعی
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آنفلوآنزا حدود ۴۰ درصد برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اثربخش است و افرادی که این واکسن را می‌زنند، ۱۰۰درصد در برابر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا ایمن نمی‌شوند.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رییسی ضمن اشاره به گذشت حدود هفت ماه از شیوع کرونا در کشور و همچنین پیچیدگی‌های ویروس کرونا با رفتار‌های ناشناخته و عجیب گفت: با این حال این ویروس، صداقتی هم در وجودش هست و آن این که هر کسی به قلمرویش وارد شود، حتما مبتلا می‌کند و تنها چیز ثابت در دنیا درباره این ویروس همین موضوع است؛ بنابراین هر زمان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین می‌آید، خیز بیماری شروع می‌شود؛ این افت و خیز‌ها را در این بیماری زیاد دیده ایم.

وی افزود: اسفندماه که این بیماری شروع شد و اوج گرفت، ابتدا موارد بیماری را در دو استان قم و گیلان داشتیم و سپس کل کشور و بعد از آن شاهد بودیم مردم بسیار خوب پروتکل‌ها را رعایت کردند و مسافرت‌ها نیز کم شد و به این ترتیب، شاهد افت بیماری بودیم تا اردیبهشت ماه که تقریبا بیماری به سمت مهار شدن حرکت می‌کرد.

رییسی ادامه داد: بعد از آن در تعطیلات عید فطر دوباره مسافرت‌ها شروع شد و عدم رعایت پروتکل‌ها را شاهد بودیم؛ به طوری که میزان رعایت پروتکل‌ها در فروردین ماه ۷۸ درصد و در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به حدود ۱۷.۵ درصد رسید و به دنبال آن خیز شدید بیماری را در اواخر خرداد و مردادماه شاهد بودیم.

وی افزود: بعد از آن نیز مجددا رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک را شاهد بودیم و مسافرت‌های آنچنانی نداشتیم و این موضوع باعث افت مجدد بیماری شد. به این ترتیب اواخر مردادماه شاهد افت بیماری بودیم؛ به طوری که میزان بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافت.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اما در حال حاضر و بعد از تعطیلات اخیر، عده اندکی از مردم رعایت نکردند و مسافرت‌ها آغاز شد. این در حالی است که ثابت شده مسافرت رفتن باعث خیز مجدد بیماری می‌شود و این اتفاق متاسفانه دارد می‌افتد؛ به طوری که هفته پیش نسبت به هفته قبل از آن، شروع خیز مجدد بیماری را شاهد هستیم و به عنوان مثال در تهران در مقایسه دو هفته اخیر با یکدیگر، میزان بیماران از روزانه ۹۰۰ بیمار به ۱۸۰۰ بیمار افزایش یافت؛ یعنی طی یک هفته میزان بیماران و بستری‌ها دو برابر شد.

وی گفت: در برخی استان‌های دیگر هم شاهد خیز بیماری هستیم و امیدواریم بتوانیم دوباره با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این خیز را مهار کنیم و به آرامش نسبی بازگردیم.
 
خیز مجدد کرونا در تهران و چند استان دیگر/ واکسن آنفلوآنزا حدود ۴۰ درصد در پیشگیری اثر دارد/ تامین واکسن آنفلوآنزا تا هفته اول مهر

رییسی همچنین گفت: از گروه بزرگی از مردم که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، سپاسگزاریم و مردم بدانند همکاران بهداشتی و درمانی ما در سراسر کشور شبانه روز وقت می‌گذارند و دچار خستگی زیادی هستند و این می‌تواند روی خود این عزیزان نیز اثر بگذارد. بسیاری از همکاران در مواجهه با بیماران، خود نیز در معرض خطر هستند؛ بنابراین مردم پروتکل‌ها را جدی بگیرند؛ فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شست و شوی دست‌ها مواردی هستند که قطعا می‌توانند در کنترل بیماری موثر باشند.
 

 میزان شیوع کرونا در کشور‌های فصل سرما کاهش یافته است



رئیسی در ادامه صحبت هایش درباره آنفلوآنزا نیز گفت: کشور‌هایی که اکنون در فصل سرما هستند و در گذشته شاهد اپیدمی آنفلوآنزا در آن کشور‌ها بودیم، اکنون به طور خیلی چشمگیری میزان شیوع این بیماری در آن کشور‌ها کاهش یافته است؛ یعنی میزان شیوع آنفلوآنزا تقریبا یک دهم قبل شده است، زیرا رعایت مسائل بهداشتی برای بیماری‌های تنفسی واگیردار همین مسائلی است که برای عدم ابتلا به کرونا نیز رعایت می‌شود؛ مواردی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تجمع و زدن ماسک در کاهش موارد ابتلا به آنفلوآنزا نیز بسیار موثر است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۴ درصد مردم کشور در حال استفاده از ماسک هستند، انتظار ما هم این است که در پاییز پیش رو میزان شیوع بیماری آنفلوآنزا بسیار پایین‌تر از سال قبل باشد. همین اقداماتی که برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا انجام می‌شود برای عدم ابتلا به آنفلوآنزا هم موثر است.

وی درباره واکسن آنفلوآنزا نیز تصریح کرد: نباید فراموش کنیم این واکسن حدود ۴۰ درصد در پیشگیری از بیماری نقش دارد؛ این یعنی افرادی که واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌کنند، در برابر بیماری ۱۰۰ درصد ایمن نخواهند بود، زیرا آنفلوآنزا ویروسی است که مرتب خود را تغییر می‌دهد و می‌تواند از دست سیستم ایمنی بدن فرار کند؛ البته این موضوع تازه‌ای نیست و هر سال واکسن آنفلوآنزا همین میزان ایمنی ایجاد می‌کرده است.

وی در پاسخ به این که تزریق واکسن آنفلوآنزا به چه کسانی توصیه می‌شود، اظهار کرد: افراد در معرض خطر و کسانی که از نظر ابتلا به بیماری آسیب‌پذیر هستند، باید واکسن را تزریق کنند. این افراد شامل خانم‌های باردار، افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند، کسانی که بیماری تنفسی مزمن دارند، کسانی که تحت عمل پیوند قرار گرفتند، افراد دیالیزی، افراد سالمند بالاتر از ۶۵ سال و... همگی واجد شرایط دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

رئیسی ادامه داد: برای افراد تحت پوشش ما در سطح مراکز بهداشتی درمانی روستاها، حاشیه شهر‌ها و ... تصمیم‌گیری شد تا مادران باردار همگی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گیرند، حتی مادران باردار که تحت پوشش ما نیستند، می‌توانند به مراکز ما در سطح شهر یا روستا مراجعه کنند و پس از ثبت کد ملی، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. به جز افراد نامبرده برای سایر افراد توصیه نمی‌کنیم که اقدام به تزریق واکسن کنند. به نوجوانان، میانسالان و افراد سالم توصیه می‌کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی واکسن وارد داروخانه‌های سطح شهر خواهد شد که آن هم برای افراد دارای بیماری و سالمند است که با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی واکسن دریافت کنند. امید داریم تا آخر شهریورماه و هفته اول مهر واکسن به دستمان برسد. همه دنیا متقاضی دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند، این در حالی است که میزان تولید واکسن در دنیا نیز محدود است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
تقصیر مردمه. همه رو اعدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تمام این آمار بالای کرونا در ایران و بیشترین نرخ تورم دنیا در ایران تقصیر آن 23 میلیون نفری است که با ذوق به حسن روحانی رای دادن و فکر کردن حرف انگلیس و امریکا رو گوش دادن دلار دیگه 5000 تومان نمیشه. اینها در کربلا بودند معلوم است کجا ایستاده بودند.
الان هم وقیحانه میگن هر کسی بود همین بود!!! آره شما راست میگین و تاریخ قضاوت خواهد کرد
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تقصیر همه نه. تقصیر 23 میلیون دانشمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
حس ایمنی کاذبی که از طریق ماسک های غیر استاندارد و ماسک های که کارایی خود را از دست می دهند بیشترین ضربه را می زند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تقصیر سلبریتی هایی هست که گفتن به حسن روحانی رای بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
ناشناس 14:42 اگر همین الان با این اطلاعات هم به عقب برگردیم به روحانی رای میدیم، چون بقیه گزینه ها تفکرات بدتری داشتند که تا حدودی جلوش گرفته شد.
یا اهل هدیه گرفتنی یا خیلی ساده ای که فکر میکنی مشکلات کشور با عوض شدن رییس جمهور درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
پاسخ به کامنت14:42
فکرکنم نو اگر کربلابودی دنبال غنائم میگشتی همینجوری الان دنبال ساندیس وشربت میگردی دراونجاهم دنبال غنائم بودی
15:33
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تاریخ نشان داد ساندیس نداشته بهتر بود از نان و وعده امریکا و انگلیس. کربلا بودی پات رو سینه حسین ع بود. الان هم هست
15:29
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
جهل شما و این کشور رو نابود کرد
و 15:33 15:29
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
کی نسل شما غربزده های بیسواد منقرض میشه تا این ملت نفس بکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
غرب زده و شرق زده نداریم؛ همه سیاست زده ایم.
اصلا مساله باز گشایی مشاغل در اردیبهشت و... ودر اواخر هم بازگشایی مدارس دخیل نیست.
فقط مقصر مردمند و بس.
چرا فقط مسافرت ها ؟؟؟ جاهای دیگخ تجمع نبود ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تنها تغییری که در تجمعات اتفاق افتاد مسافرت ها و مراسم عزاداری بود که با توجه به زمان خیز بیماری و منطبق بودن آن با تعطیلات تاسوعا و عاشورا که مسافرت ها بسیار زیاد شد می توان نتیجه گرفت که علت اصلی افزایش بیماری همان مسافرت ها بوده است زیرا عزاداریهای محرم ده روز قبل از ان آغاز شده بود و تاسوعا و عاشورا روزهای پایانی عزاداری ها بود. لذا اگر علت افزایش بیماری عزاداری ها بود باید ده روز زودتر
این موج شروع می شد. ضمنا در عزاداری ها حداکثر رعیت موازین بهداشتی انجام شد. سایر تجمعات هم که در قبل و بعد از این ایام تغییری نداشت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
امان از جهل . . . امان از جهل

یه نگاهی به کردستان و بلوچستان بندازید ، خوشبختانه اثری از خیز مجدد کرونا نیست . ولی مطمئن هستیم که بدخواهان دوباره آنجاها را نیز آلوده خواهند کرد .
بابا خودتون ی جوری رفتار می کنید انگار کرونا تمام شده و دروغه تمام محدودیت ها رو برداشتید اماکن ورزشی و استخر ها بازه مدارس رو باز کردید طرح ترافیک رو لغو کردید دور کار کارکنان رو برداشتید و.........
چقدر در مورد ضرورت محدود سازی مدارس،مراسم محرم و.... هشدار داده شد....
شما که میگفتید از لحاظ دارویی تحریم هستیم و امکان انتقال پول نداریم لطف کنید بفرمایید پس چطور این همه واکسن انفولانزا وارد کردید و علت این همه تبلیغ برای واکسن انفولانزا برای سلامتی مردم است یا خدایی نکرده منفعت ریالی خوبی دارد
واقعا جالبه که این ویروس فقط به مسافرت حساسه . و در حالیکه در تمام دنیا تجمعات باعث گسترش کرونا میشه در ایران شاهد گونه ی جدیدی از این ویروس هستیم که به شدت تجمع گریز بوده و انواع و اقسام تجمعات از قبیل فشردگی ملت در متروها، اتوبوسها ، تاکسی ها، مراسم مختلف، ادارات و مدارس کوچکترین تاثیری روی گسترش آن ندارند. ستاد کرونا هم با بهره گیری از زبده ترین کارشناسان این کشف بزرگ رو انجام دادند و با انواع و اقسام بازگشاییها، و ایجاد تجمعات مختلف مردمی کرونا رو کنترل می کنند فقط افسوس که یه عده با مسافرت رفتن در خودروهای شخصی زحمات این ستاد محیرالعقول رو بر باد می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
این تجمعاتی که میگی قبل و بعد از مسافرت ها تغییری نکرده ولی مسافرتها واقعا زیاد بود. در شهر ما که یک شهر توریستی هست از هز ده تا ماشین چهارتاش پلاک تهران و کرج و شهریار بود. خداوند ما شهرستانی ها را از دست تهرانی ها نجات دهد انشاالله
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
ناشناس 14:08
کجا تجمعات مثل سابق بوده و تغییری نکرده. قطعا مسافرتها تاثیر داره وای اونکه بیشتر اثر داره همین مراسم و در صف نذری رفتن و ... است. مدارس هم تاثیر زیادی داره. چرا مدارس را مجازی نکردند؟ چون مافیای مدارس بایستی پول مردم را پس میداده یا بیشترش رو ! مسافرت همیشه بوده. بغل خونه ما نذری میدادند نمیدونی چه خبر بوده . هیچ رعایت پروتکلی هم نبوده است.
آقایون خانما تو رو خدا رعایت کنید امروز پسر 23 ساله یکی از همکارای ما فوت کرد.
آمار قابل تأمل
طبق فرمایش آقای وزیر روزانه در تهران 1800نفر مبتلا میشن و دیروز آمار روزانه کل کشور، حدود 2600 نفر بوده است
یعنی با این تفاسیر استانهای دیگر نباید در وضعیت قرمز قرار داشته باشند چون نسبت کل استانها به آمار شهر تهران یک عدد ناچیزی میشه.
شاید هم تابی جون صفرها را جابجا گذاشته ...
به هر حال خداقوت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
تهران مرکز پخش ویروس کروناست
یعنی فقط مسافرت رفتن باعث اوج گیری مجدد کرونا شد دیگه/ امان از مصلحت اندیشی امان
چون برگزاری مراسم محرم و رفتن به مدرسه ها که واقعا خطرناک است از تصمیمات خودشان بوده در بیان علت این خیز جدید هیچ اشاره ای به آنها نمی کنند!!
تابناک خداوکیلی یه خبرنگار بفرست سه راه جمهوری یعنی کلا خیابون جمهوری بین حافظ تا ولیعصر ساعت پنج تا هفت عصر (قبل از اون رو خبر ندارم) ببین چه خبره یعنی پیاده و سواره فرقی نداره از بس شلوغه توی ترافیک میمونی دچار انفجار جمعیت و شلوغی شدیم . اونوقت برای وزارت بهداشت جای سواله که چرا کرونا کنترل نمیشه؟ والا هرجای دیگه بود مردم فقط برای کارهای ضروری بیرون میومدن الان همه اونایی که بیرونن راحت هشتاد درصدشون اومدن دوردور و هیچ کاری ندارن خداوکیلی برو جمهوری ببین چه خبره عکساشو بفرست برای وزارت بهداشت
بازگشایی مدارس و تجمع صبحگاهی دانش اموزان و خروج دسته جمعی انان واقعا نگران کننده است
مسافرت نهایتا 10-20 درصد رو افزایش تاثیرگذاره .
هم خدا هم خرما که نمیشه ؛ هم مسافرت هم عزاداری هم سلامتی در دوران کرنا که نمیشه حالا خواه تعطیلات باشه خواه ماه های خاص عزاداری
پس مشخص شد عامل اصلی افزایش کرونا مسافر و مسافرتها بوده. هیچ عامل دیگه ای مثل عزاداریهای چندقد نفری و کنکور و مدارس هم کوچکترین تاثیری نداشتن. عجیب آدمایی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
اقای قمی ورئیس تبلیغات وحوزویان باید پاسخگوی سلامت مردم وخانواده های داغدار وبچه های یتیم باشند
در چنین شرایطی چرا دورکاری یک سوم کارمندان رو توی تهران لغو کردند؟ بر چه مبنایی این‌تصمیم گرفته شد؟
میدونید چقدر افزایش رفت‌و آمد و شلوغی و ترافیک ایجاد میشه؟ آیا کارایی ادارات با دورکاری یک سومشون خیلی پایین اومده بود؟
حاج آقا انصاری روزه خون هم حتما مسافرت رفته کرونا گرفته! ببین به چند نفر در مراسم عزاداری کرونا انتقال داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
بله دیگه رفتن خوی برای عزاداری. همش تقصیر سفر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
روضه؟
کاش سایت youtube رو از فیلتر خارج میکردن، بتونیم در این شرایط دشوار کرونا 4 تا برنامه مستند نگاه کنیم. خسته شدیم بخدا
منتظر واکسن انفولانزای 2 میلیون تومانی به نرخ آزاد باشید .

علی برکت الله .
مسافرت وتجمعات رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی دست دردست کادر درمانی را شکست میدهیم نه به ماسک شعار مردم
طرح عجیب مالیات خانه های به اصطلاح خالی!
1- این جناب خاندوزی علاقه زیادی به خودنمایی داره. یک ماه است هر روز مصاحبه دارد.
2- این طرح ناعادلانه و مانع حفظ دارایی مردم در سقوط ارزش پول و باعث فرار سرمایه به خارج است.
3- ویلاهای خودشان را معاف کردند.
4- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رفته اند.
5- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی در خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
6- خانواده 2 نفره یک خانه معاف داشته باشد در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار 5 یا 6 یا 13 نفره هم فقط یک خانه؟!!!
7- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه بعدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مسکن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
8-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سند دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم تعیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
9- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟
10- خانه 25 متری هم مشمول مالیات است؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح!
11- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت می شود، چرا در این طرح نیامده؟
12- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقشه، چه می شود؟
13- مالیات از سود گرفته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول 90 محاسبه شود نسبت به نرخ تورم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
14- قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مسکن باید بدهد؟
15- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
16- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
17-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خانوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
18- قانون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسنجی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشور را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
19- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
20- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشها کجای این طرح بود؟
21- رقم 6 برابری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
22- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتیجه اش، همان است.
23- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد می کردید و این طرح که دست پخت همانهاست.
24- هرکدام از این ایرادها به شکست کامل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
25- کاهش ارزش پول ملی عمل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خانه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کند.
26- با اوج گیری نرخ تورم، هر چند به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا واقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آنهم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیاردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلوت 20 متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زیرا لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندارد.
27-توقع از مردم برای عدم جلوگیری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست.
28-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
29-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
30- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص مواو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه جایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
31- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتار و دلسوز است.
32 – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
33- اصل مالکیت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با این طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالیتهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
34- این طرح از همان ابتدا هم در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوزه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
35- مالیات بر خانه‌های خالی چندان ابزار قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
36- این قانون امسال اجرایی شود، چندان بر قیمت مسکن تأثیر نمی‌گذارد.
37- براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده می‌شود نه هر شخص که ناعادلانه است.
38- به هر کد ملی یک آدرس پستی اختصاص داده می‌شود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود.
39- در این طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن است اعضای خانواده‌اش در مناطق مختلف زندگی کنند.
40- خرید خانه‌های قولنامه‌ای توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیان در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
41- افراد کد ملی ندارند و خانه آن‌ها شامل مالیات می‌شود.
42- در اکثر کشورهای جهان صرفاً به‌خاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آن‌ها اقامت دائم تعلق می‌گیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
43- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای طرح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای زیادی برای خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کند.
44- تعداد قابل‌توجهی مسکن در مناطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آن‌ها به دست احتکارگران و بانک‌ها هستند نه مردم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ تا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهند؟
محض رضای خدا تمامی مراکز غیرضروری رو تعطیل کنید . حداقل باید تا آخر امسال تعطیل بشه .

مانند : سالن های ورزشی ، استخرها ، مراکز جراحی های زیبایی ، مراکز درمان ناباروری ، مدارس ، دانشگاهها و هزار تا کوفت زهرمار دیگه .

چرا مردم رو دق مرگ میدید آخه ؟!؟

اینجا اگه تعطیل بشه و مثل چند ماه پیش مسافرت ها محدود بشن ، بخدا آمار میاد پایین .

چرا مسئولین اینقدر دست دست میکنن ؟!؟ به فکر جون ملت چرا نیستید ؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
اون هزار کوفت و زهر مار رو خوب اومدی
اگر بیش از ۷۴% پروتکل ها را رعایت می کنند پس چرا آمار مبتلایان ۲ برابر شده؟؟؟ هنوز نفهمیدید که فقط با حرف نمی شود کشور را اداره کرد؟؟؟ اگر واقعا کسانی که مسافرت می روند یا پروتکل را رعایت نمی کنند مسبب شیوع بیماری اند چرا برخورد نمی کنید؟ چرا جاده ها را برای مسافرتهای غیر
ضروری نمی بندید؟ چرا کسانی را که ماسک نمی پوشند جریمه نمی کنید؟؟؟چرا در این مورد خاص اینقدر دموکرات شدید؟؟؟
۴۰ درصد تاثیر یعنی هیچ. کیا از این واردات واکسن آنفلوآنزا سود میبرن؟
جواب برای دوستانی که میگویند مسافرت نمی تواند کرونا زیاد کند اصل قرنطینه برهمین اساس هست که حرکت از جایی به جای دیگر انجام نگیرد درواقع ممکن است درحین سفر یک مسافر ناقل شهر مقصد مسافرت را الوده کند وبرعکس ونقش تجمعهات بدون رعایت موازین بهداشتی هم برهمین منوال است چه ماه محرم یا مراسم های تجمعی دیگر مثل عروسی وعزاداری
از برگزارکنندگان محرم بپرسید.
خیلی عجیبه همه چیز تقصیر مسافرته!
چطوری موج اول ودوم و سوم به را افتاده ولی همچنان آمار مرگ روزانه حول و حوش 110 تا 130 و و ابتلاء حدود 2500 می چرخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علت افزایش کرونا عزاداری های محرم و نیز مسافرت های بخش از مردم بوده است
سلام . امار کرونا ۳ هفته پیش ۱۰۳ شده بود که دکتر نمکی گفتند بعد از ۳ هفته امار میره بالا که دقیقا هم شد ۲۶ شهریور ۱۸۸ نفر ...؟ جای تاسف داره که نصف اضافه شدن فوتیها و بستریها مربوط به ۳۰۰۰ خودرو شمال بروهست که مازندران خودش قرمز بوده وهست ولی هیچ تصمیمی برای جلوگیری از نرفتن سفرها گرفته نشد چرا؟.؟ چرا ما باید تاوان این افراد را بدیم وچرا جادها را براشون یکطرفه میکنید ؟.؟ هر چی فکر کردم نتونستم .......
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر