بازدید 8887
۱

۸ ورزش آپارتمانی در عصر کرونا

پاییز، فصل سرما نیست. اما شاید کوتاه‌شدن طول روز، تغییر دمای هوا و علاوه بر همه اینها، خطر ابتلا به آنفلوآنزا و البته کرونا، پاییز امسال را بیش از سال‌های پیش ساکت و ساکن کرده باشد. این سکون و سکوت می‌تواند باعث تشدید احساس کسلی، افسردگی و اضافه‌وزن شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 15 September 2020

به گزارش تابناک، پاییز، فصل سرما نیست. اما شاید کوتاه‌شدن طول روز، تغییر دمای هوا و علاوه بر همه اینها، خطر ابتلا به آنفلوآنزا و البته کرونا، پاییز امسال را بیش از سال‌های پیش ساکت و ساکن کرده باشد. این سکون و سکوت می‌تواند باعث تشدید احساس کسلی، افسردگی و اضافه‌وزن شود.

اگر به همه این‌ها بی‌حوصلگی و نق زدن بچه‌ها را هم اضافه کنیم، خواهید دید اوضاع خوشایندی نیست. در کنار همه اینها، در فضا‌های کوچک آپارتمانی و ضرورت حفظ سکوت باید همه ملاحظات را رعایت کنیم و همین باعث می‌شود به ذهن ما نرسد چه ورزش‌هایی را می‌توان بدون مزاحمت و در همان فضای کوچک منزل انجام داد.

تعجب کردید؟ بله می‌شود! می‌خواهیم درباره همین ورزش‌ها صحبت کنیم و پیشنهاد‌های خاص ورزش در خانه را بشناسیم. به‌این ترتیب می‌توانیم هم از این احوال رها شویم و هم با کمی تحرک بدنی، جسم و روان سالم‌تری داشته باشیم.

از نشستنی‌ها شروع کنید

شاید تا به حال به فکر بازی دسته‌جمعی نبوده باشید. بیشتر افراد خانواده ترجیح داده‌اند به تنهایی برنامه‌ریزی کرده و ساعت‌های زیاد فراغت خود را به تنهایی بگذرانند. اما این راهکاری کافی برای شادی و روحیه گرفتن نیست؛ بنابراین از بازی‌های گروهی شروع کنید. پانتومیم، دوز، مارپله، روپولی، اسم فامیل و... بازی‌های ساده دسته‌جمعی‌ای هستند که می‌توانند به شادی و نشاط خانواده و فعالیت جسمی و روانی آن‌ها کمک کنند. درباره پانتومیم، علاوه‌بر فعالیت فکری، فعالیت کوچک جسمی هم وجود دارد؛ بنابراین فعالیت را با دورهمی آغاز کنید.

دارت

آن‌هایی که نشانه‌گیری کرده و تا به حال تیر پرتاب کرده‌اند، می‌دانند دارت و به هدف زدن چقدر هیجان‌انگیز است. برای همین، همین امروز، به فروشگاه لوازم ورزشی بروید و دارت بخرید. بعد هم مسابقه دارت برگزار کنید. مطمئن باشید بچه‌ها عاشق این بازی شده و از این به بعد سرگرمی پرتحرک جسمی- ذهنی خوبی را خواهید داشت. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت دارت، ۱۷۶ کیلوکالری می‌سوزانید.

فوتبال‌دستی

دویدن و صدای توپ و کوبیده‌شدن آن به زمین و گذاشتن دروازه واقعی و... در آپارتمان‌های کوچک امروز سخت و شاید نشدنی است. اگر آپارتمان هم کوچک نباشد، سر و صدای فوتبال واقعی، مصداق بارز مردم‌آزاری است! بهترین گزینه در این موارد فوتبال‌دستی است. همراه بچه‌ها به مرکز فروش وسایل ورزش بروید و بعد هم با فوتبال‌دستی به خانه برگردید. ساعت‌های خوب روز مانند ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۶ تا ۸ عصر که ساعت استراحت نیست، می‌توانید فوتبال‌دستی بازی کنید. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت فوتبال دستی، ۵۶۳ کیلوکالری می‌سوزانید.

تنیس روی میز

پینگ‌پنگ یا تنیس روی میز، از ورزش‌هایی است که از قدیم در بسیاری از خانه‌ها انجام می‌شد. میز سبز مربعی این ورزش، گوشه حیاط یا حتی در یکی از اتاق‌های خانه‌های قدیمی وجود داشت. این ورزش، که به صورت دو تا چهار نفره و حتی گاهی شش نفره هم قابل انجام است، از دیگر ورزش‌هایی است که می‌توانید در منزل آن را انجام دهید. نیازی به میز پینگ‌پنگ هم نیست. کافی است تور، راکت و توپ آن را از فروشگاه لوازم ورزشی بخرید و تور را روی یکی از میز‌های منزل نصب کنید. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت پینگ‌پنگ، ۲۸۱ کیلوکالری می‌سوزانید.

ایروبیک خانگی

برای این که از این ورزش شما و بچه‌ها نتیجه بهتری بگیرید، باید آن را با لباس ورزش و هر روز درساعت مشخصی انجام دهید. ساعت ۱۰ صبح یا حوالی ساعت ۵ تا ۶ عصر بهترین زمان است. سعی کنید از حرکت‌های کششی- استقامتی بیشتر استفاده کنید تا کم‌تحرکی ماهیچه‌ها کاملا جبران شود. از سوی دیگر ضعف عضلانی ناشی از نشستن بیش از اندازه نیز برطرف شود. در پایان ورزش، چند حرکت شاد و پرتحرک نیز انجام دهید. علاوه‌بر این‌که بهتر است در طول ورزش از موزیک ملایم هم کمک بگیرید تا جسم و روان با هم آرام شوند. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت ایروبیک با شدت متوسط، ۴۵۷ کیلوکالری می‌سوزانید.

ورزش با توپ

نگران نباشید! منظور ورزش کردن با توپ فوتبال و بسکتبال و والیبال نیست. قرار است چند حرکت ورزشی بی‌سر و صدا، اما بسیار مفرح و تاثیرگذار با توپ ویژه بزرگ انجام دهید؛ از همان توپ‌هایی که در باشگاه‌ها چند اندازه آن وجود دارد و روی آن حتی می‌توان نشست و ورزش کرد. این توپ‌ها را هم می‌توانید از فروشگاه لوازم ورزشی بخرید. بهتر است دو اندازه آن را بخرید که هم شما و هم فرزندتان بتوانید همزمان و متناسب با جثه‌تان از آن استفاده کنید. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت ورزش با توپ، ۴۹۳ کیلوکالری می‌سوزانید.

هولاهوپ

به هولاهوپ بیشتر به چشم یک حرکت یا ورزش نمایشی- تفریحی نگاه می‌کنیم. به این دلیل که زدن آن، نیاز به تمرین و مهارت داشته و در ورزش‌ها یا نمایش‌های خاصی از آن استفاده می‌کنند. اما این طور نیست! شما هم می‌توانید به هولاهوپ‌زنی حرفه‌ای تمرین شوید. کافی است به فروشگاه لوازم ورزشی بروید و هولاهوپ خوب و مناسبی بخرید.

برای خرید به دو نکته دقت کنید:وزن: هولاهوپ‌ها وزن‌های مختلفی دارند؛ بنابراین باید آن را متناسب با توانایی خود یا فرزندتان بخرید. حباب‌دار: بهترین انواع آن‌هایی است که از داخل برجستگی‌ها یا حباب‌های پلاستیکی دارند. این بخش‌های برجسته، تاثیر بیشتری داشته و به آب شدن چربی‌های ناحیه شکم- کمر کمک بیشتری می‌کنند.

نکته ۱: از کبود شدن اولیه ناحیه کمر به دلیل هولاهوپ‌زدن نترسید. این تغییر طبیعی است. نکته ۲: زمان هولاهوپ زدن را به چهار زمان یک ربعی تقسیم کنید. نکته ۳: هولاهوپ ویژه کودکان با بزرگسالان از نظر اندازه فرق دارد. حلقه متعلق به بچه‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر است. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، ۵۰۰ کیلوکالری را در یک ساعت هولاهوپ زدن می‌سوزانید.

ترامپولین

این‌قدر این چند ماه انرژی در بچه‌ها نهفته شده که اگر آن‌ها هر قدر هم بالا و پایین بپرند، بازهم انرژی دارند. یکی از ورزش- تفریح‌هایی که می‌تواند به تخلیه انرژی بچه‌ها و حتی خود شما کمک کند و کالری‌سوزی خوبی هم داشته باشد، ترامپولین است. کافی است یک عدد از آن را بخرید و گوشه اتاقی بگذارید تا خودتان و بچه‌ها با هم، انرژی را تخلیه کنید و با تمام توان روی آن بالا و پایین بپرید. اگر متوسط وزن شما ۷۰ کیلوگرم باشد، به ازای یک ساعت ترامپولین، ۶۰۰ کیلوکالری می‌سوزانید.

 

روزنامه جام جم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
به اندازه کافی همسایه ها مزاحمت و سر و صدا دارن تو رو خدا با این بپر بپرا مردم رو ترغیب به آزار و اذیت بیشتر نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار