بازدید 25202

از حراج بی فایده ده‌ها تن طلا تا گشایش اقتصادی/ سکه با رسیدن به ۱۳ میلیون تومان، دست نیافتنی‌تر شد!

در ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۷ بانک مرکزی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت سکه، طرح پیش فروش سکه با سررسید‌های متفاوت را آغاز کرد. اما ظرف بیش از دو سال و نیم گذشته، قیمت سکه ۷۷۲ درصد رشد داشته است و همچنان روند صعودی قیمت سکه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 14 September 2020

از حراج بی فایده ده‌ها تن طلا تا گشایش اقتصادی/ سکه با عبور از مرز ۱۳ میلیون، دست نیافتنی‌تر شد! 

تابناک اقتصادیاین روزها بازار سکه، بدجوری سکه است و هر روز قیمت های سکه در حال شکستن کانال های جدید و پیش روی به سوی رقم های باور نکردنی است.

به گزارش تابناک اقتصادی، این روزها با رشد قیمت سکه مردم در صف های خرید برای تبدیل پول خود به این کالای باارزش قرار می گیرند. صف های خریدی که نمونه آن را در دولت قبل نیز شاهد بودیم و همین موضوع موجب شد تا در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، این گونه به این مسئله واکنش نشان دهد:

مردم عزیز! یادتان می‌آید وضع اقتصادی ما چه بود؟ دارو پیدا نمی‌شد؟ بیماران خاص و سرطانی چه عذابی می‌کشیدند از بی‌دارویی؟ کره، شیر و شیرخشک پیدا نمی‌شد؟ سیلو‌های گندم خالی بود؟ یادتان می‌آید؟ مردم عزیز! یادتان می‌آید مردم شب‌ها در صف بانک‌ها می‌خوابیدند که صبح بتوانند چند سکه خرید کنند؟ تهدید‌های بزرگ علیه کشور بود...من مطمئنم ما می‌توانیم بزرگ‌ترین چالش‌های سیاسی و اقتصادی پیش روی کشور را حل کنیم. من به عنوان یک مدیر جهادی این حرف‌ها را می‌زنم. من جهادگرم!...

از سال 96 تاکنون قیمت سکه چند برابر شد؟

همان گونه که از نمودار زیر ملاحظه می گردد طبق آخرین اطلاعات موجود در 9 بهمن ماه سال 1396 قیمت هر سکه یک میلیون و 489 هزار و 500 تومان بوده است. این قیمت در 24 شهریور ماه 1399 به 13 میلیون تومان افزایش یافته است. این بدان معناست که ظرف بیش از دو سال و نیم، قیمت سکه حدود 9 برابر شده است! به عبارت بهتر در این مدت قیمت سکه 772 درصد رشد داشته است! همچنان روند صعودی قیمت سکه ادامه دارد.

از حراج بی فایده ده‌ها تن طلا تا گشایش اقتصادی/ سکه با عبور از مرز ۱۳ میلیون، دست نیافتنی‌تر شد!

نکته قابل تامل تر این است که از 6 فروردین ماه 99 تا 22 شهریور ماه 99 قیمت سکه از 6 میلیون و 130 هزار تومان به 12 میلیون و 365 هزار تومان افزایش یافته است. یعنی ظرف شش ماه قیمت سکه دو برابر شده است!

به هر حال روند افزایش قیمت سکه همچنان ادامه داشته و امروز مورخه 23 شهریور 1399 قیمت سکه از 13 میلیون تومان عبور کرد. محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت های امروز بازار (تا ساعت 13) به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: سکه طرح قدیم 12 میلیون و 200 هزار تومان، طرح جدید 13 میلیون تومان، نیم سکه 6 میلیون و 600 هزار تومان، ربع س که 3 میلیون و 750 هزار تومان، سکه های یک گرمی 2 میلیون تومان، مثقال طلا 5 میلیون و 264 هزار تومان، قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 215 هزار و 200 تومان بوده است.

وی در مورد حباب قیمت سکه نیز گفت: این حباب هم اکنون یک میلیون تومان می باشد. کشتی آرای در مورد قیمت طلای جهانی نیز گفت: امروز با افزایش 5 دلاری به 1946 دلار رسید. 

راهکارهایی که تنها چوب حراج به طلای بانک مرکزی زد!/ اعدام سلطان سکه هم راه حل نبود!

البته دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت سکه در این سال ها تلاش هایی را کرده است. تلاشی که بیشتر به چوب حراج زدن به طلای بانک مرکزی شباهت داشت و رانتی را نصیب یک عده ای خاص کرد. 

حراج بی فایده ده‌ها تن طلا در ماراتن فروش سکه

در 18 فروردین ماه 1397 بود که بانک مرکزی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت سکه، طرح پیش فروش سکه با سررسیدهای متفاوت را آغاز کرد. در این طرح بانک مرکزی، سکه یک ماهه یک میلیون و 590 هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان، 12 ماهه یک میلیون و 350 هزار تومان، 18 ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دو ساله یک میلیون و 160 هزار تومان اعلام شد.

با به اتمام رسیدن این طرح، آمارهای متفاوتی از میزان مشارکت در آن منتشر شد.  اولین آمار در تاریخ 4 اردیبهشت 1397 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور منتشر شد. وی در مراسم رونمایی از سامانه نیما طی مصاحبه ای اعلام کرد که در جریان پیش فروش سکه 65 هزار نفر چند میلیون سکه پیش خرید کرده اند که برخی از این افراد به تنهایی حدود 26 هزار قطعه سکه خریده اند.

سپس در مورخه 27 خرداد 1397 ناصر سراج رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور در زمینه پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: 7 میلیون و 600 هزار ثبت نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک میلیون سود دارد. وی طی مصاحبه دیگری در مورخه 6 تیر 1397 اعلام کرد که خریدار اول 38 هزار و 250 قطعه سکه، نفر دوم 23 هزار قطعه و نفر سوم نیز چهار هزار و اندی سکه خریداری کرده اند. وی افزود: نفر اول خریدار سکه ها جوانی 31 ساله است.

در مورخه 23 مرداد 1397 برای اولین بار فهرست ده خریدار بزرگ سکه توسط خبرگزاری فارس منتشر شد. این فهرست نشان می داد که در مجموع این ده نفر حدود 171 هزار و 500 سکه را خریداری کرده اند که با توجه به 7 میلیون و 600 هزار سکه ثبت نام شده، سهم این افراد از کل سکه های ثبت نامی حدود 2.2 درصد بود. فهرست اسامی این افراد را در جدول زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

نام

متولد

تعداد سکه خریداری شده

سهیل.ش

65

38 هزار قطعه

جبار.س

55

27 هزار قطعه

مصطفی.و

44

24 هزار قطعه

رئوف.ع

41

15 هزار قطعه

نجوا.ل

55

12 هزار قطعه

غلامرضا.ع

50

12 هزار قطعه

امیرمنصور.ب

40

11 هزار و 500 قطعه

علیرضا.س

-

11 هزار قطعه

کیوان.ی

-

11 هزار قطعه

محمدسعید.خ

50

10 هزار قطعه

این طرح پیش فروش سکه همان گونه که از روند قیمت سکه مشخص است، تاثیری بر بازار سکه نداشت و تنها دولت 60 تن طلا را به جیب افراد خاصی با یک قیمت مناسب واریز کرد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مرداد ماه سال گذشته در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: 60 تن طلا در بازارها ریخته می‌شود و عده‌ای خاص تعداد زیادی را خریداری می‌کنند و این افراد میلیاردها تومان تسهیلات که باید از طریق بانک‌ها در اختیار تولید‌کننده قرار گیرد، اخذ کرده و طلا می‌خرند که در گام دوم انقلاب باید به طور جد از آن جلوگیری شود.

بعد از آن ماجرای وحید مظلومین معروف به سلطان سکه پیش آمد. وی که بیش از سه دهه در بازار تهران به دادوستد ارز، سکه و طلا مشغول بود متهم به اخلال در بازار سکه و طلا شد و در نهایت به اعدام محکوم شد. با اعدام سلطان سکه نیز آرامش به بازار باز نگشت.

راهکار بعدی این بود که از کسانی که در پیش فروش سکه بانک مرکزی شرکت کرده و بیش از 20 سکه خریداری کرده بودند مالیات گرفته شود. آمار دقیقی در این مورد منتشر نشده است.

از حراج بی فایده ده‌ها تن طلا تا گشایش اقتصادی/ سکه با عبور از مرز ۱۳ میلیون، دست نیافتنی‌تر شد!

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به کجا رسید؟

شاید اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه که سکه را نیز شامل می شد در سال های گذشته می توانست که اندکی از افسار گسیختگی قیمت سکه در این روزها بکاهد اما تعلل وزارت اقتصاد در تهیه و اجرای این طرح موجب شد تا این طرح به سرانجام خاصی تاکنون نرسد و ما شاهد این افسار گسیختگی در بازار سکه باشیم.

کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه در مورد مالیات ستانی از خرید و فروش سکه گفت: تاکنون صحبتی در مورد مالیات ستانی از خرید و فروش سکه و مالیات بر عایدی سکه مطرح نشده است. وی افزود: یک مالیات ستانی از عایدی سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی مطرح شد که به هر حال این فروش قانونی بود و افرادی که از این طریق درآمدی کسب کرده بودند باید این مالیات را پرداخت می کردند. کشتی آرای افزود: افراد حتی اگر پرتقال هم از دولت خریداری می کردند باید مالیات درآمد حاصل از این خرید و فروش را پرداخت می کردند.

دلیل افزایش قیمت این روزهای سکه چیست؟

در این روزها که در ایام محرم و صفر به سر می بریم افزایش قیمت سکه کمی عجیب به نظر می رسد زیرا در این ماه ها قیمت طلا و سکه معمولاً با اُفت مواجه می شد. آنچه مسلم است این است که دلیل این افزایش قیمت سکه را باید در ابهام در آینده اقتصادی کشور و بی ارزش شدن پول ملی و تبدیل آن به کالاهای با ارزش جستجو کرد.

از آنجا که در فرمول محاسبه نرخ سکه، نرخ دلار و نرخ طلا وجود دارد، بنابراین با رشد نرخ دلار و طلا، سکه نیز با رشد قیمت مواجه می باشد. همچنین مسئله دیگر این است که در 5 ماه ابتدایی سال بورس با بازدهی که داشت به مثابه سدی در مقابل نقدینگی عمل می کرد اما بعد از صحبت هایی که رئیس جمهور در مورد پیش گشایش اقتصادی انجام داد و بعد از اختلاف نظرهای پیش آمده در تیم اقتصادی دولت بر سر دومین صندوق ETF، بورس با ریزش مواجه شد و این نقدینگی از بورس خارج شده و به سایر بازارهای موازی از جمله سکه نقل مکان کرد.

به هر صورت آنچه امروز در بازار سکه شاهد آن هستیم نتیجه بی تدبیری دولت در سال های گذشته و عدم حمایت درست و صحیح از بورس بوده است و حالا مردم در صف های خرید سکه به مانند دولت قبلی می ایستند تا بلکه بتوانند از بی ارزش شدن پس اندازهای خود دفاع کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۹
درود به سلبریتی های عزیز که وعده تا ۱۴۰۰ به ما دادند و خیلی سریع بدبختمان کردند. از همتون مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
روحانی: انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنم که دیگرکسی محتاج دریافت یارانه نباشد !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
نه جنگ نه مذاکره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
فرافکنی نکنید اگر شما با نظر سلبریتی ها رای دادید پس مقصر خود شما هستید در ضمن با هر ریس جمهوری وضعیت همین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ایراد از هراج سکه نبود اولا حراج سکه خود معلول اتفاقاتی در سیاست خارجی و چش انداز نامعلوم بازار بود ثانیا اگر در ان شرایط ملتهب سکه حراح نمیشد شاید همین قیمتهای نجومی فعلی طلا همان دوسال پیش واقع میشد و پیامدهای اجتماعی وامنیتی و اقتصادی ان نامعلوم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
فرض کنیید سلبریتی ها میگفتند به هیچ کس رای ندهید و در خانه بنشینید ای در این صورت اتفاقات اخیر رخ نمی داد شاید بعضی با متهم کردن اقشار مختلف
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
کسانی که فکر میکنن فقط دولت مقصر این اوضاع هست، لیاقشون همین دولته
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تا شما باشی بدون فکر رای بدی
007.7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ربطی به سلبریتی نداره . اگه تو گوش به فرمان سلبریتی ملبریتی هستی از
هوش بیکران خودتع
اما جواب


اینست
ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تحلیل سطحی انجام دادید.
چرا سکه این قیمت است؟
نمی دانید؟؟؟
سکه قیمتش واقعی است که ترکیب انس جهانی+نرخ روز دلار+حباب سکه میشود ارزش یک سکه.
الان سکه حبابش رفته بالا و در ضمن دلار هم گران شده ولی در مجموع قیمتش همین حدود است منتهی چرا این گونه جو میدهید نمی دانیم.
طرف سال ۹۷ سکه خریده به والله اگر میدونسته سکه چند میشود منتهی این مقاله ها فقط اه و افسوس خوری یک سری را در پی خواهد داشت و فکر میکنند از قافله عقب مانده اند.
دوست من ۵ تا سکه سال ۹۶ خرید به ۵ میلیون و نمی دونم فروخته یا نفروخته و به من مربوط نیست حالا من بیایم مدام حسرت ان زمان را بخورم؟چرا من نخریدم؟من رفتم فرض کن لب تاپ خریدم .
چه کسانی ۱۲۰۰۰ خودرو شبانه ثبت نام کردند ؟
ولی انها میدانستند خودرو قراره چند شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مشکل در حفظ ارزش ریال هست
بانک مرکزی حاضر نیست ارزش ریال را تضمین کند و آنرا ثابت نگه دارد با این همه افت ارزش هنوز قیمت مشخصی برای ریال ندارد و معلوم نیست چه قیمتی در نظر گرفته می شود
یکجا باید دیگر توقف کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
سلبریتی هم می خواسته تغییری در وضعیت موجود ایجاد کنه

وگرنه الان که میزان مشارکت دور دوم مجلس 7 درصد بوده خوبه؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
این به خاطر این هست که پول در آوردن در ایران از طریق دلالی کالا و اجناس راحت تر از کار و تولید هست
این همه موانع و بالا پایین شدن اقتصاد تولید را ضعیف می کند
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اگر همان اول مالیات سنگین از کارهای غیر مولد اقتصادی گرفته می شد و این مالیات مستقیم به تولید تزریق می شد این وضعیت را نداشتیم
ناشناس
| Singapore |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
به مردم حق اعتراض مسالمت آمیز به وضع موجود نمی دهند.آنها هم با خرید دلار وسکه اعتراض خود را اعلام می کنند.حتی اگر سکه 100 میلیون هم بشود باز هم می خرند تا بگویند ریال شما برای ما بی ارزش است همانطور که نظر ورای مردم بی ارزش است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
کشوری که حزب نداشته باشه همین است یک شعار داده میشود بعد از انتخاب کار دیگر میکنند1727
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
حالا آنهایی که گند زدند توی طرح دولت برای فروش نفت و
و کسی پاسخ گو نیستتامین هزینه های کشور قایم شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
آقا دولت داره برای جبران کسری بودجه اسکنان چاپ می گنه در حال که می داند با عث تورم می شه و از طرف دیگه وقتی موقع اقزایش حقوق کارگران میشه و طبق قانون باید معادل تورم حقوق را افزایش دهد کند برای جلوگیری از تورم قانون به عمل نمی کند این یعنی از جیب کارگر و کارمند کسری بودجه را جبران می کند
سری بزنید به دفاتترامور خانواده دردادگستری ها یک طرف سکه میخواهد یک طرف گریه میکند میگوید کل حق یک ساله من به دوعدد سکه نمی رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
انجایی که نوشتم مالیات بر مصرف با مالیات بر سرمایه فرق دارد و تا مالیات بر سرمایه گرفته نشود قیمت ها بالا میرود چرا منتشر نکردی؟
نکند ترسیدی؟ که راهکار علمی وجهانی ان را نمیخواهید اجرا کنید و هر روز بالا برود این قیمت ها؟
خجالت بکش
باز هم بهانه تراشی برای توجیه بالا رفتن نجومی قیمت سکه!صادقانه اعتراف کنید که همه این گرانی ها در اثر ناتوانی مسئولین محترم است. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
100%
کشتی اقتصاد از وسط دو نیم شده در حال غرق شدنه مسئولان در حال نواختن موسیقی با کلام هستند !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
عالللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییی
مسئولان با این قیمت ها در حال تشویق مردم به ازدواج و فرزندآوری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خودشون اندازه هفت پشتشون تو کانادا پس انداز دارن فکر می کنن وضع ماهم‌توپه باید بچه دار بشیم
کلا دولت بیخیال شده. کاری به این مسایل ندارن. پول ملی بی ارزش بشه، تورم زیاد بشه، گرونی بیداد کنه یا از همه مهمتر، مردم بیش از پیش فقیرتر بشند. برای دولت مهم نیست. چی برا مسئولین مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم یادتون هست.... بله یادمون هست
دریغا از عمر رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
جالبه که همین شخص با پررویی باز میخاد کاندید ریاست جمهوری بشه
نه شرمی نه هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خوب یادمان است
تا این دولت باشد وضع همین است و تا سال اینده باید صبر کرد تا دولت بعدی بیاد ان وقت قیمت ها شیب مناسبی می گیرد و ارام تر بالا خواهد رفت وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
هورررااااااا
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ربطی به دولت نداره همه میدونند چرا اوضاع کشور اینطوری شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
حرفت حرف مفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
باش تا دولت بعدی بیاد و وضع درست بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
تا این نحوه حکومت داری هست دولت که تدارکاتچیی بیشتر نیست.
متاسفانه دولت و نمایندگان فقط به فکر درآمد از وضعیتی هستند که خودشان درست کرده اند و کوچکترین برنامه ای برای مهار تورم ندارند از نظر مسئولان مقصر فقط دلال ها هستند و تنها راه کار مالیات های سنگین و جدید است
کار کردن تو این مملکت دیگه هیچ ارزشی نداره. حقوق کارگر به زیر 100 دلار رسیده... در ازاش دلار و سکه 8 برابر شده. بورس هم که تازه پایین اومده تو 1 سال ارزشش 8 برابر شده، بدون اینکه کوچکتین فعالیت اقتصادی انجام بشه یا ارزش افزوده ای ایجاد بشه. آخه ظلم و ستم تا چه حد.
25 اقتصادان کجايند پاسخ دهند حالا که بورس با 60 درس سقوط تاريخي و ظلم بي دليل و نامردي در حق سهامداران بورس چرا افزايش شديد دلار و سکه و خودرو ... سبب شد و تورم نه از قبل رشد بورس بلکه بدليل به زمين زدن ان اتفاق افتاد.
پس باور داریم که مکانیسم ماشه عملیاتی خواهد شد .
به طلاهای بانک مرکزی که در اصل اموال ملت بود چوب حراج زده شد نه به خاطر اینکه قیمت طلا و تورم کنترل شود بلکه بخاطر اینکه حضرات و آقاها و آقازاده ها بتوانند پول های چاپ شده بدون پشتوانه ای را که خودشان عامل چاپ آنها هستند و خودشان هم در قالب وام های بلاعوض از بانک ها دریافت می کنند را با خرید این طلاها و با کمترین هزینه به ثروت واقعی یعنی طلا تبدیل کنند . در اصل کاغذ چاپ می کنند و با آن کاغذها اموال ملت را غارت می کنند و تورم ناشی از چاپ این کاغذهای بی ارزش هم مثل آوار روی سر مردم خراب می شود

بی رحمانه ترین و بی شرمانه ترین نوع دزدی و غارت که توسط دولتی می تواند انجام شود چاپ پول بدون پشتوانه و عارت اموال ملت با خرید طلا ، ارز معتبر خارجی ، ملک و زمین توسط این پول های بدون پشتوانه است .

ضمنا

ارزش تومان در مقابل دلار از سال 1300 تا سال 1357 یعنی در عرض 57 سال ، فقط 7 برابر کم شد ولی از سال 1357 تا سال 1399 یعنی 42 سال ، بیش از 3500 برابر !!! بنده دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارم و قضاوت را به خواننده واگذار می کنم
این مالیاتی که می پردازند مالیات بر مصرف است ان مالیات اصلی مالیات بر سرمایه است که هرکس برای دلالی ورود کند تا 100 درصد و حتی بیشتر از قیمت معامله مالیات باید بدهد ان وقت است که کسی جرات نمی کند سکه دلار و ماشین و خانه بخرد و دپو کند تا چند برابر بفروشد ان وقت قیمت ان هم ثابت خواهند ماند ولی وقتی دولت نمی خواهد و می خواهد فشار بر اقتصاد و مردم بیاد.....!
اون سلبریتی هایی که لباس بنفش میپوشیدند کجاهستند جواب بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
دنبال عشق و حال و تفریح
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
عملکرد اون نامزد مورد نظرتون دیدیم! الان موجب نارضایتی شدیدی در مردم شده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مسخره کردی خودتون سلبریتی سلبریتی راه انداختین.خب اگر مقصر باشه اونه که اینا تاییذد میکنه بعدم اونیکه اون ناظران تایید کننده تایید میکنه ودر نهایت اونننن مقصره.سلبریتی کیلو چند الان یک شهر 10 درصد رای داده نماینده طرف شده کجا همچین چیزی دیدی
نمایندگان دلسوز و نگران معیشت مردم کجا هستند
انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که همه تون به زباله گردی بیفتید
مردم یادتون هست دلار یک شبه از 3هزار تومن شد 3هزار و صد تومن...

راستی چرا جهانگیری این روزا ساکت شده
"رئیس جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی گفت: من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم. اگر اقتصاددانی بلد است که تمام روابط خارجی خراب باشد اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید."
آفتاب آمد دلیل آفتاب .
ما مردیم خبر نداریم
دوستان هیچ نگران نباشید آقازاده ها توی امریکا و کانادا در کنار ساحل در حال افتاب گرفتن هستند .خدای ناکرده ویتامین دی بدنشون کم نشه

شما مقاومت کنید تو ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ساحل اسپانیا ، فرانسه ، انگلیس ، استرالیا ، ترکیه ، مالزی ،.... را یادت رفت بنویسی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
راستی یادم افتاد چرا تابناک از آقا زاده ها چرا یک گزارشی تهیه نمی کنید از بس حرفهای مختلف شنیدیم برام جالبه یه گزارش هم از تابناک داشته باشیم.احتمالا رکورد بازدید را میزنه.
صبر مردم هم اندازه ای دارد ...
با تشکر ویژه از مجلس گذشته و مجلس حال حاضر و جناب اقای روحانی با رونق اقتصادی درجه یکش!

تشکر از قوه محترم قضاییه بابت مبارزه با فسادش بخصوص با خودی ها و اقازاده ها

مردم یک وقت فراموش نکنید ها حتما سال دیگه بدویید تو صف رای دادن بایستید خب؟؟؟
نفر بعدی میخاد براتون رونق اقتصادی ایجاد کنه
خانه از پایبست ویران است خواجه در پی نقش ایوان است !!!!
با این وضعیت اقتصادی بنیان خانواده از هم می پاشد و اغلب خانها هوس استقلال مالی خواهند کرد و زندانها پر از محکومین مهریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
دختر خاله من مهریه اش 500 سکه طلاست، میشه حدود 6 میلیارد تومان، شوهرش فقط ماهی 5 میلیون حقوق داره
خودتون هم خوب میدونید تنها علت گرانی ارز و سکه پیمان شکنی امریکا و تحریمهاست
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
توروخدا بس کن. طلای جهانی ارزون میشه آخر هفته تعطیله بازاری باز نیست اتفاقی هم نمیفته تو دو روز آخر هفته . شنبه صبح فلان قدر رفته روی سکه . به آمریکا و اسراییل چه ربطی داره آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
نه عزیزم ما میدونیم علتش چیه اما مثل تو فرافکنی نمیکنیم!!
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
من فراافکنی نمیکنیم امریکا با تحریم فروش نفت را به زیر ۳۰۰هزار بشکه در روز رسونده که حتی همین هم ارزهایش به کشور وارد نمیشه یا به سختی وارد میشه از اونور هم با رد اف ای تی اف یه خودزنی دیگه کردیم بعد هم کرونا صادرات را تعطیل کرد و مرزها را بست همه این اتفاقات ذخیره ارزی بانک مرکزی را به ته دیگ رسونده و کنترل ارز از دست بانک مرکزی خارج شده و یک مشت دلال و صراف و تجار دارند بازار ارز را کنترل میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
جنگ هم می کردین اینقدر بالا نمی رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
دلیل اصلیش تحریم های آمریکا ست
چه فرافکنی داره؟
وقتی چیزی از نوسان جهانی بلد نیستند خب اوضاع همین میشه دیگه
اندکی صبر سحر نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اره قراره سحر زمان احمدی نژاد فربرسد فعلا ازمجلس اقلیتت بپرس تاالان چیکارکردند تا فرداسحر خداکریمه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
صبرم زیاده اما عمری نمونده باقی
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
ناشناس ۱۸۳۰ موضوع رو کاملا اشتباه متوجه شدی
سقوط آزاد پول ملی. دیگه هیچکس هیچکاری نمیتونه کنه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
هیچ کس نمیتونه یا از عمد می کنند؟
چقدر خوش خیال هستید و دولت برای درامد دارد...
کاش مسئوولین محترم هیییچ ایده و طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشتند... بدون دخالت مسئوولین و مدیران در اداره امور کشور، وضعیت معیشت مردم به مراتب بهتر از الان بود
خیلی جالبه
همیشه این جور مواقع ذهن افراد را به سمت دیگری منحرف میکنند
شما فرض کن سکه شده صد میلیون تومان، ولی دلار باشه 3000 تومان، مطمئن باش هیچ مشکلی برای معیشت مردم پیش نمیاد چون این دلاره که روی معیشت مردم اثرگذاره نه سکه، پس مشکل از دولت هست که قیمت دلار را نمیتونه کنترل کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
وقتی سواد اقتصادی نداری مجبور نیستی نظر بدی!!!چه فرقی میکنه دلار و سکه؟!!اینها در بازار جهانی یک ضریب دارند.
بادرود،خداوندبه سرزمین ایران زمین بهترین وبالاترین منابع طبیعی وانسانی راعطافرموده ولی متاسفانه درهرزمان نتوانسته ایم دریک قرن اخیربخصوص فرصت سوزی کرده ونتوانستیم ازموقعیتهای حساس بهره برداری کنیم چون هرتخصصی راندانسته ویاناخواسته به کاردانش نسپرده ایم وتجربه نشان داده جوانان تحصیل کرده ایرانی مهاجردرتمام دنیازبان زدوصاحب مقام علمی وسرمایه ای میباشند
چقدر ساده ای که به وعده سلبریتیها گوش کردی بطور کلی تاوقتی که ماباسایرکشور ها رابطه عادی نداشته باشیم و تحت تحریم باشیم همه وعده ها ازطرف هرکس وهرجناحی بیهوده است....
حل مشکل تحریم و سیستم تجارت با خارج از کشور و ترس مردم باعث شده که پول خود را از ریال به دلار یا طلا تبدیل کنند و البته عده ای هم این میان با همکاری هم وام های کلان گرفته و دلار و طلا خریدند که البته از مردم نیستند چرا که مردم نه وام میتواننددبگیرند بدون ضامن ، نه پول داشتند، نه رانت خبری داشتند. حالا مقامات هی داستان را نقل کنند و تابناک هم بنویسد . چه عایدی برای مردم دارد؟
اگر روزی رسید که قسمت غیر قابل انتشار تابناک دیگه وجود نداشت و انتقاد سازنده سانسور نشد، ان روز، روز‌ اولین گام‌ به سمت پیشرفت و توسعه ملت ایران است. در غیر اینصورت هر روز به عقب تر بر می گردیم.
در دوران احمدی نژاد ما تحریم نفتی شدیم، اتفاقا تحریم شورای امنیت بود و برای همه کشورها لازم الاجرا شد، اما حدود 1 میلیون بشکه نفت صادر میکردیم، و دلار بیش از 3 برابر گران نشد، اما الان فقط امریکا ما را تحریم کرده ولی دلار 6 برابر شده، مشخص نیست آن 1 میلیون بشکه نفت روزانه دوران احمدی نژاد ترمز دلار را در ایران کشید، یا مساله جای دیگری است که ما مردم بی خبریم. آقای روحانی قرارت با ملت یادت هست؟ گفتی مردم نگران نباشین وقتی دلار شده بود 5 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تا دلار را به 30 هزار نرسونه و ده برابرش نکنه ول نمیکنه این بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ول کن بابا احمدی نژاد کیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مسئله دیگر ...به نام برجام منطقه ای یا دو می باشد دولت چپ می زند راست حرکت می کند...............توضیح بیشتر بدم یا متوجه شدی عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اما 700 میلیارد دلار پول بی زبون نفت نابود شد! و خزانه خالی شد و حقوق کارمند، نیم درصد هم افزایش پیدا نکرد

الان خزانه حدود 90 میلیارد دلار پول داره و حقوق کارمندان 2 برابر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خنده های آقای روحانی :)
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
احمدی نژاد مدیری بود که جلوی خیلی ها ایستاد

دمش گرم. هنوز تا سال دیگه مردم بیشتر قدرشو میدونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
مشکل شماها اینه کلا تو باغ نیستین!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تمام این خرابی ها از روحانی وحکسیبن فریدون وعلی مپطهنری است که مملکت را ندابود کوردند ول همنمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اون دوره هر اونس طلا 1200 دلار بود نه 1950 دلار که این خودش شدیدا تاثیر گذار هست
من جای این آقایانی باشم که در مناظره تبلیغاتی ریاست جمهوری می گفتند در دوره قبل هر روز دلار و سکه قیمتش بالا می رفت و ما می توانیم این وضع را درست کنیم!؟ نه تنها استعفاء می دادم بلکه از خجالتی خود کشی می کردم.
منتظر سکه بیست میلیون تومانی باشید...دولت ارز ندارد و پول بی پشتوانه چاپ می کند...امسال به اخر نمی کشه ک فاتحه اقتصاد و ریال خوانده شود...دیر یا زود نتبجه این اهمال کاری ها را خواهید دید...
سکه های سلطان طلا را وارد بازار کنید!++!
چرا پالایش نفت تهران از متوقف در نمیاد!!!!!!!!!!

چه وضعیه!!!!!!!!

شورش رو درآوردید

بسه دیگه!!!!!!!!
برجسته‌ترین مسأله در بین این آمارها کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات است.به‌طوری‌که ۴ حوزه از ۱۰ حوزه‌ای که در آنها انتخابات برگزار شد، مشارکتی زیر ۱۰ درصد و تک‌رقمی داشتند.
دولت دهها تن طلا را به قیمت روز فروخت کجای این اسمش حراج است
این روزها هم دولت به هر میزان نیاز داره پول چاپ میکنه و بعبارت دیگر پول خلق میکنه و دیگر نیازی به فروش سکه یا دلار نداره
به نظر شما اگر من الان بگویم ، اوضاع خیلی وحشتناک و دردناکه ، یعنی انتظاراتم را بالا بردم؟
اگر نيت بدبخت كردن كشور ايران بود به مقصودتان رسيديد.
از ماست که بر ماست
اگر به اقتصادنادانها باشد میگویند افزایش روزانه قیمت سکه تقصیر بازار بورس است و کاری هم ندارند که این بازار توی ضرره یا نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
این هم هنر مسئولین اقتصادی است که همه تو ضرر هستند
چرا آدرس غلط می دهید قیمت سکه تحت تاثیر دلار است دلار هم چون لوایح کذائی را تصویب نکردند روند صعودی گرفت والسلام.
کاملا چرت گفتی گزارش تکراری و بی محتوا کی باید بفهمید دلار عامل گرانی و تعیین کننده است که دست خود دولته
و نهایتا چاپ پول بدون پشتوانه
نابود کردین ملت رو شرم کنید
فرقش ترامپ و اوباما ست
ان 25 اقتصاد نخونده مدرک گرفته مزدور بايد به اين گرانيها پاسخ دهند که دولت را لابي کردند که براي منافعشان که در دلار و طلا بود بورس زمين بزند
مردم آلت دست اصولگرایان و اصلاح طلبان و مطامع آنها شدند که در دوره احمدی نژاد با افتخار همه مطالبات دلاری کشور رو در ترکیه با طلا تهاتر کردند و معادل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر طلا رو سکه ضرب کردن و اندکی به مردم و الباقی رو به خودیها دادن و یکی از اثرات اون افزایش سه برابری نقدینگی ناشی از افزایش سه برابری سکه و به تبع اون چهار برابر شدن قیمت دلار از ۹۰۰ به ۳۷۰۰ تومنی شد و البته بسیار موثر بود در غارت ذخایر کشور توسط خودیهای اصولگرا و آسایش خانوارهای خارج نشین و شهرکهای نیاز نشین داخلی و ....
البته با هیچ نظارت و برخوردی مواجه نشد مگه زنجانی که سالهاست مسولان ما رو مچل خودش کرده،
البته غیر از این هم انتظاری نمی رفت تنها مشکل عدم وجود هیچ نهاد و نظارتی به نفع مردم هست؟!
واقعا این سبک مدیریت است یا بدعت مسولان؟
این جدی ترین سوال جوانان از بزرگ‌ترهای انقلاب کرده هست که آینده آنها و ذخایر مورد نیاز آنها در حال غارت است و در آینده ای نزدیک باید حسرت گذشته را با بردگی مسولان تحمل کنن
تنها راه ؛حمایت از تولید وآزادسازی تمام قیمتهاست ازاول مردم رو با دروغی مثل ارزونی ویارانه عادت داد در حالی که ارزونی مفهوم پوچی هست اقتصتدی قوی میشه که هرچیز ارزش واقعیش رو داشته باشه ازجمله کار هرکسی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
قدرت خرید هم باید متناسب با آن بالا رود ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
الان هم قیمتها آزاد است
واردات هم باید ازاد باشد
فقط سکه گران نشده .ماشین .مسکن لوازم خانگی و.......ده برابر یا بیشتر شده
کشور دچار تحریم است. فروش نفت به حداقل رسیده، تبادل ارزی با دیگر کشورها به دلایل تحریم و نیز عدم تصویب FATF دچار اختلال شده، همه قبول، ولی واقعا مردم باید چکار کنند؟
وقتی هزینه ها با دلار بالا می رود ولی درآمد قشر عظیمی با حقوق های ثابت، در جا می زند، تکلیف چیست؟
شرایط برای آنهایی که بیکار بودند و یا دارای مریض هایی وابسته به داروهای وارداتی گرانقیت هستند، فاجعه آمیز است. آیا ترمز اقزایش قیمت دلار نباید کشیده و دنده عقب داده شود؟
طی این چند سال به این نتیجه رسیدم که نتیجه کار اصولگرایان و اصلاح طلبان یکی هست و تنها شکل ظاهری انها فرق داره . امیدوارم در انتخابات اتی گول نخوریم .
با مردمی چنین دانا تا باد چنین بادا
من واقعا دارم در خودم گشایش شدید احساس میکنم
من نوشتم که از ثروتمندان در این شرایط باید مالیات گرفته بشه.کجای این مشکل داشت که انتشار ندادی تابناک؟؟؟
نتیجه ... بی ارزشی پول ملی ... تورم و گرانی افسار گسیخته...از کار افتادن اقتصاد و صنایع و بیکاری روزافزون ... نا امنی بخاطر فقر و نارضایتی عمومی ... وووو
شما را به خدا یک راهکار اعلام کنید و عمل کنید اخه گرانی تا کی تا کجا .............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر