بازدید 23046

واکنش الکاظمی به بیانیه آیت‌الله سیستانی

نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به سخنان مرجعیت عالیقدر شیعیان در دیدار با نماینده سازمان ملل درباره اوضاع کنونی و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 13 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای به سخنان مرجعیت عالیقدر تشیع در دیدار با نماینده سازمان ملل درباره اوضاع کنونی و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد.

در بیانیه الکاظمی آمده است: با قدردانی و احترام فراوان رهنمود‌های آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالیقدر را در دیدار با جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق دریافت کردیم.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی تاکید کرد: مسیر حکیمانه مرجعیت و رهمنود‌های ایشان که پایه و اساس و اولویت‌های مردم عزیز عراق به شمار می‌رود، همانا راهنمای دائمی ما در مسیر تحقق آرمان‌ها و مطالبات مردم در انتخابات پیش از موعد، سالم و عادلانه است و اینکه دولت به گام‌هایی که برای حفظ حاکمیت، اعمال اقتدار دولت و مبارزه با فساد علیرغم چالش‌های و موانعی که با آن مواجه بوده و است، ادامه دهد.

الکاظمی ادامه داد: دولت مصمم به بازخواست عاملان ریخته شدن خون مردم عراق است و در این زمینه، مرحله نحست تحقیقات و بررسی‌ها از رهگذر شمارش شهدا و مصدومان رخداد‌های مربوط به تظاهرات اکتبر و پس از آن به پایان رسیده است و به زودی مرحله دوم در انجام تحقیقات قضایی و مشخص‌سازی عوامل دخیل در کشته و زخمی شدن مردم عراق و تحویل آن‌ها به دست عدالت شروع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مرجعیت در گذشته و حال همواره نشان‌دهنده نقاط ضعف و کاستی در راستای منافع عمومی بوده است و همیشه به خاطره آینده میهن عزیزمان و یکپارچگی و سلامت اراضی و کرامت مردم نسبت به فرجام مخاطره‌آمیز امور در نتیجه سیاست‌های اشتباه هشدار داده است.

نخست وزیر عراق در پایان اظهار کرد: با مرجعیت حکیم و ملت‌مان عهد می‌بندیم که به پیمان‌مان وفادار بوده و در مسیر اصلاحات ثابت‌قدم باشیم و منافع وطن را مقدم شمرده و حقوق مردم را به عدالت پاس داریم و در راه حق از سرزنش ملامت‌گران نهراسیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان