بازدید 4640
حکیم:

عادی‌سازی روابط عراق و اسرائیل هیچگاه اتفاق نمی‌افتد

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون، روز شنبه تأکید کرد که عادی‌سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی هیچگاه اتفاق نمی‌افتد و مسأله فلسطین پایان نخواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲ 13 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، حکیم در دیدار با شماری از نخبگان عراقی بر لزوم حل مشکلات حل و فصل نشده میان بغداد و اربیل تأکید کرد و گفت که سفر نخست وزیر به اقلیم کردستان عراق، سفری متفاوت بود و رویکرد مثبت موجود در دیدار برهم صالح، رئیس جمهوری با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیری در آرام کردن اوضاع نقش‌آفرین است.

وی اظهار کرد: ما نظر خود را نسبت به قانون خشونت خانواده ابراز کرده و بر لزوم مقابله با پدیده‌های خشونت، تأکید کردیم، اما بدون آنکه نسبت به انسجام خانواده کوتاهی شود.

حکیم افزود: ما خواهان بازنگری در راه‌حل‌ها در راستای همخوانی با ماهیت جامعه و عادات و رسوم آن هستیم.
وی گفت: هویت ملی، موضوعی آکادمیک نیست؛ بلکه احساس وابستگی و انتساب به میهن و افتخار به آن است؛ هر چقدر که احساس افتخار به وطن پررنگ‌تر باشد، بیان آن واضح‌تر و روشن‌تر است.

حکیم تصریح کرد: اعتراضات اکتبر در بازیابی قشر جوانان و ایجاد تحول در افکار و اندیشه‌هایشان تأثیرگذار بوده است؛ این بازیابی یکی از موارد مثبت جنبش مردمی بوده است؛ ما از شنیدن اخبار دال بر تشکیل برخی گروه‌های برآمده از میدان‌های اعتراضات در راستای آمادگی برای انتخابات آتی خوشحال می‌شویم؛ صندوق‌های رأی، معیار فراروی کسانی است که افکار عمومی را با اندیشه‌ها و برنامه‌های خود اقناع می‌کنند.

رهبر ائتلاف عراقیون در خصوص تمایز میان نیرو‌های «دولت‌مدار» و «دولت‌گریز» تأکید کرد که معیار همان منفعت سیاسی بدون ورود شدن به شعارهاست؛ همگان می‌گویند که با سبک و سیاق دولت همسو هستند، اما ما می‌گوییم که هر کسی که با ضعف دولت، قدرت می‌گیرد، طرفی دولت‌گریز است و هر کس که با قدرت دولت، قدرتمند شود، از نیرو‌های دولت‌مدار به شمار می‌رود.

وی به ماهیت نظام سیاسی که سهمیه‌بندی سیاسی را به وجود می‌آورد، اشاره کرد و افزود: در این نظام، از شخص قدرتمند هراس وجود دارد. رقابت غیرقابل قبولی در یک عرصه و میان شرکا در دولت وجود دارد.

حکیم در ادامه بر لزوم شکل‌گیری یک طرح ملی جامع که متشکل از طیف‌های عراقی از شمال تا جنوب کشور باشد، تأکید و اظهار کرد: این طرحی است که ما آن را راهی برای تحقق ثبات سیاسی در کشور می‌دانیم.

وی عنوان کرد: راه حلی برای بحران‌های عراق جز با شکل‌گیری یک معادله موفق از طریق یک گروه ملی که نماینده تمامی طیف‌های عراقی باشد، وجود ندارد. شکل‌گیری گروه نخست، آغازی برای تشکیل گروه دوم خواهد بود تا آن دوگانه مطلوب با در شکل‌گیری گروه حامی دولت و اپوزیسیون آن حاصل شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق خاطرنشان کرد: ما بر نیازمان به گفت وگوی ملی و تفاهم مشترک و پایان دادن به وضع عمومیت‌بخشی منفی و اتهام‌های متقابل که برخاسته از کمبود احساس ملی‌گرایی و انتساب به خارج است، تأکید داریم. هر گروهی که به روند سیاسی ایمان داشته باشد، طرفی شریک و ملی‌گرا است و هرکس که به این گروه رأی دهد و به آن رأی اعتماد دهد، مورد احترام و تقدیر است.

وی اظهار کرد: جریان حکمت در زمانی زود به تأثیر جوانان و نقششان در آینده توجه نشان داد و در راستای حمایت از آن و تقویت آن‌ها تلاش کرد و در این راستا، تا حد توان موارد زیادی را تحمل کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر