بازدید 321295

روش توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

در سازمان غذا و دارو و در سامانه کنترل اصالت، ردیابی و رهگیری (تی تک)، امکان اختصاص شناسه یکتا به هر قلم واکسن وجود دارد. قابلیت رصد مالکیت واکسن در کل زنجیره تأمین و از طریق شناسه رهگیری وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 11 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ سازمان غذا و دارو قرار است تعداد محدودی واکسن آنفلوآنزا را از طریق داروخانه‌ها به مردم عرضه کند و این سازمان ظاهرا تصمیمی به شناسایی گروه‌های دارای اولویت ندارد و با منطق "هر کس زودتر به داروخانه رسید" تصمیم به عرضه واکسن‌ها دارد.

 طی اعلام صورت گرفته در رسانه‌ها، سازمان غذا و دارو قرار است تعداد محدودی واکسن آنفولانزا را از طریق داروخانه‌ها به مردم عرضه کند.

با توجه به اینکه در فرایند توزیع ماسک در کشور، مشکلات فراوانی وجود داشت و با ممنوعیت عرضه ماسک در داروخانه‌ها در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ممکن است این مشکل درباره توزیع واکسن نیز اتفاق افتد؛ بنابراین باید همه جوانب مدیریتی و فرایندی برای عرضه واکسن آنفولانزا به گروه‌های دارای اولویت بررسی شود؛ در ادامه به برخی از مسائل و مشکلات احتمالی در توزیع واکسن آنفولانزا پرداخته خواهد شد.

انتخاب داروخانه‌های توزیع واکسن

با توجه به اینکه در کشور بیش از ۱۳ هزار داروخانه وجود دارد و تعداد واکسن‌هایی که باید توزیع شود محدود است، باید معیار‌های انتخاب داروخانه‌ها کاملا شفاف و صریح معین شود.

معیار‌های مذکور باید اطلاع رسانی شده و داروخانه‌های محل توزیع واکسن باید در سایت سازمان غذا و دارو در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

بدیهی است عرضه واکسن در داروخانه‌ای بجز داروخانه‌های اعلامی، تخلف محسوب شده و باید با داروخانه متخلف برخورد شود.

پیش‌بینی می‌شود سازمان غذا و دارو، توزیع واکسن‌ها را در داروخانه‌های منتخب به انجام برساند. مهمترین مساله این است که داروخانه ظرفیت و سلامت کاری لازم برای توزیع واکسن را داشته باشد.

ردیابی و رهگیری واکسن آنفولانزا با کد اصالت و رهگیری دارو

در سازمان غذا و دارو و در سامانه کنترل اصالت، ردیابی و رهگیری (تی تک)، امکان اختصاص شناسه یکتا به هر قلم واکسن وجود دارد. قابلیت رصد مالکیت واکسن در کل زنجیره تأمین و از طریق شناسه رهگیری وجود دارد.

در انتهای فرایند مذکور، می‌بایست داروخانه با استفاده از بارکدخوان دوبعدی، شناسه رهگیری واکسن را در سامانه ثبت کنند. این به معنی عرضه واکسن به مصرف کننده نهایی و از بین بردن امکان عرضه مجدد آن به فرد دیگر است.

در حال حاضر بیمه‌های درمانی پایه، داروخانه‌های طرف قرارداد خود را ملزم کرده‌اند در زمان عرضه دارو به بیمه شده، با استفاده از بارکدخوان دوبعدی، شناسه رهگیری دارو را در سامانه بیمه ثبت کنند. سامانه بیمه‌گر به صورت وب سرویس استعلام دارو را از سازمان غذا و دارو استعلام کرده و در صورت عدم تایید اصالت دارو یا تقلبی بودن برچسب یا شناسه اصالت، بیمه‌ها از پوشش بیمه‌ای دارو امتناع کرده و عملا امکان ثبت نهایی دارو در سامانه بیمه‌گر وجود ندارد.

شناسایی گروه‌های دارای اولویت

با توجه به اینکه تعداد واکسن‌ها محدود و تعداد متقاضیان چندبرابر موجودی واکسن‌هاست، قطعاً باید از الگوریتم‌های شناسایی استفاده کرد تا افرادی که دارای اولویت بالاتری برای دریافت واکسن هستند، شناسایی و انتخاب شوند. سازمان غذا و دارو تصمیمی به شناسایی گروه‌های دارای اولویت ندارد و قطعاً با منطق "هر کس زودتر به داروخانه رسید" تصمیم به عرضه واکسن‌ها دارد. با فاکتور‌هایی نظیر سن، جنسیت، موقعیت مکانی محل زندگی (مناطق قرمز اولویت بالاتری برای دریافت واکسن دارند)، سوابق بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص (در وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر بخشی از این اطلاعات وجود دارد) و سایر فاکتورها، می‌توان گروه‌های هدف را شناسایی کرد.

اطلاع رسانی به گروه‌های دارای اولویت

باید از طریق پیامک، گروه‌های شناسایی شده را مطلع کرد که می‌توانند ضمن مراجعه به داروخانه، واکسن خود را دریافت کنند. بر اساس موقعیت محل زندگی می‌توان از زیرساخت‌هایی نظیر سفارش آنلاین و رزرواسیون واکسن استفاده کرد که افراد دچار سردرگمی نشوند. اگر سازمان غذا و دارو نتواند راهکاری برای مدیریت توزیع و عرضه واکسن به افراد دارای اولویت نداشته باشد، قطعاً با صف‌های طولانی و بازار سیاه مواجه خواهیم شد. همین امر موجب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد.

‏شیوه احراز اصالت واکسن و جلوگیری از عرضه واکسن‌های تقلبی

یکی از اتفاقاتی که در چند هفته آتی و پس از آغاز توزیع واکسن شاهد آن خواهیم بود، عرضه واکسن‌های تقلبی است. بدلیل افزایش تقاضا و کمبود واکسن، قطعاً سودجویان به این حوزه ورود خواهند کرد. سازمان غذا و دارو باید زیرساخت سامانه تی‌تک را به آحاد جامعه معرفی کرده و شیوه احراز اصالت واکسن را مشخص کند. در کنار این امر، اقدامات انتظامی، امنیتی و تعزیراتی باید صورت پذیرد تا از تقویت بازار سیاه جلوگیری بعمل آید.

قاچاق صادراتی واکسن آنفولانزا

با توجه به اینکه واکسن آنفولانزا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است و کشور‌های همسایه ما هم درگیر این ویروس هستند، مطابق با تجارب پیشین که دارو‌هایی که با ارز دولتی وارد شده بودند و به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شدند، این اتفاق در مورد واکسن آنفولانزا نیز خواهد افتاد.

باید دستگاه‌های درگیر در موضوع مبارزه با قاچاق با همکاری و هماهنگی یکدیگر، از قاچاق صادراتی این دارو جلوگیری کنند. طبق شواهد و تجارب گذشته، در شرایط کنونی سازمان غذا و دارو برنامه‌ای برای نظارت بر زنجیره تامین و جلوگیری از بروز قاچاق صادراتی ندارد.

رعایت اصل آگاهی و اختیار در زمان فروش واکسن و ثبت کدملی

زمانی که متقاضی دریافت واکسن کرونا به داروخانه مراجعه می‌کند، با ارائه کارت ملی، درخواست خود را به داروخانه اعلام می‌کند. داروخانه کدملی را ثبت کرده و در صورت عدم دریافت واکسن توسط فرد، واکسن را به وی می‌فروشد.

سوال اینجاست که اگر بدون اطلاع یک فرد کدملی وی را در سامانه ثبت کرده باشند، تکلیف چیست؟ قطعا با مواردی مواجه خواهیم شد که از کدملی افراد سوء استفاده شده و بدون اطلاع ایشان واکسن عرضه و به نام آن‌ها ثبت شده است. مطابق با اصل آگاهی و اختیار و احراز هویت فرد، باید در زمان مراجعه وی به داروخانه، از متقاضی شماره تلفن همراهی که به نام وی است را دریافت کرد. از اینجا به بعد اتفاقات زیر می‌افتد.

بررسی مطابقت شماره تلفن همراه و شماره ملی متقاضی از طریق سرویس شاهکار، ارسال کد تایید برای شماره تلفن همراه متقاضی، اعلام کد تایید توسط متقاضی به مسئول ثبت اطلاعات داروخانه، بررسی استحقاق متقاضی برای دریافت واکسن و فروش واکسن، اطمینان ازدریافت واکسن توسط فرد.

در انتهای فرایند افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند، مکلف هستند شماره ملی خود به همراه شناسه ۱۶ رقمی اصالت که بر روی برچسب اصالت هر واکسن وجود دارد را به سامانه پیامکی رسمی سازمان غذا و دارو (۲۰۰۰۸۸۲۲) ارسال نمایند. معنای این فرایند این است که فرد اولا استحقاق و اولویت دریافت واکسن را داشته و ثانیاً دقیقاً خود او واکسن را دریافت کرده است.

درپایان گفتنی است سازمان غذا و دارو باید برنامه مشخص خود برای توزیع واکسن آنفولانزا را اعلام کند در شرایط کنونی که مردم اضطراب زیادی در نتیجه شرایط حاکم اقتصادی، سیاسی و نیز سایه سنگین کرونا را دارند، نمی‌توان اضطراب جدیدی بر آن‌ها وارد کرد. همچنین نباید موجب ایجاد صفوف و تجمعات زیاد در داروخانه‌ها و برای واکسن آنفولانزا ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۹۰
تخلف برای دارخانه ها،مجاز در ناصرخسرو،مثل تمام داروهای خاص ونایاب،
من که ۶۵ سال دارم ، بیماری دیابت هم دارم چون کسی را ندارم با این همه مشکلات بتواند برایم واکسن بخرد قطعا واکسن گیرم نخواه آمد. دوباره زرنگها و دلالها همه را جمع می کنند.
بدين قاچاقيا خودشون با قيمت مناسب با بهترين روش عرضه ميكنن فقط همين مونده كه چند وز ديگه بگين سلطان واكسن را دستگير كرديم به نظرم تكراري شده و مردم ديگه خنده شون نميگيره پس همان بهتر سلطان خودش توزيع كنه
پاسخ ها
ضحا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
ناز نفست گل گفتی
با سلام بجای فروش در دارو خانه افراد پر خظررا در مراکز مجاز واکسینه کنید تا جوی سودجویی و قاچاق گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بله مثل کلینیک های ویژه دیابت ، مراکز بهداشتی درمانی
باوجود نبود سیستم نظارتی قوق ومنسجم واگذاری واکسن به داروخانه ها مثل توزیع ماسک میباشد ازطرفی دولت و وزارت بهداشت اعلام کردند قیمت ماسک 1300تومن عملا درداروخانه1800خزیداری میکردیم وبارها من به شماره شکایت وزارت بهداشت زنگ زدم وادرس داروخانه را هم دادم ولی اقدامی صورت نگرفت الان جان وامنیت وسلامت مردم افتاد دست داروخانه هایی که بعضا بی انصاف وبی وجدان هستند حال مردم چخ گناهی کردند که دراین اوضاع کرونایی باید درسطح شهر دنبال واکسن بدوند وگیرشان نیاید ونهایت دربازار ازاد چندبرابرقیمت درناصرخسروخریداری کنندایا واقعا نمیشود راهی بهتر ودقیق تر وسالم تر بجز ازداروخانه پیداکرد؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
یعنی شما هنوز متوجه نشدید اونی که میگه ماسک 1300 تومن داره خالی می بنده ؟ من خودم با دو گروه که تولید می کردن آشنا بودم زیر 1500 یا 1600 اصلا نمیشد حتی عرضه مستقیم کرد ...
وظیفه مراکز بهداشتی انجام واکسیناسیون هست این مراکز درغربالگری کرونا بسیار عالی عمل کردند اطلاعات همه شهروندان ازقبیل سن بیماریهای دیابت فشار و...در پرونده بهداشتی هرفرد ثبت شده توزیع واکسن آنفولانزا از طریق داروخانه هیچ توجیهی ندارد.واکسن آنفولانزا باید در اختیار مراکز بهداشتی واولویت گیرنده توسط بهداشت ودرمان تعریف وفقط از طریق فراخوان مراکز بهداستی باید انجام شود بدین طریق کمترین سو استفاده وبهترین توزیع امکان پذیر است خود دولت راه را برای سو استفاده باز میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
زنده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
خواهشا همه جوانب روبسنجیدبعدواکسن روتوزیع کنیداگه همینجوری بدین داروخانه هاوامصیبتارا
با الهام از ایران خودرو و سایپا، سیستم قرعه کشی راه بندازیم خب
جنگ شروع شد ...مملکتی ساختن نمیتونن یه دارو توزیع کنن ...مدعی مدیریتم هستند ....
واکسن آنفلوانزا که یه واکسن معمولیه اوضاعش اینجوریه بعد انتظار دارین ما باور کنیم واکسن کرونا بیاد و به همه برسه؟ کرونا اگه توو کل دنیا ریشه کن بشه توو ایران همیشه باقی می مونه
سلام بنظرم بعضی از کسانی که نظر دادن بهتر هست از طریق داروخانه‌ها توزیع نشود و از مراکز بهداشت استفاده بشه تا توزیع عادلانه و واکسن به کسانی که واقعأ نیاز دارند تزریق کنند برسد و دست واسطه و دلالان قطع شود
حالا این که واکسن انفلونزاست و این همه دردسر برای گرفتنش و زدن و .... وای به روزی که واکسن کرونا بیاد خدا به دادمون برسه دراصل بیاد و نیاد فرقی نداره مردم چطور میخوان بگیرن با چه قیمتی از کجا تازه طبق اخبار اگر بخواد تکرار هم بشه که کلا تا پایان عمر اگر عمری باشه درگیریم .
گرانی ماسک هیچ ربطی به داروخانه ندارد. آنها مجبور ند ماسک را به قیمت بالاتر بخرند .هیچ کسی ماسک با قیمت مصوب به داروخانه نمیدهد
من وشوهرم ۷۰ سالمون هست بیماری قند وفشارخون ونارسایی کلیه وقلب داریم لطفا اطلاعات مارا از طریق اینترنت ثبت کنن واز طریق پیامک ما را بداروخانه محل زندگیمون برای گرفتن واکسن معرفی کنن
در خبر فوق مشخص نشد که واکسن با اولویت چطور مشخص خواهد شد ، مثلا خانم بنده بیماری حاد آسم دارد و داروخانه از کجا و با چه مدرک و سند میتواند بفهمد که خانم بنده بیماری آسم دارد و اولویت دریافت واکسن را دارد و خلاصه بیمار آسم با چه سند و مدرکی بیماری خود را ثابت بکند و داروخانه چطور بفهمد این بیمار الویت دریافت واکسن را دارد ، ضمنا فرزند بنده پسر سه ساله هستش و در اخبار ذکر شده که به کودکان زیر 6 سال واکسن در اولویت هستش . و حتی پدر بنده یکسال پیش عمل قلب باز انجام داده و چهار تا از رگهایش گرفتگی داشتش که از رگهای پایش برداشته و به قلب پیوند زدند و اکنون با چه مدرک و اسنادی باید ارائه نمود تا داروخانه واکسن بدهد و آیا باید بیمار برود ه دکتر قلب و اینحا هزینه هفتاد الی هستاد هزار تومانی به دکترش بدهد تا دکتر در نسخه تایید بکند که بیمار قلبی اولویت دریافت واکسن را دارد ؟ و یا همسر بنده باید به دکتر ریه مراجعه نماید تا که دکتر بیماری آسم خانم بنده را در نسخه تایید نمایید ؟ تا که داروخانه واکسن رو بدهد ؟ اینها همه جای سوال دارد که دولت شفاف پاسخگو نیستش.
روش توزیع ماسک:
روش توزیع واکسن:
روش توزیع پوشک:
روش توزیع روغن:
روش توزیع شیر:
روش توزیع گوشت:
روش توزیع مرغ:
روش توزیع تخم مرغ:
روش توزیع نان خشک:
روش توزیع کفن:
روش توزیع قبر:
روش توزیع ؟؟؟؟

تا کی خفت!!!؟؟؟
به نطر اینجانب احتمالاتی که نوشته بودید درست است چطور یارانها را کنترل می کنید این جوری کنترل کنید کم درآمدها صربه می خورند
تنها راه درست و سلامت و راحتش اینکه در مراکز درمانی واکسن انفو لانزا باشه و با اعلان برای بیماران زمینهای مثل دیابت و بیماریهای قلبی ئو ریوی با مراجعه به ان مراکز و با اسناد مثبته درمانی با
بجای اینکه مردم رو بجون هم بندازید،یه روز که مدرسه ها تعطیل هستن بیان تو مدرسه برای مردم واکسن بزنن مثل رای ریزی فقط به فکر منافع خودتون نباشید بعدش کلاً واکسیناسیون رایگانه کی گفته واکسن حالا هر واکسنی باید بابتش پول داد
واکسن رو بایستی هر وزارت خانه ای بگیره و به پرسنل و خانواده هاشون بده .
همه حرفی زدید الا هزینه واکسن
ما هر سال این واکسن را می‌زنیم بچه های من زیر پنج سال نیستند ولی اگر نزنند کارشان به بستری کردن میافتد حالا استرس گرفتم امسال واکسن به ما می‌رسد یا نه؟
این چه مسخره بازی است
واکسیناسیون آنفولانزا عمومی صورت گیرد
هزینه آن از حقوق کارمندان و یا یارانه ها کسر شود
ما انقلاب کردیم که حق به همه برسد نه اینکه هر کس زودتر رسید
این که می شود همان جنگل
درشهرستان شهریار شهرک امیریه سه تا ماسک ساده درداروخانه ها ۱۰ تومن توزیع میشه ماسک های فیلتردار هم۱۵تومن عرضه میشه حق هیچ اعتراضی هم نداریم میگن همین هست دوست ندارین نخرین
می توان از طریق مراگز بهداشتی در قبال ارائه کارت ملی واکسیناسیون عمومی را انجام داد ولی مشخص است مثل بی تدبیر یهایش این اضافه میشه.
پس چرامیگن برای واکسن آنفولانزا هیچ کمبودی نداریم دردسترش همه قرارمیگیره.اینم یه معامله پرسوددیگه واسه آقازاده ها
ها والا راست میگن بخدا من خودم هم یخورده قندم خرابه هم یه مریض قطع نخاعی داریم تو خونه اگه سرما بخوره دیگه کارش تمومه چند بار رفتیم نه داروخانه داشته نه مراکز بهداشت خودشون باید به ای مریضای خاص رسیدگی کنند
اگر افراد مسن با کارت ملی بگیرن کمبود پیش نمیاد والا به اندازه بستگان داروخانه ایها هم واکسن نیست
چرا قیمت واکسنو اعلام نمی کنید؟چرا توی درمانگاهها پخش نمیشه تا کودکان زیر پوشش قرار بگیرن؟پس مشکل از خودتونه که درست ارائه نمیدین.
با سلام.بهتراست در مراکز درمانی افراد دارای اولویت واکسن آنفلانزا دریافت و همانجا تزریق انجام شود.
من که ۶۵ سال سن دارم بیماری اسم و الرژی هم دارم کجا باید دنبال واکسن بگردم در ایام پاییز و زمستون و بهار گاهی ۳ بار انفولانزا میگیرم بکی بگم دردمو کسی رو هم ندارم یه زن تنها کجا دنبال واکسن بره شما بگین
اینو دیگه باور نمی کنم که اینجوری میخوایدواکسن ها رو پخش کنید باورم نمیشه واقعا که!!!
متاسفانه خبرگزاریها و مطبوعات هم نقش بسیار پررنگی در ایجاد بازارسیاه و هیجان و رقابت در بین مردم جت تهیه واکسن دارند.
خدایا خودت کمک کن ...
ماکه بچه کوچیک داریم چه گناه کردن زجربکشن بچه هامون بفکرپیرهاوبچه هاباشیدعادلانه پخش کنید
با توجه به کمبود واکسن افراد ذی صلاح رو شناسایی کرده و به آنها بدهید
از کدام داروخانه داروخانه ها ی ناصرخسرو رامیگوید چرادوروغ میگوید قرص های من کم بود واکسن ازکجاآوریم
سلام ، بهترین روش مراکز بهداشت ، همان دکتر خانواده تهیه و در همان مرکز بهداشت با نوبت دهی که مشخصات همه را دارند ، تزریق کنند با کمال تشکر
واقعا که وزارت بهداشت باید سرشو بذاره بمیره بااین برنامه ریزیش گروههای پر خطر میمیرن مرفها ازش استفاده میکنن این استدلال همیشگی ماست ازاولشم معلوم بود که دست ادمای عادی نمیرسه .واقعا متاسفم
سلام دوسال است از کانون بازنشستگان نیروی مسلح پیامک میاد که به فکر زدن واکسن انفلانزاباشید آنهم زمانیکه کرونا نبود میرفتم داروخانه ها عدم دریافت واکسن میشدم جواب پیامک رو میدادم لطف بفرماید بفرماید از کدام داروخانه تهیه کنم جواب نمیگرفتم مملکت ما شده اطلاع رسانی ولی از کجا وچگونه تهیه بشه رو اطلاع نمیدند ویا پیگیر نمیشن این جانباز از چه کانال به واکنس دسرسی پیداکنه حال بااین وضعیت کرونا که بعید میرسه به امثال ما توجه بشه
چرا دولت به اندازه لازم واکسن وارد نمیکند که کشور اشباع شود؟ آخه بی تدبیری تاکجا؟
تنها راه توزیع در مراکز سلامت وزارت بهداشت باتوجه به وجود پرونده سلامت افراد پرخطر در مراکز فوق واطلاع رسانی از طریق پیامک وتزریق هم زمان با تحویل واکسن میباشد.وطرح هرکی زود به داروخانه رسید یعنی هیچ وهدر رفت واکسن.
افراد ي که دراولویت هستند
بهترین روش توزیع این است که به مراکز بهداشت هر محله بدهند که آنها با کد ملی و شناسنامه بهداشتی هر خانواده تقسیم کنند مثل داروهای دیگر
باسلام متاسفانه به تجربه ثابت شده که درچنین مواردکه سلامت مردم مطرح است دولت کارنامه خوبی نداردوامیدوارم که اینباربه نظرات کارشناسان توجه کندوواکسن بادرنظرگرفتن اولویت نیازمندان توزیع درست راانجامدهند.امیــــــــــدوارم؟؟؟؟؟؟
پرونده مریض ها در دست مراکزبهداشتی هست چرا آنجاها واکسن نمی زنند حتی تلفن مردم دستان شماست
خوب دارو رو بدبن مراکز بهداشتی بزنن فروش ازاد نگذارید
نگران نباشین راحت بخوابین دولت تدبیر و امید و سایرین بیدارن.
اینم مثل بقیه موارد میشه. خر تو خر
باسلام اگر دولت نمی خواست مردم سرگردان باشند تا الان افراد نیازمند به واکسن را شناسایی کرده بود خودشان این حرج ومرج را می خواهند
من بیمارقلبی هستم وخانمم دیابتی می دانیم از طریق توزیع داروخانه ای هرگز دستمان به واکسن نمی رسدلذا خواهشمندیم توزیع رابه مراکز بهداشتی همراه بانظارت بسپاریدتاشایدماهم بهرمندشویم باتشکر...
شایدپشت گوشت راببینی ولی واکسن آنفولانزا رانمی بینی مگر درناصرخسرو تقلبی راباقیمت بی نهایت گران ازجیب خالیت تهیه کنی
هی........
با سلام بازنشستگان کشوری و لشگری در اولویت توزیع قرار گیرند هر بازنشسته دارای کد شناسایی است با کد دفتر کل می توان بین بازنشستگان این دارو را توزیع نمود
لطفاً هرچه بوده غیر دروغگو پارتی چیزی گیرمان نیامده بنده دیابتیک چه دادید به من ببرید دروغ بسه هر کی پارتی داشته باشه میگیره توروخدا بدست بیماران اصلی برسانید سامانه چیه کی مسولیت داره در مقابل این همه بی عدالتی
بابا ما واکسن نمی خواهیم کره تو بازار نیست تخم مرغ 17000 تومان شده خاک به سر من پدر کند که باید برم بمیرم
پاسخ ها
همدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خدا نکنه بمیری، هرچند زندگی هامون سراسر یاس و نامیدی و ناتوانی مالی ، ولی بازهم خدای ما بزرگه، چرا خودتو لعنت و نفرین میکنی، مقصرش بمیره
دولت اگه واقعاخداشناسه بایدنظارت جدی داشته باشه
اگر ریگی به کفشتون نیست چرا در احتیار فداکاران وپیشگامان حفظ سلامت قرار نمی دهید تا این فرشتگان الهی واکسبناسیون را انجام دهند . خدا لعنت کند آنهائی را که هنوز شکمشان از پول پر نشده و ترسی از خدا ندارند
سلام اینم می رسه دسته از ما بهترونه دوستان تو این مملکت باید سر بزاریم بمیریم از کرونا نمیریم از گرسنگی حتما جون میدیم ...با این دلار ۲۵ هزار تومنی سکه ۱۲ میلیونی و از چی بگیم از یارانه ۴۵ تومنی کار سلطان کره و.....خدا برا دولت نسازه
ب جایی رسیدیم که پدرومادربه بچه نون نمیدن ازکی انتظارچی میخاید داشته باشین؟
خداکجاست؟
مادراین بازی همه بازی گریم.ولی من اهل بازی کردن نیستم میرم دنبال ی کاری دیگه لا اقل باقی عمرم ی پولی واسه کفن ودفنم جورکنم جنازم روزمین نمونه، خداکجاست؟ کو خودت ظهورکن آقا
خودشون عمدا میدن داروخانه پخش کنه چون اینطوری خوب آمارواکسن راسرپوش میکنند وازطرفی داروخانه ها شلوغ شده واحتمال شیوع کرونا بیشتر خواهد شد... اگه راست میگید جرا نمیدید مراکز بهداشتی پخش کنه وهمه افراد درمراکزبهداشتی پرونده دارند
الان درد ما آنفولانزا نیست که کروناس الآن کرونا داره دسته دسته آدم میکشه فکری به حال اون بکنید.
یه بچه پنج ساله گوشی و شماره از کجا بیاره برنامه ریزی مزخرف بخدا که کرونا شده بازار برا دلالی اقازاده ها و ظهور سلطانهای ماسک و الکل و واکسن و دستکش و......
بازم مافیا
بیخیال واکسن آنفولانزا گیر کسی نمیاد تا آقازاده ها هستن من خودم پارسال تومرکز بهداشت کار میکردم ولی چون با پیمانکار کار میکردم به من واکسن ندادن امسال که دیگه هیچی
این چه دولت بی تدبیری هست دیگه مثل آدم وارد کنید چرا کم وارد کردید دارو رو بعدشم دارو بع وفور باید باشه داروها رو هم بفرستید خانه های بهداشت پرونده سلامت تک تک خونواده ها که دستشونه دیگه
بازم ناکارآمدی دولت
واسه چی اینقد کم واکسن وارد کردن هشتاد میلیون واکسن میاوردی که همه روبزنی این کارا چیه الان از هر ده نفر یه نفل میتونه واکسن انفولانزا بزنه اونم اگ بش برسه
با سلام بهترین شیوه توزیع وتزریق واگسن از طریق مراگز بهداشتی است .
دولت بی کفایت ،هیچ دولتی اندازه دولت فعلی به فکر مردن مردم نیست
تنها هدف از بین رفتن مردم هست وگرنه خود دولت به تعداد زیاد واردات انجام بده وقتی میدونه متقاضی زیاده
از هر داروخانه میپرسیم واکسن نیست مادرم بیماری زمینه ای داره وقتی کرونا نبود راحت تهیه میکردیم ولی الان که واقعا احتیاج داریم نیست .تورو خدا مدرسه هارو هم ببندین به خدا ترس ولرز افتاده به جونمون فعلا به جای کرونا استرس کرونا مردم رو میکشه با این باز شدن مدرسه ها
تدبیرررررررر وامیییییید
میده به دارخانه اونا هم به فک و فامیل خودشون
امیدوارم جهت جلوگیری از نفوذ دلالان دارو درسیستم درمانی کشور وزیر محترم ودلسوز بهداشت ودرمان جناب آقای دکتر نمکی و همکاران تلاشگر ایشان در سازمان غذا ودارو با طراحی سیستم توزیع یکپارچه این واکسن را به دست افرادی که لازم است آن را تزریق نمایند برساند بگونه ای که از آن سیستم در توزیع عادلانه واکسن کرونا که احتمالا در فصل پاییز وارد کشور میشود مجددااستفاده کنند ورضایت مردم را شاهد باشیم یاعلی
بیمارانی که شرایط خاص دارند ومستعد دریافت واکسن هستند کد ملی شان را که وارد سیستم مراکز پزشکی کنند تمام سوابق پزشکی شون مشخص میشه...براحتی میتوان این واکسن ها را در درمانگاه ها به دست این افراد رسوند بدونوهیچ هرج ومرج و سردرگمی.....
شده مثل آخرای سربازی این شیخ کلیدی. کلید کرده ول کن هم نیست. قربون خدا برم هرچی بلا بودهم. باس. الان تو این دولت بیدرد و هردمبیل میومد؟
خب دوست گرامی مشخصه با گذاشتن واکسن به فروش آزاد یه تجارت خوب و دزدی نوع جدید از جیب ملت هستش اینا کی به فکر مردم بودن که الان باشن،. راستی دولت مردا به هوش باشین رأیمو به 10 میلیارد تومان بهتون میفروشم
حالا این که واکسن آنفلوآنزاست. صبر کنید واکسن کرونا که اومد اون موقع دیدن داره.از الان نفری حداقل ده میلیون تومان برای واکسن کرونا و حداقل یک میلیون تومان برای واکسن آنفوآنزا کنار بگذارید. چون اون چندتا دونه ای که میدن به داروخونه های منتخب میرسه به آشناهای داروخونه چی با پرداخت زیرمیزی. من و شما باید از بازار آزاد غیررسمی با قیمتی که عرض کردم بخریم البته اگه گیرمون بیاد. قضیه پولدارا و متصل ها و زنجیره پخش و کارکنان وزارت بهداشت و آشناهاشون کاملا جداست.
سلام .یکی مث من ک بیماری زمینه ای دارم در ۲۳ ساله هم هستم تو یه روستا دارم زندگی میکنم دسترسی به داروخانه هم ندارم باید چیکار کنم ،کی برم داروخونه ک بهم واکسن بدن آیا اصلا واکسنی هس ک به ما برسه یا فقط میخاین ما رو سرکار بزارید و استرس بهمون بدید
واقعا من الان استرس دارم ک واکسن گیرم میاد یا ن چون داروی سرکوب ایمنی استفاده میکنم ایمنی بدنم خیلی پایین ک یه یاد بهم بخوره سرما میخورم .تو رو خدا یه فکری به حال ما بکنید ،ایکه بدید داروخونه و هیچ نظارتی نداشته باشید ک نمیشه
اینا دیگه کی هستن .... اون از مدارس که با باز شدنشون بچه های مردم کرنا گرفتن این از واکسن که میخوان مردم هجوم بیارن به داروخانه ها اونم از ماسک که اوایل اصلا گیر نمیومد بعدم با قیمت بالا ....
واقعا میخواین واکسن محدود آنفولانزا و شیر تو شیر شدنش و احتکارش توسط داروخانه دارها و فروشش به خواص رو سرسری بگیرید ؟؟؟؟ از اون طرفم با لول خوردن مردم تو هم یه عده دیگه رو هم با کرونا راهی قبرستون کنید و شما هم دستی بر تعدیل جمعیت کره زمین داشته باشید ؟؟؟؟
اتفاقا مراکز بهداشتی هم حالشون مثل داروخانه دارهاست نهایتا میریم واسه واکسن میگن تموم شد مگه کار داره دروغ گفتن بهترین کار اینه که واکسنها رو از قبل به هر کد ملی اختصاص بدن یا بیارن دم خونه ها تزریق کنن که از شیوع کرونا هم تا حد زیادی جلو گیری بشه تا اینکه مردم بخوان بریزن تو داروخانه ها و مراکز بهداشتی تجمع کنن
ازآنجاکه پس از تزریق واکسن حدود ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا ایمنی ایجاد شود، لذا از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا است وتا مسولین تصمیم بگیرن که چطور توزیع کنندوقت طلایی ان گذشته است چند نوع روش توزیع اعلام کردن که هیچ کدام روشها منطقی نیست
لعنت به اونایی که به این دولت مردا رای دادن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل