بازدید 6412
۱

اوج‌گیری نرخ بیکاری در ترکیه

نرخ بیکاری ترکیه از ۱۳ درصد هم عبور کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 11 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از خبرگزاری شین هوا، مرکز آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در دوازده ماه منتهی به ژوین به ۱۳.۴ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۴ درصد بیشتر شده است. این نرخ بیکاری، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده ترکیه در طول شش ماه اخیر محسوب می شود.

شمار افراد فاقد شغل ۱۵ سال و بیشتر تا پایان ماه ژوین با ۱۵۲ هزار نفر کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به چهار میلیون و ۱۰۱ هزار نفر رسیده است. بیشترین کاهش فرصت های شغلی مربوط به بخش خدمات بوده است و پس از آن نیز بخش های صنعت و کشاورزی قرار دارند.

طی این مدت شمار جمعیت غیرفعال بازار کار ۳۳۱ هزار نفر کمتر شده و به سه میلیون و ۸۲۶ هزار نفر رسیده است. از سوی دیگر شمار شاغلین در ترکیه تا پایان ماه ژوین با دو میلیون و ۶۰۳ هزار نفر کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۲۵ میلیون و ۷۱۷ هزار نفر رسیده است. طی این مدت میزان مشارکت در بازار کار ۴۹ درصد بوده است که ۴.۳ درصد کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل محسوب می‌شود. نرخ اشتغال برای مردان ۶۲ درصد اندازه گیری شده است. برای زنان نیز این نرخ ۳۰.۲ درصد اندازه گیری شده که ۰.۵ درصد کمتر از ماه گذشته بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله با ۱.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۶.۱ درصد رسیده است.

سال گذشته نرخ بیکاری ترکیه بین ۹.۶ و ۱۳.۵ درصد در نوسان بود. طی برنامه جدید اقتصادی ترکیه که در ماه سپتامبر سال قبل اعلام شد، نرخ بیکاری تا پایان امسال باید به ۱۱.۸ درصد برسد. این کشور رسیدن به نرخ بیکاری تک‌رقمی را در سال ۲۰۲۱ هدف‌گذاری کرده است.

متوسط نرخ بیکاری ترکیه در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۱۰.۳ درصد بوده که بالاترین نرخ بیکاری این کشور در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مربوط به ژانویه و فوریه سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ مربوط به ژوئن۲۰۱۲ با ۷.۳درصد بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
از نظر بعضی ها این کشور پیشرفته است خخخخخخه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر