گزارش دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

رییس یک منطقه انتخاباتی در اهواز عزل شد/ انتخابات در میانه لغو شد/نماینده 10 کرسی باقی مانده مجلس یازدهم راهی بهارستان می‌شوند

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه از ساعت هشت صبح امروز با رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس آغاز شد. بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مدت برگزاری این انتخابات ده ساعت خواهد بود که در صورت لزوم، یک یا دو ساعت هم تمدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 11 September 2020

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه، از ساعت هشت صبح امروز با رقابت بیست نامزد برای ده کرسی مجلس آغاز شد.

به گزارش «تابناک»؛ این انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی، به دلیل اینکه صلاحیت یکی از نامزد‌ها از سوی شورای نگهبان رد شد، در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مدت برگزاری این انتخابات ده ساعت خواهد بود که در صورت لزوم، یک یا دو ساعت هم تمدید می‌شود.

افرادی در این انتخابات می‌توانند شرکت کنند که در مرحله نخست، یا رای نداده باشند یا در همان حوزه‌ای که در مرحله اول رأی داده اند، حاضر شوند.

سید اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات درباره مدارک مورد نیاز برای رای دادن اظهار کرد: متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک مورد نیاز برای رای دادن، شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی است ؛یعنی اگر افراد کارت ملی نداشته باشند، شماره ملی کفایت می‌کند و در صورتی که کدملی هم نداشته باشند با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان ثبت احوال، همکاران ما در سراسر کشور، می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال کدملی خود را گرفته و در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور در ادامه در خصوص نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص نحوه برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا برای اینکه سلامت جامعه حفظ شود، جلسات مستمری با وزارت بهداشت و شورای نگهبان در سطوح کارشناسی و مدیریتی داشتیم که خروجی این نشست‌ها پروتکل بهداشتی انتخابات شد که هم برای قبل از انتخابات، روز انتخابات و پس از آن پیش بینی‌هایی انجام شده است.

توصیه می‌شود، مردم در شعب اخذ رای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در روز رای گیری حتما از خودکار شخصی استفاده کنند. ماسک و دستکش داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

تکلیف 10 کرسی باقی مانده مجلس یازدهم مشخص شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۵۴

سید اسماعیل موسوی سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور امروز(22 شهریور) نتایج دور دوم انتخابات مجلس را در دو مرحله به شرح زیر اعلام کرد و بر این اساس پرونده دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور بسته شد.

اسامی 10 کاندیدای راه یافته به مجلس به شرح زیر است:

استان البرز:
حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس: علیرضا عباسی با ۲۷۰۱۰ رای

استان اصفهان:
حوزه انتخابیه لنجان: حسین رجایی ریزی با ۱۴۱۲۷ رای

استان ایلام:
حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر آبدانان و بدره: بهزاد علیزاده با ۳۱۲۸۷ رای

استان خوزستان:
حوزه انتخابیه باوی، حمیدیه و کارون: شبیب جویجری با ۴۴۷۴۸ رای

استان کردستان:
حوزه انتخابیه بیجار: علیرضا زندیان با ۱۰۳۱۹ رای

استان کرمانشاه:
حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو: مجتبی بخشی پور با ۳۱۰۲۲ رای

استان گلستان:
حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان: عبدالجواد ایری با ۳۱۲۲۵

استان زنجان:
حوزه انتخابیه زنجان و طارم مهدی باقری با ۱۴۹۶۴ رای

استان کرمانشاه:
حوزه انتخابیه کرمانشاه: ابراهیم عزیزی با ۲۱۹۶۶ رای

استان اصفهان:
حوزه انتخابیه سمیرم اصغر سلیمی با ۸۵۰۵ رای.

اخذ رای در تمام شعبه ها به پایان رسید
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۱:۲۵

اخذ رای در تمام شعبه ها به پایان رسیده است و 10 نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی امشب و فردا مشخص می شود

تمدید مهلت انتخابات در پنج حوزه انتخابیه
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۸:۰۰

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: زمان رای گیری در انتخابات دور دوم مجلس یازدهم در پنج حوزه انتخابیه به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت۱۹ تمدید شد.

سید اسماعیل موسوی ادامه داد: این حوزه ها عبارت اند از 1- سمیرم در استان اصفهان 2- لنجان در استان اصفهان 3- اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در استان خوزستان 4- کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان 5- بیجار در استان کردستان وب در پایان گفت: در سایر حوزه ها انتخابات در ساعت ۱۸ به اتمام رسید.

احتمال تمدید مهلت رای گیری در یکی از حوزه های انتخابا
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۶:۳۳

جمال عرف در در ستاد انتخابات کشور درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات، گفت: با ارزیابی که از ۱۰ حوزه انتخابی داشتیم، روند انتخابات به خوبی اجرا می شود و مشکلی نداریم و کسانی که به شعب انتخابات مراجعه می کنند، دستورالعمل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: احتمال دارد به دلیل گرمای هوا، در یکی از حوزه‌ها برای تمدید زمان انتخابات تصمیم گیری کنیم اما در سایر حوزه ها انتخابات در ساعت معین پایان خواهد یافت.

هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۳:۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرحله دوم، اطلاعیه شماره ۱۵ را صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرحله دوم

مردم از حق قانونی خود برای رای دادن استفاده کنند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۳:۲۹

در مرحله دوم انتخابات اکثریت نسبی آرا ملاک است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس هر نامزدی بیشترین رای را بیاورد به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شود.

جمال عرف در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در 10 حوزه انتخابیه اظهار کرد: براساس گزارش‌ها تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است، البته در ابتدای شروع رای گیری برخی شعب تاخیر داشتند که بعد از یکی دو ساعت مشکل حل شد و اکنون همه شعب آنلاین هستند و مراجعه کنندگان رای خود را می‌دهند.

وی ادامه داد: در این مرحله اکثریت نسبی مدنظر است یعنی هر کدام از نامزدها رای بیشتری داشته باشند به عنوان نماینده انتخاب می‌شود ، من به مردم توصیه می‌کنم از حق قانونی خود استفاده کرده و در انتخابات مشارکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات با تاکید بر این که سلامت مردم برای ما یک اصل اساسی است اظهار کرد: امروز از حوزه کرج بازدید داشتم و بر رعایت پروتکل‌ها تاکید کردم برخی شعب پروتکل‌های بهداشتی را به صورت نسبی رعایت می‌کردند اما تاکید شد که باید رعایت بیشتری انجام شود.

عرف خاطر نشان کرد: در سال 1400 انتخابات مجلس را برای شش حوزه خواهیم داشت که 5 حوزه میان دوره‌ای خواهند و پیشنهاد ما این است که حوزه میانه به صورت مرحله دوم اجرا شود. ادله خود را به شورای نگهبان ارائه می‌کنم تا حقوقدانان و فقهای شواری نگهبان آنها را بررسی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

رای دهندگان منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده اند می توانند رای دهند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۰:۲۱

بر اساس اطلاعیه شماره ۴۲ ستاد انتخابات کشور؛ رای دهندگان در مرحله دوم انتخابات منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده اند می توانند رای دهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

متن کامل اطلاعیه شماره ۴۲ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز حوزه های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند،به استناد تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهندگان در مرحله دوم انتخابات منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده اند می توانند رای دهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند .

مجددا تاکید می شود به منظور رعایت اصول بهداشتی، علاوه بر استفاده از ماسک، حتی الامکان خودکار شخصی به همراه داشته و پس از انداختن رای به داخل صندوق اخذ رای بلافاصله شعبه را ترک نمایند.

عزل رییس یک منطقه انتخاباتی در اهواز
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۰:۱۸

فرمانداری اهواز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رییس منطقه ۱۳ انتخاباتی شهرستان اهواز به دلیل تخلف انتخاباتی و ارسال پیام به نفع یکی از نامزدهای مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس از سمت خود عزل شده است.

در مرحله نخست انتخابات نیز فرمانداری اهواز اعلام فهرست انتخاباتی از سوی مجمع شوراهای اسلامی شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون را مصداق تخلف انتخاباتی اعلام کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
رای واسه چی میگیرن قرعه کشی کنن یکی رو انتخاب کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مجلس سنا نه مجلس ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
اگر انتخابات می‌تونست وضع زندگی مردم رو بهتر کنه، وزیر کشور به حسابش می‌رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
رای بی رای.دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
دوازده سال درس میخونی و هرسال چندین بار با استرس امتحان میدی. در کنکور شرکت میکنی و دانشگاه قبول میشی و چهار سال رو با استرس و امتحانات مکرر پشت سر میگذاری. کنکور ارشد شرکت میکنی و قبول میشی و دو سال پر استرس رو با سن بالا و هزاران انتظار خانوارده پشت سر میگذاری. دولت ازت حمایتی نمیکنه فقط باید هرجور هست پول دربیاری تا از پس مخارجت بربیای. دو سال میری سربازی و بعد که برگشتی با یک آزمون دیگه مواجه میشی. آزمون استخدامی! این دیگه چیه؟ یعنی بعد از این همه صلاحیت کار کردن در یک اداره بدردنخور دولتی رو نداریم؟ ولی برای وارد شدن به مجلس، برای وزیر شدن، بدای رییس جمهوری، برای رییس قوا شدن هیچ آزمونی در کار نیست. هیچ سواد خاصی لازم نیست. . باید فقط تاییدت کنند. چه کسانی؟ . این اسلام نیست.
خجالت نمی کشیدانتخابات راه انداختیداقلا اینترنتییش می کردید سنگین تربود...
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
خبردارین توی خوزستان چقد سرقت خودرو میشه وزورگیری.
انتخاباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات؟ با حضور5درصدی
این چه قانونی هست ک باید حتماً تو همون حوزه بری رای بدی . من قبلا حوزه ای بود تو مسیر کارم رفتم رای دادم . حالا امروز خونه ام استراحت هستم ماشینم هم ندارم تا محل ک بخوام برم رای بدم باید ۷۰۰۰۰ تومان کرایه بدم . مطمئن باش نمیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
اگر هم رای می دادی چیزی عوض نمیشد،پس نگران نباش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
باز تو به درجه حماقتت سوار شو برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
13:33
من میدونستم که ما موفق نمیشیم
چقدر گفتم این کارتون گالیورو نبین
اتوبوس هایی که کارمندان پتروشیمی هارو جابجا میکنن پر از کارمنده کافیه یکی کرونا بگیره همه ازش خواهند گرفت.مسولین چه تدبیری اندیشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
باز خدا خیرشون بده براتون اتوبوس گذاشتن، ما که سرویس هامون رو برداشتن از تهرام تا شهرستانهای تهران رفت و برگشت حدپد 30 هزارتومن، بندی به ، عنوان حق ایاب و ذهاب هم نداریم
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
داداشما۶ماهه داریم باماشین شخصی ۶۰کیلومتر هرروز از خونه تا منطقه ویژه ماهشهر رو رونددگی میکنیم.با سرویس نمیریم تا مریض نشیم.
مگه هنوز کسی تو انتخابات شرکت میکنه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
نه ! فقط خود حداقلیشون با اتوبوس و ساندیس
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بله خانواده و سایر اقوام بالاخره نمایندگی حالت مغناطیسی داره و سبب جمع شدن یک قوم میشه سر یک سفررررره
منتخبین شورای نگهبان اگر تعدادشان زیاد است با قرعه کشی بفرستید مجلس چون کسی از ملت ایران کاندید نشده پس رای گیری خنده دار ومسخره خاص وعام و مردم دنیا است
زورگیری های مکرر خودرو درخوزستان.مسولین کجاهستند؟
برای خودشون حاشیه امنی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مسئولین دیگه پول نفت ندارند و خودشون رجوع کردند به این افراد

وگرنه جمعش می کردند
چندسال پیش بودازیک وانتی میوه خریدم
شدشانزده هزارتومان
اون بنده خدااشتباهی هزاروششصدتومان باکارتخوانش ازکارتم کم کرد
خلاصه یک ماه بعداون بنده خدارادرخیابان
دیدم وبقیه پولش رادادم
دیروزدوباره اشتباه شد مغازه داره به جای
هشتادهزارتومان ،هشت هزارتومان ازکارتم کشیده
بدون اینکه کوچکترین عذاب وجدانی داشته باشم نمیخوام برم بقیه پول رابهش بدم
دقیقادارم به یک هیولاتبدیل میشم
دیگه حرام وحلال برام معنایی نداره
هروزداریم فقرترمیشیم
دیگه بازحمت کشیدن کسی به جایی نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مطمین باش اگر اون زیادتر کشیده بود وتو متوجه نمیشدی بهت برنمیگردوند.پس راحت باش.(از طرف یک هیولا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
جاهایی هست حقت خورده میشه با اونا صاف میشه
ناشناس
| Austria |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
اشتباه می کنید. مردم در این شرایط نباید به جان هم بیافتند بلکه باید بیشتر متحد شوند وبه هم کمک کنند
ناشناس
| Japan |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
شما انسانیت به خرج بده ببر بده
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مردم زورشون نمیرسه حق همو میخورن.عجب شلم شولواییه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
منم فقیر بودم و فقیر تر شدم ولی دزدی نمی کنم. انصاف و اعتقاد رو دولت بهم نداده که حالا رفتار اشتباه یک سری ازشون بخواد انصاف و اعتقاد رو از من بگیره. گرونیه، سختیه، مشکلاته و هزار مصیبت دیگه است ولی باید به هم رحم کنیم پرویز جان. شما هم الان حالت خوش نیست. اطمینان دارم به وقتش میری پیش اون فروشنده و پول اون بنده خدا رو تسویه می کنی.
.من که رای نمیدم.به هیچ آدمی اعتماد ندارم.
یکی از ان پاکدستان را خودشان انتخاب کنند .چون نیازی به مردم نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
انتخابات مگه؟
چه انتخابات پر شوری، صف 10 کیلومتری برای رای دادن
دور دوم انتخابات مجلس هم عینا مثل دور اول بسیار پرشور و با مشارکت میلیونی مردم برگزار گردید !!! چرا می خندید؟
مردم از حق قانونی خود برای رای دادن استفاده کنند ... ای مردم عزیز و فداکار، حق قانونی شما فداکاری و شرکت در انتخابات و ایفای نقش طناب و پله می باشد و لاغیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
طنابتیم
مدرس دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
مردم حق قانونی دارند که شرکت کنند و کسی جلوشون را نمی‌تواند بگیرد اما مردم حق تصمیم گیری در مسائل مملکت و اعمال خواستشون را ندارند در اینجا حتی یک اقا زاده ۱۵ ساله هم حقش از مردم عادی بیشتر است!!!
رای بی رای
.حق رای بدون حق انتخاب را نخواستیم مال خودتان
انتخابات؟ جا الخالق مگر کسی هم شرکت می کنند و رای میدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
بله،خانواده،وابستگان،عکس داماد،پدر زن ...
یعنی واقعا کسی میره رای بده. با این وضعیت مگر اینگه طرف یه باکیش باشه
نظرهاراخوندم. عامل فلاکت مردم جهل است. یکی گفته من به حوزه انتخابی قبلی نمیروم!!! آقاجون منظوراینه که درهرشهری قبلا رای دادی، حالا هم درهمان شهررای بده ونه درشهر دیگر!!! هرشهرچندین حوزه رای داره!!! به هرکدامش خواستی برو ورایت رابده!!!! گفته اندمارای نمیدیم!!! همان بهترشمارای ندهید!!! رای دادن امثال شمامجلسی مثل مجلس دهم راتحویل مردم می‌دهدکه اکثرافقط به خودشان وجیبشان وگروهشون فکرمیکردند. ..
ایکاش هیچوقت شماجاهلها درانتخابات شرکت نمیکر دید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
تو وجدانت بیداره ؟ بعید میدونم !! ساندیست به راهه!!!
انتصابات شورای نگهبان !! بعدشم اهنگ خجسته باد این پیروزی را میگذارند !!
دور دوم انتخابات ساندیسی و اتوبوسی در حال برگزاریست و هفت درصدی ها با ساندیساشون در حال خواندن ابو عطا هستند
رای؟انتخابات؟شوخی میکنی؟یعنی دیگه مسئولین اینقدر ما رو بی اطلاع فرض کردن؟
نماینده های این مناططق چه حالی میکنن با رای یه تعدا د افرادی 30-40نفره ای که به اونها یک پرس چلو کباب یا یک گونی پیاز و سیب زمینی دادند میرن تو مجلس و ............................
رای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بی رای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب تر از خبر نظر مردمه، ولی خوب مسئولین پروتر از این حرفا هستن .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر