بازدید 9369
۵

ظریف: ریاکاری آمریکا تعجب‌آور است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هزینه‌ها و فروش‌های تسلیحاتی آمریکا، گفت که این ریاکاری ایالات متحده تعجب‌آور است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 10 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ظریف بامداد پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا اصرار دارد که ایران نباید از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شود، نباید هیچ گونه تجهیزات دفاعی خریداری کند، نباید موشک‌های دفاعی بسازد. این در حالی است که آمریکا یکصد میلیارد دلار برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای جدید خرج می‌کند، تسلیحات هسته‌ای «جدید» سری می‌سازد و ۳۸۰ میلیارد دلار سلاح بسوی مشتریان منطقه‌ای خود روانه می‌کند. این ریاکاری، تعجب‌آور است.

ظریف همچنین در این پیام توئیتری خبر آسوشیتدپرس درباره «قرارداد ۱۳.۳ میلیارد دلاری نیروی هوایی آمریکا برای مهندسی و توسعه در مورد جایگزینی موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوتمن ۳» را ضمیمه کرده است.

اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با «باب وودوارد» روزنامه‌نگار آمریکایی درباره «یک سامانه سری تسلیحات جدید» نیز در این پیام ضمیمه شده است.

وودوارد در کتاب جدید خود با عنوان «خشم» که قرار است هفته آینده منتشر شود، نوشته است که ترامپ در یکی از مصاحبه‌هایش به وی گفته بود: من یک سلاح هسته‌ای ساخته‌ام، یک سیستم تسلیحاتی که هیچ کسی تا پیش از این در این کشور آن را نداشته است.

وودوارد نوشته که سایر منابعی که با آنها مصاحبه کرده است، اطلاعات مربوط به این سلاح را تایید کرده‌اند اما از اینکه ترامپ چنین اطلاعاتی را به وی داده بود، متعجب شده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
دکتر ظریف در زمینه سیاست خارجی، مختصص و کاربلد است سالها در این عرصه تجربه دارد و ادبیات و منش و رفتار دیپلماتیک او برای جامعه ای که با ادبیات دیپلماتیک فاصله دارد و درگیر مسایلی حداقلی و فشارهای حداکثری است، جالب به نظر می رسد.
مردم هم برای او احترام زیادی قائل هستند. چون شناخته شدن در جامعه جهانی با افرادی اینگونه مختصص و کاربلد، در وضعیتی که خاور میانه ومسلمان با داعش و تروریست و انواع تنش ها گره خورده است، وضعیت متفاوتی از ایران را به دنیا نشان می دهد.
آقای ظریف !
تعجب شما از کارهای آمریکا تعجب آور است !!!
تعجب آور فرصت سوزی های هشت ساله شما و دوستانت هست آقای عالیجناب!!!!!!!!!!!
جناب ظریف! البته که ما حق داریم بهترین و پیشرفته ترین سلاح ها را داشته باشیم ولی حق نداریم که چهل سال را فدای یک توهم کنیم. در این چهل سال نه امریکا نابود شد نه اسراییل . گاهشمار های شما هم‌ می توانند در دنیای خیالی خودشان به روز نابودی اسراییل نزدیک شوند. انچه که از دست رفت تمام فرصت های طلایی بود که می توانست ایران را به یک کشور توسعه یافته تبدیل کند.
مثلا ظریف تا به حال نمی دانسته است که آمریکا ریاکار است. تا کنون از آمریکا وفای به عهد دیده است و حالا اولین بار است که این بی وفایی را می بیند و به خاطر همین متعجب شده است. سابقه شناخت ظریف از آمریکا به قرار معلوم به 70 سال قبل بر می گردد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان