بازدید 17113
پیمانه اقتصادی

وزیر اقتصاد: کسی که وارد بورس می‌شود، خودش را طوری تربیت کند که با وزش باد مثل بید نلرزد/ همتی از رشد شاخص صنایع بورسی در مرداد ماه خبر داد/ معاون وزیر راه: مردم فعلا بلیت‌های ترکیه را نخرند/ آیا کره وارداتی با نرخ قدیم توزیع می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب بورس آمریکا در حال ترکیدن است، مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تمدید شد، سقوط هزار میلیارد دلاری ارزش شش شرکت آمریکایی در وال استریت، معاون وزیر: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست، درهم مرزشکنی کرد و شیب تند افزایش قیمت خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب بورس آمریکا در حال ترکیدن است، مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تمدید شد، سقوط هزار میلیارد دلاری ارزش شش شرکت آمریکایی در وال استریت، معاون وزیر: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست، درهم مرزشکنی کرد و شیب تند افزایش قیمت خودرو را در بر دارد.

وزیر اقتصاد: کسی که وارد بورس می‌شود، خودش را طوری تربیت کند که با وزش باد مثل بید نلرزد

فرهاد دژپسند امروز در جمع فعالان بازار سرمایه گفت: وقتی یک نفر به عنوان سرمایه‌گذار خرد وارد بازار سرمایه می‌شود، چشمش فقط به بازدهی است؛ اما اگر گرفتار کوتاه‌مدت شدیم یک انحراف است. اگر هر روز انتظار داشتیم بازار ۵ درصد رشد کند، یک اشکال در کار وجود دارد؛ بنابراین، باید فرهنگ بازار سرمایه حاکم و تغییر در رویکرد انجام شود، چون ما گرفتار حواشی بازار هستیم.

آیا الان بحران یا شبهه بحران و یا نوسان‌گیری است؟ هنوز فرهنگ بازار سرمایه قوام و استقرار لازم را پیدا نکرده است. باید کسی که وارد بازار سرمایه می‌شود، خودش را طوری تربیت کند که با وزش باد مثل بید نلرزد؛ بنابراین، بازار سرمایه جزو رکن اصیل اقتصاد است و نباید نگران باشیم که مردم به این بازار روی آورده‌اند. یک روزی ۷۰۰ هزار فعال در بازار سرمایه بودند، الان می‌گویند ۵ میلیون نفر و یا اغماض ۸ میلیون نفر هستند؛ بنابراین نه ۵ میلیون و نه ۸ میلیون نفر زیاد هستند و نه این اعداد کوچک هستند؛ بنابراین چرا احساس می‌شود که حضور مستقیم مردم در بورس نگران‌کننده است و باید مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند؟

حباب بورس آمریکا در حال ترکیدن است

راشاتودی: پیتر شف، معامله‌گر و سهامدار بورس وال استریت، گفت تشکیل شدن صف‌های فروش سنگین به خصوص در نماد‌های مربوط به شرکت‌های فناوری احتمالا نشان دهنده آن است که حباب وال استریت در حال ترکیدن است. وی مدت‌هاست هشدار می‌دهد، حباب بورس آمریکا در شرف ترکیدن است. پیشتر زمانی که شف هشدار داد، بورس آمریکا درگیر بزرگترین حباب تاریخ خود شده است، شاخص نزدک رکورد ۱۲ هزار واحد را برای نخستین بار شکست. اما پس از چند روز نزدک بزرگترین سقوط ارزش خود را تجربه کرد و ۱۰ درصد پایین آمد.

شف معتقد است ممکن است ما در شرف یک سقوط دیگر باشیم. این سهامدار باسابقه که مدیرعامل مؤسسه یورو پسیفیک کپیتال نیز هست، ادامه داد، دوباره شاهد شکل گرفتن یک حباب بی‌سابقه هستیم و این حباب به این سادگی از بین نخواهد رفت. البته ممکن است بازیگران خریدار سهام به کمک بانک مرکزی فدرال آمریکا بتوانند آن را کنترل کنند.

علیرغم آنکه بورس آمریکا شاهد حباب است، چارلز ابانز، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالت شیکاکو، خواستار اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی آمریکا شده و گفته سیاست‌های انقباضی بیشتری اجرا خواهد شد. شف ادامه داد، من فکر نمی‌کنم همزمان شدن اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا در زمانی که بازار در شرف سقوط است تصادفی باشد.

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تمدید شد

به نقل از سازمان خصوصی سازی، سرپرست مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم خبر داد. در نامه این مدیریت خطاب به شرکت تأمین سرمایه نوین آمده است: با توجه به درخواست ارائه شده مبنی بر تمدید دوره پذیره نویسی به منظور بهره مندی متقاضیانی که تا کنون فرصت خرید واحد‌های سرمایه گذار صندوق مذکور را نداشته اند، تمدید پذیره نویسی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ شهریور امسال با رعایت سایر قوانین و مقررات از نظر این سازمان بلامانع است.

سقوط هزار میلیارد دلاری ارزش شش شرکت آمریکایی در وال استریت

سقوط اخیر بورس وال استریت هزار میلیارد دلار از ارزش سهام شش شرکت بزرگ آمریکایی را به باد داد. شب گذشته برای سومین روز معاملاتی متوالی شاهد کاهش شاخص‌های بورس آمریکا بودیم. در روز معاملاتی که گذشت نماد شرکت‌های فناوری صف‌های فروش سنگینی را شاهد بودند که تا پیش از این همین نماد‌ها اصلی‌ترین پیشران رشد بورس آمریکا پس از سقوط در ماه‌های نخست شیوع ویروس کرونا بودند. شاخص داوجونز ۶۰۰ واحد سقوط کرد و نزدک هم ۴۰۰ واحد معادل بیش از ۴ درصد پایین آمد. منفی شدن روز‌های گذشته باعث شده تا ارزش سهام شرکت اپل که نخستین شرکت آمریکایی بود که به ارزش بازار دو هزار میلیارد دلار رسیده بود ۳۲۵ میلیارد دلار کاهش یابد. در معاملات شب گذشته ارزش سهام اپل هم ۷ درصد منفی شد.

بانک گلدمن ساکس آمریکا به مشتریان خود هشدار داده، ممکن است طی ۱۲ ماه آینده ارزش سهام اپل حدود ۳۳ درصد سقوط کند. ارزش سهام آمازون هم که به خاطر کرونا و روی آوردن مردم به خرید اینترنتی فروش خوبی را تجربه کرده بود ۱۹۱ میلیارد دلار پایین آمده است. ارزش سهام دو شرکت مایکروسافت و آلفابت، شرکت مادر گوگل، هم به ترتیب ۲۱۹ و ۱۳۵ میلیارد دلار ریخت و ارزش بازار فیس بوک هم ۸۹ میلیارد دلار منفی شد. شرکت تسلا هم از جمله بازنده‌های بزرگ بازار دیروز بود به گونه‌ای که با بیش از ۲۱ درصد سقوط ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازارش به باد رفت. /فارس

معاون وزیر راه: مردم فعلا بلیت‌های ترکیه را نخرند

کاپیتان تورج دهقانی، معاون وزیر راه درباره پرواز‌های ترکیه گفت: کشور ترکیه در این باره چندین بار برقراری پرواز داشته و ما نیز با مجلس و وزارت امور خارجه جلساتی برگزار کرده‌ایم تا مشکل حل شود، اما هنوز برای پرواز‌های ترکیه خبر قطعی نمی‌دهیم و بهتر است، مردم فعلاً بلیت پرواز‌های ترکیه را خریداری نکنند.

معاون وزیر: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تولید خودرو در کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است، گفت: تقاضا برای خودرو در کشور معقول نیست، به هر اندازه تولید داشته باشیم، بازار کماکان پر تلاطم است و در تلاش هستیم قیمت در حد عرضه مدیریت شود.

درهم مرزشکنی کرد

شروع پنجمین روز هفته، مصادف با یک اتفاق مهم بود و آن، شکست مرز روانی ۷ هزار تومانی در بازار حواله درهم بود. روز چهارشنبه گفته می‌شد، معاملات حواله درهم با قیمت ۷ هزار و ۴۰ تومان آغاز شد. درهم خیلی زود به سطح ۷ هزار و ۶۰ تومانی رفت، ولی از این نقطه، فروش‌ها زیادتر شد و همین عامل موجب شد که قیمت آن در مقطعی حتی به زیر ۷ هزار تومان بازگردد. در این میان، مشخص بود که افزایشی‌های بازار تمایل دارند، مرز روانی ۷ هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه آنها، برای اینکه دلار به سوی کانال ۲۶ هزار تومانی قدم بردارد، در گام اول، حفظ مرز ۷ هزار تومانی درهم از اهمیت زیادی برخوردار است. حدود ساعت ۴ بعدازظهر، درهم در بازار حواله ۷ هزار و ۲۰ تومان قیمت خورد؛ در صورتی که درهم بالای این مرز بماند، می‌تواند سوختی برای رشد بیشتر دلار شود. با این حال، درهم هنوز به آن ثبات بالای مرز ۷ هزار تومانی نرسیده و حتی افزایش عرضه ارز، شاید باعث افت درهم شود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و معامله‌گران بازار ارز داخلی هر روز روند بازار درهم را به دقت از ابتدای روز رصد می‌کنند. اگر قیمت درهم به محدوده ۷ هزار و ۱۰۰ تومانی قدم بگذارد، ارزش دلار در بازار داخلی می‌تواند به بالای ۲۶ هزار تومان برود. بالاترین قیمت ثبت شده برای دلار در سال‌جاری ۲۶ هزار تومان بوده است که بازار تنها لحظاتی آن را در اواخر تیرماه لمس کرد.

همتی از رشد شاخص صنایع بورسی در مرداد ماه خبر داد

عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: شاخص صنایع بورسی که حدود ۵۰ درصد تولید صنعتی کشور را در بر می‌گیرد، از رشد تولید ماهانه ۱.۵ و ۲.۸ درصدی در تیر و مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه‌های گذشته سال قبل حکایت می‌کند.

آیا کره وارداتی با نرخ قدیم توزیع می‌شود؟

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اعلام کرد: هرچند موجودی انبار عموم شرکت‌هایی که کره وارداتی با نرخ ارز مرجع را عرضه می کردند، تمام شده و این شرکت‌ها در حال عرضه کره تولید داخل با نرخ حدود ۸ هزار تومان هستند، برخی شرکت‌ها کماکان در حال عرضه کره با قیمت مصوب قبلی هستند. به این دلیل که هنوز موجودی انبار‌های آن‌ها (کره وارداتی با نرخ ارز مرجع) تکافوی نیاز کشور تا پایان شهریور را میدهد.

گفتنی است اواخر سال ۹۷، حدود ۴۵ هزار تن کره حیوانی با ارز مرجع توسط بین ۸ تا ۱۳ شرکت وارد کشور شد که در طول یک سال و نیم گذشته با کمترین تغییر قیمت و با رعایت نرخ مصوب به تمامی عرضه شد. با توجه به مصرف روزانه ۱۰۰ تن کره در کشور و اینکه بیش از ۵۰۰ روز از زمان ورود کره وارداتی با ارز مرجع گذشته، و پس از خرداد ۹۸ دیگر کره وارداتی با ارز مرجع وارد کشور نشده، در حال حاضر عموم شرکت‌های لبنی در حال تولید کره داخلی هستند و مقدار کمی از کره وارداتی باقی مانده در انبار تعداد محدودی از شرکت‌ها با همان قیمت قبلی در حال عرضه است و تکافوی نیاز مصرف کنندگان تا پایان شهریور را می دهد. ظرفیت تولید کره داخلی مطلوب بوده و تولید کنندگان منتظر اخذ مجور‌های لازم از سوی ستاد تنظیم و سازمان حمایت برای عرضه محصولات به بازار هستند.

شیب تند افزایش قیمت خودرو

سری به بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودرو در هفته جاری نسبت به هفته گذشته چه تغییراتی را به خود دیده است.

در ابتدا به سراغ محصولات پراید می‌رویم. متقاضیان پراید ۱۱۱ می‌توانند با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان این خودرو را در اختیار بگیرند. اعلام قیمت ۱۱۰ میلیون تومانی از سوی فروشندگان برای پراید ۱۱۱ نشان می‌دهد، این خودرو طی یک هفته ۱۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است. مدل ۱۳۱ پراید نیز طی یک هفته رشد قیمتی حدود ۱۴ درصدی را تجربه کرده است. این خودرو طی هفته جاری با قیمت ۹۸ میلیون تومان در بازار موجود بود.تیبا صندوقدار نیز طی این هفته با قیمت ۱۱۷ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شده است.تیبا ۲ عضو هاچ بک خانواده تیبا نیز طی هفته جاری در بازار با پرداخت ۱۲۷ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت.ساینا نیز که همواره قیمتی نزدیک به تیبا ۲ دارد، از سوی فروشندگان با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان به بازار عرضه شده است.

به سراغ بازار پژو ۲۰۶ می‌رویم. در میان محصولات خانواده پژو ۲۰۶، تیپ ۲ به‌عنوان مدل پایه این خانواده با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان در بازار موجود است. چنانچه خریداران بخواهند تیپ۵ این خودرو را در اختیار بگیرند باید رقمی حدود ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.پژو ۲۰۶ مدل V۸ به‌عنوان عضو صندوقدار خانواده پژو ۲۰۶ نیز از سوی فروشندگان با قیمت ۲۳۸ میلیون تومان به بازار عرضه شده است.پژو ۴۰۵ مدل GLX نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. متقاضیان سمند LX ساده نیز برای در اختیار گرفتن این خودرو باید ۱۷۵ میلیون تومان به فروشندگان پرداخت کنند. /دنیای اقتصاد

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
آقای وزیر اقتصاد ما مثل برخی جیبمان را پر نکرده ایم و ریشه محکم نکرده ایم با وزش بادی می لرزیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اگه جنبه ضرر دربورس رو نداری نباید طرفش بری
بعضی از ما فقط جنبه سود رو داریم
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
باد نبود طوفان بود وزیر جان .شاید واسه شما باد بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اساسا آقای وزیر به کدام حرف شما ها میشه اعتماد کرد . وزیر مسکن گفت 25% حداکثر رقم افزایش تمدید قرارداد اجاره بعد از 4 تیر ماه است . حتما خبر دارید ضمانت اجرایی ندارد . یعنی مصوب دولت ضمانت اجرا ندارد .همین و بس ...حالا چرا باید به این حرف ها اعتماد کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
دوست عزیز همه جای دنیا بورس سود و ضرر را با هم دارد نمی توانید بگویید سودش برا خودمان باشه ولی ضررر را همه مردم پرداخت کنند
بورس اگر کاملا سود ده بود که الان همه دنیا توی بورس بودن
میگفتن از این طرف 10 تا اسکناس وارد کنید از اونطرف 20 تا بردارید
بورس در حد 500 هزار شاخصش باید باشه
نه یک و نیم میلیون نه دو میلیون
ارزش واقعیش همون 500 هزاره
اصزار به اینکه چیزی را باد کنید حباب بسازید و بعد بگید این حباب سود ما بود و اگر از بین بره ضرر است و.. جای تعجب و شگفتی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
جناب وزیر ازنظر شما سقوط نزدیک به ششصدهزارواحدی (سقوط۳۰ درصدی) میشه باد؟؟؟؟
اینکه ازطوفان وتورنادو هم بدتره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
وقتی همه میرن صف فروش تشکیل میدن همین جماعت هول هولی هستن دیگه... بازار رو هم همین جماعت خراب میکنن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
با 1157
کاملا" موافقم حتی کمتر از 500چون شما با یک اقتصاد تورمی حساب کردید
حال اگر ضریب رشد اقتصاد منفی رو بهش بدیم واویلاس
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
شاید ما هم جای شما بودیم برای رفع مسئولیت از بین رفتن
پول کسانیکه با اعتماد به حرف شما ، امسال وارد بورس شدند همین حرفها را می زدیم.برادر من چرا اونموقع این حرفها را نزدی ..... ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اقای دژپسند! اگر از همان اول شما و آقای روحانی با مردم ساده دل روراست بود وهمین حرفی را که الان میزنید ( کسی که وارد بورس می‌شود، خودش را طوری تربیت کند که با وزش باد مثل بید نلرزد)آنوقت میگفتید دراینصورت کسی طلبکارشما نبود ولی متاسفانه به مردم کلک زدید وهمگی شما وحتی همتی و رسانه هاتون در بوق و کرنا میدمیدید که وارد بازارهای سرمایه گزاریهای دیگر نشوید ودارایی تون را به بورس بیاورید که بورس سودآوراست. خوب پولمون را آوردیم به بورس و داراییمون نه تنها اضافه نشد بلکه ده نصف تقلیل پیداکرد.هزینه تبلیغات نادرستتون به زیان مردم ساده دل که حرفهای شمارا باورکردندرا چگونه میپردازید؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
آقای وزیرشما مسئول ضرر و زیان مردم در بورس هستی.چرا اجازه دادین سهام شرکتهایی که وجودخارجی ندارند و شرکتهایی که زیان ده هستند را با ارائه یکسری مدرک ساختگی بیشتراز ارزش واقعی آنها برآورد و در بورس عرضه گردد؟چرا مردم را وادارکردیم برای بهره مندی از سهام عدالت کدبورسی بگیرند درحالیکه تا این لحظه سهام عدالت در پورتفوی افراد وجودندارد؟تشویق شمادولتمردان در تشویق مردم در گرفتن کدبورسی آنهارا بدبخت کردخودمن یکی از آنها.اگربخاطر سهام عدالت مجبورنبودم کدبورسی بگیرم الان چندرغاز پس اندازم را ازدست نداده بودم. ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
۱۲:۲۷
بله ضریب منفی شدن و رکود رو بهش بدیم در حد 400 تا 450 هزار هست
در کل بالای 500 هزار نیست
ولی دوستان عزیز اصرار دارن که ارزش ایجاد شده اونم در حد 2 میلیون واحد
شرکتی که فروشش کمتر شده چون قیمتش بالا رفته کجاش سود کرده؟
سود عملیاتی ندارن در حد تورم رفتن بالا
ولی اقتصاد نمیخونن اظهار نظر می کنن
باد 10 درصد 20 درصد نه 60 درصد در ضمن هنوز هم منفی است
چهل سال از انقلاب گذشته هنوز دنبال واردات کره به کشور هستیم.
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
باده .مثل حباب قیمتها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
یعنی هنوز در این مملکت توان تولید کره را نداریم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا مایه شرمساری و خجالت است .من به شخصه از از کل ملت شریف ایران عذرخواهی می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
مردم کره کم بخورند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
حالا کی گفته وسط جنگ و مقاومت در برابر استکبار جهانی ملت کره بخورند ؟؟
کره خوری هم شد کار ؟؟
به جاش روغن نباتی بخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اول انقلاب با 13 هزار تومان یک پیکان صفر کیلومتر میدادند حالا یه قالب پنیر چه بلایی سر این مملکت اوردند
فکر کنم آقای وزیر یا معنی باد را درست نفهمیده یا معنی بید را نمی داند ایشان مثل برخی مسوولین گویا گرسنگی نکشیده که شاعری از یادش برود
جناب همتی کسی از باد نلرزید از زمین لرزه ای که ایجاد شده و سرمایه های ملت رو دود کرده می ترسند! یک بار دیگر هم ملت رو نسبت به خودتان بی اعتماد کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
ملت میخواستن گرگ وال استریت نشن . اونموقع که خودشون و باد میکردن و میگفتن بورس باز تر از ما وجود نداره فکر اینجاشم میکردن .
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
ملت طماع البته!
قای وزیر اقتصاد بازار تکان خورده در اثر ریزش ۵۰۰ هزار واحدی ان وقت میگویید در جلوی وزش باد مقاوم باشید؟؟؟؟
طوفان تورنادا امده و حدود ۱۲۰ میلیارد دلار به فنا رفته و شما و اقای همتی در ارامش کامل هستید؟؟؟؟؟
شما و اقای همتی با توصیه هایتان برای حضور در بورس مردم را اذیت کردید.
در تمام جهان تریدرها می دانند که بورس پایین و بالا شدن دارد ولی شما و اقای همتی و اقای روحانی جوری جو میدادید که گویی بورس قراره همیشه صعودی به بالا باشد.
دلار ۴۲۰۰ کره ۴۵۰۰ اگر دلار ۲۵ کره باید ۲۶ باشد چرا ۸۵۰۰ می فروشی
پس دلار 4200 تومانی را برای واردات کره به کیا دادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
به از ما بهتران
دولت به مردم هشدار داد که برای ورود به بورس خانه و زندگی خود را نفروشند اما کو گوش شنوا. مردم نمی گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اینها کسانی هستند که پول زحمت نکشیده دارند و به دلالی و مفتخوری عادت کردند.. اقتصاد بیماری که به برکت آن ۶۵%جمعیت می توانند با دلالی زندگی کنند.
وزیرجان مردم دیدن تورمه پولشون داره خاکستر میشه اوردن تو بورس بلکه ی بخشیش بمونه ماها که حقوقی ومیلیارد بخرنیستیم یکم اینور انور نلرزه با کمترین نسیم باید گرسنه بمونیم ...کاش طلا ملک خونه اقلام خوراکی وضروری هم ی نسیم اصلاح میخورد ...
اون موقع که به مردم میگفتید بیاید سرمایه تون رو بزارید بورس باید این حرفها رو میزدی.
به آقای وزیر اقتصاد بگویید کسی که وزیر اقتصاد می شود بهتر است کارکند و عمل کند.
شما 55 میلیون سهامدار جدیدالورود و نآشنا به بورس را هل دادید و سفره نشان دادید . از میهمان اینطوری پذیرایی می کنید؟ ... قدیمی های بورس اگر ضرر کرده باشند از سود است اما تازه واردها ( گریه دار است والله سرمایه 5 و 10 و 20 و 30 میلیون تومان بین 20 تا 50 درصد زیان دیده اند) را حسابی نقره داغ کردید با باد کردن سهامهای دولتی و پشت پا زدن به قول و قرارهایتان ... سفره خالی را برای مردم پهن نکنید
نام : ملت شریف ایران
قابلیت : توان گزیده شدن چندین بار از یک سوراخ و هر بار احساس ندامت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
و عبرت نگرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
و به طمع پول مفت و زحمت نکشیده دراوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
خلایق هرچه لایق ملتی که دو بار به آینها رراای دادن. انتخاب خودتان است.
همه مردم حقوق میلیاردی نمیگیرن که این طوفان ها را مثل باد ببینند.
اقای وزیر مگه صندوقها در این مدت افت نکردند؟...
والا مردم دیگه ایجاشو نخوندن دولت هم به ضرر مردم نقشه میکشند
شاخص کل بورس نورچشمی که در پناه بمبارات تبلیغاتی و حمایت بی چون وچرای دولتی ها (صرفابرای تامین کسزبودجه) تا دوماه پیش دراستانه فتح کانال دومیلیون و صد هزارواحدی بود اکنون با بیش از ۳۰ درصد سقوط به کانال یک ونیم میلیون واحدی پرتاب شده
صف های فروش بسیارپرتراکم هستند اما خریداری نیست دیگرهیچ چیز حتی حمایت حقوقی ها نمیتواند مانع از ادامه سقوط بورس شود
روندنزولی بورس وتخلیه حباب ان تارسیدن شاخص کل به کانال ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
عمو جان یه کم برو بیرون به کلت باد بخوره.. یعنی درکی از اقتصاد نداری..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
شاخص کل قطعا به زیر یک میلیون واحد سقوط خواهدکرد شک نکنید
جناب وزیر، ما ترسمان از بورس نیست بلکه از عملکرد شماست.
امریکا هنرش این اینستکه هراتفاقی برای بورسش بیفتد دلارش بالاست... فقط تفکر...
بسلامتی
ومبارکی
ومیمنت
دراین لحظه (ساعت ۱۲:۵۷ پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹) سکه وارد کانال ۱۲ میلیون شد!!!!
دلار هم دراین لحظه ۲۵۶۵۰ تومان است
البته به قول روحانی کشوراز نظر اقتصادی درمسیر درست حرکت میکند !!!
علی برکت الله !!!!
جناب وزیر ما موقع دخالت دولت در بورس مثل بید به خود لرزیدیم... آن موقع که دولت بدون برنامه ریزی برای آموزش ملت ... هر روز مردم را به ورود در بورس تشویق میکرد به خود لرزیدیم... موقع دخالت های گاه و بی گاه دولت در دلار و بازار و بورس... با این قیمتهای خوراک و پوشاک و مسکن و دارو و دلار و طلا و .... کاهش ارزش دارایی ها و کاهش ارزش درآمد خانوار و ... هر روز با این وضع اقتصاد به خود می لرزیم... کم کم به این نتیجه رسیدیم لرزش از خودمان است.. همه چیز طبیعی است... الان این خبر حباب بورس در آمریکا هم که گذاشتید خیالمان راحت شد که همه جا اینجوریه... هر کس هر جایی کاری میکنه گردن مردم می اندازه... چون مردم زبان ندارند از خودشان دفاع کنن... وزیر محترم ما مردم مقصریم و به لرزش خود ادامه می دهیم... فقط می ترسیم برای حرکات موزون جلب مان کنند و اعمال قانون...
کجایی احمدی نژاد؟
جناب وزیر اقتصاد، اگر این بادها و توفانها ساختگی و دستکاری شده باشن چه؟ بوسیله ی بادسازهای کارخانه ی تولید رانت و درز اطلاعات، آنوقت جوابگوی سرمایه های سوخته هستید؟
این باد نیست این طوفان خونه خراب کن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اشتباه کردی که خانه را بر باد ساختی. شرکتهای مضاربه ای راندیده بودی ؟ موسسات مالی و اعتباری که ۳۵% سود می دادند؟ باز با پای خودتان در دام رفتید؟
واقعیت اتفاقی که در بورس افتاد این است که دولت آگاهانه با تبلیغات کاذب پول مردم را به سمت بورس جذب کرد. این درست در زمانی بود که شرکتهای بنیادی بازار در تیر و مرداد بایستی به مجمع می رفتند. برای پیشبرد طرحهایشان این شرکتها نیاز به جذب و افزایش سرمایه داشتند. دولت توان کمک به اینها را نداشت و لذا با هجوم سرمایه مردم به بورس این شرکتها توانستند از محل آورده مردم، نسبت به افزایش سرسام آور سرمایه های خود اقدام کنند. پس از اینکه خر مراد از پل گذشت، دولت رندانه بازی جدید خود برای کاهش قیمت سهام در بازار را شروع کرد. البته در این میان دولت و شرکتهای بنیادیش حظ وافر را بردند و حقیقی ها که اغلب مردم بودند داغدار شدند.
جناب و زیر کسی توقع روزی 5 درصد سود نداره اما ضرر 60 درصد هم از بیتدبیری شما ودولت است . دولت کسری بودجه خود را با فروش شرکتهای زیان ده در بورس تامین کرد و آنرا به حال خود رها کرد درواقع این دولت بود از کسری بودجه مثل بید لرزید و جردم را سپر بلاکرد انصاف هم خوب چیزیه جناب وزیر.
یعنی چی کره بالاخره چند؟ اگر داخلیه چرا گران شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
اینطور که معلومه هیچ وقت داخلی نبوده
آن گروهی که اعتقاد دارند مردم باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند به این دلیل است که حقوقی ها تحت کنترل هستند و طبق دستور رسیده خرید و فروش میکنند
کل توانایی و راهکار و برنامه مسئولین در مقابل گرانی ها..مردم فعلا نخرند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
دوباره از شنبه ملت شروع به خرید میکنند و یکمی شاخص رشد می‌کنه و از یکشنبه دوباره خرید را می‌فروشند و صف فروش به وجود میاد و شاخص منفی میشه بعد میان توی تابناک جزع و فزع میکنند که وای من ضرر کردم و اشتباه کردم
مردم نباید به بورس قلابی اعتماد میکردند
گرونی کره هم عین گرونی تخم مرغ از یکجا ناشی مبشه . تموم داره صادر میشه عراق . مثل خیلی مواد غذایی دیگه . امنیت غذایی خودمون هم به درککککککککککککککک
کارها خوابیده ، شرایط اقتصادی خرابه ، قیمت ها هر روز بالاتر می رود و ارزش پول ما کم میشود اقای وزیر اقتصاد شما که نمیتوانی ارزش پول را حفظ کنی و مردم مجبورم برای قصور شما همه راهها را انجام دهند تا پولی که به بدبختی به دست اورده اند ارزش ان حفظ شود ناشی از بی تدبیری شماست نه ترس مردم از باد.
اون هم مردمی که شهید دادند و از جانشان گذشتند.
زمان دعوت مردم و دادن اطمینان از ورود به بورس باید این را میرفتید نه حالا که سرمایه ما نصف شده
همش شد غیرقابل انتشار
هر دم از این باغ بری میرسد.جمیعا خسته نباشید
کجای دنیا در عرض بیست روز قیمت کلیه سهام ها نصف قیمت میشه
زمینی در شمال داشتم که بعد از 40 سال کار و در زمان بازنشستگی میخواستم با فروش آن که تمام سرمایه من در این 40 سال کار بود برای فرزندانم کاری انجام بدم. بعد از فروش در اردیبهشت و خرداد سالجاری و با توصیه دولت بجای خرید ارز و یا سکه و یا سرمایه گذاری در مسکن و یا بانک به صورت بلند مدت برای فرزندانم ، تمام آنرا در بورس سهام خریدم. ماه اول و دوم تا اندازه ای بد نبود و حدود کمی بیش از 10 درصد سود داشتم. ولی از نیمه مرداد ماه تا به امروز بیش از 20 درصد سرمایه گذاریم را از دست دادم. خرید سهام در بورس در ابتدا به مخالفت فرزندانم بود که توصیه خرید ارز و یا سکه داشتند.
بابرنده شدن دوباره ترامپ تیر خلاص به بورس نورچشمی زده خواهدشد
به فکر بورس خودمان باشید بور امریکا اتش گرفت به چه
زبان در دهان ای خردمندچیست کلید در گنج صاحب هنر
چو در بسته باشد جه داند کسی که گوهر فروش است یا پیله ور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر