بازدید 13439
شورای همکاری خلیج فارس:

محمود عباس رسماً عذرخواهی کند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سخنانی خواستار عذرخواهی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل صحبت کردن درباره اعضای این شورا با زبان تهدید شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 08 September 2020


به گزارش تابناک، به نقل از اسپوتنیک، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که به دلیل "اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید کننده" برخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی علیه کشورهای عضو این شورا رسما عذرخواهی کند.

وی همچنین نسبت به آنچه "مغالطه‌ها" و زیر سؤال بردن مواضع تاریخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و حمایت آنان از حقوق ملت فلسطین نامید، ابراز تأسف کرد.

الحجرف از رهبران فلسطین و در رأس آنها محمود عباس خواست تا به خاطر اهانت‌ها و اظهارات "تحریک‌آمیز" عذرخواهی کنند.

وی این اظهارات را در تعارض با واقعیت و تاریخ روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ملت فلسطین دانست.

از سوی دیگر، خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین نسبت به کمپین کاربران توییتر علیه فلسطینی‌های مقیم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: روابط ما با ملت فلسطین تاریخی و عاطفی است و یک فرد بی‌ارزش که ادعا می‌کند خواندن و نوشتن را به ما یاد داده است، خدشه‌ای به آن وارد نمی‌کند.

این اظهارات وزیر خارجه بحرین در واکنش به اظهارات معین حامد، دبیرکل سازمان موسوم به "الصاعقه الفلسطینیه" مقیم سوریه مطرح شد.

کاربران توییتر معین حامد را متهم کرده‌اند که وی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت گفته است؛ فلسطینی‌ها به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواندن و نوشتن آموخته‌اند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار