بازدید 27323
عقبگرد وزیر از تصمیم ناگهانی و حاشیه ساز

روغن ریخته در آموزش و پرورش نذر امام‌زاده شد؟!

سخنان امروز وزیر را می‌توان به عقبگرد کامل وزارت آموزش و پرورش از تصمیم اخیرش تعبیر کرد؛ عقبگرد از تصمیم به بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، آن هم بدون توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در مناطق مختلف کشور؛ اتفاقی که قرار بود تنها در مناطق سفید کرونایی رقم بخورد نه در کل کشور.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 07 September 2020
تابناک اجتماعی
حضور در مدارس دلبخواهی است؛ این شاید عجیب‌ترین تصمیم مسئولان آموزش و پرورش در همه ادوار باشد!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله سه روز از آغاز سال تحصیلی جدید و در شرایطی که در واپسین روز‌ها و ساعات باقی مانده تا شروع سال تحصیلی ۱۳۹۹/۱۴۰۰، همه تدابیر اندیشیده شده برای آموزش در مدارس تغییر کرد و دسته بندی مدارس بر اساس شیوع ویروس کرونا کنار گذاشته شد، بار دیگر تغییری شگرف در دستور کار قرار گرفت.

این را ساعاتی پیش وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با رسانه ملی خبر داد و گفت: «به صراحت اعلام می‌کنیم که هیچ یک از مدارس دولتی و غیردولتی حق ندارند دانش آموزان را ملزم به حضور در مدرسه کنند؛ ما ملزم هستیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه دهیم و برای این کار تدابیر لازم اندیشیده شده است.»

تصمیم جدید و متفاوتی که حاجی میرزایی برای تاکید بر آن گفت: «هم امکان آموزش حضوری را برقرار کردیم، هم امکان آموزش از طریق تلویزیون را فراهم کردیم و هم امکان ادامه آموزش از طریق شبکه شاد را فراهم کردیم. این‌ها امکان‌های مختلفی است که برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان فراهم شده است.»
 
روغن ریخته در آموزش و پرورش نذر امام‌زاده شد؟!

این سخنان را می‌توان به عقبگرد کامل وزارت آموزش و پرورش از تصمیم اخیرش تعبیر کرد؛ عقبگرد از تصمیم به بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، آن هم بدون توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در مناطق مختلف کشور. اتفاقی که قرار بود تنها در مناطق سفید کرونایی رقم بخورد، نه در کل کشور و از این روی، عجیب نبود که این چرخش حاشیه‌ها و ابهامات زیادی به وجود آورد.

تصمیمی که سردرگمی جمعیت کثیر دانش آموزان، خانواده‌های ایشان و اولیای مدارس و نیز موجی از انتقادات و واکنش‌ها را به دنبال داشت و بر پایه برخی گزارش‌ها به سوت و کور شدن کلاس‌های درس هم منجر شد و به دنبال این تصمیم، برخی خانواده‌ها ترجیح دادند دانش آموزشان به مدرسه نرود تا مبادا آسیبی بزرگتر از آموزش ناقص، گریبانگیرشان شود!

سرپیچی از تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در سراسر کشور در کلاس‌های درس که بعد از سخنان امروز وزیر آموزش و پرورش، به نظر می‌رسد چندان بی تاثیر هم نبوده است؛ این باوری است که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی بر آن تاکید دارند و مدعی هستند، غیرضروری شدن حضور دانش آموزان در مدارس، حکم نذر کردن روغن ریخته بر زمین را دارد.

باوری که ممکن است کاملا منطبق بر واقعیت نباشد، اما کیست که نداند تغییر تصمیم عجیب وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، آن هم در آستانه شروع سال تحصیلی و واکنش‌های فراوان به آن از جمله هشدار سازمان نظام پزشکی، تلاشگران عرصه دفاع از سلامت و بسیاری دیگر، شاید وسیع‌ترین موج انتقادی بود که حاجی میرزایی با آن مواجه شده است؛ انتقاداتی که هیچ پاسخ معقولی نداشت و شاید بهترین پاسخ به آنها، عقبگرد بود!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۴
روغنش چه روغنی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
اسپیدی ۴ فصل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
علت عقب گرد خود مردم بودند که فرزندانشان را به مدرسه نفرستادند در این وضعیت کرونا ....
کارهای این مسئولین بیچاره هم شده مصداق همون لطیفه ملانصرالدین. سوار بشن مردم یه چیز میگن،پیاده بشن ،مردم چیز دیگه ای میگن. مال اینه که مسئولین شریف مملکت مدام درحال گرفتن تصمیمات خارق العاده هستن.
این کار اختیاری بودن چه معنا دارد مگر باید در مناطق قرمز و زرد مردم را رها کرد دولت باید جلوی تجمعات را بگیرد نه اینکه اختیاری بگوید میتوانید بیایید مدرسه !!!!!!
این وزیر آموزش پرورش چرا اینوطری عمل میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
معلم باید سه بار درس بدهد!!چرا؟؟
وزیر که جای خود٬ رییس جمهورش از صحبتهاش عقبگرد میکنه!
پاسخ ها
ولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
انتخاب حق ماست ولی؟ اجباری؟
انتخاب اجباری حضوری و غیر حضوری بدون حق تغییر تا پایان سال؟
این بی تدبیری ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟
اینم لینکی که مدرسه برای من فرستادن برای انتخاب
این وزیر باور کنید حتی نمیتونه یک دبیر خانه را اداره کنه چون حرفهایش همه اش بوی تهدید و من میدونم میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
وزیر مجری دستورات رئیس جمهوره.
بعد اون تصمیم اشتباه اول , این تصمیم درستی هست , چون اگه کسی هم بنا به مشکلات یا سلاحش تصمیم به بردن بچش به مدرسه گرفت, عملا تراکم نیست .امتحانات رو با تصمیم صحیح ووقت مناسب میشه حضوری گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
سلاحش.... بچش؟؟؟
صلاحش... بچه ش یا بچه اش
همه تصمیمات آقایون خلق الساعه و سعی و خطاست. بخاطر همینه که اوضاعمون اینقدر داغونه. یه چیزی میگن بعد که دیدن بازخورد منفیش زیاده یا میگن ما نگفتیم یا میگن دیگه هرکاری خودتون کردین. به هیچ جا هم پاسخگو نیستن و هیچکس هم بازخواستشون نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سعی و خطا نیست اتفاقا کاملا هوشمندانه دارن مردم رو اذیت میکنن.
مردم ایران اون هایی نیستند که بشه فریبشان داد
گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
جدی میگی؟؟؟
خب دیگه ثبت نام ها انجام شد پول لباس و فرم مدرسه گرفته شد دانش آموزا کیف و کتاب و دفتر رو خریدن حالا دیگه جیبامون پر شده . مدارس رو تعطیل کنید
دم مردم گرم. و البته درود بر بعضی از نمایندگان شجاع مجلس که هم تذکر دادند و هم شروع فرایند استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام کردند تا یکی دو ساعت بعد از این اعلام، وزیر از ترس و با مذاکره با مافوقش عقب نشینی کرد. این موفقیت را به مردم و مجلس تبریک عرض می کنم. تا یادمان باشد که در برابر زیاده خواهی های غیر منطقی هم می توان ایستاد و نتیجه ی مطلوب را بدست آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
شماهم الکی به حساب مجلس ننویس..این نمایندگانی که دل وجیگراستیضاح ندارن..همین ابتدای تشکیل مجلس خودشونونشون دادن..میخواستن روحانی رواستیضاح کنن..چی شد؟
هیچی را نمی تونید درست مدیریت کنید. دنیا را ببنید امریکا واروپایی ها را ببینید یاد بگیرید.
هرروز یه چیزی میگن
از اول معلوم بود که این تصمیم رو این وزیر بی اراده نگرفته بود. ولی اکنون چندسوال چند مطرح است.
1. این تصمیم از سوی چه مرجعی به این وزیر تحمیل شد؟
2. دلیل تعجیل در اجرای این تصمیم چه بود که تمام مدارس سراسر کشور باید در روز 15 شهریور و نه اول مهر بازگشایی شوند؟ چرا که اگر تصمیم بر باز گشایی مدارس به صورت حضوری بود چرا همان اول مهر نباشد؟
3. آیا باز سود و منفعت شخصی عده ای خاص مطرح بوده؟ و اینها چه کسانی هستند که منافع آنها بر سلامت فرزندان این مملکت برتری دارد؟
قطعا در آینده نزدیک جواب سوالات را خواهیم گرفت. ولی مردم عزیز کشور نشان داده اند همواره هوشمندانه تر از مسئولین عمل کرده و خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
تصمیم را کسانی گرفتند که از گسترش استفاده از اینترنت بین دانش آموزان که از نتایج گسترش آموزش مجازی است وحشت دارند و حاضرند مردم و دانش آموزان را با کرونا قتل عام کنند ولی آموزش مجازی و به طبع آن استفاده از اینترنت بین دانش آموزان گسترش پیدا نکند... حالا چرا از اینترنت و رسانه های آزاد وحشت دارند را حتی کودکان 5 ساله هم می دانند
متن سخن وزیر را کامل منتشر نکردی ای تابناک
بابای مدرسه از اینا بهتر تصمیم میگیره.
چهارتا بچه مدرسه تو اقوام درجه یک داریم که اجازه ندادیم با این سبک مدیریت با جان خودشان و اطرافیانشان بازی بشه.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ببخشید . این چهار تا بچه در این 7 ماه که مدارس تعطیل بود ، کلا قرنطینه بودند ؟ مسافرت نرفته اند ؟ دورهمی خانوادگی نداشته اند ؟ پاساژ و خرید و ... نرفته
اند؟
اینک باید قدری فکر کرد که آیا این گونه رفتارها با مردم هزینه ای ندارد؟ اگر دارد هزینه آن چیست؟ و چقدر است؟ آیا کدام سرمایه هاست که در چنین شرایطی آسیب می بیند؟
وای بر ما با این مسیولین
هر روز یه چیزی میگن , اینم شد برنامه. ریزی
تا کی میخواهیم اینجور ادامه بدیم, هر روز یه تصمیم, فاتحه این سیستم رو باید خوند
ما که اصلا بچه به مدرسه نفرستادیم. تا زمانی هم که دارو یا واکسن موثر پیدا نشود مدرسه ضررش از منفعتش بیشتره. یعنی ریسک مرگ را داره اصلا دیگر بحث جان انسان است. هرکسی که این تصمیم را گرفته بود بهتر است یک مقدار هم که شده عاقلانه رفتار کند با زور نمی تواند سخن بگوید.
اکثر مدیران آموزش و پرورش صاحب مدارس غبرانتفاعی هستن....خب معلومه که ضرر میکنن از تعطیلی مدارس
سلام.دم نمایندگان مجلس گرم.بایک استیضاح یک عقب نشینی ازوزیری که ظرف دوروز۱۸۰درجه تغییرجهت میده وحرفش تغییر میکنه.خوب اینا ازاول میگفتی چی میشد.همه شوخی باجان بچه ها هم شوخی
ناله و نفرین و فحش چندمیلیون نفر رو کم داشتند !!!!
دولت تدبیرند اگر احمدی نژاد بود چه می شد
نماینده مجلس هم بی غرضه چرا گذاشتند که بچه ها در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام و شهریه ایاب و ذهاب و خرید نوشت افزار و..... از اولیا گرفته بشه و بعد تهدید به استیضاح گرفته شود چرا از یک ماه قبل تهدید به استیضاح و سوال نشد آنها چرا موج سواری می کنند این ملا بود که در عمل جگرگوشه هایشان را نفرستادند و وزیر غیر مرتبط عقب نشینی کرد
این وزیران با کمترین تخصص و بدون هیچ تجربه مدیریتی و تخصصی و صرفا به دلیل ریش گذاشتن و یقه بستن و مدرک های جعلی و رانتی و داشتن رانت و نفوذ در رده های بالا مهمترین پست های کشور را اشغال می کنند و بزرگترین آسیب ها را به کشور می زنند . کسانی که کشور را به خودی و غیر خودی تقسیم کردند نمی دانستند که محدود کردن دایره خودی ها به افراد بی تخصص بی سواد گریبان خودشان را هم خواهد گرفت وقتی مثلا پزشکی را سهمیه ای کردند و نورچشمی های بی سواد را با سهمیه بر مسند طبابت می نشانند این پزشکان هیچوقت نمی تواند تشخیص درستی از بیماری و درمان بدهند
وزیر آموزش و پرورش به علت تصمیمات خودسرانه بای استیضاح شود
درسته که مردم نگرانی های زیادی بابت کرونا دارن اما وزیر هم تصمیم درستی گرفت سال تحصیلی باید یک استارت خوب داشته باشه . بویژه در خیلی از نقاط کشور تا آموزش رسمیت پیدا بکنه . ضمن اونکه تصمیم برای کل کشور کار دشواری هست و عموم مردم هم بیشتر به مساله از دیدگاه خودشون می پردازن . فکر می کنم بیشتر از این ها باید به یاری آموزش و پرورش کشور شتافت . و به شخصه فکر می کنم تصمیم وزیر لازم بود وایشون این کار رو به درستی انجام داد و در ادامه هم نباید دانش آموزان رو مجبور به حضور کرد .
حالا که هزینه خریدهای اجرای پروتکل را بر مدارس تحمیل کردند و چندصد میلیارد گردش مالی ایجاد نمودند -خرید تب سنج، دستگاه پاشش مواد ضد عفونی، ماسک، دستکش و ... -. خیالشان راحت شد عقب نشینی کردند.
جناب وزیر میگویند هیچ اجباری نیست . در صورتی که همین دیروز یکی از مدارس ابتدایی در مقطع ششم در فاز 3 شهرک اکباتان اعلام به حضور دانش آموزان از روز شنبه کرده است . الان باید حرف وزیر را قبول کنیم یا مدیر مدرسه ابتدایی ؟؟؟؟
در دوران کورنایی همه تصمیمات سخت است و احتیاج به اصلاح. وزیر که روز اول هم نگفت همه دانش آموزان باید به کلاس حضوری بروند. روز بعد شفاف گفت ما مجبوریم همه روشهای اموزشی را داشته باشیم که هیچکس از آموزش حتی در دورترین نقاط روستایی محروم نشود . خانواده ها مختار هستند کلاس حضوری یا غیر حضوری
وزیر آموزش وپرورش را باید دادگاهی بکنند.باید باهاش برخورد کنند.
اقدام وزارت آموزش وپرورش دربازگشایی مدارس آنهم قبل از مهر ماه و به دنبال آن سخنان وزیر در حقیقت اجرای چند پروژه تعریف شده میباشد . اول کسب در آمد ناشی از دریافت شهریه به خصوص برای مدارس غیرانتفاعی که مالکیت اغلب آنها ازجمله جماعت ازما بهتران هستند دیگر تکرار شانه خالی کردن دولت از قبول مسئولیت تصمیماتش میباشد . اگر دانش آموزش از پیشرفت در دروس به دلیل نرفتن به مدرسه عقب بماند که عنوان میکنند اگر به مدرسه آمده بودید عقب نمی افتادید و اگر به مدرسه بروند ومبتلا به بیماری شوند که جواب خواهند داد این انتخاب خودتان بااطلاع از خطرات بوده و در غایت به قول معروف نه خانی آمد نه خانی رفت
یک تصمیم با ماندگاری بیش از چند روز از این دولت تدبیر و امید ندیدیم.
حضور در مدارس دلبخواهی است!!!!

این جمله فقط و فقط یک پیام دارد ، دولت در واقع با این جمله از پاسخگویی آتی شانه خالی میکند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر