بازدید 5989

فروش سیم‌کارت «شاد»؛ شگرد جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هشدار داد که فریب تبلیغات تحت عنوان ارائه «سیم‌کارت شاد» را نخورند و درباره روش کار کلاهبرداران در این زمینه توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 05 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش‌آموزان و والدین آنها آمده‌اند و با ارائه طرحی به اسم «سیم‌کارت شاد» سعی دارند از این افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با حضور جلوی مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: این افراد به ۲ روش کلاهبرداری می‌کنند: یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند یا با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت، حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

وی گفت: پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم‌کارت دانش‌آموزی و خدمات رایگان برای این گروه از جامعه ارائه داده شود، از طریق پرتال رسمی اپراتورها یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو است و با هرکسی که به هر طریقی به این افراد در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند، برخورد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی