بازدید 4784

مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی هفته دوم شهریور ۹۹ چه بود؟

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 05 September 2020

مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی هفته دوم شهریور ۹۹ چه بود؟

نرخ تورم و بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا، برآورد بانک جهانی از خسارات انفجار بیروت، جدیدترین آمارهای اشتغال آمریکا و نرخ رشد اقتصادی کشورهای هند، استرالیا و ترکیه مهم‌ترین اعداد و ارقام اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

3.8 تا 4.6 میلیارد دلار

بانک جهانی: انفجار مهیب ماه گذشته در بندر بیروت رقمی بین 3.8 تا 4.6 میلیارد دلار به این شهر خسارت فیزیکی وارد کرده است. علاوه بر این، برآورد می‌شود که این انفجار تا 3.5 میلیارد دلار به بخش‌های مختلف اقتصاد لبنان خسارت وارد می‌کند.

15 درصد

بانک جهانی: حدود 15 درصد جمعیت جهان را افرادی تشکیل می‌دهند که دچار درجات مختلفی از معلولیت هستند. میزان آسیب‌پذیری این افراد در برابر بیماری‌های همه‌گیر و شوک‌های اقتصادی بیش از سایرین است و به همین دلیل دولت‌ها باید نظام سلامت و ارائه خدمات دولتی را برای پاسخگویی به نیاز آنها تقویت کنند.

از 3 میلیون به 23 میلیون دستگاه خودرو

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): در سال 2017 تنها 3 میلیون دستگاه خودروی برقی در جهان به فروش رسیده است. برآورد می‌شود این رقم در افق 2030 به 23 میلیون دستگاه در سال برسد.

93.4 میلیون تن

ورلد استیل: در ماه ژوئیه سال جاری میلادی 93.4 میلیون تن فولاد خام در چین تولید شده است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

22 درصد

صندوق بین‌المللی پول: تنها 22 درصد از اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌ها در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) که اغلب جزو اقتصادهای توسعه‌یافته جهان هستند را زنان تشکیل می‌دهند.

1.37 میلیون شغل و 8.4 درصد

بلومبرگ: بر اساس اعلام اداره آمار وزارت کار آمریکا (BLS) در ماه آگوست امسال 1.37 میلیون شغل جدید (به‌طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری در این کشور به 8.4 درصد کاهش یافته است.

7000 نفر

بلومبرگ: با توجه به رشد قابل‌توجه خریدهای آنلاین در انگلیس، شرکت آمازون قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی 7000 نیروی کار جدید برای توسعه کسب‌وکار خود در این کشور استخدام کند.

3.3 تریلیون دلار

بلومبرگ: دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که رقم کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی جاری به 3.3 تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

23.9 درصد

رویترز: دفتر ملی آمار هند در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی تحت تأثیر بحران کرونا 23.9 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کوچکتر شده است.

7 درصد

رویترز: اداره آمار استرالیا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به دوره سه‌ماهه قبل 7 درصد کاهش یافته و اقتصاد این کشور برای اولین بار طی نزدیک به 3 دهه اخیر وارد رکود شده است. اقتصاد استرالیا در سه‌ماهه اول امسال نیز 0.3 درصد نسبت به سه‌ماهه پایانی سال 2019 کوچکتر شده بود. بر اساس تعاریف رسمی، ثبت نرخ رشد اقتصادی منفی طی دو دوره سه‌ماهه متوالی به معنای ورود اقتصاد به یک دوره رکودی است.

50 تا 55 دلار

اویل پرایس: الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، در سخنرانی اخیر خود در همایش مجاری تولید و توسعه صنعتی میانگین قیمت هر بشکه نفت خام در سال آینده میلادی را 50 تا 55 دلار پیش‌بینی کرد.

16 هزار نفر

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز که با کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی دست‌وپنجه نرم می‌کند و طی ماه‌های اخیر برای پرداخت دستمزد کارکنان خود به کمک‌های دولت فدرال آمریکا متکی بوده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل پایان یافتن کمک‌های دولتی قصد دارد 16 هزار نفر از کارکنان خود را در آینده نزدیک تعدیل کند.

9.9 درصد

فایننشال تایمز: انستیتو آمار ترکیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 9.9 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کوچکتر شده است.

3.7 میلیون تن و 64 درصد

یورو استات: در سال 2019 حدود 3.7 میلیون تن انواع شکلات در کشورهای اتحادیه اروپا تولید شده است که 64 درصد از این رقم مربوط به 3 کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا بوده است.

7.9 و 7.2 درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه ژوئیه سال جاری به ترتیب 7.9 و 7.2 درصد بوده است.

0.2 درصد

یورو استات: برآوردهای اولیه حاکی از این است که شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه آگوست در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 0.2 درصد کاهش یافته است.

 

منبع: اتاق ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان