نبض خبر؛

سقوط یک جنگنده در تبریز

کد خبر: ۱۱۰۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 21 February 2022
تعداد بازدید : 21693
بازدید 26203
بر اثر سقوط یک جنگنده اف 5 آموزشی ارتش در تبریز، علاوه بر خلبان، دو خلبان این هواپیما و یک سرنشین یک خودرو جان باختند. به گفته مقامات ارتش، خلبان برای جلوگیری از سقوط هواپیما بر روی مناطق مسکونی، از ایجکت پرهیز کرده و در نهایت با این ایثار، جنگنده به دیوار یک ورزشگاه در تبریز برخورد کرده است. لحظات این حادثه را در تابناک می‌بینید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۷
اگر داستان اینطور بود، یکی از ۲ خلبان می توانست از سیستم خروج اضطراری استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
خلبان جانش رو گذاشته پای این کار
لطفا از این به بعد رو شهر تمرین نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
بعد از تمرين به فرودگاه برميگشتند
روى شهر تمرين نميكردند
هواپیماهای از رده خارج شده (هواپیماهای خریداری شده توسط محمد رضا شاه پهلوی) هم همانند خودروهای از رده خارج شده به علت بی سیاستی مسئولین مرتباً جان عزیزان این مملکت را می گیرند. واقعاً شرم نمی کنید
پس چرا دانشجو اجکت نکرده ، خواسته با استادش بمیره ؟
روحشان شاد
بخاطر همین هست که روی مناطق مسکونی آموزش و مانور نمیدهند. خدا برای بازماندگان این افراد صبر دهد.
خلبان نمیتونسته اجکت کنه دو خلبان دیگه چرا اجکت نکردن؟ از اونجایی که هواپیما اسکاتی بوده مکانیزم اجکتشو واسه یه هواپیمای دیگه استفاده کردن و چیزی به نام سیستم اجکت وجود نداشته.
به نظر نمیاد که حتی تا اخرین لحظات هم اصرار به اجکت نداشته باشن... چون دیگه وقتی میبینی به منطقه مورد نظر رسیدی باز میتونی تو لحظات اخر اجکت کنی...ولی این عزیزان ظاهرا مشکل فنی حتی مهلت اجکت رو هم بهشون نداده...
آقایانی که ضد برجام و طرفدار تحریم هستند تحویل بگیرن ؟
واقعا باید این حرفاتو باور کنیم، اینکه بگیم وقتی به این سمت رسوندن نمی تونستن اجکت کنن و خارج بشن باید حتما هواپیما به زمین می خورده و بعد اجکت می کردن.
تسلیت به ارتش قهرمان ایران و خانواده های شهدای حادثه
ایران از سال 1343 تا 1355 از این هواپیما خریداری می کرد یعنی جدیدترین آنها 45 سال عمر دارند!!!!! در حالی که عمر هواپیماهای جنگی حتی نصف این مدت نیز نمی شود، تازه در صورتی که مرتب به روز شود. مردم با پراید، پژو، کرونا، جت جنگی، سوار بر قطار مسافربری، در کشتی حمل گاز، هزینه های گوشت و پنیز و برنج و پیاز، و خلاصه با هزار درد عجیب و غریب و البته با درمان، به پیشواز مرگ می روند. خداوند آن رفتگان را قرین رحمت خود فرماید. ...
این جنگنده ها بیش از ۵۰ سال عمر دارد و بهتر است کنار گذاشته شود.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
کنار گذاشته بشه چیزی نداریم به لطف تحریمای پربرکت و ارتباط نداشتن با دنیا،البته دوستان روسی و چینی هم تا تحریم هست چیزی نمیدن بهمون
من بودم ایجکت می کردم
تا کی دست بردار از استفاده نکردن از ابن مدل منسوخ و خیلی کهنه و معیوب نیستن . هر کشور دیگه ی با این همه صانحه این مدل داشت همه رو یکجا زمین گیر میکنن و خلبان های بیچاره رو به کشتن نمیدن

اون از صندلی ساخت داخل که دو افسر بیچاره رو به کشتن دادن این هم یکی دیگه

روحشان شاد و تسلیت به خانواده داغ دارشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
اون صندلی که یهو روشن شد نسخه قدیمی همون اف5 بود نه بومیه
اصلا چرا باید جنگنده ها و بالگردهای تمرینی بجای اینکه تو بیابون تمرین کنن رو شهر بچرخن اونم این جنگنده هایی که نیم قرن از عمرشون میگذره و با سلام صلوات پرواز میکنن ؟
هر دو خلبان تصمیم گرفتن ایجکت نکنن؟!
ول کنید این هواپیما های تکه پاره را
فرض کنید نداشتیم
اینها همه از برکات تحریم هست
اجکت
باز نشده
همونطوری که ایربگ خودروها باز نشد در تصادف خوزستان . دکمه ایجکت برای نجات خلبان هم باز نشده . برای همین هم دو عزی را از دست دادیم . با این هواپیماها میخایین برین بجنگ
کسی که جان فشانی می کنه تا روی خانه و کاشانه مردم سقوط نکنه بی شک شهید حساب می شه .
" لحظات این حادثه" اینجوری خبر نگذارید خواهشا.
من موندم اون استاد خلبان چجوری با این ابوطیاره ها میره ، جونش واسش مهم نیست .
f14 بوده مرگ بر امریکا قطعه نداده
یا خلبان آموزش صحیح ندیده که ایجکت نکرده، یا تصمیم اشتباه گرفته و خودشون رو به کشتن داده، یا به کل سیستم ایجکت فعال نبوده.
خیلی مرد بودند که ایجکت نکردند چون بعد حرف و حدیث پشت سرشان بود اگر حتی یک نفر از شهروندان فوت میکرد ،حتی یک نفر از آنها می توانست اینکار را بکند اما فکر کردند و شاید گفتند اگر قرار باشه سالم برسیم هر دو با هم ! اگر نشد هم هر دو با هم !
خوب لاعقل یک نفر از این خلبان ها از اجکت استفاده میکرد به هر حال روحشان. شاید
خدا میدونه کی قراره جنگنده بومی کوثر که ارتقا سطح بالا همین اف5 هست کی تولید انبوه بشه
اگر بودجه لازم تخصیص داده شود و مدیریت هم باشد و جنگنده کوثر و هواپیما اموزشی یاسین به معنای واقعی تولید انبوه شود این اتفاقات دردناک نمی افتد
تا کی مردم تبریز باید صدای گوشخراش پرواز جنگنده های 50 سال پیش روی شهر و خطر سقوط آنها را روی سرشان تحمل کنند؟!
قبلا تاکسی ها به نسبت مسیری که کار میکردن فقط در یک مورد تخصص داشتن و حرف میزدن.الان تو فجازی طرف همزمان در مورد مذاکرات،علوم هسته ای،امور پزشکی،سیاسی،ورزشی،اقتصاد و...حرف میزنه.شک نکنید الان هم به اینجا میان و در مسائل نظامی اعم از تجهیزات هوانوردی،چگونگی کنترل هواپیما،تصمیم گیری در مواقع خطر،راهکار رفع تکرار حوادث اینچنینی و....
باهم تعدادی از نظرات خلبانان فارق التحصیل از دانشگاه هوایی ماساچوست اَمِریکن را میخوانیم.خخخخخ
سلام لطفا در برنامه پرواز هواپیمای جنگی یک دستورالعملی قرار بدهید که در صورت بروز مشکل فنی مثل همین دو خلبان اف5که منجر به سقوط وشهادتشان شد این موضوع را بگنجانید که باتوجه به اینکه این دو عزیز هر دو حق استفاده از اجکت را داشتند لااقل یک نفر از این امکان باید استفاده بکند ممنونم در پناه حق باشید وآرزوی سلامتی وپیروزی برای همه رزمندگان درهمه جبهه هاچه نظامی وچه علمی و اقتصادی رادارم