بازدید 27471
چه کسی پشت افزایش ۱۰درصدی پاداش مرد پرتغالی بود؟

کشف ابهام ۸۰۰هزار دلاری پرونده کی‌‌روش با پاسخ عجیب تاج / پیشنهاد دهنده پاداش مشکوک هیات‌رییسه را به مردم معرفی کنید

باید از سوی نهاد‌های نظارتی بررسی شود که هیات رییسه به چه دلیل ۸۰۰هزار دلار پول متعلق به فدراسیون فوتبال را خارج از قرارداد به مرد پرتغالی داده است. البته قبل از آن باید این ادعای تاج راستی آزمایی و البته پیشنهاد دهنده چنین موضوع مضحک و مشکوکی هم برای افکارعمومی فاش شود، چون خیانتی واضح در حق پول مردم بوده است.
کد خبر: ۹۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 09 June 2020

کارنامه عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال، این روزها پر از ابهام های مالی و قراردادی است که فوتبال ایران را به بحرانی بزرگ رسانده، ولی در کنار ماجرای قرارداد ویلموتس، چندین سوژه دیگر هم روی میز است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ مهدی تاج روی آنتن زنده شبکه سه سیما در مواجهه با پرسشی درباره دلیل افزایش خارج از قرارداد پاداش کی روش بعد از صعود به جام جهانی، توپ را به زمین هیات رییسه فدراسیون انداخت، در حالی که شخص او قدرت اول و تعیین کننده در هیات رییسه بوده است و او هم مقابل چنین حاتم بخشی، باید پاسخگو باشد.

در قرارداد کارلوس کی‌روش (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) با فدراسیون فوتبال، بندی وجود داشت که ۱۰ درصد از پاداش صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به کی‌روش داده می‌شد، اما این رقم به ۲۰ درصد افزایش یافت!

زنده‌شدن ابهام ۸۰۰هزاردلاری پرونده کی‌‌روش با پاسخ عجیب تاج / پیشنهاددهنده پاداش مشکوک هیات‌رییسه را به مردم معرفی کنید

تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره بدون اینکه بخواهد از خودش دفاع کند، می‌گوید: با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار شد ۲۰ درصد از پاداش صعود به جام جهانی به او داده شود! او هیچ دلیلی برای این کار نمی‌آورد و حتی حاضر نیست به عنوان یکی از اعضای حاضر در جلسه هیات رییسه، دلیل خودش برای موافقت با این موضوع عجیب را بگوید.

همچنین باید از تاج پرسید، مطرح کننده چنین پیشنهاد مضحک و عجیبی به نفع سرمربی پرتغالی چه کسی بوده است؟ آیا اعضا بر سر تصویب این پیشنهاد عجیب با هم هیچ بحثی نکرده اند؟ آیا برای کسی این ابهام و پرسش ایجاد نشد که به چه دلیلی باید ۸۰۰هزار دلار بیشتر به کی روش پول و پاداش داد؟

حالا باید از سوی نهاد‌های نظارتی بررسی شود که هیات رییسه به چه دلیل ۸۰۰هزار دلار پول متعلق به فدراسیون فوتبال را به مرد پرتغالی داده است. جالب است که کی روش با وجود دریافت چنین پاداش خارج از قراردادی، حالا دنبال گرفتن ۲۰۰هزار دلار برای مقام سومی کسب نشده در جام ملت‌های آسیاست.

این پرداختی اضافه بر قرارداد، قطعا و حتما باید دلیل و منطق محکمه پسندی داشته باشد

کارشناسان بر این باورند بند‌های قرارداد کی روش به اندازه کافی امتیازات متعدد برای این مربی اروپایی در دل خود داشت و دیگر نیازی به بخشیدن چنین سهم عظیمی از درآمد فدراسیون فوتبال بدون درج در قرارداد نبود. این پرداختی اضافه بر قرارداد، قطعا و حتما باید دلیل و منطق محکمه پسندی داشته باشد و نمی‌شود، سلیقه‌ای و تنها با اتکا به مصوبه هیات رییسه چنین ولخرجی کرد. جالب است که کی روش با وجود دریافت چنین ارقامی، باز هم بعد از جدایی علیه فدراسیون و وزارت ورزش صحبت‌های تندی مطرح کرده که جای تاسف دارد و ضرب المثل «هم چوبش را خوردیم، هم پولش را دادیم» را به ذهن متبادر می‌کند.

پاداش صعود به جام جهانی ۸ میلیون یورو بود که ۲۰ درصد آن به کی روش تعلق گرفت و مصوبه هیات رییسه به معنی دادن ۸۰۰هزار یورو اضافه به کی روش بود. استدلال و بهانه مهدی تاج به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست و باید از تک تک اعضای هیات رییسه در این باره مواخذه شود؛ هرچند وجود این مصوبه، ادعای تاج است و باید راستی آزمایی شود.

در صورتی که یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال منکر چنین موضوع و ادعایی شود، کار تاج در این پرونده هم بیخ پیدا می‌کند و باید منتظر برخورد نهاد‌های نظارتی و حسابرسی و همچنین پرسشگری اعضای مجمع بود.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
نوش جانش
۴ تا مرد درستکار مثل اون در عرصه های مدیریتی داشتیم وضعمان الان اینجوری نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
" باید منتظر برخورد نهاد‌های نظارتی و حسابرسی و همچنین پرسشگری اعضای مجمع بود."
آره بشین برخورد میکنند حتما
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
من با شما شدیدا موافقم.تیم برد جام جهانی ۲۰ درصد بهش دادن.الان دیگه نمیتونن برن جام جهانی که.از پاداشی که خودش زحمتشو کشید بهش دادن.بعد کیروش چی شد؟ به بحرین و عراق و..باز باختمون شروع شد.دیگه اون افتخارات وهیجانات مثبت مساوی با پرتقال و برد مراکش و بازی مقابل ارزانتین و.برد کره و..دیگه تکرار نمیشه.
چرا همش می گه کی روش تیمو به جام جهانی برد؟
پس نقش بازیکنان و تماشاگران چی می شه
اوخی بمیرم برا ابهامت که 800هزار دلاره فقط
بمیرم برا اونکه فقط با 500 هزار دلار در رفته
چقدر اخه تواضع چقدر قناعت
خدایی یکم مشکوکه تو این مملکت این چیزا منم شک کردم
باید خودشان از جیبشان پرداخت کنند تا درس عبرت بشه حواسشون باشه برای قرارداد بستن
درسته تاج و افراد مرتبط با این پرونده باید دستگیر و بازخواست بشن،

پول ملت رو .....
چرا در این گزارشات به صراحت نمی گویید تاج وابسته به کدام ارگان هست
کیروش استاد اجرای فوتبال کثیف ولی با کمترین اشتباه بود
اینایی که عشق کیروش هستن خوب جمله بالا یادشون باشه
سقف ارزوی هم وطن من فقط این بود بره جام جهانی یه بازی بسته با چنتا ضد حمله ببینه
الانم همینا فکر میکنن ایرانی از این بالاتر حقش نیستو نمیرسه
ولی یادتون باشه قطر مربی بزرگی نداشت ولی مربی ای داشت که ساختار پایه ای فوتبال قطر رو تقویت کرد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
شما اول شرایط قطر رو با ایران مقایسه کن بعد راجع به مربی ها حرف بزن.کشوری که یکی مثل زاوی میاد درلیگش بازی میکنه کشوری که میزبانی جام جهانی رو میگیزه بعد شما اونو با کشور ما مقایسه میکنی؟کدوم ساختار ؟ساختاری که نمیتونه یه میلیون دلار جابحا کنه برای مربی.فوتبال مدیون شجاعت سماحت و مدیریت کیروش بود و البته حمایتهای احمدی نزاد.دیگه اون دوران تکرار نخواهد شد.
کیروش هر چی گرفت نوش جونش.. حداقل تو یه دوره ۸ ساله بی استرس فوتیال نگاه کردیم و حس خوب قدرتمند بودن داشتیم وگرنه تو کل این ۴۲ سالی که عمرمه (به جز دوره کیروش) جز استرس و حس ضعف جلوی کشورهای دیگه چیزی ندیدم. در زمان کیروش میگفتیم فلان کشورو که میبریم و فلان تیم رو هم احتمالا میبریم و اینجوری حساب کتاب میکردیم، کلی ارزش داشت. الان که جام جهانی هم نمیریم و جلو ضعیف ترین تیم اسیا هم استرس باخت مفتضحانه داریم. یک درصد یکی از این اختلاسای کلان کل حقوق کیروش بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
مگر بیت المال فقط مال تو یه نفره که میگی نوش جونش ؟ از صبح تا شب بشین پای تلویزیون یک من تخمه بشکن و قل خوردن یک توپ پلاستیکی از اینور به اونور رو زل بزن اگر یکموقع هم از تور رد شد از شدت هیجان تا ایست کامل قلبی پیش برو ! خدا عقل بده خدا شفا بده
بایدمدیران فوتبالی که در ارتباط با قراردآدهای مشکوک با مربی های تیم ملی و استقلال و پرسپولیس هستند را محاکمه کرد و تا آخرین ریال از حلقومشان بیرون کشیدچرا در پس هرقراردادی که این آقایان می بندنداین بازیکنان و مربیان بعد از رفتن از ایران شکایت میکنند و میلیارد ها تومان پول ملت را برباد میدهند .؟؟؟؟؟
مدیریت باند اصفهانی ها که بقول یکی از مسئولین فدراسیون حتی اسانسور فدراسیون هم اصفهانی صحبت میکرد، نتایج آن به مرور در فوتبال و سطح اجتماع قابل دیدن هست

ساکت ، تاج ، کفاشیان و ... اینها آنچنان بر فدراسیون مسلط بودند که هیچکس جرات انتقاد نداشت و حتی چهره های ورزشی مثل آقای دایی و پروین ، و مایلی کهن هم ناچار به سکوت شدند
این مدیریت که فقط به فکر منافع خویش و استان خود بودند ، این منافع را بر منافع کشور اولویت دادند
بیشک نباید به سادگی از اینها گذشت
زمانی که ابهام در باره قرار داد ویلموتس را مطرح کردم و تو حتی از انتشار ان خود داری کردی فکر نمیکردم روزی واقعا به فساد فدراسیون فوتبال و مدیران ان یعنی کفاشیان و تاج که از در بیرون میکردنشان از پنجره برمیگشتند رسیدگی شود!!! همانزمان برای من مساله اینهمه چسبیدن کفاشیان به ریاست فوتبال مشکوک و عجیب بود.در مساله ویلموتس اصلا محل صحبت مبلغ قرار داد نیست که تاج روی ان مانور میدهد.موضوع اینست که فردی به زیرکی اقای تاج از تحریمها اطلاع داشته و تعمدا پول را ۵ روز دیرتر به ویلموتس پرداخت کرده تا او امکان شکایت و گرفتن غرامت داشته باشد و ان غرامت است که محل اشکال و تردید بنده و نشانه فساد است.امکان ندارد فدراسیون با انهمه مشاور حقوقی سهوا قرار دادی نوشته باشد که مساله تحریمها را در نطر نگرفته باشد و از طرفی جناب ویلموتس در ان شش ماه بدون انکه ایران باشد سر مربی بوده و لذا همان دستمزد هم محل اشکال است.او در حالی که در بلژیک با همسر و فرزندانش خوش بوده و تعطیلات میگذرانده و خرید و پارک می رفته کرنومتر برای او از پول بیت المال این ملت فقیر و رنجکشیده دستمزد حساب میکرده است!!!!!
بسمه تعالی 99/3/20
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ووزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به مسئله رسیدگی واقدام فرمایند.
ومن الله التوفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
الساعه اقدام می گردد
با احترام
شورای هماهنگی اطلاعات کشور
بابا ترا به خدا به اين مردم بينوا رحم كنيد چاه ويلي به نام فدراسيون فوتبال بودجه مستضعفين را مي بلعد1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
آقا این فوتبال کثیف رو تعطیلش کنین
جالب است تنها محل مباحث بی روتوش ورزش است چون کسی جرات رفتن به سایر حوزه ها را ندارد و دایم از ورزش سوال میکنند که فلان پول کجاست یا چرا اینقدر به فلان کس دادید در حالی کل پول در گردش در ورزش یک هزارم بودجه کشور است ولی یک دهم آن را از کسی سوال نمی شود . این داستان راجع به عزل و نصب ها هم هست و هزاران ناکارامد در پست های مهمی که با هر امضایشان میلیون ها دلار جابجا میشود و به هیچ کس پاسخگو نیستند هم صدق می کند
تابناک گیر دادی به کیروش ، دیروزم تیتر زدی اولا پاداش سومی که دویست هزار دلار بود در صورتیکه میدادن بخشید خیریه مشهد ، به نظرم تمام پولی که گرفت حقش بود و واقعا براش کار کرد ، گیر بده به کسانیکه بلد نیستن مدیر باشن
این باند اصفهانی های فدراسیون فوتبال کی قرار است دست از سر فوتبال بردارد؟
آیا کسی نیست بتواند دست این باندبازیها رو قطع کند؟
چرا نهاد های اطلاعاتی به امر وارد نمیشوند؟
دستاورد ساکت ، تاج و کفاشیان غیر از حیف و میل اموال مردم چه بوده؟
چقدر باند بازی؟
مدیریت اصفهانی ها در هرکجا بوی باند بازی میدهند
وزارت نیرو ، فوتبال و ... هرجا وارد شدند با باندبازی خواستند مصالح خودشون رو بر مصالح کشور مقدم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تو از کجااین پیغام تفرقه افکنانه را می فرستی که تابناک هم بازیچه دست شما شده و این پیغام ها را ثبت می کند.
خرج که از کیسه مهمان بوَد
حاتم طایی شدن آسان بوَد
تازه این شاهکار کوچیک آقای تاجه وقرداد ترکمنچای ویلموتس که به مراتب ویران کننده تر از این مبالغ است
نمیدونم این آقایان در مملکت مازندگی نمی‌کنند که از اوضاع و احوال مملکت بی خبرند وچنین حاتم بخشی میکنند
یکی باید از این آقایان بازخواست کنند که چرا چند میلیون دلار پول مملکت رو بابت قرداد آقای ویلموتسهزینه کنند که تنها چهار پنج بازی روی نیمکت نشست واین نتایج مفتضح رو به بار آورد
اصغر قصاب محلمون اگر بجای اینها بره قرار داد ببنده کمتر از اینها به مربیان خارجی باج میده
آقای تاج مدیر نبود و گند زد به فدراسیدن و ورزش ایران . ایشان باید محاکمه شود و البته حقوقی هایی که قراردادها را تنظیک کرده اند.
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
ما مردم متوجه نشديم كه چطور پرداخت پول به بازيكنان ومربيان خارجى تحريم مى باشد ولى پرداخت جرايم اينها شامل تحريم نمى باشد؟!!!جناب اقاى تاج اين چه توجهى است كه اقاى كيروش٢١ميليون دلار براى ما درامد داشته حالا فدراسيون ١٠ميليون دلار به ايشان داديم نوش جانش بقيه ١١ميليون براى ما باقى مانده ،خوب وزارت نفت هم بگويد ما براى اين كشور ٦٠ميليارد دلار درآمد داشتيم نصف انرا به كاركنان شركت نفت بدهيم لطفأ پشت پرده اين قرار دادها چه در باشگاه ها وفدراسيون معلوم شود
سال سال این چند سال
امسال پارسال پیرارسال
هرسال میگیم دریغ از پارسال
آقای سلطانی فر باید پاسخگو باشن. در مدتی که ایشون روی کار بوده اتفاقات ناخوشایندی در ورزش افتاده که بوی مافیا میده.
کاش می شد به جای این همه هزینه به فوتبال به ورزشهای ملی وانفرادی هزینه کرد...
باسمه تعالی
نویسنده محترم این مقاله لطفا به این نکته عنایت داشته باشند که این درآمد ناشی از فعالیت های کسانیست که مورد بی مهر ی قرار می گیرند.
کاش در کنار توجه بر 20 درصد به 80 درصدی که نتیجه زحمات این عزیزان بوده است هم توجه می شد(سه میلیون و دویست هزار دلار درآمد حاصل از فعالیت مدیران دلسوز کشور و یک مربی پرتلاش).
در کشورهای اروپایی تا خبری از فساد میشه چهار نفر دستبند میخورند و به دادگاه می روند توی ایران نه تنها دستگیر نمیشند با کمال پررویی به ملت توهین میکنند بابا پول بیت المال هستش نه بیت الحال؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی