بازدید 6943
۶

جزئیات جلسه انتقال پایتخت با حضور جهانگیری

کد خبر: ۸۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 05 March 2019
رئیس شورای شهر تهران گفت: در همه دنیا از سوخت مالیات می‌گیرند و به حمل و نقل عمومی کمک می‌کنند در حالی که ما به سوخت یارانه می‌دهیم و کمکی هم به توسعه حمل ونقل عمومی نمی‌کنیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا محسن هاشمی در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در خصوص جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور با موضوع انتقال پایتخت گفت: در این جلسه موضوع انتقال پایتخت مطرح نبود و در خصوص ساماندهی تهران بزرگ بحث شد که اولین موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی ریل پایه بود.

وی افزود: در گزارشی مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه و اعلام شد روزانه ۱۳۰۰ خودرو از حومه و شهر‌های اقماری به تهران سفر می‌کنند هرچند این مشکل در شرق تهران نیز وجود دارد. در این جلسه عنوان شد برای ساماندهی خودرو‌های تک سرنشین که روزانه به تهران سفر می‌کنند باید از روش حمل و نقل ریل پایه و انبوه بر همانند متروی کرج- تهران استفاده شود.

هاشمی با اشاره به سخنان خود در این جلسه گفت: من نامه‌ای که به رئیس جمهور در خصوص مترو نوشته بودم را مطرح کردم که تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل آماده دارد و می‌توان از این ریل‌ها برای افزایش ظرفیت مسافران مترو به ۱۰ میلیون سفر در روز استفاده کرد. البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید موضوع حمل و نقل ریل پایه را برای شهر‌های اقماری جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: از مزیت‌های تهران استفاده نمی‌کنیم در حالی که می‌توان با تأمین منابع و مواردی که در قانون پیش بینی شده مانند وظیفه وزارت نفت در خصوص کمک به مترو در ازای هر سفر ریلی و یا قوانین حمایتی دیگر استفاده کرد.

هاشمی تأکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی حومه در تمامی کلان شهر‌ها به زودی مورد نیاز است و دولت باید قوانین حمایتی را اجرایی کند.

وی یادآور شد: مترو برای دولت و شهرداری به طور غیرمستقیم سودآور است در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا می‌میرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، بیشتر شده است. در حالی که در همه جای دنیا از سوخت مالیات می‌گیرند ما در ایران به سوخت یارانه می‌دهیم و به حمل و نقل عمومی نیز چیزی نمی‌دهیم. برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت‌های دولت داریم که این حمایت‌ها در قانون نیز پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: براساس قانون باید یک سوم از یارانه بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین نمی‌کند. ما این را در بدهی هایشان منظور کرده و در تهاتر‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه نتیجه انتقال پایتخت در جلسه دیروز به کجا رسید؟ گفت: قرار شد کمیته‌ای کارشناسی بررسی‌های خودرا ادامه دهد و در صورت رسیدن به نتیجه، این نتایج دنبال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
چرا خودتون رو با دنیا مقایسه میکنید؟!!!
سلام : گفته های آقای هاشمی مستدل و کارشناسی است متاسفانه با این روند مصرف بنزین و عدم توجه دولت به ریل پایه بودن و عدم توجه مترو کلان شهر تهران کا ربه کجا خواهد کشید والله اعلم
انتقال پایتخت دیگر دیر است دولت باید فکری به حال انتقال وزارتخانه ها و سازمانها نماید که مردم کمتر با آن سرو کار دارند وبیشتر ادارات کل آنان مشکلات رایج مردم را رفع می نمایند
فقط دریافت عوارض در ایران را با کشور های دیگر مقایسه می کنند.
خدا كنه تهران را بكنن روستا و همه روستاييان ازش برن بيرون و منم برگردم تو تهران شهر و زادگاه اجدادي خودم و انجا زندگي كنم
تا زمانی که نفت محوریم و از صنعت و تولید خبری نیست اوضاع نابسامان روزافزون خواهد بود ... وقتی تولید محور شدیم آنگاه هم مردم شاغل میشوند و رفاه نسبی خواهند داشت و هم دولت با مالیات به کشور سروسامان میدهد....
یا باید نفت بفروشیم و بنز و بی ام و بخریم و روز به روز به سمت بدبختی بریم و محتاج دیگران شویم خدایی ناکرده
باید کل کشور تبدیل بشه به گلخانه های صنعتی و دامداری و صنعت ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی