بازدید 12550

مرد شماره دو طالبان بازداشت شد

باز داشت ملا برادر می تواند تاثیر جدی بر فعالیت های نظامی طالبان داشته باشد، اما مشخص نیست که این باز داشت، روند مذاکره و گف و گو را تقویت خواهد کرد یا سبب خواهد شد تا دیگر جایی برای تلاشهای صلح جویانه باقی نماند.
کد خبر: ۸۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵ 16 February 2010
ملابرادر معاون ملا عمر رهبر طالبان و مسئول امور مالی این گروه بود.

به گزارش بی بی سی مقامات ارشد نظامی در پاکستان تائید کرده اند که ملا عبدالغنی برادر، فرمانده ارشد گروه طالبان در شهر کراچی پاکستان بازداشت شده است.

از ملا برادر به عنوان فرد شماره دوم گروه طالبان و معاون ملا محمد عمر یاد می شود که از نفوذ گسترده ای در میان اعضای این گروه برخوردار است.

برخی از گزارشها حاکی از این است که ملا برادر شورای کویته را که از آن به عنوان شورای رهبری طالبان نیز یاد می شود، اداره می کرد.

مقامات اطلاعاتی (استخباراتی) آمریکا با تائید باز داشت ملا برادر، ابراز امیدواری کرده اند که فرمانده ارشد طالبان اطلاعاتی را در مورد مخفیگاه ملا عمر، رهبر گروه طالبان، در اختیار آنان قرار دهد.

از قول مقامات آمریکایی گزارش شده است که ملا برادر پرنفوذترین عضو گروه طالبان است که از سال 2001 تا حالا بازداشت می شود.

گفته می شود که او بودجه گروه طالبان را تنظیم، فرماندهان نظامی این گروه را تعیین و تاکتیک های نظامی برای جنگ با نیروهای ائتلاف بین المللی در افغانستان را طراحی می کرد.

براساس اطلاعات انترپول، ملا برادر در زمان حکومت گروه طالبان بر افغانستان، از اعضای برجسته این گروه بوده و به عنوان معاون وزیر دفاع در رژیم طالبان کار کرده است.

نام ملا برادر در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد هم دیده می شود.

این تحریم شامل مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر و خرید و فروش اسلحه توسط افراد مرتبط با گروه های تروریستی می شود.

خبر باز داشت ملا برادر در حالی منتشر می شود که دولت افغانستان و متحدان بین المللی اش، بزرگترین عملیات نظامی علیه شورشیان را در ولایت هلمند به راه انداخته اند.

از سوی دیگر دولت افغانستان تلاش می کند، تا زمینه را برای مذاکره با گروه های شورشی از جمله طالبان فراهم کند.

باز داشت ملا برادر می تواند تاثیر جدی بر فعالیت های نظامی طالبان داشته باشد، اما مشخص نیست که این باز داشت، روند مذاکره و گف و گو را تقویت خواهد کرد یا سبب خواهد شد تا دیگر جایی برای تلاشهای صلح جویانه باقی نماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
marg bar taleban
marg bar amrica
marg bar esrail
marg bar englis
می خواهم پیامی را برای گروهک متحجر طالبان بگذارم امیدوارم که حداقل یکی از آنها این پیام را بخواند. من به خودی خود از عملکرد نابخردانه این گروه اعلام تنفر می کنم. شما مصداق خسر دنیا والاخرت هستید درکجای دین مبین اسلام این برادر کشی ها وارد شده تاکی کشت وکشتار وقتی مردم شمارا کنار زدند و مشغول ساختن کشور ویرانه شان هستند چرا برادرکشی مایه افتخار شماست. آخر شما درکجای دنیا به غیر از خودتان شماراقبول دارد. آیا کسب درآمداز فروش مواد مخدر وکشتن برادر وخواهر هموطن خود افتخار است؟ چرا وقتی تحریم های شما لغو گردید وآشتی ملی به شما پیشنهاد گردید از آن سرباز زدید؟ که چه؟ من به سهم خود از اعمال وکردارشما متنفرم و با این عملکرد شما افغانستان رنگ آسایش نخواهد دید
نفهمیدم کلمه استخبارات را به چه منظور آورده اید.
انشاء الله یک روز خبر بازداشت بن لادن را بگذارید تو سایت .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی