بازدید 6041

با کلانشهری آشنا شوید که نیم سال است «شهردار» ندارد!

نیم سال است، شهری که از فرط وسعت و جمعیت برخی تمایل دارند به مانند تهران، پسوند «بزرگ» به انتهای نامش افزوده شود تا توجه‌ها بیش از پیش به آن جلب شود، در مشکلی ساده گیر افتاده است؛ مشکلی که ظاهرا قرار نیست حل شود.
کد خبر: ۸۳۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 24 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

نیم سال است، شهری که از فرط وسعت و جمعیت برخی تمایل دارند به مانند تهران، پسوند «بزرگ» به انتهای نامش افزوده شود تا توجه‌ها بیش از پیش به آن جلب شود، در مشکلی ساده گیر افتاده است؛ مشکلی که ظاهرا قرار نیست حل شود.

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که عمر شورای پنجم شهر و روستا به نیمه رسیده و به همین نسبت، شهرداران بسیاری از شهر‌های کشورمان مدت‌هاست از فراز و نشیب‌های ابتدای نصبشان فاصله گرفته‌اند و به امور روزمره مشغولند، در کرج و شورای این شهر، هنوز بحث بر سر انتخاب شهردار است؛ بحثی که عمر طولانی هم دارد و در نوبت آخر، شش ماه است به درازا انجامیده و به نظر، به بن بست هم رسیده است.

اینکه شورا گزینه اش برای شهرداری را انتخاب می‌کند، اما این انتخاب نهایی نمی‌شود تا همچنان کرج بی سکاندار بماند و هیچ دورنمای روشنی پیش رویش نباشد؛ کلانشهری که از قضا به مشکلات فراوانی هم مبتلاست.

رویدادی که برخی آن را ناشی از انتخاب‌های نادرست شورای این شهر می‌دانند و برای اثبات مدعای خود، دلایلی هم می‌آورند، ولی از دید اعضای این شورا، نه نتیجه تصمیمات ایشان، که ناشی از تصمیم‌های نامطلوب در وزارت کشور است.

وضعیتی که محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر کرج در تشریح آن به ایسنا می‌گوید: شورای پنجم قبل از معرفی شفقی به عنوان شهردار، سه نفر دیگر را به عنوان گزینه مناسب برای تصدی صندلی شهرداری کرج معرفی کرده بود، ولی هر سه آن‌ها به دلایلی از سوی وزارت کشور تأیید نشدند.

وی می‌افزاید: آخرین باری که اعضا شفقی را برای تصدی سمت شهرداری معرفی کردند، بر این تصور بودند که هیچ مانعی برای تأیید او وجود ندارد و به زودی شهر صاحب شهردار می‌شود؛ شفقی از تمام فیلتر‌های نظارتی رد شده و حتی استاندار هم پذیرفته بود که با وجود نیاز به توانمندی او در فرمانداری کرج با وزیر کشور هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورد تا بالأخره شهردار کرج معرفی شود، ولی این بار هم انتخاب اعضای شورای شهر نتیجه نداد.

وضعیتی که موجب شده این عضو شورای شهر کرج در ادامه بگوید: اگر قرار باشد هر کسی که اعضای شورا به عنوان شهردار معرفی می‌کنند به هر دلیلی تأیید نشود پس دیگر بودن ما چه فایده دارد؟ اعضای شورای شهر دستشان به وزیر کشور نمی‌رسد، ولی تقاضا دارند به کرج به عنوان شهری که با مشکل عدم تحقق درآمد، بدهی‌های سنگین و شهری که روز به روز به جمعیت و نیازهایش افزوده می‌شود، نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

او گلایه هایش را این گونه ادامه می‌دهد: انتخاب شهردار دیگر مشکل طلا و ارز نیست که حل آن زمانبر باشد. به همین دلیل از وزیر کشور تقاضا می‌شود نسبت به این مسأله با حساسیت بیشتری عمل کنند، چون مردم به ما رأی داده‌اند و از شورا انتظار دارند.

کرج نیاز به مدیری دارد که بتواند با تعامل و همدلی مشکلات را مرتفع کند. به همین دلیل بیش از این نباید شهر بی شهردار بماند. انتظار می‌رود وزارت کشور به رأی نمایندگان مردم در شورای شهر توجه کند، چون با گذشت یک سال از عمر شورای پنجم، فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست می‌رود.

گلایه‌هایی که چه به وزارت کشور وارد باشد و چه به شورای شهر کرج، نتیجه اش یک چیز است: رها شدن کلانشهر بزرگ کرج به حال خود. حالی که البته چندان مطلوب هم نبوده و چه بسا در نتیجه بی شهردار ماندن، وخیم‌تر هم شده باشد. وضعیتی که شاید از آن بدتر نتوان چیزی متصور شد، چون یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف شورا‌های شهر، انتخاب شهردار و سپس نظارت بر وی و سیاستگذاری برای پیشبرد اهدافی است که شهردار باید برای تحققشان تلاش کند.

وظیفه‌ای که روی زمین مانده و نه شورای شهر در انجامش موفق بوده و نه دیگر مسئولان برای انجامش تلاشی از خود نشان می‌دهند. گویی بحث درباره شغلی تشریفاتی در میان است که بود و نبودش هیچ تأثیری ندارد؛ باوری که ظاهرا قویا در ذهن و جان مسئولان نقش بسته که اگر غیر از این بود، برای تعیین شهردار کرج اقداماتی عاجل صورت می‌گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
از این مشکلات به اندازه نقل و نبات داریم.

شهردار هم به همان اندازه داریم
سهم خواهی های سیاسی بلای جان و مال مردم ایران شده است.
پشه از جایی به جایی پرواز کنه موضوع را اول سیاسیش میکنند سپس سراغ بررسی پشه میرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دقیقا،اما متاسفانه مردم عامل اصلی هستن چون خوب سرگرم میشن و موضوعات اساسی رو فراموش میکنند
خواهش مى كنيم به وزارت راه برسانيد كه اىن اتوبان كرج به هر دليلي چه تعريض چه اسفالت مدتهاست خط كشي ندارد ماشينها سرگردانند دو تا ماشين پيدا نمى كنيد كه پشت هم حركت كنند جاده زشت و خشك و بيابانى و بي قواره است واقعا ادم تعجب مى كند كه اتوبان اصلي تران تا اىن حد نا امن و زشت باشد
این نشون دهنده اینه که خیلی از شهرها شهردار داخلشون کاره ای نیست و کاملا مقام تشریفاتی داره
میتونیم به سازمانهای دیگه هم اینو تعمیم بدیم شاید...
ولی یه دستاورد جالب داره اونم اینه که شهر بدون شهردار هم اداره میشه و اساسا شهردار نقشی در اداره شهر نداره و همینطور صدق میکنه در مورد شورای شهر
متاسفانه جریان سیاسی دمار از روزگار مردم کرج در اورده . لیست امید مردم را در کرج ناامید کرد اقای وزیر کشور به فریاد مردم کرج برسید اصلا شورای شهر را منحل کنید تا خیال مردم راحت بشه .
چوب این بی تدبیری را بنده خورده ام که مدت 9 ماه منتظر دریافت حواز ساختمان هستم در شهرداری کرج .
دور بعد بدون ربس جمهور ادانه بدیم . باور کنید اوضاع بهتر میشه
شهر بوشهر بعنوان مرکز استان بوشهر هم ایضا دچار همین مشکل است و شورای شهر با هم تامل ندارنددو هنوز نتوانسته اند یعد از 6-8 ماه شهرداری انتخاب کنند.
از شدت قدرت طلبی نمی تونن با هم کنار بیان. این هم نتیجه تکرار بعضیا
این کشور با این روش اصلا نمیتونه اداره بشه باید یک تغییرات بزرگی در ایران اتفاق بیفته
همین پایتخت کلان شهر بزرگ هم مدتها بدون شهردار بود زیاد تعجبی نداره
عامل اصلی در عدم تعیین شهردار زیاده خواهی عده ای برای بازگرداندن آقای ترکاشوند شهردار اسبق هستند که تمام خط و ربط ها از نماییده شهر آقای کولیوند سرچمشه می گیرد.
باور گن اگه رئیس جمهور نداشتیم الان وضع مملکت بهتر بود
جناب رئيس شورا چرا اين همه شورا در كشور بدون مشكل شهردار شهرشون رو انتخاب كردند ولي شما گزينه هاتون از سوي وزارت كشور رد ميشه؟ حتما يه اشكالي در كار شما هست؟ يا اينكه افرادي رو كه معرفي مي كنيد در حد و اندازه شهردار كرج نيستند؟ آقاي خليلي اردكاني مردم خيلي وقته از شما ناراحت هستند شما اعضاي شوراي پنجم شهر كرج نشون داديد كه جنبه اين راي مردم رو نداريد و به دنبال منافع خودتون هستيد اين مساله باعث استعفاي آقاي نصيري شد!!!
تو مملکت ما رییس جمهور هم نباشه هیچ فرقی نداره این که به شهرداره
در اقوال گفته می شود .بوسیله افرادی به وزارت کشور فشار می اورند تا فرد مورد نظر شورا شهردار نشود. تا فرد مورد نظر انها برکرسی شهر داری تکیه زند وبعد هم مجلس.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی