بازدید 4465

جزئیات طرح جدید مجلس برای حذف کنکور

کد خبر: ۸۳۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 24 September 2018

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از طرح جدید نمایندگان برای حذف کنکور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مصوبه سال ۹۵ مجلس اصلاح می شود.

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح مجلس به نوعی اصلاحیه است بر آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی که در ۲۶ اردیبهشت ۹۵ به تصویب رسیده بود. البته پیش از آن مصوباتی در سال های ۸۶ و ۹۲ نیز داشتیم اما این طرح جدید، مصوبه آخر را اصلاح می کند.

وی گفت: جزئیات طرح این است که تا زمانی که در سه پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ در مقطع متوسطه دوم امتحانات نهایی برگزار نشود، سوابق تحصیلی برای دانش آموزان به صورت مثبت درنظر گرفته شود. از تاریخی که امتحانات نهایی و استاندارد برای این سه پایه برگزار شود، می توان تاثیر سوابق تحصیلی را به صورت قطعی درنظر گرفت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مراحل نهایی اش را طی می کند و به زودی به هیات رئیسه مجلس و اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی ارائه می شود و پس از کنترل نهایی، این طرح با دو فوریت به صحن علنی مجلس می رود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما با حذف کنکور موافق هستیم. کنکور را موضوع خوبی برای کشور نمی دانیم و علاقمند هستیم که حذف شود اما برخورد احساسی با این موضوع را نمی پسندیم و تا جایگزین مناسب برای کنکور نداشته باشیم حذف اش را به هیچ عنوان عاقلانه نمی دانیم.

وی افزود: سالی نزدیک به یک میلیون نفر با یکدیگر در کنکور رقابت می کنند و ما در نهایت افراد را بر اساس میزان دانسته هایشان در مراکز آموزش عالی توزیع می کنیم. ولی اگر قرار باشد صرف سوابق تحصیلی را حساب کنیم آیا سوابق تحصیلی در حال حاضر موجود است؟ در حالی که این سوابق موجود نیست.

احمدی لاشکی گفت: امسال اولین سالی است که نظام جدید آموزش پرورش (سیستم ۶-۳-۳) آمده و کامل شده است. دوره متوسطه سه پایه دارد پایه ۱۰، پایه ۱۱ و پایه ۱۲. در همین زمان حتی یک درس برای سوابق تحصیلی این دانش آموزان وجود ندارد. تازه قرار است خردادماه امتحان نهایی برای یک سری دروس در پایه ۱۲ برگزار شود.

وی اضافه کرد: آیا امتحانات استاندارد خواهد بود؟، آیا سلامت امتحانات تامین خواهد شد؟ آیا در این امتحانات نحوه تصحیح اوراق به صورت یکنواخت خواهد بود؟ بنابراین باید اشکالات را مورد توجه قرار دهیم. اینکه تاثیر را قطعی لحاظ کنیم برای دانش آموزان کار عاقلانه ای نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان