بازدید 18944

بیانیه 50 مقام برجسته امنیتی و سیاسی آمریکا خطاب به ترامپ در مورد ایران

سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران، روز به روز تهاجمی‌تر می‌شود و دولت این کشور تحت تأثیر مشاوران و مقامات امنیت ملی ترامپ که رویکردی به شدت ضد ایران دارند به دنبال فشار گسترده و همه جانبه در راستای کشاندن ایران پای میز مذاکره هستند. در همین رابطه، بیش از ۵۰ تن از مقامات و سیاستمداران پیشین و متخصصان امنیت ملی برجسته آمریکایی، در بیانیه‌ای نسبت به سیاست‌های ترامپ در قبال ایران هشدار دادند و اعلام کرد، سیاست فعلی دولت آمریکا در برابر ایران می‌تواند منجر به جنگ شود.
کد خبر: ۸۳۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 24 September 2018

سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران، روز به روز تهاجمی‌تر می‌شود و دولت این کشور تحت تأثیر مشاوران و مقامات امنیت ملی ترامپ که رویکردی به شدت ضد ایران دارند به دنبال فشار گسترده و همه جانبه در راستای کشاندن ایران پای میز مذاکره هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان، مقامات سابق و تحلیلگران آمریکایی نیز از رویکرد تهاجمی دولت آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی کرده اند. به عقیده آنها، رویکرد ترامپ و مشاورانش در قبال ایران بیش از هر چیز ممکن است دو کشور را به سمت جنگ سوق دهد.

در همین رابطه، بیش از 50 تن از مقامات و سیاستمداران پیشین و متخصصان امنیت ملی برجسته آمریکایی در بیانیه ای نسبت به سیاست های ترامپ در قبال ایران هشدار دادند و اعلام کرده اند که سیاست فعلی دولت آمریکا در برابر ایران می تواند منجر به جنگ شود.

مادلین آلبرایت وزیر خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون، «جیمز کلیپر» رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا، «پل اونیل» وزیر خزانه داری سابق آمریکا در دوره جورج دبلیو بوش، نیکلاس برنز معاون سابق وزیر امور خارجه در امور سیاسی و سفیر واشنگتن در ناتو، رایت کرایکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، کویت و لبنان، ریچارد مورفی معاون سابق وزیر امور خارجه در امور جنوب آسیا و سفیر در عربستان سعودی، ریچارد نفیو معاون هماهنگ کننده سیاست تحریم ها در وزارت امور خارجه و مدیر امور ایران در شورای امنیت ملی، جوزف نای، معاون سابق وزیر دفاع و رئیس شورای اطلاعات ملی و گری سیک، مدیرکل پیشین ایران و خلیج فارس شورای امنیت ملی، از جمله مهم ترین و برجسته ترین امضاکنندگان این بیانیه هستند.

آن ها در این بیانیه بر آن بوده اند که فشار و دیپلماسی مؤثرتر از دو گزینه تسلیم یا جنگ است. از نظر آنها، اعمال فشار و تحریم‌های یک‌جانبه علیه تهران بدون ایجاد روزنه قابل اعتمادی به دیپلماسی ممکن است به بحرانی پایدار، خطرناک و ویرانگر با ایران در منطقه بینجامد.

بیانیه 50 مقام برجسته امنیتی و سیاسی آمریکا خطاب به ترامپ در مورد ایران

امضاکنندگان این بیانیه اعلام کرده‌اند، خروج دولت آمریکا از برجام، مانع از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای، جلوگیری از توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک و کاهش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و تأمین امنیت اسرائیل نخواهد شد.

مقامات سابق آمریکا در این بیانیه نوشته اند: دولت آمریکا برای رسیدن به اهدافش در ایران به هر دو سیاست «فشار و دیپلماسی» نیاز دارد، در حالی که سیاست‌های کنونی دولت ترامپ، تنها گزینه تسلیم یا جنگ را فراروی ایران قرار داده است.

آنها تاکید کرده اند ترامپ باید برای جلب حمایت بین المللی برای مهار فعالیت های غیر هسته ای ایران دوباره وارد برجام شود.

امضاکنندگان این بیانیه افزودند: ما از برخی اهداف دولت آمریکا در برابر ایران حمایت می کنیم اما بر این باوریم که این اهداف تنها می توانند از طریق همکاری ها و تعاملات چند جانبه با متحدانمان و سایر قدرت ها حاصل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۱
جنگ نمیشه.
پاسخ ها
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
بهتره دعا کنی بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
هر چی زودتر از برزخ بیرون بیاییم بهتره
از این پنجاه نفرها زیادند. تو ایران هم داریم ولی روسای جمهور جهان فقط حرف خودشان را قبول دارند.

ترامپ یا غیر ترامپ فرقی بحال ما نداشت. موضوع چیز دیگری است : حذف یا براندازی جمهوری اسلامی

خدایا فقط تو میتوانی ما مردم ایران را از بازی های سیاسی جهان نجات دهی. به تو پناه میبریم از اینهمه فشار سیاسی و اقتصادی و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
عزیز خدا میگه از تو حرکت از من برکت...تا موقعی که همه ساکت باشن همین هستش اوضاع....ت
ترامپ اگر قرار بود با این نامه ها و حرفها پا پس بکشه صاحب بیش از یکصد هتل و اینهمه ثروت و موفقیت اقتصادی نبود.

مشکل سیاستمداران اینست که نمیدانند ترامپ سیاستمدار نیست بلکه تاجری موفق و معامله گر است.
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
رئیس جمهوری که سیاست نداشته باشه بازنده هست. اداره یک کشور بدون سیاست امکان پذیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
بابا ننه پولدار بودن اگه مثل بیلیگتس ثروتمند شده بود یک چیزی تنها شرکتی که مارا تحریم نکرده همین ماکروسافت بقی همه نوکر اسرائیل هستند
گرچه گوش جنگ سالاران آمریکایی به این حرفها بدکار نیست ، ولی این سندی خواهدبود برخیرخواهی ومصلحت اندیشی جمعی از اصحاب سیاست واقتصاد آمریکا برای نسل های بعدی ومردم دنیا. مثل نامه ای که دویست اقتصاددان به احمدی نژادنوشتند وآنچه شرط بلاغ بود بااوگفتند ولی محل نگذاشت وعاقبتش رادید ؛ که البته مردم ایران تاوان آنرادادند وی دهند...وهکذانامه هایی که خیرخواهان وملیون وکارشناسان وصاحبنظران سیاسی واقتصادی برای روحانی می فرستند وگوش نمی کند...لااقل سندحق گویی خیرخواهان درتاریخ می ماند...وقرآن مملو است از نصایح وخیرخواهی انبیا به ظالمان وفرعونان ونمرودان که توجهی نکردند وبلای الهی دامنگیرآنها شدو تمدنشان بربادرفت...
پاسخ ها
علی۲۵
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
ما محکوم به زندگی در آخرالزمان هستیم چه بخواهیم چه نخواهیم.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
حالت خوشه
شما قرن ۲۱ زندگی می کنید
حرفهای اینها در عمل برای مردم ایران نان و آب نمیشه. فعلا قدرت دست ترامپ است، اگر عده ای فکر میکنند که مردم 2 سال سختی را تحمل کنند تا شاید ترامپ در انتخابات 2020 به جان کری قدرت را واگذار کنه ، سخت در اشتباه هستن. ترامپ شانس بالایی برای پیروزی مجدد داره، پس بهتره اگر قرار بر مصالحه هست قبل از زجر کش کردن ما مردم بروید به توافق برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
متاسفانه مسئولین نیز شیوه مقابله با ترامپ را در این راهکار فرض کرده اند اما غافل از این هستند که آستانه تحمل مردم هم حدی دارد

مسئولان حتی نمیدانند چه باید کرد و فقط بدنبال وقت کشی هستند ولی شاید زود دیر شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
کدام مصالحه؟ در متن عنوان شده جنگ یا تسلیم، هدف ترامپ هم از مذاکره تسلیم است کما اینکه در 12 شرط ذکر شده توسط وزیر خارجه این کشور دقیقا ذکر شده بود.
کمترین دستاورد ترامپ هم از مذاکره استفاده سیاسی است نه کاهش فشارها، نمونه عینی آن هم در مذاکره با کره شمالی پیش روی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
این ادبیات به یک تربیت ایرانی تعلق ندارد ادبیات زبونی و دنیاداری و زن و بچه و ناموس را از طریق مذاکره حفظ کردن به ادبیاتی که در آن تربیت ایرانی موج بزند تعلق ندارد بله حرف شما را نمیفهمیم در تربیت ایرانی در نهایت میتوانیم به صلح حدیبیه و یا صلح امام حسن فکر کنیم ولی یادمان باشد اگر با همین فرمان به پیش برویم عاشورا خواهد شد ولی نمیخواهیم که عاشورایی باشد که زن و بچه و ناموس مان به اسارت بروند و همه مردان طایفه ایرانی به هلاکت برسند تنها و تنها ایستاندن در مقابل ظلم بعنوان برجسته ترین و بارزترین خصلت ایرانیهاست که میتواند آنچه را که آرزو کردیم به ما برساند اگر میخواهی ناموست را حفظ کنی راهش ایستادن در مقابل ظلم که الان نماد آن آمریکاست ، مردن است ؛ باید هزینه این رذالت آمریکایی چنان برایش گران تمام شود که به خودش جرات جسارت دیگری را به ملت ایران ندهد ، بله باید قبول کنید که ایرانی هستید در غیر اینصورت دنیایی که از آن دم میرنید پیش کشتان ، شما هم با آنها راه ملت ایران برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت از طریق مقاومت میگذرد دنیا و کوچکی ها و زبونی هایش پیش کشتان ح
پس برجام برای نابودی ما بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
دقیقا، نیت دولت اوباما در مذاکره همانطور که قبلا جان کری هم اعلام کرده بود براندازی نظام از طریق اجماع جهانی بوده نه توقف برنامه هسته ای کشور
بنده معتقدم ایران یک اشتباه بزرگ مرتکب شده و کشور رو از داشتن سلاح هسته ای محروم کرده و از دخول کشور به باشگاه قدرتهای بزرگ با دست خودش محروم ساخته. کشور ایران با پانزده کشور همسایه است که با هیچکدام از آنها نه از نظر نژادی و نه از نظر زبانی و حتی مذهبی اشتراکی نداره. ایران بیشتر به اروپائی ها نزدیکتره تا به خاورمیانه ای ها بر همین اساس اگر فقط راه خودش را می پیمود و در قبال میلیاردها تومن که از جیب و مالیات و ثروت کشور برای فن آوری هسته ای هزینه کرد، خودش را به چاله نزاع اعراب و اسرائیل نمی انداخت، الان نه این که آمریکا و غر ب و روسبه باهاش کاری نداشتند و نمی تونستند براش شاخ و شونه بکشند، بلکه به عنوان یک نیروی سنگین و ثقل که توازن رو در خاورمیانه می توانست نگهداره نگاه می کردند. مگه همین پاکستان که اتمی شد، کسی ایرادی گرفت و تحریمش کرد. پاکستانی که از نظر اقتصادی اصلا به حساب نمی آد. ولی افسوس که آقایون بدون این که اصلا فن آوری هسته ای داشته باشیم، از همان دهه های هفتاد شروع به تهدید کردن پرداختند تا کار به اینجاها کشیده شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
ایرانی ها اگر به اروپایی ها شبیه بودن الان اوضاعمون این نبود. ما خاورمیانه ای هستیم از آسمان هم نیفتادیم. کره شمالی هم سلاح هسته ای داره ولی تحریم فلج کننده شد نهایتا هم مجبور شد مذاکره کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
مطمئنی ایران خودشو از سلاح هسته ای محروم کرده
هدف خالی بندهای آمریکای جهانخوار فقط چپاول دلارهای نفتی عربستان و امارات و بقیه شیخکهای بزدل است
ناشناس 16:13 مواظب خودت باش ندیدنت چطور به این موضوع رسیدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
هنوز میتوانی کتابهای نوشته شده توسط ترامپ در مورد چگونه پولدار شویم را در ایران پیدا کنی و بخوانی تا متوجه بشی ترامپ رییس جمهور نیست بلکه شخص قدرتمند و پولداری است که سیاست را با پول میخرد !! البته اگر این کتابها را جمع آوری نکرده باشند.
۵۰سیاستمدار تخیلی ارزوهای جمهوری اسلامی رو بیان کردن مسله اینه یک بار جستی ملخک د یار جستی ملخک بار سوم دیگه خودتون بخونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
اخر بدستی ملخک
کاملا مشخص است، آمریکایی‌‌ها از جنگ با ایران سخت هراسان هستند. آنها بهتر از هرکسی قدرت مخرب ما را شناخته‌ا‌ند. شاید شروع کنند ولی‌ این ایران است که اداره خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قدرت مخرب ما فعلا در اقتصاد داخلی ، بحران های اجتماعی ، محیط زیست و منابع طبیعی ، جنگلها و بطور کلی در داخل کشور به اجرا در آمده.
من از مردان با اراده خوشم می آید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
اراده داشتن با حماقت داشتن فرق دهره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
مهمتر از اراده هدف است
سیاست های ترامپ شاید در کوتاه مدت به ایران فشار وارد می کند ولی در بلند مدت به نفع ایران است چرا نمی تواند دیگران را با خود همراه کند
برای همین دلار رفت بالای ۱۵۰۰۰ تومان
این افراد همه بازنشسته هستند مثل ما که نمی توانند بروند مسافر کشی کنند پس دلار می گیرند و بیانیه به نفع هر جایی صادر می کنند!!!!!
ترامپ اصلا دنبال جنگ نیست . چون روحیه تجار اینگونه نیست.
ترامپ بازی تجارت ، سیاه بازی های بنگاه داری، دلالی و زد وبند معامله رو خیلی خوب می دونه.
دلخوشکونک
آمریکا هیچ وقت خودش مستقیما با ایران نمیتواند درگیر بشود. درست است امریکا از لحاذ سلاح قوی است . ولی ایران هم سلاح قوی دارد مضافا رزمندگان ایران برای هدف والا مبارزه میکنند از مرگ نمیترسند آمریکاییا برای هدف پوچ وواهی هزاران کیلومتر دور از وطن . شاید هم روسیه وچین اخیرا کینه ای که از آمریکا دارند غیر مستقیم به ایران کمک کنندلذا این امکان دارد اگر جنگی صورت بگیرد آمریکا در هرزمینه جه از لحاظ اقتصادی سیاسی و نظامی از ایران شکست بخورد
اشتباه ایران اینست که سیاست و دکترین خارجی اش همان سیاستهای غلط و محکوم به شکست هاشمی رفسنجانی و مشاورانش است.
سیاست آنها صدور انقلاب به هر قیمتی ولو فشار اقتصادی کمر شکن بر مردم در داخل است. همان روش غلطی که شوروی داشت و نابود شد.

زمانه عوض شده. باید تغییر رویه داد.
انقلاب با این روش صادر نخواهد شد.
بزرگترین مشکل ایران : وجود هزاران سخنگو و سیاستمدار و تصمیم گیرنده در تریبون های مختلف که بدبختانه هیچکدامشان زبان ملت نیستند .
پیرمرد زنده دلی در اداره گذرنامه میگفت میخواهد برای گردش به اسرائیل برود! گفتم ما که با اسرائیل رابطه نداریم ،
جواب داد: داریم ، خوبشم داریم! پرسیدم چه رابطه ای؟ گفت: رابطه فحشی!
فعلا تا ترامپ هست از نظر سیاسیون فقط دو راه وجود دارد یا تسلیم ایران و یا جنگ
ولی راه سوم قبول کلیه شرایط ترامپ است و دو سال دیگر که ترامپ نیست میشود دبه کرد و گفت مگر شما دبه نکردید و بعد با دموکرات ها پیمان جدید امضا کرد و این بهترین استراتژی است چون در صورت جنگ تمام زیر بناهای اقتصادی کشور نابود میشود و نه سوریه و نه حزب الله و نه یمن هیچکدان هیچ کمکی بما نمیکنند .هشت سال جنگ بس بود و مردم دیگر جنگ نمیخواهند . کمی فکر لازم است و مدیران بایستی تعقل کنند و مردم را بیجاره تر نکنند .اگر قدرت دفاع درست و حسابی دارید بسم الله و اگر نه با تعقل به پیش بروید
چند روز پیش ترامپ گفت ما از شما کشورهای عربی حفاظت می کنیم پس باید پول به من بدهید این قضیه اهوازرو به راه انداخت تا ما را در مقابل کشورهای عربی قرار دهد و ما این کشورها را تهدید به انتقام بکنیم سپس ترامپ به انها خواهد گفت ما از شما محافظت می کنیم پس پول بدید خیلی هم بدید . در کل این قضیه از دو طرف برای امریکا سود دارد چه جنگی صورت نگیرد این کشورها از ترس ایران به امریکا جهت حفاظت از انها باج می دهند و چه جنگی صورت گیرد باز امریکا سلاحهای انباری خاک گرفته خود را به این کشورها خواهد فروخت پس عزیزان سریع نتیجه گیری نکنید اینها نیرنگ و نقشه امریکاست گول نخوریم و به دام انها نیوفتیم ولی همیشه و مخصوصا الان اماده باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل