بازدید 7317
علاءالدین بروجردی در گفت وگو با «تابناک»؛

سیاست ایران در برابر حرکات تروریستی،سیاست مشت آهنین خواهد بود

عوامل حادثه تروریستی قابل شناسایی هستند و ابعاد مختلف اطلاعات مرتبط با آنها در اختیار مسئولان امنیتی قرار دارد؛تا کنون ده ها گروه تروریستی از کشورهای مختلف ـ چه غربی، چه شرقی و چه جنوبی ـ وارد کشور شده اند که خوشبختانه به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و از شمار بسیاری از عملیات های تروریستی آنان جلوگیری شده است.
کد خبر: ۸۳۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 23 September 2018

مسئولان امنیتی در حال بررسی ابعاد گوناگون حادثه تروریستی هستند/ سیاست ایران در برابر حرکات ایذایی، سیاست مشت آهنین خواهد بودروز گذشته به هنگام رژه نیروهای مسلح در اهواز، چند تن از اعضای یک گروهک تروریستی به سمت مردم بی دفاع و ستون های رژه رونده، شلیک کردند و به دنبال آن، شماری از هموطنانمان شهید و مجروح شدند؛ اما بلافاصله مهاجمان با دخالت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشته و دستگیر شدند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از این حادثه، برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور، بلافاصله به شناسایی و تحقیق در این باره پرداختند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یکی از این نهادهاست که به ماجرا ورود کرد، به گونه ای که دیروز و امروز، اعضای این کمیسیون نشست هایی با مسئولان امنیتی داشتند و در حال بررسی ابعاد دیگر این قضیه هستند.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: تا کنون ده ها گروه تروریستی از کشورهای مختلف ـ چه غربی، چه شرقی و چه جنوبی ـ وارد کشور شده اند که خوشبختانه به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و از شمار بسیاری از عملیات های تروریستی آنان جلوگیری شده است.

وی همچنین گفت: بنابراین جای تقدیر از از حمات نیروهای امنیتی وجود دارد. با این حال برخی مواقع تروریست ها روزنه هایی پیدا می کنند و می توانند نفوذ کنند. بی گمان پس از روی کار آمدن ترامپ و از وقتی رئیس CIA وزیر خارجه آمریکا شده است، افراد فرصت طلب از این موقعیت استفاده کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد: حمایت افرادی مانند جان بولتون از گروه های تروریستی و به ویژه منافقین و سطنت طلب ها، امروز بیش از هر زمان دیگری است. در واقع آنان، سازمان ها و گروهک های دیگر را نیز در مسیر ضربه زدن سازماندهی و تجهیز می کنند.

وی افزود: در این میان، عربستان و امارات نیز موضع علنی و روشنی در پیش گرفته و نقش مهمی در عملیات تروریستی روز گذشته داشته اند؛ بنابراین، طبیعی است که ایران، پاسخ روشنی به آنان بدهد. گروهکی تروریستی، این اقدام ایذایی و جنایت را در حق ملت ایران انجام داده است؛ بنابراین، اینکه تعدادی از شهدا را افراد غیرنظامی و مردم عادی که تماشاچی بودند، تشکیل می دهد، نشان دهنده کینه دشمنان جمهوری اسلامی با ملت بزرگ ایران است که پیوسته در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه ها حضور دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: معتقدم اکنون که یکی از گروهک های تروریستی، مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفته، باید اقدامات لازم جهت احضار سفیر کشوری که این گروهک در آنجا مستقر است، از طریق وزارت خارجه صورت گیرد. دشمنان نیز باید بدانند سیاست جمهوری اسلامی در برابر این حرکت ایذایی، سیاست مشت آهنین خواهد بود؛ همان گونه که در غرب کشور اخیرا این هشدار داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عاملان حادثه تروریستی با پاسخی کوبنده مواجه خواهند شد، خاطرنشان کرد: عوامل حادثه تروریستی قابل شناسایی هستند و ابعاد مختلف اطلاعات مرتبط با آنها در اختیار مسئولان امنیتی قرار دارد؛ بنابراین، آنچه لازم است اعلام مراتب اعتراض شدید به کشورهای حامی این گروهک های تروریستی و اقدام لازم متقابل است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا کمیسیون امنیت ملی در این موضوع ورود کرده است یا نه، گفت: امروز کمیسیون جلسه مهمی با مسئولان ارگان های مرتبط با مسائل امنیتی دارد و قرار است در این باره توضیح دهند و قطعا خروجی آن پس از جلسه کمیسیون روشن خواهد شد.

این نماینده در پاسخ به این که آیا افراد دیگری هم مرتبط با موضوع روز گذشته، دستگیر و یا تیم های دیگری هم شناسایی شده اند، گفت: این موضوعی است که مسئولان اطلاعاتی و امنیتی در حال دنبال کردن آن هستند و افشای اطلاعات بیش از این میزان در اوضاع کنونی به صلاح نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان