بازدید 7030
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع توفانی بورس در اولین روز پاییز ۹۷/ شاخص به کانال تاریخی ۱۶۵ هزار واحد رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه اول مهرماه ۹۷، با افزایش ۴۵۳۳ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد رسید. این در حالیست که معاملات بورس تهران در فصل تابستان با جهش ۵/ ۴۷ درصدی شاخص کل به پایان یافت تا بازدهی این بازار در نیمه نخست سال به بیش از ۶۶ درصد برسد.
کد خبر: ۸۳۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 23 September 2018

شروع توفانی بورس در اولین روز پاییز ۹۷/ شاخص کل به کانال تاریخی ۱۶۵ هزار واحد رسیدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه اول مهرماه ۹۷، با افزایش ۴۵۳۳ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد رسید. این در حالیست که معاملات بورس تهران در فصل تابستان با جهش ۵/ ۴۷ درصدی شاخص کل به پایان یافت تا بازدهی این بازار در نیمه نخست سال به بیش از ۶۶ درصد برسد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری و اولین روز از نیم سال دوم، در ادامه روند رو به رشد هفته‌های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۳۲۵ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۲۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روز قبل، با رشد ۷۹۳ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۶۱ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۸۸ واحد کاهش معادل ۲.۵۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۳۰۹۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۶۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم، با ۱۰۲۱۰ واحد افزایش معادل ۳.۲۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۸ هزار و ۷۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد قرار گرفت.

شروع توفانی بورس در اولین روز پاییز ۹۷/ شاخص به کانال تاریخی ۱۶۵ هزار واحد رسید

در معاملات اولین روز مهرماه، نماد معاملاتی فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 308 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 251 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 223 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 195 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 188 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 185 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 169 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 164 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 163 واحد، نماد پارس (پتروشيمي پارس) با 151 واحد، مبین (پتروشيمي مبين) با 150 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 141 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 134 واحد، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 103 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 102 واحد، نماد وبملت (بانك ملت) با 99 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 90 واحد و نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 88 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد معاملاتی خساپا (سايپا) با 54 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 28 واحد، نماد فخاس (فولاد خراسان) با 18 واحد و نماد ولساپا (ليزينگ رايان‌ سايپا) با 14 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۸۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۶ هزار و ۴۴۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

معاملات بورس تهران در فصل تابستان با جهش ۵/ ۴۷ درصدی شاخص کل به پایان یافت تا بازدهی این بازار در نیمه نخست سال به بیش از ۶۶ درصد برسد. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد، افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در سهام همزمان با تضعیف ارزش پول ملی، حذف سقف رقابت برای محصولات   نفتی، فولادی و پتروشیمی در بورس کالا و ورود نقدینگی قابل توجه به بازار سهام از دلایل جهش ۵۱ هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص کل در معاملات فصل گذشته بورس تهران به شمار می‌رود. رشد خیره‌کننده شاخص سهام طى معاملات تابستان در شرایطى رقم خورد که حالا انتشار گزارش‌های ماهانه و نیم‌سال اول شرکت‌ها می‌تواند تصویر روشن‌تری از وضعیت سودآورى شرکت‌ها ارائه دهد. امرى که در کنار موارد دیگر همچون رفتار سیاست‌گذار در قبال آزاد‌سازی قیمت‌ها می‌تواند مسیر حرکت شاخص سهام در ماه‌های آتی را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان رصد عوامل غیراقتصادی نیز از نگاه سهامداران دور نخواهد ماند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شروع طوفانی دلارم بگو
بیچاره بورس میگفتی دقیقا کجایی چیه صاحبات بهت پول ندادن
خداحافظ ایران ویران، برای همیشه.......
جهت اطلاع ... حدود 8000 سهم ایران خودرو به مدت4 سال دارم و طی این مدت دریغ از افزایش و سود سهام .. پشکل گوسفند گرفته بودم تا حالا حداقل با تورم رشد کرده بود و یه سودی داشت ...
توفانی!! بچه گول می زنید. من سال ۷۴ مقداری سهم سرمایه گذاری از طریق اداره مان معادل ارزش ۵ سکه خریدم الان بعد از ۲۳ سال ارزش آن معادل یک نیم سکه شده در این مدت هم سود چندانی نداده جمعا ارزش سهام و سودش معادل یک سکه شده یعنی یک پنجم!!!!
مردم نخريد كه بدجوري زمين مي خوريد چون از پشت پرده افزايش بورس خبر نداريد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار